Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Montaż xenonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wiadomo niewielu znas bylo szczesciarzami i zakupili samochod wyposazony fabrycznie w reflektory xenonowe. Ja tez nie mialem.Wprawdzie przerobka nie daje nam xenonu z dynamiczna regulacja wysokości swiatel,jednak z pewnościa podnosi bezpieczenstwo dzieki wiekszemu zasiegowi swiecenia lampek no i na pewno szybciej nas zobacza :twisted:

Do calej przerobki potrzebujemy imbus 6 do regulacji lampy,srubokreta typu TORX (do odkrecenia lamp),"krzyzaka"(by odkrecic dolot powietrza do filtra w wypadku lampy prawej),ostrego noza bądź lutownicy(trzeba wyciac kawalek plastiku z lampy,ja wybralem lutownice :wink: ) i na koniec przetwornice firmy valeo (z tego co sie orientuje to kazda valeoska przetworka pasuje),zapalniki i zarówki,w przypadku soczewek d2s(mozemy zaopatrzyc sie w rózne rodzaje w zaleznosci od temperatury [barwy] swiatla-od bialej az po kosmiczny fiolet,ja wzialem standardowe 4300Kelvina ktore maja barwe pomiedzy biala a blekitna-przy wypalaniu sie swieca niemal na zolto,ale za to sa najmocniejsze)

No to zaczynamy:

(zeby otworzyc maske to chyba nie musze mowic :wink: ) fotek za wiele nie zrobilem wiec postaram sie to opisac najlepiej jak potrafie

1. Musimy odkręcic lampionik i aby to zrobic nalezy odkrecic 4 srubki torx-wszystki dostepne są "od góry" nie trzeba ruszac zderzaka czy czegos innego

Dwie z nich widzimy na 1szym planie,trzecia jest za lampa w strone silnika, a 4-ta w przypadku lewej lampy jest miedzy nia,a zbiorniczkiem wyrównawczym płynu wspomagania(nie dalem rady tego sfotografowac)

DSCF0003.jpg

DSCF0005.jpg

Potem tylko ja wysunac do przodu auta i wypiac kostke dociskajac wystającą spinke

i tak to potem wyglada

DSCF0001.jpg

2. Kiedy mamy juz lampke w rekach to zdejmujemy klapke oslaniajaca soczewke,wyciagamy wtyczke,wyjmujemy zarowke co by sie potem nie pokaleczyc jakby pekla czy cus.

Soczewka zamontowana jest na 3ech nakretkach i dociskana jest spinka,po ich odkreceniu łapiemy za imbus(chyba 6) i regulacją lampy prawo\lewo krecimy dotac az spinka odskoczy od soczewki

Nastepnie wyciagamy soczewke i tu zaczynaja sie schodki bo blokowana jest przez plastik od regulacji i trzeba sie nakrecic i nakombinowac az w koncu jakos wyjdzie.

Po wyciagnięciu soczewki wyglada to tak:

DSCF0003.jpg

DSCF0002.jpg

Uwaga: miedzy soczewka a reflektorem na srubkach sa gumki,ktorych lepiej zebysmy nie zgubili ani nie zamienili miejsce,bo swiatel nie da sie wtedy wyregulowac i swieca "w niebo".

Teraz w odwrotnej kolejności montujemy soczewkę xenonową,w moim wypadku byla to Valeo D2s

DSCF0004.jpg

Przetwornice to valeo LAD5GL z okablowaniem

Zakładając,ze po dlugich meczarniach soczewka d2s jest na miejscu i jest przykrecona,trzbe chwile pokombinowac zeby spiac to spinka,ktora wczesniej tak ładnie nam odskoczyła.

