Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napęd Quattro dziwne stuki! Proszę o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem, mianowicie kiedy puszczam sprzęgło jest odczucie że tylna oś włącza się z opóźnieniem, czuć stuk, a kiedy zmieniam biegi i puszcze sprzegło to słychać stuk pod samochodem. Miał ktoś taki problem ??? Znalazłem podobny problem, tutaj na forum, lecz temat umarł ... POMOCY. PODUSZKI I PODPORA OK. LINK do podobnego tematu :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/166515-b7-bpw-naped-quattro-dziwne-stuki-pomocy/?hl=%2Baudi+%2Bquattro+%2Bstuki

Opublikowano

Witam.

Samochód audi a4 b6 1.8t quattro 150avj 210000

Mam podobny problem. Na napędzie odczuwalny jest luz. Podczas gwałtownego puszczania sprzęgła czuć zdecydowane uderzenie. Ruszając kolejny raz luz się kasuje nie ma uderzenia. Odwracając sytuację, wkładając wsteczny znów luz, ale do pierwszego ruszenia potem ok. I tak koło się zamyka. Napewno z tylnej części dochodzi lekki metaliczny stuk. Stawiał bym na któryś przegłub.

Osobiście wydaje mi się że diagnoza na podnośniku nie ma sensu. Kiedy koła są w powietrzu na napędzię między skrzynią a wałem a dyfrem a kołamin odczuwalny jest zdecydowanyt luz.

W momencie kiedy wszystkie koła są na ziemi i ruszamy luz powinien się niwelować( zerować) w teorii.

A w praktyce?

Przecież luz ten może się zwiększać i wynikać ze zużycia elementów układu napędowego.

I tu moje pytanie do wszystkich posiadaczy napędu quattro.

Czy kiedy gwałtowniej puszczacie sprzęgło odczówacie jakby głuche dołączenie się napędu z tyłu?

Czy kiedy przesiedliście się z ośki na quattro lżej obchodzicie się z pedałem sprzęgła? Czy czujecie tą różnicę?

Czy uważacie podczas jazdy aby gwałtownie nie puszczać sprzęgła bo bedzie stuk?

Czy do napędu quattro trzeba się przyzwyczaić.

Wypowiedzcie się proszę bo może niepotrzebnie szukamy problemów w układzie napędowym. Faktem jest, że nasze samochody mają już za sobą spore przebiegi, podejrzewam że większość bardzo podobne.

Porównując wypowiedzi będzie można ocenićj jak to jest z tym QUATTRO

Może uda ustrzec się niepotrzebnych wydatków.

Piszcie i podawajcie jakie silnik z jakim przebiegiem.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów

Opublikowano

W moim autq właśnie stukneło 200 tysi. Do padziernika byl serwisowany w ASO i nie ma tam zmianki o grzebaniu w napedzie. Problem mianowicie wystepuje od niecałego pol roku.

Odpowiadając naTwoje pytania:

Czy kiedy gwałtowniej puszczacie sprzęgło odczówacie jakby głuche dołączenie się napędu z tyłu?

Jest dokładnie tak jak piszesz. Chyba znalazłem odpowiedz na innym forumna nurtujacy nas problem, ale o tym za chwile

Czy kiedy przesiedliście się z ośki na quattro lżej obchodzicie się z pedałem sprzęgła? Czy czujecie tą różnicę?

Nie wiem czy dobrze sformulowaes pytanie. Po przesiadnieciu sie do quattro delikatniej obchodze się ze sprzegłem ale dopiero od niecalego pol roku od czasu kiedy pojawila sie usterka.

Czy uważacie podczas jazdy aby gwałtownie nie puszczać sprzęgła bo bedzie stuk?

Dokładnie tak, najlepsza u mnie metoda jest puszczanie delikatnie sprzegla bez dodawania gazu juz w ost etapie . Dziwnie sie tak jezdzi . Gaz dodaje jak sprzeglo juz jest puszczone całkowicie. Wg mnie strasznie to wplywa na komfor jazdy . Dlatego tez napisalem ten temat .

Czy do napędu quattro trzeba się przyzwyczaić.

