majkel101 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Witam, Taki problem: Podczas jazdy na równej drodze auto wpada w wibracje przy prędkościach 65-70 km/h a potem znów 130-135km/h. Auto kiedyś było uderzone w lewy przód i mogła pozostać jakaś pamiątka. Jednak, to co warto wiedzieć to: krzywe tarcze hamulcowe, co czuć i słychać podczas dłuższego hamowania. brak drgań / "latania" kierownicy geometria i zbieżność OK - nic nie ściąga koła OK - wyważone + jeździłem na dwóch różnych kompletach felg i opon drgania są niezależne od obrotów silnika czy wrzuconego biegu Wydaje mi się, że natężenie wibracji jest czasami zmienne i zależne od: temp zewn. - zimne/ciepłe auto rozgrzanie auta nachylenie drogi - jazda pod górę lub w dół potęguje drgania w stosunku do płaskiego terenu No i co to może być: te krzywe tarcze hamulcowe? piasta? półoś? dyferencjał? Ktoś ma jakiś inny pomysł, bo nie wiadomo jak się zabrać do tematu, żeby za wiele nie wymieniać. Wydaje się, że epicentrum tych drgań pochodzi właśnie z lewego przodu. Pozdr. Michał
Lunatyk Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Ja proponuję sprawdzić bicie piasty na pomiarze, dużo warsztatów takie coś ma, 30 min i wszystko jasne. U mnie bicie na piaście jest bardzo duże, dlatego szukam rozwiązania bo oryginalnie jest tylko łożysko a piasty nie ma. Ew jakiś zamiennik FAG sam nie wiem, ale proszę to sprawdzić najtaniej i najszybciej
Mishells Opublikowano 7 Września 2015 Opublikowano 7 Września 2015 czy udało Ci rozwiązać ten problem? bo mam taką samą sytuacje tylko u mnie bicie raczej pochodzi z prawego przedniego koła.
majkel101 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Opublikowano 21 Września 2015 Na razie jeszcze nie. Wiem, że luzów na łożysku od wewnętrznej strony półosi nie ma, bo też padła taka sugestia, że może to. Zrobię, co jeden z kolegów tu zasugerował - sprawdzenie piasty. Kwestia taka, że można wskazać elementy, które są odpowiedzialne za wibracje, ale albo ich sprawdzenie nie jest takie proste, albo wymiana w ciemno może być bardzo kosztowna.
smite Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Mam podobną sytuacje. Tyle, że u mnie po nocy pierwsze kilka km są duże wibracje przy 60-70 km/h. Później bardziej słychać niż czuć wibracje. Samochód: A4 2.0 TDI quattro s-tronic
majkel101 Opublikowano 11 Października 2015 Autor Opublikowano 11 Października 2015 Na razie wymieniłem tuleje dolnych tylnych wahaczy z przodu, bo miałem stuki zawieszenia na nierównościach. Przy okazji usłyszałem, że latający wahacz do przodu i do tyłu może być właśnie przyczyną wibracji i drgań. Niestety nie w moim przypadku. Stuków w zawieszeniu nie mam, ale problem wibracji i drgań nadal aktualny. Będę powoli myślał co dalej. Chyba trzeba będzie sprawdzić w końcu bicie piasty, może półoś jest zwichrowana. Dam znać, jak coś się u mnie posunie do przodu z poszukiwaniami przyczyny.
marcin3f Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 (edytowane) Witam, mam dokładnie to samo, postanowiłem zamontować kamerę sportową do stabilizatora i nagrałem pracę półosi i koła- poniżej link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=I_IWLLtwa8U&feature=youtu.be https://www.youtube.com/watch?v=A6DUO09nffY Wymieniłem półoś,ale też nic nie pomogło. Edytowane 13 Października 2015 przez marcin3f
czarli1 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Witam,w moim aucie są podobne objawy co opisane przez Majkela.Wymieniłem kompletną półoś,objawy znacznie zmalały ale jeszcze coś go boli.Półoś kupiłem używaną ale wyglądała bardzo przyzwoicie,lecz czy jest idealna nie wiem.Łudzę się że to może jeszcze coś związane z łożyskiem koła,które już kupiłem i dziś wymienię.Jak to nie to,to zostaje jeszcze luz na kołnierzach wychodzących ze skrzyni,mam tam około 1.5mm luzu góra dół.