3. Bierzemy lampe "do góry nogami" i mamy taki oto widok:

144901404_2.jpg

4.w zagłebieniu producent poprowadzil pogrubione linie według których nalezy wyciac plastik od spodu aby po montarzu polaczyc przetwornice z zapalnikiem itd, robmy to jednak ostrożne, bo kiedy wytniemy za duzo to zostanie nam w rece plastik ze spinka ktora trzyma soczewke(przy ori xenonie jest niepotrzebna,ale w naszym wypadku bezwzglednie musi zostac)

5.Po wycieciu dziury przymierzamy zapalnik,zarówke ,okablowanie czy nie bedzie problemów z pozniejsza regulacja lampy,powinno to wygladac mniej wiecej tak:

DSCF0010.jpg

6.Jak tylko wszystko bedzie banglac bierzemy sie do przykrecenia przetwornicy do lampy i polaczenia "na dobre" przewodow i kosteczek, ja dla zwiekszenia bezpieczenśta przetwornicy zalałem dokoła plastiko sylikon czy cos takiego :wink:

DSCF0009.jpg

Teraz tylko założyc dekielek zabezpieczajacy,wsunąc lampe na miejsce i przykrecic(i podlaczyc kostke), potem regulacja lampki

Male porownanko

DSCF0008.jpg

No a teraz druga lampka i finito :twisted:

Mam nadzieje,ze ten temat przyda sie komus, moze zrobi lepsze fotki,ale poki co to tyle. Pozdrawiam wszystkich serdecznie

Opublikowano

a jezeli mam soczewke, to moge wsadzic tylko palnik zamiast calej nowej soczewki, czy jest do tego jakas specyficzna soczewka i czy to jest zgodnie z prawem bo te zestawy hid to chyba nie, ale to jest jak ori wiec zgodne z przepisami, tak??

Opublikowano

Nie musisz przekładać soczewek,kiedy ja montowałem zenki nie było jeszcze chińszczyzny za grosze i dostać h7/d2s było ciężko,więc chciałem żeby wszystko było jak w orginale(d2s philips i osram ogólno dostępne). Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :> Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami, btw wciąż te same żarniki śmigają co z manuala i świecą nieźle, co ori graty to ori graty :cool1:. Pozdrawiam

Opublikowano

ok, czyli muszę pozbierać wszystkie graty lacznie z czujnikami od samopoziomowania itd. najgorzej bedzie z przednim zderzakiem pod spryski (cena :shocked:) dzięki za informacje. :notworthy: teraz dopiero zorientowałem się ze juz leciwy ten post;D

Opublikowano

Jakiej grubości są te przetwornice Valeo ? Ja się zastanawiam czy kupić zestaw HID na grubych tzn (3 cm ) czy na SLIMACH (1,5cm) nie wiem ile tam jest miejsca pod reflektorem?

a kupić je chcę w M-techu (http://www.auto-xenony.pl/) lub w (http://www.xenonowe.pl/)

W M-techu chwalą sobie grube przetwornice ktore są cyfrowe i kosztują 120zł (gw12mcy)

Z kolei sprzedawca z xenonowe.pl powiedział że u nich SLIMY są lepsze bo są cyfrowe a te grube są analogowe i kosztują 160zł (gw12mcy)

Namieszali mi w głowie chłopaki i sam nie wiem na co się zdecydować.

Opublikowano

..wymontuj lampe i sobie zmierz to tylko 5 min roboty, dopasujesz sobie wtedy :cool1:

Opublikowano

A w kompie trzeba będzie po takim zabiegu grzebać i zmieniać jakieś ustawienia z H7 na xenon żeby FIS błędu nie wywalał?

Opublikowano

no to ładnie kolega mi dał teraz do myślenia myślałem że kupując zestaw za 350zł ma sie gwarancję że wszystko będzie ok

dzięki za link nie byłem świadomy takich komplikacji

Opublikowano

osobiście nie polecam przetwornic valeo jestem po zmianie 3takich pala sie jak holera teraz mam przetworke hella pasuje do b6 i jestem narazie zadowolony bo taniej i działa polecam hella

:cool1:

Opublikowano

...to zależy co założysz jak ori to nie ma problemu, jak hidole to może siać błędami

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=129004.0 tu masz temacik o hidach , błędach i kodowaniu

Po przeczytaniu tego wątku już mi się odechciało HIDów więc zapytam inaczej

-czy do ORI przetwornic np takich

http://allegro.pl/przetwornica-przetwornice-audi-a4-i1343925981.html

-mogę założyć takie żarniki H7 ? Czy są potrzebne jakieś przeróbki,adaptery przejściówki cokolwiek ?

http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=85

-lub takie

http://www.auto-xenony.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,36/category_id,15/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,

ps. jak długo śmigasz na tych Hellach i po jakim czasie klękały tamte Valeo ?

