Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje auta przy 65-70 i 130-135km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Taki problem:

Podczas jazdy na równej drodze auto wpada w wibracje przy prędkościach 65-70 km/h a potem znów 130-135km/h. Auto kiedyś było uderzone w lewy przód i mogła pozostać jakaś pamiątka. Jednak, to co warto wiedzieć to:

  • krzywe tarcze hamulcowe, co czuć i słychać podczas dłuższego hamowania.
  • brak drgań / "latania" kierownicy
  • geometria i zbieżność OK - nic nie ściąga
  • koła OK - wyważone + jeździłem na dwóch różnych kompletach felg i opon
  • drgania są niezależne od obrotów silnika czy wrzuconego biegu

Wydaje mi się, że natężenie wibracji jest czasami zmienne i zależne od:

  • temp zewn. - zimne/ciepłe auto
  • rozgrzanie auta
  • nachylenie drogi - jazda pod górę lub w dół potęguje drgania w stosunku do płaskiego terenu

No i co to może być:

  • te krzywe tarcze hamulcowe?
  • piasta?
  • półoś?
  • dyferencjał?

Ktoś ma jakiś inny pomysł, bo nie wiadomo jak się zabrać do tematu, żeby za wiele nie wymieniać.

Wydaje się, że epicentrum tych drgań pochodzi właśnie z lewego przodu.

Pozdr.

Michał

Opublikowano

Ja proponuję sprawdzić bicie piasty na pomiarze, dużo warsztatów takie coś ma, 30 min i wszystko jasne.

U mnie bicie na piaście jest bardzo duże, dlatego szukam rozwiązania bo oryginalnie jest tylko łożysko a piasty nie ma.

Ew jakiś zamiennik FAG sam nie wiem, ale proszę to sprawdzić najtaniej i najszybciej

Opublikowano

czy udało Ci rozwiązać ten problem? bo mam taką samą sytuacje tylko u mnie bicie raczej pochodzi z prawego przedniego koła.

Opublikowano

Na razie jeszcze nie. Wiem, że luzów na łożysku od wewnętrznej strony półosi nie ma, bo też padła taka sugestia, że może to. Zrobię, co jeden z kolegów tu zasugerował - sprawdzenie piasty. Kwestia taka, że można wskazać elementy, które są odpowiedzialne za wibracje, ale albo ich sprawdzenie nie jest takie proste, albo wymiana w ciemno może być bardzo kosztowna.

Opublikowano

Mam podobną sytuacje. Tyle, że u mnie po nocy pierwsze kilka km są duże wibracje przy 60-70 km/h. Później bardziej słychać niż czuć wibracje.

Samochód:

A4 2.0 TDI quattro s-tronic

Opublikowano

Na razie wymieniłem tuleje dolnych tylnych wahaczy z przodu, bo miałem stuki zawieszenia na nierównościach. Przy okazji usłyszałem, że latający wahacz do przodu i do tyłu może być właśnie przyczyną wibracji i drgań. Niestety nie w moim przypadku. Stuków w zawieszeniu nie mam, ale problem wibracji i drgań nadal aktualny. Będę powoli myślał co dalej. Chyba trzeba będzie sprawdzić w końcu bicie piasty, może półoś jest zwichrowana. Dam znać, jak coś się u mnie posunie do przodu z poszukiwaniami przyczyny.

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam dokładnie to samo, postanowiłem zamontować kamerę sportową do stabilizatora i nagrałem pracę półosi i koła- poniżej link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=I_IWLLtwa8U&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=A6DUO09nffY

Wymieniłem półoś,ale też nic nie pomogło.

Edytowane przez marcin3f
Opublikowano

Witam,w moim aucie są podobne objawy co opisane przez Majkela.Wymieniłem kompletną półoś,objawy znacznie zmalały ale jeszcze coś go boli.Półoś kupiłem używaną ale wyglądała bardzo przyzwoicie,lecz czy jest idealna nie wiem.Łudzę się że to może jeszcze coś związane z łożyskiem koła,które już kupiłem i dziś wymienię.Jak to nie to,to zostaje jeszcze luz na kołnierzach wychodzących ze skrzyni,mam tam około 1.5mm luzu góra dół.

Opublikowano

Kolego czarli1, jak wymienisz to łożysko to daj znać czy to pomogło, bo też już o tym myślałem,żeby wymienić łożysko wraz piastą.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Przyznam się szczerze, że od ostatniego posta nic nie zrobiłem w kwestii wyeliminowania problemu. Zniechęca mnie to, że nie wiadomo, gdzie szukać przyczyny. Też myślałem o półosi, ale widzę, że i niektórym to nie pomogło. Jest sporo rzeczy, które można wymieniać na chybił-trafił, co mnie skutecznie zniechęca i sądzę, że zaakceptuję moje auto takim jakie jest. Szukać od koła przez skrzynię, poduszki silnika aż po tylny most to gra niewarta czasu i pieniędzy. Widać ten model taki ma "urok". W USA też narzekają na wibracje w A4 i A5 na autostradach. To co wiem, że jest krzywe to tarcze hamulcowe, bo je czuć i słychać przy dłuższym hamowaniu. Ale nie sądzę, żeby to wpływało na samą jazdę. Mało to aut ma krzywe tarcze i nie wibrują podczas jazdy?

