Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T AEB] Grzechotanie przy schodzeniu z obrotów oraz buczenie przy przyśpieszaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam dość nietypowy problem z moim powozem.

Przypadłość polega na tym, że jak silnik się rozgrzeje to słychać grzechotanie(metaliczny dzwięk trochę jak bardzo szybkie uderzanie kluczem o rurę) przy schodzeniu z obrotów w zakresie od 2 do 3,5 tys. Dodatkowo przy lekkim przyśpieszaniu w podobnym zakresie obrotów słychać buczenie.

Oto co ustaliłem - rozebrałem dziś TIP wszystkie zawory są sprawne(większość nowych). Turbo ładuje (chociaż zauważyłem(chyba) lekki spadek doładowania, mam manometr w kabinie). Najciekawsza obsrwacja to taka, że jak odłączę przewód podciśnieniowy od zaworu DV to nie ma grzechotania, jednak wiąże się z tym że powietrze nie wraca na łopatki turbo. Dodatkowo jak wymontuję DV i zamontuję odwrotnie tj grzybkiem w stronę tipa to buczenie jest znacznie mniejsze ale jednak pozostaje.

Dostałem się do wirnika turbo i ma on luzy poprzeczne i wzdłużne. Nie znam się na sprężarkach i nie wiem jak duże luzy mogą występować w turbosprężarce. Podejrzewam, że grzechotanie i buczenie to jest efekt jednej usterki ale nie wiem za bardzo co robić. Luzy na wirniku turbo mogą powodować grzechotanie? Słychać to jednynie jak jest cicho w kabinie i pozamykane są okna - z ewentualnm nagraniem dzwięku będzie problem bo jest on cichy. Spod maski nie słychać grzechotania - za dużo innych dzwiękow, za to buczenie słychać z okolicy Tipa. Ten dzwięk podczas schodznia z obrotów to nie jest do końca grzechotanie, dla mnie brzmi to jak jakiś rezonans (trrrrrrr) metaliczny dzwięk. Dodam, że objaw pojawił się krótko po wymianie kolektora wydechowego, ale nie wiem czy to po prostu nie zbieg okoliczności.

Edytowane przez kfiat_man
Opublikowano

DV masz sprawne?

Opublikowano

Może to klapka od WG. Poszukaj filmików na youtube i porównaj trochę tego jest.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, doszedłem tylko do tego, że przyczyną buczenia był zawór dv, który wydawał się sprawny podczas testu. Pozostaje jednak kwestia grzechotania przy schodzeniu z obrotów. Nie udało mi się zlokalizować źródła dzwięku - nie słychać tego poza kabiną. dzwięk wydaje mi się, że pochodzi z okolicy kolektora dolotowego. Skończyły mi się już pomysły co to może być, dodm tylko że podczas hamowania silnikiem dźwięk jest również słyszalny. Prowadziłem nasłuch kolektorów za pomocą stalowej rurki przykładanej do ucha ale nic poza szumem powietrza nie dało się usłyszeć. Byłem u magików od wydechu, mówią że wszystko jest sztywne. Katalizator wymieniony...może ktoś z łodzi i okolicy mógłby rzucić okiem.

Opublikowano

Nagraj dźwięk grzechotania. Jeżeli to to co myślę to kwestia regulacji sztangi. Nie słuchaj mechaników, bo oni gówno wiedzą na ten temat. Miałem ten sam problem i żaden nie wpadł na sztangę a wymyślali różne cuda.

Opublikowano (edytowane)

Cześć

Mam ten sam problem, mianowicie w moim aucie słychać grzechotanie jak jasna cholera, Zdarza się to praktycznie zawsze przy zejściu poniżej 2k obrotów. Pytanie czy jeżeli to faktycznie klapka od WG to czy można to powiązać ze spadkiem mocy samochodu (jedzie, przyspiesza płynnie, ale wszystko na zasadzie "nie chcem ale muszem")?

Później postaram się dołączyć nagranie.

Edytowane przez Dawid Kopczyński
Opublikowano

W niewielkich zakresach pewnie można to połączyć, bo jeżeli klapka jest luźna w momentach kiedy powinna przylegać podczas przyśpieszania, to część ciśnienia sobie ucieka.

Opublikowano

U mnie też robiło takie "buuuuuuuuuuuuuuuuuu". coś mi napierdalało o nadkole. Wysiadam, patrze a tam k**wa kot.

Opublikowano

Grzechotanie to nie BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU =/=

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...