przepalek Opublikowano 3 Lutego 2007 Opublikowano 3 Lutego 2007 Jak wiadomo niewielu znas bylo szczesciarzami i zakupili samochod wyposazony fabrycznie w reflektory xenonowe. Ja tez nie mialem.Wprawdzie przerobka nie daje nam xenonu z dynamiczna regulacja wysokości swiatel,jednak z pewnościa podnosi bezpieczenstwo dzieki wiekszemu zasiegowi swiecenia lampek no i na pewno szybciej nas zobacza :twisted: Do calej przerobki potrzebujemy imbus 6 do regulacji lampy,srubokreta typu TORX (do odkrecenia lamp),"krzyzaka"(by odkrecic dolot powietrza do filtra w wypadku lampy prawej),ostrego noza bądź lutownicy(trzeba wyciac kawalek plastiku z lampy,ja wybralem lutownice ) i na koniec przetwornice firmy valeo (z tego co sie orientuje to kazda valeoska przetworka pasuje),zapalniki i zarówki,w przypadku soczewek d2s(mozemy zaopatrzyc sie w rózne rodzaje w zaleznosci od temperatury [barwy] swiatla-od bialej az po kosmiczny fiolet,ja wzialem standardowe 4300Kelvina ktore maja barwe pomiedzy biala a blekitna-przy wypalaniu sie swieca niemal na zolto,ale za to sa najmocniejsze) No to zaczynamy: (zeby otworzyc maske to chyba nie musze mowic ) fotek za wiele nie zrobilem wiec postaram sie to opisac najlepiej jak potrafie 1. Musimy odkręcic lampionik i aby to zrobic nalezy odkrecic 4 srubki torx-wszystki dostepne są "od góry" nie trzeba ruszac zderzaka czy czegos innego Dwie z nich widzimy na 1szym planie,trzecia jest za lampa w strone silnika, a 4-ta w przypadku lewej lampy jest miedzy nia,a zbiorniczkiem wyrównawczym płynu wspomagania(nie dalem rady tego sfotografowac) Potem tylko ja wysunac do przodu auta i wypiac kostke dociskajac wystającą spinke i tak to potem wyglada 2. Kiedy mamy juz lampke w rekach to zdejmujemy klapke oslaniajaca soczewke,wyciagamy wtyczke,wyjmujemy zarowke co by sie potem nie pokaleczyc jakby pekla czy cus. Soczewka zamontowana jest na 3ech nakretkach i dociskana jest spinka,po ich odkreceniu łapiemy za imbus(chyba 6) i regulacją lampy prawo\lewo krecimy dotac az spinka odskoczy od soczewki Nastepnie wyciagamy soczewke i tu zaczynaja sie schodki bo blokowana jest przez plastik od regulacji i trzeba sie nakrecic i nakombinowac az w koncu jakos wyjdzie. Po wyciagnięciu soczewki wyglada to tak: Uwaga: miedzy soczewka a reflektorem na srubkach sa gumki,ktorych lepiej zebysmy nie zgubili ani nie zamienili miejsce,bo swiatel nie da sie wtedy wyregulowac i swieca "w niebo". Teraz w odwrotnej kolejności montujemy soczewkę xenonową,w moim wypadku byla to Valeo D2s Przetwornice to valeo LAD5GL z okablowaniem Zakładając,ze po dlugich meczarniach soczewka d2s jest na miejscu i jest przykrecona,trzbe chwile pokombinowac zeby spiac to spinka,ktora wczesniej tak ładnie nam odskoczyła. 3. Bierzemy lampe "do góry nogami" i mamy taki oto widok: 4.w zagłebieniu producent poprowadzil pogrubione linie według których nalezy wyciac plastik od spodu aby po montarzu polaczyc przetwornice z zapalnikiem itd, robmy to jednak ostrożne, bo kiedy wytniemy za duzo to zostanie nam w rece plastik ze spinka ktora trzyma soczewke(przy ori xenonie jest niepotrzebna,ale w naszym wypadku bezwzglednie musi zostac) 5.Po wycieciu dziury przymierzamy zapalnik,zarówke ,okablowanie czy nie bedzie problemów z pozniejsza regulacja lampy,powinno to wygladac mniej wiecej tak: 6.Jak tylko wszystko bedzie banglac bierzemy sie do przykrecenia przetwornicy do lampy i polaczenia "na dobre" przewodow i kosteczek, ja dla zwiekszenia bezpieczenśta przetwornicy zalałem dokoła plastiko sylikon czy cos takiego Teraz tylko założyc dekielek zabezpieczajacy,wsunąc lampe na miejsce i przykrecic(i podlaczyc kostke), potem regulacja lampki Male porownanko No a teraz druga lampka i finito :twisted: Mam nadzieje,ze ten temat przyda sie komus, moze zrobi lepsze fotki,ale poki co to tyle. Pozdrawiam wszystkich serdecznie
adam_ptb Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 a jezeli mam soczewke, to moge wsadzic tylko palnik zamiast calej nowej soczewki, czy jest do tego jakas specyficzna soczewka i czy to jest zgodnie z prawem bo te zestawy hid to chyba nie, ale to jest jak ori wiec zgodne z przepisami, tak??