Edytowane przez majkel101
Opublikowano

Ja tez posiadam drgania, ale powyzej 130-140 km/h.

Panowie, jedyne co mogę Wam podpowiedzieć to są to łożyska dyferencjału po prawej stronie i łozysko półosi po stronie lewej.

Po prawej stronie sprawdzcie sobie czy nie ma luzu na półosi otwierając maskę i przy zbiorniczku płynu chłodzącego schylcie się i złapcie za półoś

starając się szarpać aby zobaczyć czy jest luz. U mnie po tej stronie delikatny jest. Druga sprawa to tak jak wspomniałem łożyska dyferencjału. I tu już troszkę trudniej.

Ja osobiscie wolałem podnieść auto i starałem się też szarpać za półoś aby zdiagnozować luzy na łożyskach. zbladłem, większy luz niż oczekiwałem...

W poniedziałek mam umówioną wizytę zmiany łożysk po obu stronach na oryginalne z Audi... Zdam relacje jak zachowuje się auto po operacji.

Opublikowano

No wreszcie coś się dzieje w tym temacie :) Każdego dnia jak wsiadam do auta to zastanawiam się co to może być ;) Kupiłem miernik zegarowy, żeby sprawdzić czy te "luzy promieniowe" półosi są większe przy kole czy przy skrzyni, jak się zrobi cieplej to zrobię te pomiary i zdam relacje. Swoją drogą, ten miernik zegarowy to super sprawa na poniższym filmiku wdać jak działa https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4&index=3&list=PLMqiOA5J8rVDRj1UMPNrJEGOQpeKsr3Na Moim skromnym zdaniem "trop" z dyfrem wydaje się być trafiony, bo w moim przypadku jak skręcam w lewo na maksa i ruszam na pół sprzęgle to słychać dziwne buczenie. Miałem zamiar wymienić olej w skrzyni, bo kiedyś w serwisie vw powiedziano mi, że a4-ki i "paski" mają taki problem. Niby wymiana oleju pomaga,ale skąd te drgania?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Hmm, miałem dokładnie ten sam problem w tym samych zakresach. W moim przypadku na 4 kołach brakowało kolejno 10g 10g 10g 5g + ciężarki troszeczkę w innym miejscu. Niby 10g to tolerancja ? a mi budą rzucało jakby koło było krzywe :) - w tych większych zakresach, natomiast w mniejszych drgania/wibracje były odczuwalne. Btw. taka skoda octavia I 07r 10-20g nie poczuje, wiem bo miałem :)

Doszło do tego, że chciałem tuleje wymieniać, grzebać głębiej itd. Rozumiem kolego, że korzystałeś z 3 różnych kompletów, ale proszę zauważ, że potrzeba bardzo dokładnej maszyny i mądrego człowieka aby wyeliminować koła, także każdy forumowicz powinien najpierw znaleźć porządny warsztat i mieć proste (czyste w momencie wyważania) felgi + porządne opony.

Bez tego jakiekolwiek operacje są wyrzucaniem pieniążków w błotko :/

Edytowane przez woj0
Opublikowano (edytowane)

To,że w tych zawieszaniach tolerancja wagi odważników jest mniejsza niż w octavii to pewne. Kiedyś byłem serwisie audi i powiedzieli, że w tych autach nawet opony powinny być z homologacją A0, bo tylko wtedy gwarantują prawidłowe wyważenie kół.http://przegladoponiarski.pl/art/8719/pirelli-do-modeli-audi.html

Kolego nie wiem czy widziałeś filmiki jak pracuje półoś w moim aucie, chyba jej nieliniowa praca powoduje te drgania.

Pozdrawiam

Edytowane przez marcin3f
Opublikowano

i jak znalazł ktoś już rozwiązanie tego problemu?

Opublikowano

Miałem kiedyś podobny problem w swojej a6 okazało się ze przeguby wewnętrzne są rozwalone wymieniłem dwie polosie i problem ustal sprawdź czy nie masz luzu na przegubach wewnetrznych

Opublikowano

Półosie wymieniałeś nadprogramowo? Zdaje się, że można wymienić same przeguby wewnętrzne?

Opublikowano
W dniu 11.10.2015 o 11:47, smite napisał:

Mam podobną sytuacje. Tyle, że u mnie po nocy pierwsze kilka km są duże wibracje przy 60-70 km/h. Później bardziej słychać niż czuć wibracje.

Samochód:

A4 2.0 TDI quattro s-tronic

Hej rozwiązałeś problem? Bo u mnie na pierwszych km tez mam drgania :(

Opublikowano

Niestety nie, samochód uległ kolizji i już go nie mam. Na filmie widać,że półoś nie działa prawidłowo, myślałem,żeby wymontować przeguby i sprawdzić ją na tokarce w jakimś warsztacie, w drugiej kolejności myślałem o wymianie łożyska.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...