kamilek161290 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Witam, od 2 mc posiadam audi a4 b8 lift 2014r. zawieszenie BE, opona 245/50/18 Dunlop Problem polega na tym ze auto zaczyna drzec powyzej 120km/h, Czuje to na fotelu z kierownica nic sie nie dzieje. Felgi sprawdzone przez serwis audi i innego wulkanizatora i sa ok. Wulkanizator powiedzial ze tylna lewa opona lekko podskakuje na feldze. Obrocil ja o pol obrotu, wywazyl i bylo ok. Po 2tys km problem powrocil. Jak myslicie czy po wymianie opony na nowa bedzie ok ? Prosze o porade. 1
edraven Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 (edytowane) mam podobny efekt:/ Początkowo myśłałem że problem z dwumasą która przenosi drgania na auto,ale po wymianie dwumasy (planowej) nie ustało to. drgania nie są bardzo męczące,ale zauwazalne na tyle że fotel pasażera zauważalnie wibruje przy takich prędkościach. Mam taki sam rozmiar felgi i opony dunlopa. Był omawiany problem tulei na wahaczach,ale zarówno Twoje jak i moje auto ma tuleje 75mm czyli dobre. ile masz nalatane? kolega w A5 mial podobny problem i rozwiązaniem okazała sie wymiana opon z Dunlopa na ...Dunlopy z indeksem A0 (podobno większa dokładność wykonania od innych bez indeksu) opony poprzednie dawały nierównomierne obciążenie punktowe na obręcz co przekładało sie na jakies mikro bicie. możesz spróbować wykonac wyważanie kół drogowe. Edytowane 1 Września 2015 przez edraven
amaradaar Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 co prawda nie w audi ale miałem tak u zony w fordzie.. i też tylna opona mniejsza inny rozmiar ale sztywne zawieszenie sportowe i tak samo.. wymieniłem opone ustało... więc raczej tak, pomoże..
kamilek161290 Opublikowano 1 Września 2015 Autor Opublikowano 1 Września 2015 mam podobny efekt:/ Początkowo myśłałem że problem z dwumasą która przenosi drgania na auto,ale po wymianie dwumasy (planowej) nie ustało to. drgania nie są bardzo męczące,ale zauwazalne na tyle że fotel pasażera zauważalnie wibruje przy takich prędkościach. Mam taki sam rozmiar felgi i opony dunlopa. Był omawiany problem tulei na wahaczach,ale zarówno Twoje jak i moje auto ma tuleje 75mm czyli dobre. ile masz nalatane? kolega w A5 mial podobny problem i rozwiązaniem okazała sie wymiana opon z Dunlopa na ...Dunlopy z indeksem A0 (podobno większa dokładność wykonania od innych bez indeksu) opony poprzednie dawały nierównomierne obciążenie punktowe na obręcz co przekładało sie na jakies mikro bicie. możesz spróbować wykonac wyważanie kół drogowe. U mnie po zmianie felg i opon na zimowe nie zauważyłem tego problemu więc myślę że chyba będzie ok jak zmienię ta oponę. Auto ma nalatane teraz 28tkm więc trochę też to dziwne żeby opona była do wymiany ale też może być tak że ma wadę jakąś tam fabryczna. U mnie drgania też nie są jakieś tragicznie duże ale drażni mnie to. A Twoje auto ile ma nalatane? Robiłeś coś już w tym kierunku?
edraven Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Zmień sobie tą feralna felgę z oponą na chwile na opone zimową o zobacz czy jest poprawa, jeśli jest to kupuj nową oponę. Ja mam dużo nalatane 230kkm, jeszcze nic nie robiłem,ale coś musze bo auto całe wibruje i irytujące to jest. Strach sie zabierać za to bo co mechanik to inna diagnoza będzie ;/
kamilek161290 Opublikowano 2 Września 2015 Autor Opublikowano 2 Września 2015 (edytowane) No tak..Ale muszę zmienić wszystkie albo dwie na tylnej osi na zimowe bo zimowki mam 16 cali. U mnie wibracje czuć tylko na idealnie równym asfalcie. Na niemieckich autostradach tak tego nie czuć, gorzej jest na holenderskich. Edytowane 2 Września 2015 przez kamilek161290
edraven Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 to zmień na osi na zimowe, jak będzie OK po zmianie to będziesz wiedział że któras ze zdjętych jest nie OK, a wtedy juz z górki.