Opublikowano

mozesz dołożyc żarniki na h7(bez zmiany soczewki na d2s/d1s tylko zauważ, że żarniki hidowskie maja takie "swoje" złączki na kablach i będziesz musiał dokładać przejściówki, wiec masa kabli dojdzie albo uciac wtyczki i przelutowywać pod gniazda d2s/d2r. Valeo lad5gl pasuja bez żadnych przeróbek i wydziwiań, moje valeosy świecą już ponad 3 lata a zakupone były jako używane, wiec nie ma chyba reguły co do ich psucia się... Pzdr

BTW te przetwornice

Po przeczytaniu tego wątku już mi się odechciało HIDów więc zapytam inaczej

-czy do ORI przetwornic np takich

http://allegro.pl/przetwornica-przetwornice-audi-a4-i1343925981.html

To raczej do b5 są...Widziałem je też w a8 d2

Opublikowano

Ja także zastanawiałem się nad kupnem zestawu xenon do mojej audicy, ale wiele negatywnych komentarzy na forum (błędy itd) skutecznie mnie zniechęciły. Aż w końcu znalazłem takie cudo : http://allegro.pl/item1322732601.html

Sprzedawca gwarantuje, że nie będzie żadnych błędów (podobno specjalne przetwornice do nowszych aut). Powiedział, że jak po zamontowaniu będą jakieś nieprawidłowości- oddaje kasę. Więc musi być pewien:) Na razie czekam na przesyłkę (we wtorek powinna być). Zaraz po zamontowaniu dam znać co i jak:) Cena może niezbyt kusząca (można znaleźć zestawy za 100-200 zł), ale postanowiłem zaryzykować :kox:

Opublikowano

Gratuluję przeróbki, ciekawe kiedy dowody pozabierają. Oby jak najprędzej, żebyście ludziom po oczach nie świecili :thumbdown: a Kolega autor wątku chyba tworzy nowe, własne prawo:

Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :>

Większej bzdury ostatnio nie słyszałem, polecam najpierw przejrzeć przepisy regulujące tą kwestię zamiast wprowadzać innych w błąd.

Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami

To się ciesz, ale to że przechodzisz przeglądy wynika tylko z niekompetencji albo olewactwa diagnosty. W każdym razie w przypadku kolizji gdy trafisz na wrednego typa problemy z odszkodowaniem gwarantowane gdy udowodnią, że w momencie kolizji miałeś na pokładzie niehomologowane źródło światła.

Opublikowano

Gratuluję przeróbki, ciekawe kiedy dowody pozabierają. Oby jak najprędzej, żebyście ludziom po oczach nie świecili :thumbdown: a Kolega autor wątku chyba tworzy nowe, własne prawo:

Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :>

Większej bzdury ostatnio nie słyszałem, polecam najpierw przejrzeć przepisy regulujące tą kwestię zamiast wprowadzać innych w błąd.

Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami

To się ciesz, ale to że przechodzisz przeglądy wynika tylko z niekompetencji albo olewactwa diagnosty. W każdym razie w przypadku kolizji gdy trafisz na wrednego typa problemy z odszkodowaniem gwarantowane gdy udowodnią, że w momencie kolizji miałeś na pokładzie niehomologowane źródło światła.

..tyle że w B6 jest lampa z homologacją pod XENON i jest to wyrażnie napisane na lampie

Opublikowano

I co z tego, że jest lampa? A system samopoziomowania i zmywania reflektora jest? Jeżeli nie ma to jeździsz z ksenonem nielegalnie bo tylko cały zestaw jest dopuszcozny do użytku na drogach publicznych

Opublikowano

Ostrzegam, żeby ten temat nie zszedł już bardziej na tok "Legalności" ksenonów. :gwizdanie:

Opublikowano

majkel_majki,To jest DIY dotyczący montażu xenonów DO LAMPY, jak jesteś taki kozak to dołóż samopoziomowanie i spryskiwacze, a następnie opisz to na forum, na pewno ktoś z tego skorzysta i wszystko będzie zgodnie z konstytucją i twoim sumieniem. Przejeżdżanie na "późnym żółtym" też jest nielegalne i karalne i z pewnością nigdy tego nie robiłeś...Więc jeśli nie masz pytań odnośnie montażu to proszę nie dorzucaj do pieca, a odnośnie legalności załóż temat i wypowiedz się tam. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam czytających

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...