przepalek Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Nie musisz przekładać soczewek,kiedy ja montowałem zenki nie było jeszcze chińszczyzny za grosze i dostać h7/d2s było ciężko,więc chciałem żeby wszystko było jak w orginale(d2s philips i osram ogólno dostępne). Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :> Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami, btw wciąż te same żarniki śmigają co z manuala i świecą nieźle, co ori graty to ori graty . Pozdrawiam
adam_ptb Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 ok, czyli muszę pozbierać wszystkie graty lacznie z czujnikami od samopoziomowania itd. najgorzej bedzie z przednim zderzakiem pod spryski (cena ) dzięki za informacje. teraz dopiero zorientowałem się ze juz leciwy ten post;D
strzeha Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Jakiej grubości są te przetwornice Valeo ? Ja się zastanawiam czy kupić zestaw HID na grubych tzn (3 cm ) czy na SLIMACH (1,5cm) nie wiem ile tam jest miejsca pod reflektorem? a kupić je chcę w M-techu (http://www.auto-xenony.pl/) lub w (http://www.xenonowe.pl/) W M-techu chwalą sobie grube przetwornice ktore są cyfrowe i kosztują 120zł (gw12mcy) Z kolei sprzedawca z xenonowe.pl powiedział że u nich SLIMY są lepsze bo są cyfrowe a te grube są analogowe i kosztują 160zł (gw12mcy) Namieszali mi w głowie chłopaki i sam nie wiem na co się zdecydować.
domin79 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ..wymontuj lampe i sobie zmierz to tylko 5 min roboty, dopasujesz sobie wtedy
strzeha Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 A w kompie trzeba będzie po takim zabiegu grzebać i zmieniać jakieś ustawienia z H7 na xenon żeby FIS błędu nie wywalał?
domin79 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 ...to zależy co założysz jak ori to nie ma problemu, jak hidole to może siać błędami http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=129004.0 tu masz temacik o hidach , błędach i kodowaniu
strzeha Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 no to ładnie kolega mi dał teraz do myślenia myślałem że kupując zestaw za 350zł ma sie gwarancję że wszystko będzie ok dzięki za link nie byłem świadomy takich komplikacji
likwidator98 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 osobiście nie polecam przetwornic valeo jestem po zmianie 3takich pala sie jak holera teraz mam przetworke hella pasuje do b6 i jestem narazie zadowolony bo taniej i działa polecam hella
strzeha Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 ...to zależy co założysz jak ori to nie ma problemu, jak hidole to może siać błędami http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=129004.0 tu masz temacik o hidach , błędach i kodowaniu Po przeczytaniu tego wątku już mi się odechciało HIDów więc zapytam inaczej -czy do ORI przetwornic np takich http://allegro.pl/przetwornica-przetwornice-audi-a4-i1343925981.html -mogę założyć takie żarniki H7 ? Czy są potrzebne jakieś przeróbki,adaptery przejściówki cokolwiek ? http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=85 -lub takie http://www.auto-xenony.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,36/category_id,15/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid, ps. jak długo śmigasz na tych Hellach i po jakim czasie klękały tamte Valeo ?