maciejano Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 zrób kolego wyważanie z testem drogowym, w większości przypadków winne są same opony, JA u siebie mam michelin primacy hp z homologacją A0 i jest bajka
kruper Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Panowie, kupiłem za okazyjna cene komplet felg do b8 - oryginał. Oponki w porządku. Założyłem na autko... Pozytywnie się zdziwiłem i poczułem wielką ulgę, nic nie trzęsie, nic nie bije. Czyli fegli które mam w avatarze są najprawdopodobnie krzywe, albo coś jest nie tak z oponami... Jestem zdziwiony bo 3 razy jeździłem do wulkanizatora i sprawdzał opony i felgi czy wszystko jest ok.
edraven Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Jak to mówią...ori to ori
kamilek161290 Opublikowano 23 Października 2015 Autor Opublikowano 23 Października 2015 Panowie niestety u mnie zmiana kół na zimowe nie przyniosły żadnego rezultatu. Jak drżało tak drży nadal. Auto na gwarancji więc najprawdopodobniej odstawie do serwisu ale to dopiero w grudniu.
Ukasz1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Tez tak miałem. Kupiłem Michelin Primacy 3 AO + wyważanie z testem drogowym i spokój.
kamilek161290 Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 U mnie opony letnie mają oznaczenie AO natomiast na oponach zimowych brak tego oznaczenia. Niestety na obydwoch kompletach opon i felg efekt ten sam, także problem leży gdzieś indziej. Sprawdzę jeszcze tylko geometrie kół i niestety muszę się poddać bo nie mam już pomysłów na to co może być przyczyną.
edraven Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) jeżeli auto jest na gwarancji to nie rozumiem czemu się wahasz z zostawieniem auta u nich. Niech ogarnął temat sami. Mam wrażenie że obok brania oleju przez 2.0TFSI wibracje kół to jest drugi temat który audi chce zamiatać pod dywan bo ludzie nie potrafią w żaden sposób im udowodnić ich winy. u mnie temat zniknął po zmianie na zime. Lato mam Dunlop z indeksem A0. Edytowane 20 Listopada 2015 przez edraven
kamilek161290 Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Auto było oczywiście w serwisie audi ale w niemczech. Oni problemu nie widzą, twierdzą że wszystko jest ok. Fakt wibracje czuć tylko na równym asfalcie i to mnie wtedy najbardziej wkurza. W Polsce nie mam kiedy zaprowadzić auta do serwisu bo mnie tam praktycznie nie ma. Chyba znów będę musiał się tam udać i zrobić z nimi ta jazdę testową żeby wskazać im dokładnie w którym momencie zaczyna się dziać ten cyrk. 1
st4yKool Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 zrób kolego wyważanie z testem drogowym, w większości przypadków winne są same opony, JA u siebie mam michelin primacy hp z homologacją A0 i jest bajka Odgrzewam.. robilem test drogowy i mam na nowych oponach (5k nalatane) po 7.5 kilo na przedniej osi i 8.5 i 10kg na tylnych kolach... limit jest chyba 12, ale nadal czuje lekkie wibracje.. Myslicie ze nowe felgi + opony i zejscie z tych 7.5 kg np na 2 kg... zniweluje drgania? Robil ktos test drogowy, tak ze drgania zniknely i moze sie podzielic na jakich wynikach wibracje ustaly?
edraven Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 (edytowane) U mojego kolegi wibracje ustały po zmianie opon. Niestety robi duzo km i opon nie udało sie zareklamowac skutecznie bo Dunlop respektuje reklamacje tylko do zużycia bieżnika na poziomie do 30%. Tez robił wyważanie drogowe i dopiero po nim upewnił się że winne są opony. Wcześniej wymienił pół zawieszenia :/ Edytowane 11 Maja 2016 przez edraven
amaradaar Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 dlatego jak ja pojechałem do aso to pierwsze co to wyrzucili mnie na sprawdzenie kół.. bo 95% drgań tylko przy jeździe to właśnie wina opon/felg/pierścieni centrujących...
jasin01 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Witam mam ten sam problem , drgania przy predkosci 120-140 km/h , zmienilem juz na nowe opony 4szt , felgi proste ,trzech wulkanizatorow mowi ze wszsytko w porzadku. Nastepnie wydawalo mi sie ze to tarcze z tylu moga troche bic, wymienilem i nic. Mam audi drive select, zmieniam tryby jazdy i nic. Teraz mysle ze to musza byc ktores poduszki. Jezeli uda mi sie zalatwic sprawe to dam znac. Pozdrawiam
edraven Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 pojedź sobie na wywazanie drogowe sprawdzić czy wszystkie opony daja jednakowy równomierny nacisk na obręcz. Jakie masz i jakie miałeś opony?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się