Skocz do zawartości
IGNOROWANY

D1S - jaki żarnik? Philips czy osram?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Powodzenia. Wtyczke wypniesz Wkładając w dziurke mały śrubokręt. Takie zabezpieczenie tam jest.http://www.motor-talk.de/bilder/tipps-beim-b6-8h-xenon-stecker-abziehen-klemmt-g47097482/9aacc88a4133622d6c55765dad7b1b34-i205032321.html

Tam gdzie na zdjęciu czerwony pasek wchodzi. Wkladasz śrubokręt i lekko podważać. Jednoczesnie odciągając wtyczkę. Delikatnie bo łatwo włamać.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Serwo odkręcone udało sie odchylić i uzyskać dostęp do dekla. Dekiel ściągnięty i zabrałem sie za wypięcie wtyczki, cóż spec to ze mnie nie bedzie bo lekko podważyłem i złamałem te plastikowe widełki ? Czy idzie to teraz jeszcze jakoś wypiąć czy poddać sie i odłączyć aku?

Opublikowano (edytowane)

Co dokładnie złamałeś? Zdjęcia?

https://youtu.be/buz-Zj0rneM

3:41 min

To co prawda B8 ale wtyczka taka sama.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nigdy nie dodawałem zdjeć na forum i niewiem jak to sie robi. Wylamalem widełki czyli plastik idący w formie zminimalizowanego uchwytu do ręki. Na wcześniejszym zdjęciu które podesłałeś z czerwoną taśmą jest informacja Achtung.... Moja delikatność nie pomogła za mocno podważyłem i pękła. Nie bardzo rozumiem to mocowanie jakaś wsówka od dołu czy zaczep diabli wie, robię dalej tym razem strona prawa jak mi sie nie uda odlącze aku

Opublikowano

Dasz radę. Lekko podważać i jednocześnie odciągnąć wtyczkę. Jak na filmiku. Później jak już będziesz w środku lampy odłączyć te dwa druty/sprężyny trzymające żarnik. Wtyczka metalowa która siedzi na żarniku dość mocno tam trzyma. Wystarczy ją trochę mocniej pociągnąć w dół i zjedzie. Tam nie ma żadnego zabezpieczenia czy podważenia.

Opublikowano

Wróciłem na kawę po zdemontowaniu obu stron. Serwo na wierzchu dekiel odkryty jest dostęp do lewej. Dolot do filtra i filtr zdemontowane, dekiel ściągnięty i jest dostęp do prawego. Ani z jednej ani z drugiej nie mogłem sciągnąć wtyczki. Film obejrzałem juz 3x ale na filmie idzie lekko ja nawet drgnąć nie mogę. Nie łapie tego zatrzasku...

Opublikowano

Dzięki olbrzymiemu zaangażowaniu Muskela1 wszystko chodzi jak tralala. Finalnie i tak musiałem odłączyć aku bo lewa wtyczka nawet nie drgnęła, chyba wcześniej coś bylo tam majstrowane. Postanowiłem nie ruszać żeby nie pogorszyć sprawy. Problemy miałem olbrzymie przy montażu lewego dekla, bo śruba zewnętrzna jest tak blisko nadkola ze z wykręceniem jakoś poszło za to wkręcenie to była jazda- no ale od czego jest browar? I pomogło. Finał taki ze oba żarniki wymienione, kontrolka ESP skasowana za sprawą jazdy w kółko raz w lewo raz w prawo- polecam odpręża ? I co rownie ważne zaoszczędzone kilka stówek za wymiane.

Doprawdy nisko kłaniam sie koledze Muskel za wszelką pomoc, tekstowo-zdjęciową. Przy okazji dodam, że żarniki miałem 4850k oryginalne Philips, nowe Osram 4300k i musze powiedzieć ze przy kolejnej okazji wrócę do 4850k, choć to dopiero rozgrzewka juz na wstępie widać różnicę.

Czas wykonania, hmmmm właściwie trudno powiedzieć bo robiłem na raty( szwagier wpadł z wizytą ?) myśle ze całość około 4 h włącznie z kasowaniem kontrolki. Warto sie zabeać samemu bo ileż satysfakcji ?????

Opublikowano (edytowane)

?? kolega Muskel1 ma zdecydowanie większa wiedzę w temacie ale jakby kto potrzebował pomocy pisać, temat świeżo przerobiłem- bez zrzucania zderzaka hip hip hurrraaaaaaaa światło działa ??????

Edytowane przez jaguaro
Opublikowano

Gratuluje:)

Czyli jak się chce i dobrze pomyśli to można z pomocą innych osiągnąć sukces!