Oczywiście, że tak bo jest dużo lepszy i inaczej samochód zachowuje się na zakrętach i na łukach. Napęd quattro ma to do siebie, ze potrafi nam przekazac w pewnych momentach nawet 80 % mocy na tylnie koła. NIE MOŻE JEDNAK BYĆ TAK ŻE MUSIMY PIESCIC I GILGAC TO SPRZEGŁO BY CZASEM COS NAM NIE STUKLO. QUATTRO MA SIE JEZDZIC LEPIEJ I WYGODNIEJ.

Wracając do tego ze znalazlem odpowiedz.

Podobno jest to dosc czesta przypadłosc quattro, i nie ma co sie zbytnio martwic jesli jest to o czym zaraz napisze :D

Szukajac i penetrujac rozne fora natknalem sie na odpowiedzi w jednym kierunku jesli chodzi o stuki głuche i podasz ruszania itp NALEŻY DOKŁADNIE SPRAWDZIĆ PODUSZKI DYFERENCJAŁU, JA OSOBIŚCIE ZMIENIŁEM PODUSZKĘ SZKRZYNI I PRZEPATRZYŁEM INNE Z PRZODU A NIE ZROBILEM TEGO Z TYLEM DLATEGO TYLKO JESLI BD MIAL JUTRO MOZLIWOSC TO ZARAZ JE SPRAWDZE. Z TEGO CO WYCZYTALEM TO JEST TO LATWE DO USUNIECIAI DOSC NIE DROGIE BO OK 50 pln ZA PODUSZKE A JEST ICH TAM PONOC 3

POZDRAWIAM I PROSZE O WYPOWIADANIE SIE W TYM TEMACIE O TEJ UCIĄŻLIWEJ USTERCE/PRZYPADŁOŚCI :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

Witam koledzy

u mnie jest tak mianowicie ja nie słyszę za kierownicą żadnego stukania z napędu lecz pasażerowie siedzący z tyłu mówią że zmiana biegów jest odczuwalna na tylnym siedzeniu autko niedawno przeszło przegląd żadnych awarii czy usterek nie stwierdzono przeszło trzepaki oraz sprawdzenie tzw brechami dałem znajomemu na flaszkę to mnie do góry podnieśli jeszcze raz i ręcznie wszystko mi sprawdzili i nic,

jedyne co mnie czasami niepokoi to to że przy gwałtownym ruszaniu na skręconych kołach przednie opony zaczyna jakby drzeć moje odczucie jest takie jakby przód nie nadążał i tył go pcha, oczywiście opony są całe i auto ich nie niszczy więc myślę że ten typ tak ma :)

Opublikowano (edytowane)

Przesyłam filmik na którym demonstruje wał i dyferencjał. Moje pytanie czy taki luz jest dopuszczalny , a jak nie to jak go wyeliminować ?https://youtu.be/6UOLVO9Jjtc

Edytowane przez dota4fun
Opublikowano

U mnie luz jest podobny. A objawy dokładnie takie jak opisałeś. Wkurzające jest to właśnie że trzeba się delikatnie obchodzić ze sprzęgłem.

Ok a więc już jesteśmy do przodu.

Też zastanawiałem się nad poduszkami. Nie wiem jak to możliwe, że jeszcze ich niesprawdziłem.

W wolnej chwili zabieram się za to i dam znać.

Opublikowano

Przesyłam filmik na którym demonstruje wał i dyferencjał. Moje pytanie czy taki luz jest dopuszczalny , a jak nie to jak go wyeliminować ?https://youtu.be/6UOLVO9Jjtc

Ten luz to na oko patrząc norma.

Opublikowano

Przesyłam filmik na którym demonstruje wał i dyferencjał. Moje pytanie czy taki luz jest dopuszczalny , a jak nie to jak go wyeliminować ?https://youtu.be/6UOLVO9Jjtc

Ten luz to na oko patrząc norma.

a te stuki ?

Przesyłam filmik na którym demonstruje wał i dyferencjał. Moje pytanie czy taki luz jest dopuszczalny , a jak nie to jak go wyeliminować ?https://youtu.be/6UOLVO9Jjtc

Ten luz to na oko patrząc norma.

a te stuki ?

