Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wibracje auta od 115-140km/h 2014r


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od 2 mc posiadam audi a4 b8 lift 2014r.

zawieszenie BE, opona 245/50/18 Dunlop

Problem polega na tym ze auto zaczyna drzec powyzej 120km/h,

Czuje to na fotelu z kierownica nic sie nie dzieje.

Felgi sprawdzone przez serwis audi i innego wulkanizatora i sa ok.

Wulkanizator powiedzial ze tylna lewa opona lekko podskakuje na feldze. Obrocil ja o pol obrotu, wywazyl i bylo ok.

Po 2tys km problem powrocil.

Jak myslicie czy po wymianie opony na nowa bedzie ok ?

Prosze o porade.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

mam podobny efekt:/ Początkowo myśłałem że problem z dwumasą która przenosi drgania na auto,ale po wymianie dwumasy (planowej) nie ustało to. drgania nie są bardzo męczące,ale zauwazalne na tyle że fotel pasażera zauważalnie wibruje przy takich prędkościach. Mam taki sam rozmiar felgi i opony dunlopa.

Był omawiany problem tulei na wahaczach,ale zarówno Twoje jak i moje auto ma tuleje 75mm czyli dobre. ile masz nalatane?

kolega w A5 mial podobny problem i rozwiązaniem okazała sie wymiana opon z Dunlopa na ...Dunlopy z indeksem A0 (podobno większa dokładność wykonania od innych bez indeksu) opony poprzednie dawały nierównomierne obciążenie punktowe na obręcz co przekładało sie na jakies mikro bicie. możesz spróbować wykonac wyważanie kół drogowe.

Edytowane przez edraven
Opublikowano

co prawda nie w audi ale miałem tak u zony w fordzie.. i też tylna opona mniejsza inny rozmiar ale sztywne zawieszenie sportowe i tak samo.. wymieniłem opone ustało... więc raczej tak, pomoże..

Opublikowano

mam podobny efekt:/ Początkowo myśłałem że problem z dwumasą która przenosi drgania na auto,ale po wymianie dwumasy (planowej) nie ustało to. drgania nie są bardzo męczące,ale zauwazalne na tyle że fotel pasażera zauważalnie wibruje przy takich prędkościach. Mam taki sam rozmiar felgi i opony dunlopa.

Był omawiany problem tulei na wahaczach,ale zarówno Twoje jak i moje auto ma tuleje 75mm czyli dobre. ile masz nalatane?

kolega w A5 mial podobny problem i rozwiązaniem okazała sie wymiana opon z Dunlopa na ...Dunlopy z indeksem A0 (podobno większa dokładność wykonania od innych bez indeksu) opony poprzednie dawały nierównomierne obciążenie punktowe na obręcz co przekładało sie na jakies mikro bicie. możesz spróbować wykonac wyważanie kół drogowe.

U mnie po zmianie felg i opon na zimowe nie zauważyłem tego problemu więc myślę że chyba będzie ok jak zmienię ta oponę. Auto ma nalatane teraz 28tkm więc trochę też to dziwne żeby opona była do wymiany ale też może być tak że ma wadę jakąś tam fabryczna. U mnie drgania też nie są jakieś tragicznie duże ale drażni mnie to. A Twoje auto ile ma nalatane? Robiłeś coś już w tym kierunku?
Opublikowano

Zmień sobie tą feralna felgę z oponą na chwile na opone zimową o zobacz czy jest poprawa, jeśli jest to kupuj nową oponę. Ja mam dużo nalatane 230kkm, jeszcze nic nie robiłem,ale coś musze bo auto całe wibruje i irytujące to jest. Strach sie zabierać za to bo co mechanik to inna diagnoza będzie ;/

Opublikowano (edytowane)

No tak..Ale muszę zmienić wszystkie albo dwie na tylnej osi na zimowe bo zimowki mam 16 cali. U mnie wibracje czuć tylko na idealnie równym asfalcie. Na niemieckich autostradach tak tego nie czuć, gorzej jest na holenderskich.

Edytowane przez kamilek161290
Opublikowano

to zmień na osi na zimowe, jak będzie OK po zmianie to będziesz wiedział że któras ze zdjętych jest nie OK, a wtedy juz z górki.

Opublikowano

zrób kolego wyważanie z testem drogowym, w większości przypadków winne są same opony,

JA u siebie mam michelin primacy hp z homologacją A0 i jest bajka

Opublikowano

Panowie, kupiłem za okazyjna cene komplet felg do b8 - oryginał. Oponki w porządku. Założyłem na autko...

