toja Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Panowie, Okazało się, że mam Akku 92Ah 520A z włókniną Na aukcjach widzę tylko z 850A i 950A. Są jakieś użuwki z 520A ale nie ma sensu kupować używanego akku. Jaki akku kupić ? Jaki będzie najlepszy (Banner, Varta) ?
bodas Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Nie patrz na prąd rozruchowy, tylko na pojemność. Kup coś zgodnego z listą kodowania. Może być klasyczne 110ah varta silver lub bosch. Koszt to około 500zł Zakodujesz w sterowniku i będzie chulać. Chyba, że masz strat-stop wtedy raczej agm z włókniną, ale ręki sobie nie dam uciąć czy zwykły też przypadkiem nie podejdzie. Dopiero teraz przeczytałem, że masz auto z 2012 roku, zatem start-stop w standardzie, także najpewniejsze będzie kupienie 92ah AGM obojętnie jakiej marki. Edytowane 20 Listopada 2015 przez bodas
MRX898 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Zabawię się w górnika gdyż Doczytałem że zmieniając akumulator na taki sam jaki był wcześniej nie trzeba kodować. A co w przypadku gdy mam oem aku 105Ah i 580A AGM i zmienię na aku o takiej samej pojemności 105Ah, ale prąd rozruchowy będzie większy? Czy obejdzie się bez kodowania ? Pytam gdyż obecnie w wszędzie w sprzedaży dostępne i sugerowane są z większym prądem rozruchu , nawet na stronie varta dedykowany do mojego auta podaje od 800do950A.
corradoowner Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 W dniu 29.10.2019 o 17:02, MRX898 napisał: Zabawię się w górnika gdyż Doczytałem że zmieniając akumulator na taki sam jaki był wcześniej nie trzeba kodować. A co w przypadku gdy mam oem aku 105Ah i 580A AGM i zmienię na aku o takiej samej pojemności 105Ah, ale prąd rozruchowy będzie większy? Czy obejdzie się bez kodowania ? Pytam gdyż obecnie w wszędzie w sprzedaży dostępne i sugerowane są z większym prądem rozruchu , nawet na stronie varta dedykowany do mojego auta podaje od 800do950A. Nie patrz na prąd rozruchowy bo sterownik nie jest az tak mądry. W kodzie aku jest zawarta pojemność akumulatora i to jest ważne dla sterownika. Powinno się kodowac aku przy jego zmianie ale Ty zmieniasz na używany. Pytanie czy Twój już padł? Jeśli tak to zostając przy starym kodowaniu "nowy" aku nie będzie ladowany do swojej pojemności bo sterownik pamięta pojemność starego aku. Jeśli są w tej samej kondycji to nie koduj, jeśli nie to możesz zrobić test i nie kodowac, ale jak aku Ci padnie to zmień kodowanie na nowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się