Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB nie jedzie - ile mocy mi potrzeba ?


countryFan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Tak sobie zacząłem jeździć moją B7 i stwierdzam, że to auto nie jedzie :kox:

Tzn. mocy wystarcza do codziennego sprawnego poruszania się, ale np na autostradzie od 80-160km/h słabo przyspiesza i lepszego kopa ma byle jaki klekot. Trzeba zawirusować to auto, rozmawiałem już z gregorem10 ale nie wiem ile mocy mi potrzeba? Standardowe podniesienie mocy na 180-190KM wystarczy?

Chociaż w sumie to powinienem pytać ile Nm mi potrzeba bo skoro auto się rozpędza do tych 230km/h to nic mi z mocy, potrzeba mi więcej Nm.

Bo standardowo ma coś ok 230Nm przy takim podstawowej zmianie programu moment rośnie na ok 270Nm - tylko czy to już wystarczy żeby prędkościomierz na III i IV biegu przyjemnie szedł w górę? Czy trzeba >300Nm ale wówczas trzeba zmieniać turbo, dokładać IC itd. Póki co mam tylko zakupione wtryski do BEXa.

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz gdzie robisz program.A mocy ile by nie było to i tak będzie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

BEX+Q jedzie w miarę, ale szału nie robi. Byle jaki turbogrzechotnik sprawia wrażenie dużo mocniejszego... choć to tylko wrażenie, bo BEX przyspiesza sprawnie.

Ewidentnie brakuje Nm, powinno fabrycznie być 190KM/300Nm.

BFB+Q będzie słabsze, z perspektywy czasu cieszę się, że swego czasu nie kupiłem AVJ+Q... a było o włos od zakupu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K04-15 plug and play, Wtryski od TT 225 KM, nieduży cooler z przodu + sofcik szyty na miarę i masz 230/330. Sprzęgło seryjne wytrzymuje jesli za często nie szalejesz. Poszedłem tą drogą i nie żałuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

Tak myślałem, że 200@300Nm z tymi przełożeniami będzie już w miarę przyzwoicie :thumbup1:

W duże przeróbki też nie chcę iść bo to tak jak napisałeś duże koszty, a ja nie potrzebuję ścigać się ze świateł tylko sprawnie wyprzedzić w trasie i to wszystko - ja wiem że jedno przekłada się na drugie ale też gdzieś trzeba znaleźć kompromis dla siebie.

Napisz gdzie robisz program.A mocy ile by nie było to i tak będzie mało.

Rozmawiałem już z gregorem10 i myślę, że do niego pojadę (no chyba że jeszcze kogoś mi polecicie?).

Z KR nie jest daleko, od razu wystroi mi LPG, a z tego co mówił, to robi fajnie program bo nie robi charakterystyki jak w dieslu że przy 2000obr wciska w fotel, a potem przestaje jechać tylko podnosi cały zakres harmonijnie w górę, a o to mi właśnie chodzi :thumbup1:

K04-15 plug and play, Wtryski od TT 225 KM, nieduży cooler z przodu + sofcik szyty na miarę i masz 230/330. Sprzęgło seryjne wytrzymuje jesli za często nie szalejesz. Poszedłem tą drogą i nie żałuję.

O! widzisz, niezły zestaw - jakie to koszty mniej więcej za graty + robocizna?

Wtryski są te same co w BEX-ie? Jeżeli tak to mam całą listwę, K04-15 w dobrym stanie to jaki koszt?

Można dołożyć IC prawy od BEX-a wystarczy czy trzeba rzezać coś centralnego?

Sprzęgło i tak pewnie kiedyś będę musiał zmienić bo ma już >180kkm nalatne, więc wtedy można założyć jakieś mocne od Sharana albo jakiegoś diesla i będzie git :thumbup1:

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

BEX+Q jedzie w miarę, ale szału nie robi. Byle jaki turbogrzechotnik sprawia wrażenie dużo mocniejszego... choć to tylko wrażenie, bo BEX przyspiesza sprawnie.