przepalek Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2010 mozesz dołożyc żarniki na h7(bez zmiany soczewki na d2s/d1s tylko zauważ, że żarniki hidowskie maja takie "swoje" złączki na kablach i będziesz musiał dokładać przejściówki, wiec masa kabli dojdzie albo uciac wtyczki i przelutowywać pod gniazda d2s/d2r. Valeo lad5gl pasuja bez żadnych przeróbek i wydziwiań, moje valeosy świecą już ponad 3 lata a zakupone były jako używane, wiec nie ma chyba reguły co do ich psucia się... Pzdr BTW te przetwornice Po przeczytaniu tego wątku już mi się odechciało HIDów więc zapytam inaczej -czy do ORI przetwornic np takich http://allegro.pl/przetwornica-przetwornice-audi-a4-i1343925981.html To raczej do b5 są...Widziałem je też w a8 d2
darus161 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Ja także zastanawiałem się nad kupnem zestawu xenon do mojej audicy, ale wiele negatywnych komentarzy na forum (błędy itd) skutecznie mnie zniechęciły. Aż w końcu znalazłem takie cudo : http://allegro.pl/item1322732601.html Sprzedawca gwarantuje, że nie będzie żadnych błędów (podobno specjalne przetwornice do nowszych aut). Powiedział, że jak po zamontowaniu będą jakieś nieprawidłowości- oddaje kasę. Więc musi być pewien:) Na razie czekam na przesyłkę (we wtorek powinna być). Zaraz po zamontowaniu dam znać co i jak:) Cena może niezbyt kusząca (można znaleźć zestawy za 100-200 zł), ale postanowiłem zaryzykować
strzeha Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Jak będziesz montował zwróć uwaga po której stronie żarnika jest słupek ( http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15154.Elektroda ) a jak będziesz miał możliwość wrzuć foty. Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Gratuluję przeróbki, ciekawe kiedy dowody pozabierają. Oby jak najprędzej, żebyście ludziom po oczach nie świecili a Kolega autor wątku chyba tworzy nowe, własne prawo: Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :> Większej bzdury ostatnio nie słyszałem, polecam najpierw przejrzeć przepisy regulujące tą kwestię zamiast wprowadzać innych w błąd. Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami To się ciesz, ale to że przechodzisz przeglądy wynika tylko z niekompetencji albo olewactwa diagnosty. W każdym razie w przypadku kolizji gdy trafisz na wrednego typa problemy z odszkodowaniem gwarantowane gdy udowodnią, że w momencie kolizji miałeś na pokładzie niehomologowane źródło światła.
domin79 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Gratuluję przeróbki, ciekawe kiedy dowody pozabierają. Oby jak najprędzej, żebyście ludziom po oczach nie świecili a Kolega autor wątku chyba tworzy nowe, własne prawo: Z legalnością to jest tak,że jest pewna luka w prawie,ale żeby wsio było zgodne musisz" w aucie po 2001 roku produkcji" posiadać samopoziomowanie oraz układ mycia reflektorów, tyle w temacie :> Większej bzdury ostatnio nie słyszałem, polecam najpierw przejrzeć przepisy regulujące tą kwestię zamiast wprowadzać innych w błąd. Ja już przeszło 3 lata śmigam na swoim setupie i zero problemów zarówno z policją jak i przeglądami To się ciesz, ale to że przechodzisz przeglądy wynika tylko z niekompetencji albo olewactwa diagnosty. W każdym razie w przypadku kolizji gdy trafisz na wrednego typa problemy z odszkodowaniem gwarantowane gdy udowodnią, że w momencie kolizji miałeś na pokładzie niehomologowane źródło światła. ..tyle że w B6 jest lampa z homologacją pod XENON i jest to wyrażnie napisane na lampie
majkel_majki Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 I co z tego, że jest lampa? A system samopoziomowania i zmywania reflektora jest? Jeżeli nie ma to jeździsz z ksenonem nielegalnie bo tylko cały zestaw jest dopuszcozny do użytku na drogach publicznych
Nosfer Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Ostrzegam, żeby ten temat nie zszedł już bardziej na tok "Legalności" ksenonów. :gwizdanie:
przepalek Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2010 majkel_majki,To jest DIY dotyczący montażu xenonów DO LAMPY, jak jesteś taki kozak to dołóż samopoziomowanie i spryskiwacze, a następnie opisz to na forum, na pewno ktoś z tego skorzysta i wszystko będzie zgodnie z konstytucją i twoim sumieniem. Przejeżdżanie na "późnym żółtym" też jest nielegalne i karalne i z pewnością nigdy tego nie robiłeś...Więc jeśli nie masz pytań odnośnie montażu to proszę nie dorzucaj do pieca, a odnośnie legalności załóż temat i wypowiedz się tam. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam czytających
darus161 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Jak będziesz montował zwróć uwaga po której stronie żarnika jest słupek ( http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/15154.Elektroda ) a jak będziesz miał możliwość wrzuć foty. Pozdrawiam Hmmm to jest taka żarówka (najprawdopodobniej): http://www.moto-lider.pl/catalog/popup_image.php?pID=35 To ok czy nie?? Bo już nie wiem o co chodzi ;d
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się