Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne błędy i zachowanie samochodu


toja

Rekomendowane odpowiedzi

Wyświetliła mi się kontrolka silnika(ta pomarańczowa przy niezapiętych pasach). Zasadniczo większych objawów nie zauważyłem. Zrobiłem skan VCDS i wyszły mi następujące błędy:

5646 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 74069 km
Date: 2015.08.20
Time: 14:30:26
4105 - ROD - Unknown Error Code
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 74069 km
Date: 2015.08.20
Time: 14:28:10
oraz
02616 - Fuel Tank Cap; Unlock
009 - Open or Short to Ground - Intermittient
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 224
Mileage: 73027 km
Time indication: 0
Date: 2015.08.04
Time: 14:28:10
Po zresetowaniu błędów kontrolka check engine zniknęła. Odpaliłem auto i zaczęło trząść samochodem, nierówne obroty(pływało). Po minucie się uspokoiło. W czasie jazdy po zatrzymaniu obroty są trochę nierówne z 1000 obrotów czasami schodzi na chwilę na 800.
Czy ktoś coś wie co mu może dolegać ?
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie podobne objawy, w ASO wymienili sterownik pompy paliwa, ale mój najpierw gasł bez powodu i nie można go było odpalić, później pojawiły sie objawy takie jak opisujesz czyli nierówna praca i kontrolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać.

U mnie po trasie ok 600 km zapaliła się kontrolka Check Engine. Auto chodzi wydaje mi się normalnie, mocy nie straciło, nie przegrzewa się generalnie wszystko jest tak jak było. Poczytałem trochę że może złe paliwo, ale leję PB 98 z Orlenu zawsze. Na trasie tankowałem na Orlenie w jakiejś wsi, ale w sumie przejechałem od tankowania tego około 300 km więc jakby miało być od paliwa to powinno trochę wcześniej wyskoczyć :D. Ktoś miał podobne problemy i to zdiagnozował? Jutro jedę na kompa, ale może Wy mnie na coś nakierujecie. :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po diagostyce. Był jeden błąd, mianowicie P218700 zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym. Co to może znaczyć? Mechanik powiedział, żeby pojeździć trochę i zobaczyć czy sie zapali ponownie Check, jak tak to dopiero wtedy szukać przyczyny. Jakieś propozycje macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo to Ty lepiej tak nie jezdzij bo będziesz miał zaraz kolejny problem ze stopionym katalizatorem, przerabiałem to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Długo to Ty lepiej tak nie jezdzij bo będziesz miał zaraz kolejny problem ze stopionym katalizatorem, przerabiałem to u siebie.

Przerabiałeś tzn co zrobiłeś żeby to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie winna byla podstawa walka rozrzadu i zaworek w tej podstawie, ale zanim ja wymienilem to wymienilem tez odme, ale niestety nie moglem dojsc w czym problem to jezdzilem tak z miesiac, jak udalo mi sie naprawic podstawe, to przy tym zaczelo mi walic bledem p0420 czyli zapchany katalizator, mam pewny przebieg 135 tys km i nie chcialo mi sie wymierzyc ze padl katalizator, jak go wyjalem to polowe mialem stopiona, jakbys plastikiem zalal, wymienilem katalizator i zero bledow i jakby ze 100 km wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale są nowsze. Kolega MarcinOslo ma to rozkimane. Napisz ew. do niego.

:)

06H103495J jest wycofane w 2014r i zamienia sie na 06H103495AE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale są nowsze. Kolega MarcinOslo ma to rozkimane. Napisz ew. do niego.

:)

06H103495J jest wycofane w 2014r i zamienia sie na 06H103495AE

A tak tylko z ciekawości zapytam, miałem z A, zmieniałem na początku 2015 na AC, była później zmiana na nowszą jakąś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"AC" jest zamiennikiem dla wycofanej "E".

"AE" jest zamiennikiem dla wycofanej "J".

Jest dosc istotne ktora sie wybierze ,bo jedna jest dla silnika po Stage 1 czyli zmieniony soft ,a druga do seryjnego softu.

"A" jest jeszcze starsza ,poprzednik "E".

Edytowane przez MarcinOslo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie miał robionego STAGE 1, po kupnie ja robiłem STAGE 2, a odme kupowałem w ASO i po vin'ie taką mi sprzedali.


"A" jest jeszcze starsza ,poprzednik "E".

"AC" jest zamiennikiem dla wycofanej "E".

więc jest ok skoro z A zmieniłem na AC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2016 o 14:15, MarcinOslo napisał:

"AC" jest zamiennikiem dla wycofanej "E".

"AE" jest zamiennikiem dla wycofanej "J".

Jest dosc istotne ktora sie wybierze ,bo jedna jest dla silnika po Stage 1 czyli zmieniony soft ,a druga do seryjnego softu.

"A" jest jeszcze starsza ,poprzednik "E".

Biorę się właśnie za wymianę odmy, ale po przeczytaniu Twojego postu trochę się wystraszyłem. Na silniku mam wersję "A", a wg katalogu proponują mi wersję "AE". Z tego co się orientuję to nie miałem ani Stage 1, ani Stage 2... Zaniedbanie lub niewiedza poprzedniego właściciela. Co mi pozostało? Wersja AE ma chyba większe ciśnienie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu do dyskusji dodam, że ja mam u siebie końcówkę "E" i auto miało robiony Stage 2. Właśnie zamówiłem z ASO po VINie i obecnie jest dostepna tylko jedna wersja z końcówką "AK". Stage 2 byl robiony przez poprzedniego wlasciciela w 2011 roku. Niestety po sprawdzeniu historii w systemie ASO nie było w stanie odpowiedzieć mi czy był robiony Stage 1. Nie wiem jaka jest praktyka, zakładam, że najpierw robiony jest Stage 1 A potem Stage 2. Jak było w przypadku mojego auta nie mam pojęcia. Zamówiłem wiec "AK", jedyną dostępną dziś  wersję odmy - przynajmniej tak mówi ASO.

Edytowane przez skoniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmy sa w tej chwili dostepne 2 wersje, z koncowka AK do auta po stage 1 lub po 11roku produkcji lub z koncowka AH do aut bez zmiany softu od roku produkcji 2008 do 2010... odme najlepiej jest dobrac tak, ze odczytujemy numer sterownika silnika vcds'em i dobieramy odme.. posiadam wykaz jaka powinna byc, moge pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, kixi4 napisał:

Odmy sa w tej chwili dostepne 2 wersje, z koncowka AK do auta po stage 1 lub po 11roku produkcji lub z koncowka AH do aut bez zmiany softu od roku produkcji 2008 do 2010... odme najlepiej jest dobrac tak, ze odczytujemy numer sterownika silnika vcds'em i dobieramy odme.. posiadam wykaz jaka powinna byc, moge pomoc..

Ooo to będę bardzo wdzięczny za taki wykaz lub informację. VCDSa mam i mogę zaraz sprawdzić tylko potrzebuję instruktażu gdzie sprawdzić nr sterownika. VCDSa używam zazwyczaj do sprawdzania błędów ?

Edytowane przez skoniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...