Ewidentnie brakuje Nm, powinno fabrycznie być 190KM/300Nm.

Grzechotnik robi wrażenie mocniejszego bo przełożenia są dobrane inaczej, choć tak jak piszesz to wrażenie bo w pomiarach wychodzi prawda.

Inna sprawa, że czasem jeżdżę Laguną III 2.0dCi 150@340Nm przy redukcji bardzo to przyjemnie przyspiesza w okolicach 150-180km/h. Natomiast nieprzyjemnie jest przy niższych prędkościach bo te 340Nm ma już przy 2000obr i daje to efekt takiej szarpanej jazdy co właśnie w dieslu mnie denerwuje (prócz oczywiście klekotu).

EDIT:

I jeszcze jedno pytanie - z tego co czytam to każdy poleca wywalenie katalizatora i założenie DP, a co w sytuacji kiedy nie chcę wywalać katalizatora? Na ile ogranicza mnie fabryczny katalizator?

Edytowane przez countryFan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tzn. mocy wystarcza do codziennego sprawnego poruszania się, ale np na autostradzie od 80-160km/h słabo przyspiesza i lepszego kopa ma byle jaki klekot.

A może serii nie trzyma? Bo mój BFB zwykła seria z LPG nawet na 5 biegu ładnie przyśpiesza od 130 km/h. Na 3 biegu to ciągnie jak głupi. Chociaż czasem jeżdżę A6 ojca 1.9 TDI 167KM i 350NM i tam niuton jest bardziej spektakularny i daje odczucie lepszego przyśpieszania, no ale tam są inne przełożenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. mocy wystarcza do codziennego sprawnego poruszania się, ale np na autostradzie od 80-160km/h słabo przyspiesza i lepszego kopa ma byle jaki klekot.

A może serii nie trzyma? Bo mój BFB zwykła seria z LPG nawet na 5 biegu ładnie przyśpiesza od 130 km/h. Na 3 biegu to ciągnie jak głupi. Chociaż czasem jeżdżę A6 ojca 1.9 TDI 167KM i 350NM i tam niuton jest bardziej spektakularny i daje odczucie lepszego przyśpieszania, no ale tam są inne przełożenia :)

Serię raczej trzyma bo jeździ 230km/h, natomiast brakuje Nm tak gdzieś do ok 3800obr na min bo wtedy zaczyna na V-biegu żwawo jechać.

Jak znajdę czas to podjadę na hamownię i będzie widać jakie ma parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile mocy mi potrzeba?

zawsze będzie za mało :)

mi auto ostatnio też coś nie lata..

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do gregora 1.8T robi bardzo dobrze ;). 200hp to minimum, żebyś poczuł na trasie w ośce, że to jakoś jedzie ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

Tak myślałem, że 200@300Nm z tymi przełożeniami będzie już w miarę przyzwoicie :thumbup1:

W duże przeróbki też nie chcę iść bo to tak jak napisałeś duże koszty, a ja nie potrzebuję ścigać się ze świateł tylko sprawnie wyprzedzić w trasie i to wszystko - ja wiem że jedno przekłada się na drugie ale też gdzieś trzeba znaleźć kompromis dla siebie.

Napisz gdzie robisz program.A mocy ile by nie było to i tak będzie mało.

Rozmawiałem już z gregorem10 i myślę, że do niego pojadę (no chyba że jeszcze kogoś mi polecicie?).

Z KR nie jest daleko, od razu wystroi mi LPG, a z tego co mówił, to robi fajnie program bo nie robi charakterystyki jak w dieslu że przy 2000obr wciska w fotel, a potem przestaje jechać tylko podnosi cały zakres harmonijnie w górę, a o to mi właśnie chodzi :thumbup1:

K04-15 plug and play, Wtryski od TT 225 KM, nieduży cooler z przodu + sofcik szyty na miarę i masz 230/330. Sprzęgło seryjne wytrzymuje jesli za często nie szalejesz. Poszedłem tą drogą i nie żałuję.

