baca1910 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Witam, potrzebuje pomocy z moją audi a4 b6 z nieszczęsnym silnikiem 2.0 alt. Mianowicie chodzi o to że gdy auto osiągnie 90 st. dostaje strasznego muła. Wciśnięcie pedału gazu na maksa odnoszę wrażenie że potęguje ten stan. W momencie gdy odpuszczę pedał przyspieszenia i powoli systematycznie dociskam to w miarę normalnie przyspiesza. Brak błędów na vagu. Kierownica powietrza wydaje sie byc sprawna (cięgno gruszki sklejone, ostatnio membrana poszła ale też skleiłem i pod wpływem podciśnienia działa) nie wiem tylko czy te klapy w kolektorze nie chodzą za cieżko. Z tego jak obserwowałem ta gruszke to nie zawsze pracuje tzn. przy lekkiej przegazowce nie zawsze otwiera klapy. A jak z tym u Was jest? Znajomy mechanik czyścił ostatnio przepustnice, przepływomierz, kolektor. Sprawdzał przewody od podciśnienia i nic nie znalazł. Możliwe jest to że może być coś z sondą bądź zapchany katalizator a nie wywala błędów ? Pytam się bo niepokoi mnie sadza na tłumiku końcowym oraz gorące opary z wydechu. Proszę o pomoc bo ewidentnie jest coś nie tak. Wcześniej miałem renault megane 1.6 16v 107 km to w porównaniu z audi to kręgosłup prostowało na 1 i 2 biegu [emoji12] Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
jacek70 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Dobrze byłoby zrobić logi , może wtedy coś wyjdzie.
baca1910 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Rozmawiałem właśnie w tej sprawie ze swoim mechanikiem. Teraz jeszcze takie pytanie bo aktualnie mam koła 225 40 18 cali i zaleca mi przed zrobieniem pomiarów zmianę na oryginalne 16 calowe koła. Ma to jakieś znaczenie bo wydaje mi się że raczej nie bardzo ??? Drugie pytanie to gdzie znajdziemy poprawne wartości jakie powinny trzymać poszczególne elementy tj. przepływka, przepustnica itd.??? Z czymś musimy to przecież porównać ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
radi88PL Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Jak zrobisz poprawnie logi to masz wartości zapisane w sterowniku i wartości odczytane podczas pomiaru, więc łatwo porównać. Proponuję pojechać do innego mechanika.
Łukasz13 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Zrób na początek logi 002+033 i 020+003+032 i wrzuc na forum ktos pomoże.
baca1910 Opublikowano 6 Września 2015 Autor Opublikowano 6 Września 2015 Jak zrobisz poprawnie logi to masz wartości zapisane w sterowniku i wartości odczytane podczas pomiaru, więc łatwo porównać. Proponuję pojechać do innego mechanika.Dzieki za radę a propo logów ale co do mechanika to wole szukać z nim (znajomy) niż dać sie skubać z kasy innym mechanikom "wymieniaczom" ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Problem rozwiązany :-) winna okazała się "gruszka" i kolektor ssący. Po zmianie jedzie jak trzeba :-P Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
crookers20 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 (edytowane) Witam, jak do tego doszliście bo też mam podobne objawy.. miałem pęknięty przewód od podciśnienia wymieniłem go to auto dostało kopa na 2 tygodnie a teraz znowu raz zamuli a na zimnym ciągnie dobrze. Rozumiem ze gruszkę z kolektorem wymieniłeś na podzespoły z allegro. Edytowane 7 Września 2015 przez crookers20
baca1910 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Akurat nie z allegro ale tez używane z rozbiórki anglika ;-) a co do tego jak doszliśmy to mój mechanior od początku stawiał na ta gruszke (niby otwierała te klapy w kolektorze ale tez nie zawsze) jego uwagę zwróciło też ciężko chodzace cięgno przy wciskaniu palcem. Dlatego dla świętego spokoju wymienił i kolektor i gruszke ;-) no twoim miejscu sprawdziłbym najpierw sama gruszke. Wyciagasz z auta i zasysasz ustami :-D spraedzadz czy pod wpływem podciśnienia cięgno pracuje. Jeżeli nie to na 100 % poszła membrana. Nie radze klejenia. Efekt mizerny i starcza na kilkanaście km :-P życzę powodzenia bo ja już miałem sprzedawać samochód tak byłem wkurzony ze nie chodzi jak trzeba Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Gawel90 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Baca a moglbys opisac jak zachowuje sie u Ciebie gruszka przy dodaniu gazu ? Reaguje nawet na minimalna przegazowke czy dopiero przy wiekszym bucie ? Chyba ze wrzucilbys jakis krotki filmik U mnie dopiero jak mocniej depne to grucha reaguje, przy delikatniejszym wcisnieciu nic sie nie rusza.