marcin3f Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Kolego czarli1, jak wymienisz to łożysko to daj znać czy to pomogło, bo też już o tym myślałem,żeby wymienić łożysko wraz piastą. Pozdrawiam
majkel101 Opublikowano 4 Lutego 2016 Autor Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Przyznam się szczerze, że od ostatniego posta nic nie zrobiłem w kwestii wyeliminowania problemu. Zniechęca mnie to, że nie wiadomo, gdzie szukać przyczyny. Też myślałem o półosi, ale widzę, że i niektórym to nie pomogło. Jest sporo rzeczy, które można wymieniać na chybił-trafił, co mnie skutecznie zniechęca i sądzę, że zaakceptuję moje auto takim jakie jest. Szukać od koła przez skrzynię, poduszki silnika aż po tylny most to gra niewarta czasu i pieniędzy. Widać ten model taki ma "urok". W USA też narzekają na wibracje w A4 i A5 na autostradach. To co wiem, że jest krzywe to tarcze hamulcowe, bo je czuć i słychać przy dłuższym hamowaniu. Ale nie sądzę, żeby to wpływało na samą jazdę. Mało to aut ma krzywe tarcze i nie wibrują podczas jazdy? Edytowane 4 Lutego 2016 przez majkel101
kruper Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Ja tez posiadam drgania, ale powyzej 130-140 km/h. Panowie, jedyne co mogę Wam podpowiedzieć to są to łożyska dyferencjału po prawej stronie i łozysko półosi po stronie lewej. Po prawej stronie sprawdzcie sobie czy nie ma luzu na półosi otwierając maskę i przy zbiorniczku płynu chłodzącego schylcie się i złapcie za półoś starając się szarpać aby zobaczyć czy jest luz. U mnie po tej stronie delikatny jest. Druga sprawa to tak jak wspomniałem łożyska dyferencjału. I tu już troszkę trudniej. Ja osobiscie wolałem podnieść auto i starałem się też szarpać za półoś aby zdiagnozować luzy na łożyskach. zbladłem, większy luz niż oczekiwałem... W poniedziałek mam umówioną wizytę zmiany łożysk po obu stronach na oryginalne z Audi... Zdam relacje jak zachowuje się auto po operacji.
marcin3f Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 No wreszcie coś się dzieje w tym temacie Każdego dnia jak wsiadam do auta to zastanawiam się co to może być Kupiłem miernik zegarowy, żeby sprawdzić czy te "luzy promieniowe" półosi są większe przy kole czy przy skrzyni, jak się zrobi cieplej to zrobię te pomiary i zdam relacje. Swoją drogą, ten miernik zegarowy to super sprawa na poniższym filmiku wdać jak działa https://www.youtube.com/watch?v=2jid1zCTnQ4&index=3&list=PLMqiOA5J8rVDRj1UMPNrJEGOQpeKsr3Na Moim skromnym zdaniem "trop" z dyfrem wydaje się być trafiony, bo w moim przypadku jak skręcam w lewo na maksa i ruszam na pół sprzęgle to słychać dziwne buczenie. Miałem zamiar wymienić olej w skrzyni, bo kiedyś w serwisie vw powiedziano mi, że a4-ki i "paski" mają taki problem. Niby wymiana oleju pomaga,ale skąd te drgania? Pozdrawiam
woj0 Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Hmm, miałem dokładnie ten sam problem w tym samych zakresach. W moim przypadku na 4 kołach brakowało kolejno 10g 10g 10g 5g + ciężarki troszeczkę w innym miejscu. Niby 10g to tolerancja ? a mi budą rzucało jakby koło było krzywe - w tych większych zakresach, natomiast w mniejszych drgania/wibracje były odczuwalne. Btw. taka skoda octavia I 07r 10-20g nie poczuje, wiem bo miałem Doszło do tego, że chciałem tuleje wymieniać, grzebać głębiej itd. Rozumiem kolego, że korzystałeś z 3 różnych kompletów, ale proszę zauważ, że potrzeba bardzo dokładnej maszyny i mądrego człowieka aby wyeliminować koła, także każdy forumowicz powinien najpierw znaleźć porządny warsztat i mieć proste (czyste w momencie wyważania) felgi + porządne opony. Bez tego jakiekolwiek operacje są wyrzucaniem pieniążków w błotko :/ Edytowane 14 Lutego 2016 przez woj0
marcin3f Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) To,że w tych zawieszaniach tolerancja wagi odważników jest mniejsza niż w octavii to pewne. Kiedyś byłem serwisie audi i powiedzieli, że w tych autach nawet opony powinny być z homologacją A0, bo tylko wtedy gwarantują prawidłowe wyważenie kół.http://przegladoponiarski.pl/art/8719/pirelli-do-modeli-audi.html Kolego nie wiem czy widziałeś filmiki jak pracuje półoś w moim aucie, chyba jej nieliniowa praca powoduje te drgania. Pozdrawiam Edytowane 14 Lutego 2016 przez marcin3f
Mishells Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 i jak znalazł ktoś już rozwiązanie tego problemu?
Dudek610 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Miałem kiedyś podobny problem w swojej a6 okazało się ze przeguby wewnętrzne są rozwalone wymieniłem dwie polosie i problem ustal sprawdź czy nie masz luzu na przegubach wewnetrznych
majkel101 Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Opublikowano 21 Marca 2016 Półosie wymieniałeś nadprogramowo? Zdaje się, że można wymienić same przeguby wewnętrzne?
Adrian Adamczyk Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 W dniu 11.10.2015 o 11:47, smite napisał: Mam podobną sytuacje. Tyle, że u mnie po nocy pierwsze kilka km są duże wibracje przy 60-70 km/h. Później bardziej słychać niż czuć wibracje. Samochód: A4 2.0 TDI quattro s-tronic Hej rozwiązałeś problem? Bo u mnie na pierwszych km tez mam drgania :(
marcin3f Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Niestety nie, samochód uległ kolizji i już go nie mam. Na filmie widać,że półoś nie działa prawidłowo, myślałem,żeby wymontować przeguby i sprawdzić ją na tokarce w jakimś warsztacie, w drugiej kolejności myślałem o wymianie łożyska. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się