O! widzisz, niezły zestaw - jakie to koszty mniej więcej za graty + robocizna?

Wtryski są te same co w BEX-ie? Jeżeli tak to mam całą listwę, K04-15 w dobrym stanie to jaki koszt?

Można dołożyć IC prawy od BEX-a wystarczy czy trzeba rzezać coś centralnego?

Sprzęgło i tak pewnie kiedyś będę musiał zmienić bo ma już >180kkm nalatne, więc wtedy można założyć jakieś mocne od Sharana albo jakiegoś diesla i będzie git :thumbup1:

Ciesz się, że nie masz w Q bo to dopiero zamula przy normalnej jeździe :) Zrobisz ok.200/300 po jakimś czasie i tak będzie Ci mało ( zwłaszcza w bardzo ciepłe dni). Ale program to najbardziej rozsądne co można zrobić, reszta zabawy powyżej 220 KM robi się stosunkowo droga, ale warto bo takie np. 350 Nm już przyjemnie czuć zwłaszcza ośce. Rób dobry program :thumbup1:

BEX+Q jedzie w miarę, ale szału nie robi. Byle jaki turbogrzechotnik sprawia wrażenie dużo mocniejszego... choć to tylko wrażenie, bo BEX przyspiesza sprawnie.

Ewidentnie brakuje Nm, powinno fabrycznie być 190KM/300Nm.

Grzechotnik robi wrażenie mocniejszego bo przełożenia są dobrane inaczej, choć tak jak piszesz to wrażenie bo w pomiarach wychodzi prawda.

Inna sprawa, że czasem jeżdżę Laguną III 2.0dCi 150@340Nm przy redukcji bardzo to przyjemnie przyspiesza w okolicach 150-180km/h. Natomiast nieprzyjemnie jest przy niższych prędkościach bo te 340Nm ma już przy 2000obr i daje to efekt takiej szarpanej jazdy co właśnie w dieslu mnie denerwuje (prócz oczywiście klekotu).

EDIT:

I jeszcze jedno pytanie - z tego co czytam to każdy poleca wywalenie katalizatora i założenie DP, a co w sytuacji kiedy nie chcę wywalać katalizatora? Na ile ogranicza mnie fabryczny katalizator?

Nie pamietam kosztów . Dawno robiłem. Nowe turbo koło 3 tysięcy. Wtryski nie takie jak W BEX. Większe. Drugi cooler pomoże ale centralny najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 180/190 koni wystarczy sam program, do 200/210 wtryski bex + dp, powyżej turbo, intercooler, jeszcze większe wtryski, mocniejszy zawór dv, opcjonalnie tip sztywny. Nie są to jakieś gigantyczne koszta. Myślle że za 1500 pln nie wliczając programu można 220/230 hp wyciągnąć (cooler z b5 2,5td np. a dp własnej produkcji i koszta ograniczają się do turbiny i wtrysków) Później pozostaje niestety jeszcze kwestia gazu, jeżeli nie zastosowano mocnych komponentów to gaz do wymiany

A z własnej autopsji jak już wsadzisz to wszystko i poskładasz to niestety ale i tak po pewnym czasie stwierdzisz że to nie jedzie :kox: gdyby nie to, że na 3 biegu jeszcze zrywa trakcję to pomyślałbym że coś się zepsuło

Edytowane przez ganjaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 180/190 koni wystarczy sam program, do 200/210 wtryski bex + dp, powyżej turbo, intercooler, jeszcze większe wtryski, mocniejszy zawór dv, opcjonalnie tip sztywny. Nie są to jakieś gigantyczne koszta. Myślle że za 1500 pln nie wliczając programu można 220/230 hp wyciągnąć (cooler z b5 2,5td np. a dp własnej produkcji i koszta ograniczają się do turbiny i wtrysków) Później pozostaje niestety jeszcze kwestia gazu, jeżeli nie zastosowano mocnych komponentów to gaz do wymiany