Szukałem po necie i na innym forum(niestety) gość opisywał te same objawy, okazało się, że był to uszkodzony torsen :( Ma ktoś z tym doświadczenie ?

Opublikowano

U mnie w aucie luz na dyferencjale jest pomijalny, prawie nie do wyczucia, przebieg 274 tys. km.

Załączenie napędu bez szarpnięć i opóźnień tylnej osi, a sprzęgłem można posługiwać się normalnie. Jedynie przy ostrzejszej redukcji dyfer potrafi delikatnie kopnąć w plecy, ale to winna jest poduszka centralna dyferencjału. Jeżeli dyferencjał ma duży luz to tylko wymiana na lepszy albo pozostaje się przyzwyczaić, warto też sprawdzić stan podpory wału, podpora ma najwięcej pracy właśnie przy ruszaniu i zmianach obciążenia wału.

Opublikowano

Czy udało się komuś rozwiązać ten problem ?

Opublikowano

Też tak mam 2 kolegów mi mówiło że słyszy ale ja osobiście nic nie słyszę ale podobno minimalny luz jest ale jak go zlikwidować to nie wiem

Opublikowano

U mnie było podobnie z tym stukiem przy ruszaniu i winny okazał sie przegub wewnetrzny.Ale wczesniej byłem w Bielsku wyważyć wał , wymieniłem podpore i wszystkie łożyska jak sie okazało zbyt pohopnie.

Opublikowano

Witam

Odgrzeje kotleta.widzę ze jest względna cisza już w tym temacie ,wiec podejrzewam ze poradziliście sobie z problemami...

I bardzo dobrze!!! mam podobny problem mianowicie jak ruszam na skręconych kołach do przodu(wyjazd z parkingu z pod sklepu) to jak mam obciążony tył 1 lub 2 osoby to słychać stukniecie jedno lub dwa.pasażerowie mówią ze z pod siedzenia,żadnych szarpnięć ani nic nie czuć głuche stuk. stuk.

Co to może być???

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam mam podobny problem w moim b6 AVF QUATTRO żeby nie zakładać nowego tematu wiec tu napisze

Stuki występują tylko przy gwałtownym ruszaniu lub przyśpieszaniu czuć je pod nogami kierowcy.

Jest mocny stuk i takie trr trr jak by coś  ocierało.

Poduszki silnika i skrzyni sprawdzone nigdzie nie widać żadnych śladów.

Zastanawiam się czy może to być  przegłub wewnętrzny.??

Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i udało się zdiagnozować??

Opublikowano

Odgrzeje troszkę. Poczytałem , poczytałem i doszedłem do wniosku ,że u kilka osób wymiana poduszek pomogła i nie ma już szarpań przy zmianach biegu. Pytanie tylko ile jest tych poduszek /tulejek trzymających tylny dyfer?

Znalazłem dwie :

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Przednia-tuleja-dyferencjalu-mostu-Audi-A4-Quattro-B6B7-1szt./23110441

 

no i poglądowo również takie coś

http://allegro.pl/lapa-poduszka-dyferencjalu-audi-s4-b6-8e0599125b-i5090527009.html

Najlepiej zakupić oby dwie?

Opublikowano

bump?

Opublikowano

Ja wymieniłem poduche pod skrzynią i dwie na silniku i nic niby lepiej objawy cały czas są tak jak koledzy pisali. Przyzwyczaiłem się już ale ostatnio jak wymieniłem wszystkie oleje zauważyłem duży luz na podporze wału.  I nim się w najbliższym czasie zajmę oczywiście nic innego niepokojącego nie dostrzegłem żadnych luzów na gumach z tyłu itp. 

Opublikowano

to sprawdź jeszcze przeguby na wale, zwłaszcza końcowy.

Opublikowano (edytowane)

Próbowałeś zaciągnąć ręczny i dodawać gaz i obserwować jak mocno wychyla się tylny dyfer? Wiadomo ,ktoś musi w tym pomóc :wink: . Poduch dyfra ,nie ruszałeś rozumiem?

Edytowane przez wanio123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...