Muskel1 pomyślał w inny sposób i chwała mu za to!!!:)

Opublikowano

Cześć! Mam pytanie...Chciałbym zmienić żarniki na Osram d1s CBI 5500K 35w. To co wiem o poprzednich żarnikach, które właśnie wyjąłem To Philips d1s 35w, ale nie wiem ile mają Kelwinów..i nie wiem czy przypasują?Czy jeśli te wcześniejsze miały np 4300 lub 4850 , a teraz założę 5500 to ma jakiś wpływ na przetwornice czy barwa światła nie ma znaczenia?? (jeśli to komuś pomoże to na żarniku są jeszcze takie oznaczenia: PM 85402, [E1] 04??, A204)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Masz w tej chwili zwykłe żarniki o temperaturze światła ok. 4300K. Jeżeli założysz te 5500K zmieni sie po prostu tylko barwa swiatła z żołtawego na białe. Nie ma to zadnego wpływu na przetwornice czy też inne elementy w lampie. Wszystkie żarniki D1S pracują przy 85V i obojętnie jakie założysz czy 4300K czy 6000K to tylko kwestia koloru światła. Jednoznacznie należy dodać, że 5500K to maksymalna górna granica jaka ma sens. Czym wyższa luczba Kelvina tym bardziej niebieskie swiatło i zarazem mniejszey strumień świetlny (lm). Czyli po prostu ciemniejsze. Rozsądnym kompromisem są właśnie max. 5500K.

http://www.asdled.eu/WebRoot/Store12/Shops/63149204/MediaGallery/Farbwerte.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Masz w tej chwili zwykłe żarniki o temperaturze światła ok. 4300K. Jeżeli założysz te 5500K zmieni sie po prostu tylko barwa swiatła z żołtawego na białe. Nie ma to zadnego wpływu na przetwornice czy też inne elementy w lampie. Wszystkie żarniki D1S pracują przy 85V i obojętnie jakie założysz czy 4300K czy 6000K to tylko kwestia koloru światła. Jednoznacznie należy dodać, że 5500K to maksymalna górna granica jaka ma sens. Czym wyższa luczba Kelvina tym bardziej niebieskie swiatło i zarazem mniejszey strumień świetlny (lm). Czyli po prostu ciemniejsze. Rozsądnym kompromisem są właśnie max. 5500K.

http://www.asdled.eu/WebRoot/Store12/Shops/63149204/MediaGallery/Farbwerte.jpg

aktualnie mam 4300k i w sumie jestem średnio zadowolony i po za tym dość sporo wydanej kasy i podejrzewam że to dobrze wykonana podróbka i raczej będę reklamował bo zaczyna się dyskoteka i raczej następne to będą 5500k namówiłeś mnie ;)

Opublikowano

Dyskoteka zaczyna Ci się bo masz przetwornice wyeksploarowane. Wymiana żarnika doraźnie przyniesie poprawę. Po pewnym czasie zaczną także nowe żarniki samowolnie gasnąć i ponownie rozpalać.

Opublikowano

Dyskoteka zaczyna Ci się bo masz przetwornice wyeksploarowane. Wymiana żarnika doraźnie przyniesie poprawę. Po pewnym czasie zaczną także nowe żarniki samowolnie gasnąć i ponownie rozpalać.

da się to jakoś zregenerować czy trzeba szukać używki/zamienika/lub nówki co polecasz zrobić ?

Opublikowano

Dyskoteka zaczyna Ci się bo masz przetwornice wyeksploarowane. Wymiana żarnika doraźnie przyniesie poprawę. Po pewnym czasie zaczną także nowe żarniki samowolnie gasnąć i ponownie rozpalać.

da się to jakoś zregenerować czy trzeba szukać używki/zamienika/lub nówki co polecasz zrobić ?

Nie słyszałem żeby ktoś regenerował. Nówki będą drogie. Masz skrętne xenony czy nie bo to ważne by szukać używek do odpowiedniej daty produkcji. Dla obu rodzajów były różne daty produkcji kiedy wyprodukowali polepszone wersje przetwornic z lepszymi kondensatorami, ktore nie zużywały się przedwcześnie. To jest bowiem przyczyną migotania.

Opublikowano

No właśnie słyszałem o regeneracji także kolega u nas na klubie się tym zajmuje zobaczymy na ile to pomoże a jak nie to używke ja mam zwykle nie skrętne bixenon

Opublikowano (edytowane)

Dla nie skrętnych szukaj używek od r.prod. 07.08.2007.

Podane na białej naklejce na przetwornicy.

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...