baca1910 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 Obejrzyj film „Kierownica powietrza Audi A4 B6 2.0 ALT” w YouTube https://youtu.be/ooc3bH_tS1M Generalnie na filmiku widać że nawet przy nie wielkiej ilości gazu cięgno pracuje. Też miałem to samo z tym ze u mnie nie zawsze otwierała klapy nawet przy duzej przegazowce. Możliwe ze gdzieś jest ta membrana nieszczelna i działa dopiero przy mocniejszym podcisnieniu. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Szefo 1980 Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 Obejrzyj film „Kierownica powietrza Audi A4 B6 2.0 ALT” w YouTube Generalnie na filmiku widać że nawet przy nie wielkiej ilości gazu cięgno pracuje. Też miałem to samo z tym ze u mnie nie zawsze otwierała klapy nawet przy duzej przegazowce. Możliwe ze gdzieś jest ta membrana nieszczelna i działa dopiero przy mocniejszym podcisnieniu. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka Panowie ja tez mialem problem z gruszka tez mi sie nie otwierała wkoncu sie wkurzyłem i przerobilem ja tak ze otwarta jest na stałe i jezdze juz ponad rok czasu i nic sie nie dzieje niema zadnych błedów itd a auto ma zawsze kopa i sie juz nie przejmuje tym ze gruszka nie dziala poprawnie.
baca1910 Opublikowano 7 Września 2015 Autor Opublikowano 7 Września 2015 No tak ja błędów jako takich na kompie tez nie miałem nawet wtedy kiedy gruszka wcale nie pracowała ale wychodzę z założenia że skoro ktoś to tak wymyślił to po coś to jest. Skoro masz otwarte klapy na stałe to na bank w którymś momencie dostaje za dużo powietrza a więc co za tym idzie mieszanka jest nie do końca taka jaka powinna byc. A komp nie wyrzuca błędu bo sonda koryguje prawdopodobnie :-P cos czuje że ta sama audiczka ze sprawna gruszka zostawi Cię troszkę w tyle w wyścigu od 0 do 100 ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Szefo 1980 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Wątpie kiedys dzialala mi ta gruszka i auto gorzej sie zbieralo ze sprawną gruszka niz z przerobiona ze jest na stałe otwarta.Na chwile sobie przerub na stałe ze bedzie otwarta a sam się przekonasz 1
baca1910 Opublikowano 8 Września 2015 Autor Opublikowano 8 Września 2015 Nie wolę już nic tam nie grzebać jak chodzi tak jak trzeba :-P a jak tam u Ciebie sprawa wygląda a propo oleju? Jaki pobór? Bo ja zaraz po kupnie miałem nieszczelna odme i jeździłem tak przez 5 tys km. Nie wziął grama oleju. Teraz jestem juz 4 tys km po zmianie i 2 litry oleju poszło w dolot. Przerobiona masz odme czy oryginał? Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Szefo 1980 Opublikowano 8 Września 2015 Opublikowano 8 Września 2015 Odme wymieniałem na orginalną bo tez miałem pekniętą a z poborem oleju maja chyba problem wszystkie "ALT" u mnie było tak ze jak jezdziłem na Castrolu 5w30 to mi zjadało około 0,5l oleju na 1000km a teraz zmieniłem na motul 10w40 i zjadanie oleju troche spadło do jakieś 0,2l na 1000km.
baca1910 Opublikowano 8 Września 2015 Autor Opublikowano 8 Września 2015 Ja właśnie jestem przed wymiana oleju takze na początek napewno plukanka układu smarowania :-P a później właśnie motul ale jakis pełen syntetyk raczej ;-) u mnie problemem jest właśnie to ze nie dymi na niebiesko ale olej pchany jest z czwornika który wychodzi z pokrywy zaworów zamiast do odmy to do dolotu. Myślę nad zaslepieniem wylotu z czwornika i wpieciu sie bezpośrednio w gruszke odmy wężem olejowym i to do dolotu. Zawsze olej będzie miał ciężej wpłynąć na górę niż po poziomej powierzchni. Tym bardziej jeżeli teraz w momencie otwarcia przepustnicy zaciaga powietrze razem z olejem. Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Szefo 1980 Opublikowano 9 Września 2015 Opublikowano 9 Września 2015 U mnie też nie dymi na niebiesko a z tym przerobieniem czwornika chyba nic ci to nieda bo chlopaki z forum przerabiali odme itd i zuzycie oleju jak bylo tak jest .Powodzenia.
baca1910 Opublikowano 9 Września 2015 Autor Opublikowano 9 Września 2015 No tak a sprawdź jak wygląda u Ciebie przepustnica... Czy tez zalana olejem że az podcieka... Jestem ciekaw ;-) Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Szefo 1980 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Czysciłem kiedys przepustnice i byla wilgotna od oleju.
crookers20 Opublikowano 10 Września 2015 Opublikowano 10 Września 2015 Szefo 1980 a jak ją przerobiłeś że na stałe jest otwarta ? u mnie przy niskich obrotach nie reaguje dopiero gdzieś tak po 3500 obr. i to też zależy, nieraz jak jest mułowaty noga na gazie i pare razy kopytem przygazuje to czuć ze zrywa (dostaje siły)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się