Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana dwumasy na jednomas


GUSTLIK_

Rekomendowane odpowiedzi

Te 80 tys to chyba jak auto przyjechało z Niemiec :P Nie mam doczynienia z modzonymi autami i nigdy nie bede miał bo mam troche inne zdanie o takich operacjach. Druga sprawa jest taka że połowa mechaników jesli 1.9 tdi się trzęsie lub przerywa w ciemno wymienia dwumas. Nie bez powodu na forum czy na allegro bez przerwy ktoś sprzedaje sprawne używane koła dwumasowe a potem powstają mity że wytrzymuje 80 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście przy seryjnych autach bez sensu taki zabieg, ale ja chcę poznać temat przy modyfikacjach silnika. Szczególnie przy skrzyni 5b, bo tam jest mniejsze sprzęgło, gdzie w 6b można wsadzić do dwumasy mocniejsze sprzęgło.
Co do padających szybko dwumas, dobrym przykładem jest Honda Accord VII z 2.2 c-tdi :)


Z tego co rozmawiałem z BizonGarage tarcza sprzęgła musi mieć odpowiednio mocne sprężyny.
no to raczej nie bardzo, ja maiłem do wybory jeszcze VR6 które było mocniejsze i ludzie bardzo na to narzekali.

Tu masz przykład w jakim stanie zdarzają się nowe:
jak z chłopakami gadałem to mi odradzili 1mas, mówili że ludzie wracają, że skrzynie padają.

Ja mam sprawdzone na własnej skórze z silnikami poprzecznymi i wszystko jest ok. Nic nie pada, wszystko działa jak trzeba.

Problem jest właśnie z silnikami wzdłużnie zamontowanymi i szczególnie przy 6 biegowej skrzyni.
Mi chłopaki z BizonGarage nie zdradzili jakiej tarczy i docisku w swoim zestawie używają, niestety nie spotkałem jeszcze nikogo kto tego używa i może polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy golfa zrobionego na jednomasie 90KM na ok 160KM. Jednomas zrobił już grubo ponad 50tysi i zrobi jeszcze dużo więcej niż dwumasa.

Ostatnio robiliśmy z bratem passata B6 i jednomasa sprawdza się bardzo dobrze.

Tu masz przykład w jakim stanie zdarzają się nowe:

Jakbym widział swoją dwumase - też nowa LUK`a.

Ale o dziwo na aucie nie hałasuje.

Jaką dwumase byście nie wzięli, czy to od 1.9 105KM czy od 2.0 170KM to są to te same koła. Jedynie tarcza i docisk są inne.

Jak już to szukać zestawu od Sachsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła dwumasowe występują w dwóch rodzajach, przy czym wersja ze zdjęcia to ta wadliwa. Kupcie sprzęgło LUK, które wygląda jak oryginał, tzn ma tzw "duży" środek. wtedy żadnych problemów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy dwa 1.9tdi,jedno auto od nowości i dwumasa już 400tyś wytrzymała ,nadal ma się dobrze ,jazda dość dynamiczna,drugie auto ponad 400tyś i dwumasa też jest ok,moce fabryczne,także te 80tyś ,to jakiś rzeźnik chyba jeździł,przy normalnej jeździe 300tyś spokojnie wytrzyma i bez sensu pakować sztywne koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zrobić sprzęgło ze sztywnym kołem do wzdłużnego Pd pod tarcze 240mm utrzyma 500nm jak coś pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  

Piszę tutaj, bo chyba nie ma sensu zaczynanie nowego tematu. Borykam się z problemem wymiany dwumasu. Planuję wymienić komplet, a więc sprzęgło również. No i oczywiście pytanie : dwu, czy jednomas. Pierwsze co, to powiem, że nie zależy mi na tym, aby przycebulić i żałować. Im człowiek więcej czyta, tym jest głupszy w tym temacie. Avf, skrzynia 6 biegów, chip w edctuning 162km 353Nm od spanky'ego. Pierwsze primo : jeżeli kupię komplet Luka, czy Sachs to, czy on wytrzyma. Ile 60,100,150 tys km? Niby kupując dwumas mogę być spokojny o całą resztę, a i komfort pozostanie ten sam. Miałem okazje jeździć jednomasami, np. a3 1998 i jest różnica. W zasadzie czułem się, jak w passacie, a nie audi :P Druga opcja jednomas valeo ze sprzęgłem obitym kevlarem. Tutaj żywotność niby więszka, ale ale może kosztem skrzyni? Poza tym nie chcę się męczyć podczas jazdy i pilnować, aby obroty nie spadały poniżej 2,2k czy też męczyć się przy zmianie biegów. Pomocy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim audiku 18t quattro manual 5 biegów kończy się sprzęgło oraz dwumasa więc trzeba coś założyć.Posiadam  sztywne koło valeo i tak sobie myślę o jego wstawieniu plus tarcza z tłumikiem drgań.Napewno benzyniaki bardziej tolerują takie rozwiązania niż diesle bo silnik generuje mniejsze drgania.W kole mieści się tarcza 228 mm  myślę że mi to wystarczy pod większą moc. Co do wytrzymałości skrzyń jest to stara dobra konstrukcja wprowadzona w 1994 roku .Latały z nią 1z raz afny bez dwumasy i dawały radę .Nie dotyczy to skrzyni 6 biegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wstawić cały zestaw sprzęgła z dwumasą z AWX - ( konkretnie LUK 600 0040 00) do BEX'a ośki.  Czy dwumas z AWX będzie pasował do BEX bez żadnych przeróbek?