Pozytywnie się zdziwiłem i poczułem wielką ulgę, nic nie trzęsie, nic nie bije.

Czyli fegli które mam w avatarze są najprawdopodobnie krzywe, albo coś jest nie tak z oponami... Jestem zdziwiony bo 3 razy jeździłem do wulkanizatora i sprawdzał opony i felgi czy wszystko jest ok.

Opublikowano

Jak to mówią...ori to ori ;)

Opublikowano

Panowie niestety u mnie zmiana kół na zimowe nie przyniosły żadnego rezultatu. Jak drżało tak drży nadal. Auto na gwarancji więc najprawdopodobniej odstawie do serwisu ale to dopiero w grudniu.

Opublikowano

Tez tak miałem. Kupiłem Michelin Primacy 3 AO + wyważanie z testem drogowym i spokój.

Opublikowano

U mnie opony letnie mają oznaczenie AO natomiast na oponach zimowych brak tego oznaczenia. Niestety na obydwoch kompletach opon i felg efekt ten sam, także problem leży gdzieś indziej. Sprawdzę jeszcze tylko geometrie kół i niestety muszę się poddać bo nie mam już pomysłów na to co może być przyczyną.

Opublikowano (edytowane)

jeżeli auto jest na gwarancji to nie rozumiem czemu się wahasz z zostawieniem auta u nich. Niech ogarnął temat sami. Mam wrażenie że obok brania oleju przez 2.0TFSI wibracje kół to jest drugi temat który audi chce zamiatać pod dywan bo ludzie nie potrafią w żaden sposób im udowodnić ich winy.

u mnie temat zniknął po zmianie na zime. Lato mam Dunlop z indeksem A0.

Edytowane przez edraven
Opublikowano

Auto było oczywiście w serwisie audi ale w niemczech. Oni problemu nie widzą, twierdzą że wszystko jest ok. Fakt wibracje czuć tylko na równym asfalcie i to mnie wtedy najbardziej wkurza. W Polsce nie mam kiedy zaprowadzić auta do serwisu bo mnie tam praktycznie nie ma. Chyba znów będę musiał się tam udać i zrobić z nimi ta jazdę testową żeby wskazać im dokładnie w którym momencie zaczyna się dziać ten cyrk.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

zrób kolego wyważanie z testem drogowym, w większości przypadków winne są same opony,

JA u siebie mam michelin primacy hp z homologacją A0 i jest bajka

Odgrzewam.. robilem test drogowy i mam na nowych oponach (5k nalatane) po 7.5 kilo na przedniej osi i 8.5 i 10kg na tylnych kolach... limit jest chyba 12, ale nadal czuje lekkie wibracje..

Myslicie ze nowe felgi + opony i zejscie z tych 7.5 kg np na 2 kg... zniweluje drgania?

Robil ktos test drogowy, tak ze drgania zniknely i moze sie podzielic na jakich wynikach wibracje ustaly?

Opublikowano (edytowane)

U mojego kolegi wibracje ustały po zmianie opon. Niestety robi duzo km i opon nie udało sie zareklamowac skutecznie bo Dunlop respektuje reklamacje tylko do zużycia bieżnika na poziomie do 30%. Tez robił wyważanie drogowe i dopiero po nim upewnił się że winne są opony. Wcześniej wymienił pół zawieszenia :/

Edytowane przez edraven
Opublikowano

dlatego jak ja pojechałem do aso to pierwsze co to wyrzucili mnie na sprawdzenie kół.. bo 95% drgań tylko przy jeździe to właśnie wina opon/felg/pierścieni centrujących...

Opublikowano

Witam

mam ten sam problem , drgania przy predkosci 120-140 km/h , zmienilem juz na nowe opony 4szt , felgi proste ,trzech wulkanizatorow mowi ze wszsytko w porzadku.

Nastepnie wydawalo mi sie ze to tarcze z tylu moga troche bic, wymienilem i nic. Mam audi drive select, zmieniam tryby jazdy i nic.

Teraz mysle ze to musza byc ktores poduszki. Jezeli uda mi sie zalatwic sprawe to dam znac.

Pozdrawiam

Opublikowano

pojedź sobie na wywazanie drogowe sprawdzić czy wszystkie opony daja jednakowy równomierny nacisk na obręcz. Jakie masz i jakie miałeś opony?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...