A z własnej autopsji jak już wsadzisz to wszystko i poskładasz to niestety ale i tak po pewnym czasie stwierdzisz że to nie jedzie :kox: gdyby nie to, że na 3 biegu jeszcze zrywa trakcję to pomyślałbym że coś się zepsuło

OK, zatem mając wtryski od BEXa powinno wyjść ok 200KM. Fajnie byłoby zrobić prawy IC od BEXa, natomiast katalizatora nie będę zastępował DP.

Gdyby mi po tym modzie było mało mocy to wówczas będę myślał. Trzeba by wówczas montować jakiś FMIC, turbo, wtryski, DV i pewnie sportowy kat.

Gaz jest taki zamontowany, że do ok 250KM powinien wydolić ;)

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze znowu sezon ogorkowy. Milion postow jest na temat 1.8T i modow, ale zawsze trzeba zalozyc nowy temat zamiast przeczytać podstawy. Z takim podejściem to nigdy nie będziecie wiedzieli co się dzieje z waszym autem. Nie zrozumiecie działania silnika ani tematu podnoszenia mocy. Czytac czytac i jeszcze raz czytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czytaniem też ostrożnie, bzdur nie brakuje

Tym bardziej, że internet jest jak papier, przyjmie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie jak się ma taki unikatowy zestaw jak avj/amb/bfb, którego nikt inny nie ma wiec nie ma jak się podzielić doświadczeniem... istne białe kruki w Polsce

.... i gdy sa podwieszone w glownym dziale 2 tematy o zagadkowej nazwie "Modyfikacje 1.8T i etapy podnoszenia mocy w 1.8t"

Lepiej ich nie czytac bo przecież ktoś poswiecił swój prywatny czas na to aby napisać tam bzdury i wprowadzać wszystkich w błąd ;)

Na forum kosmetyka aut jest to dobrze zorganizowane. Przy logowaniu użytkownik dostaje opis tego gdzie jest FAQ i słowniczek i bez tego nie zaczyna się pisania postów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ten wątek napisałem w dziale hyde park jako post z lekkim przymrużeniem oka, ktoś go potem przeniósł do technicznego i ludzie wpisali kilka odpowiedzi.
Ale zawsze się ktoś znajdzie kto z zadęciem lubi ponarzekać, kto przerobił już wszystko, kto wszystko już zna. Takie bicie piany bez sensu.



nie wiem ile mocy mi potrzeba?

zawsze będzie za mało :)

mi auto ostatnio też coś nie lata..

Już wiem dlaczego mam odczucie słabizny w tym aucie.
W piątek byłem w delegacji swoim autem, wjeżdżałem na zakład gdzie ważony i sprawdzany jest każdy wjeżdżający i wyjeżdżający samochód, po wjeżdzie moim autem pokazało ... 1800kg :facepalm: Dwie osoby ja trochę > 70kg, kolega trochę >80kg, dwa laptopy, skrzynka elektryczna, jakiś oscyloskop, zestaw kluczy, buty ochronne i inne badziewie, zbiornik paliwa 3/4 zatankowany, zbiornik gazu tak samo ok 3/4 wypełnienia. W sumie 1800kg... sporo. :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się sam autem i stwierdź czy jest różnica :) Ale dodatkowe kucyki zawsze lepiej mieć niż nie mieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm tak czytam a czy logi w ogóle były robione przez autora? Przecież to podstawa.

Ja mam obecnie 200 koni w ośce i już brakuje od dawna więc może od razu pomyśl o większych zmianach?

Gregora10 mogę jedynie polecić - nie masz daleko to się nie zastanawiaj bo będziesz zadowolony :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...