Edytowane przez jauija
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie że pasuje, możesz nawet i skrzynie z diesla wsadzić, jak miałeś większe sprzęgło od 6 biegowej skrzyni ktora bex miał w standardzie a chcesz włożyć awx no to też rozrusznik musisz zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2017 o 01:09, Kefiro napisał:

większe sprzęgło od 6 biegowej skrzyni ktora bex miał w standardzie

żaden BEX nie ma sprzęgła 240

wszystkie mają 228

odsyłam do ETKI dla upartych co twierdzą inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MemberA4 napisał:

żaden BEX nie ma sprzęgła 240

wszystkie mają 228

odsyłam do ETKI dla upartych co twierdzą inaczej

No tak kolego...  Mnie poniosło życie i uznałem że bez powinien mieć 240 w standardzie... dla mnie jest to oczywiste... Ty kolego twierdzisz inaczej.

Zapomniałeś o jednym magicznym słowie... Bo żaden bez nie ma sprzęgła 240 seryjnie...  twierdząc że żaden bex nie ma sprzęgła 240 jesteś w błędzie... Sam spod swoich rąk wypuściłem takich ponad 20szt i aż strach pomyśleć co ładują inni bo ja jestem za cienki na kewlary i resztę. Etka tak pokaże Ci co było 10 lat temu w fabryce.. teraz to jest życie i wiem chciałeś zabłysnąć, pokazać że nie znam się, że jestem cienki, w jakis dziwny sposób się dowartościować... Ok. Spoko zabrakło Ci jednego słowa. No tłumaczeń wiele... Rzucaj się do mnie dalej, do człowieka który włozyl ponad setkę sprzęgieł do 1.8t, bo oryginalnie ich tam nie było wogóle, popierając swoją wiedzę tylko etką, czy zrobiłem źle że założyłem 240? Zrobiłem ulepa którego nie przewidziała Etka? Ja mam spokój bo sobie będą pomodzili i nie wracają na poprawki gwarancyjne.

Żyj dalej w przekonaniu że wszystkie bexy w tym kraju, i na tym świecie mają sprzęgło 228.

Pozdrawiam

Edytowane przez Kefiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałes koledze że bex w STANDARDZIE przy 6b ma sprzęgło 240 a co gdyby się okazało że jego auto nie "wyszło spod Twoich rąk" lub innych które włozyły 240 i jest zwykłą serią a on za Twoja nakierunkowana poradą (bo mozliwe że ma skrzynie 6b) próbowałby kupić sprzęgło 240 którego w katalogach nie ma do BEX?

napisałem to dlatego że niektórzy robią sprzęgła na własna kieszeń w seryjnych autach i dlatego się dopytuja na forum a ktoś ich wprowadza w błąd, jeśli chodzi o mody to jest to inny temat w którym możesz się wywyższać bo to na forum nie jest chyba zabronione:eusathink:

też mam ulepa którego ETKA nie uwzględnia  :) i wolę się Etką podpierać bo Ty mi auta nie wyprodukowałeś :)pomimo tego że w tym temacie zabłysłeś :)

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś do z salonu że jesteś pewien że spod mojej ręki nie wyszedł? Poza tym tu jest Polska i niejednokrotnie niby zwykłe seryjne auto ma wsadzone to co było pod ręką...

Czyżby Twoja Etka twierdziła że bexy były produkowane ze skrzynią 5biegową?

Życie Cię nauczy. Powodzenia

Edytowane przez Kefiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoje auto nie ważne gdzie kupiłem, wazne jest to że wiem że Twoja ręka tam nie sięgała bo sam o auto dbam i wiem że serię zmieniam sam  :P

No skoro twierdzisz że życie uczy, możliwe że jest jednak gdzieś egzemplaż BEXa ze skrzynią 5b chociaż głupie rozwiązanie by to było.....  ale widzisz z takim rozwiązaniem jeszcze się chyba nie spotkałeś skoro tak pytasz a w Polsce tak jak piszesz wszystko jest mozliwe.  Chodziło mi bardziej o różnice sprzegła w wersjach FWD lub Q bo takie wypowiedzi ludzi na forum tez gdzieś wyczytywałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś je z salonu że wiesz że moja ręka tam nie sięgała?  Na życzenie klienta składam bexy na dieslowej 5 skrzyni, taka cebula, ale czym się tu chwalić?  Szkoda dyskutować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kefiro napisał:

Na życzenie klienta składam bexy na dieslowej 5 skrzyni, taka cebula, ale czym się tu chwalić?

żadna nowość, tylko się nie chwal że w taki set upychasz sprzęgło 240 :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Tylko Ty tak potrafisz. Lepiej przyznaj gdzie kupiłeś auto? Żegnam i kończę dyskusje bo z i się nie dyskutuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany wrzućcie wreszcie na luz :D

 

Dobrze że dzieli Was kawałek internetu, jakbyście stali twarzą w twarz, to o takie pierdoły byli byście chyba gotowi sobie gęby poobijać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...