Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Czujnik położenia wałka rozrządu G40


jan1audi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym sie dowiedzieć jakie objawy są uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu,ponieważ z nie wyjaśnionych przyczyn samochód nieraz mi gaśnie jak np jade 80km/h i puszcze go na luz jeszcze do tego zaczne hamować i spadają obroty aż zgaśnie, dodam że jak wcisne sprzegło to obroty powracają na swoje miejsce i nie gaśnie. Dla mnie dziwna zagadka. Dla obeznanych niezły temat z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównym objawem uszkodzenia czujnika wałka rozrządu jest ciężkie odpalanie.

Trzeba za każdym razem długo kręcić rozrusznikiem , aż ECU rozpozna poprawną sekwencję wtrysku paliwa na poszczególne cylindry ( robi to metodą prób i błędów :decayed: ), a także błędy tego czujnika i ew. dziwne odczyty lub brak odczytu synchronizacji rozrządu.

Podejrzewam , że BPW jako silnik wyposażony w DPF, po takim uruchomieniu może pracować w trybie awaryjnym . :naughty:

Kamil wypadało by opisać z grubsza historię problemów i napraw auta , od kiedy znajduje się w Twoich rękach.

Ja co nieco ją znam z racji korespondencji na PW, ale też już wiele szczegółów mi z pamięci uciekło i przypomnienie nie zaszkodzi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy proste.

W diagnostyce komputerowej wywalony błąd synchronizacji wałka rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnij kabel i sprawdz jakie masz błedy.Również takie objawy są przy czujniku obrotów silnika G28

Czujnik znajduje się na bloku silnika pod filtrem paliwa.Szara kostka pod zbiorniczkiem płynu chłodzoącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska bez jaj.

Nie każcie mu szukać czujników po samochodzie jak nie wykonał podstawowej rzeczy jaką jest diagnostyka komputerowa.

Po to wymyślili OBD by z tego korzystać a nie wierze by komputer który gasi silnik nie wywalał błędu.

A błąd to podane na tacy rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że na wagu nie ma żadnych błedów odnośnie silnika, świeci się kontrolka esp, a silnik gaśnie sam noe wiadomo dlaczego, i ciężko ma zapalać trzeba chwile przytrzymać go żeby odpalił, i do tego wysokie korekcje na 3 i 4 cylindrze dochodzące od -2,80 do +3,00 dodam że uszczelnaicze na pompkach wymoeniałem, i już nie raz przekładałem pompki w celu wyelminowania czy to wina pompek ale zawsze jak bym nie przełożył to 3 cylinder ma najgorszą korekcje bo na plusie a 4 na minusie, nieraz też potrafi delikatnie telepać budą, ale to nie dwumas bo komplet wymieniłem, dodam jeszcze że uszczelka pod głowicą też była wymieniana,gdyż był dziwny objaw twardych węży od chłodnicy i płynu raz było więcej a raz mniej. Dlatego pytam bo vag mi nic nie mówi, a do mechaników nie daje bo wiekszość tylko psuje i bierze kase albo jest gdybanie. Dlatego na moje może być wina czujnika położenia wałka rozrządu, albo wału. Dodam jeszcze że dziś z rana sprawdzałem moim vagiem czy nie ma błedów no i prosze posypało sie tego troche, w silniku znalazłem 5 tylko nie wiem co oznaczają bo po angielsku, 00833,00801,05685,05785,06469. I jeden w module komfortu 01809 i to by było na tyle, i teraz pytanko co można z tych błedów ciekawego wywróżyć.

Edytowane przez jan1audi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak duze odchyly grupy 013 sa zapewne skutkiem innych nieprawidlowosci. ECU przy wartosciach poza tolerancja odcina sterowanie PD>

2. cisnienie paliwa z tandem pompy prawidlowe?

3. PD sprawne?

4. gniazda PD nie sa uszkodzone?

5. wiazka PD sprawna?

6. kompresja prawidlowa?

7. nry bledow sa prawidlowe? 05685,05785,06469 wygladaja na bledne. pozostale nie dotycza silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atakie błędy mi vag pokazał, a pozatym pompki napewno sa sprawne bo 2razy przekładałem pompki z różnych miejsc na inne i zawsze korekcja 3ciej pompki jest duża plusowa a 4ty cylinder dużo na minusie ma. Na 1,2 cylindrze korekcje niskie a wiec tandem do sprawdzenia mam i kompresja na cylindrach, i jeszcze mnie martwi te długie krecenie żeby odpalił za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro vag pokazal tkaie bledy, to spisz ich opis w jezyku takim jaki sie wyswietla. ( ew. screen)

dlugi czas pracy rozrusznika, to brak cisnenia paliwa. wiec albo sa zle zalozone PD,albo niesprawne albo niesprawny tandem, ew. jako przyczyna dodatkowa pompa wspomagajaca w baku.

gdy juz bedziesz sprawdzac kompresje, jezeli okazalaby sie w ktoryms cylindrze nizsza, zrob probe olejowa, tj. 5 ml oleju strzykawka trzeba podac do cylindra.

jezeli pomiar kompresji bedzie prawidlowy, obejrz dobrze gniazdo wtrysku, i walek rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam problem z hamulcami, jak jade i np chce wyprzedzac i hamuje wcisne 3 razy pedał i hamulec twardy jak cholera i nie ma hamulców, może to coś ma wspolnego z tym zapalaniem i nieraz same obroty mi spadają i samochód gaśnie nie wiadomo z jakiej przyczyny, ale mam na to rozwiązanie gdy wezme wcisne sprzegło jak już obr spadna do 600 to powracają do normy i działa normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamujesz gdy chcesz wyprzedzac? :decayed:
twardy pedal hamuca to tandem pompa, serwo hamulcow lub pompa hamulcowa.

sprawdz wartosc cisnienia w ukladzie podcisnienia.

a wariujace obroty biegu jalowego w tym przypadku, moga byc spowodowane uszkodzeniem czujnika polozenia pedalu sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wciskam pedal sprzegla to jest takie dziwne jak by piszczenie, nie wiem czy to nie ma nic wspolnego wlasnie z tym czujnikiem sprzegla, a hamulce coraz gorzej jechałem do pracy zachamowalem 2 razy i za trzecim pedał twardy i hamolców nie było, musiałem kawałek przejechać żeby znowu zachamować.

Dziś rano wracałem z pracy i przeskanowałem sobie jeszcze raz silnik czy nie ma błedów, i znalazłem 2 te napeqno są od silnika, ale napisze ich treść bo nie wiem jak tu sie zdjecia wrzóca. A wiec pierwszy 00833

P0341 Camshaft

position sensor (A)

circuit bank

1:range/performance

I drugi

00802

P0322

Ingition/distributor

engine speed input

circuit-G28: NO SIGNAL

Tak tam było opisane znaczenie tych błedów ale o co chodzi to za bardzo nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem i tak tego bo angielskiego nie znam a po polsku o co chodzi. Dziś wracałem z Gdyni samochód ciężko odpalił podał hamulca twardy nie ma hamulca i do tego brak mocy, na 5 biegu 100km/h i nic więcej co to może być koledzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...