mcemsi Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) Od kilku dni jest problem. Auto jedzie i nagle chwila przyduszenia a po niej 3 komunikaty: ESP malfunction Parking Brake malfunction TPMS malfunction a wtedy silnik glupieje , wahania obrotow , potrafi zgasnąć itp. w VCDS : 2672 - Throttle Position Sensor (G69) P0121 00 [229] - Implausible Signal MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 113205 km Date: 2015.07.02 Time: 19:38:56 2748 - Throttle Valve Controller P1545 00 [096] - Malfunction Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 113203 km Date: 2015.07.02 Time: 19:07:46 najczęściej powyższe błedy sie pokazują ale niekiedy jeszcze do tego : 5649 - Throttle ControlP3078 00 [096] - Airflow at Idle too Low 2676 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)P0221 00 [096] - Implausible Signal niekiedy tez błąd przepływomierza : 5664 - Mass Air Flow Sensor (G70)P0100 00 [104] - Supply Voltage Coś z przepustnicą? Do czyszczenia ? Do wymiany ? Najbardziej irytujące jest to , że np. po kilku godzinach postoju auto normalnie zapali i normalnie jedzie , jednak po kilku-kilkunastu km znowu to samo. Wiecie jak jest - pojade na tzw serwis kiedy jak na złość auto normalnie chodzi , skasują błędy , podywagują , skasują $$$ twierdząc że wszystko OK , odjadę i za kilka km wracamy znów do problemu. Szlag potrafi trafić. Edytowane 2 Lipca 2015 przez mcemsi
mcemsi Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Opublikowano 3 Lipca 2015 (edytowane) W jakis specjalny sposób to nie. Jednak na MMI stan naładowania 100% , rozrusznik kreci bardzo żwawo. Obecnie auto już ciężko normalnie używać - problem jest juz chyba cały czas, może i dobrze jak w końcu mechanik zobaczy to przynamniej będzie czego szukać w sensie widocznej a nie tylko sporadycznej choc częstej usterki. Edytowane 3 Lipca 2015 przez mcemsi
BeyerBrown Opublikowano 3 Lipca 2015 Opublikowano 3 Lipca 2015 Chodzi mi o podłączenie miernika do zacisków aku a następnie podejrzenie VCDS-em napięcia zasilania na modułach które zgłaszają błąd
mcemsi Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Opublikowano 3 Lipca 2015 (edytowane) Stawiam (choć sie nie upieram) , ze będą normalne wartości. Nie wiem dlaczego jest taka procedura tych błędów , zawsze w tej samej kolejności a wystarczy tylko np. odpiąć przepływomierz przy włączonym zapłonie i od razu te 3 komunikaty mamy natychmiast, chociaż nie wiem co ma wspólnego np. wyskakujący TPMS do błędów przepustnicy czy przepływomierza. Nie wiem i nie rozumiem tego. Edytowane 3 Lipca 2015 przez mcemsi
MarcinOslo Opublikowano 3 Lipca 2015 Opublikowano 3 Lipca 2015 TPMS czy ESP jest w ABS ,do tego rozne sterowniki jak ABS czy hamulec postojowy caly czas komunikuja sie np. ze sterownikiem silnika ,wiec jak ECU zalapuje jakis blad to te pozostale tez pokazuja bledy ,ktore to wlasnie sa sygnalizowane rozniez na FISie. Wszystkie te bledy sugeruja na przepustnice ,wiec do sprawdzenia okablowanie przepustnicy ,zrobic adaptacje ,jesli nie pomoze to pewnie do wymiany.
mcemsi Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Opublikowano 4 Lipca 2015 (edytowane) Bardzo dzieki. Tak cos podejrzewałem właśnie tymbardziej , że błedy tychże systemów to 01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory czyli cos w rodzaju "sprawdz sobie bledy w silniku." A pytanie proste raczej - w którym miejscu w CDNB leży przepustnica ? Pytam jako dyletant w tej materii. Może cos tam nieprawidłowego optycznie dostrzegę. Okolice dolotu ? przepływomierza ? Filtra powietrza ? Przypomnę (inny post na forum) , że problem zaczął sie dość krótko po wymianie filtra powietrza , po zrobieniu na nim kilkunastu km. ******************* Dodane 9:45 Czy to nr 13 ? A jak zdjąć osłonę z silnika? Śruby jakies czy tylko mocniej wypiąć do góry ? Edytowane 4 Lipca 2015 przez mcemsi
MarcinOslo Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 No czyli to co pisalem wczesniej ,blad 01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory ,jest wywolany bledami w silniku i tam trzeba szukac ich przyczyny ,a blad ten w ABS czy hamulec postojowy robi rowniez choinke na zegarach Jak sie zaczelo po wymianie filtra ,no to trzeba na poczatek przegladnac wszystko w tej okolicy ,wtyczki ,wiazki przepustnicy ,przeplywki ,sprawdzic czy nie ma gdzies jakichs nieszczelnosci
mcemsi Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Opublikowano 24 Lipca 2015 No i jednak okazała sie tylko brudna przepustnica. Po wyczyszczeniu od 700km wstecz zero problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się