Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tryb dzienny spalania w zegarach kolorowy FIS jak uruchomic ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak uruchomic tryb dzienny zliczania kilometrów spalanie i innych funkcji .
U mnie w liczniku jest tylko ogólne spalanie ogolna predkosc itd.
przyjechał do mnie kolega ma identyczny licznik jak ja ( z wygladu ) i ma zliczanie dzienne
Pełen FIS kolorowy .
Ktos cos podpowie ?


Opublikowano

Masz panel menu w tunelu? Tam możesz w szybki sposób włączyć te opcje.

Opublikowano

nie nie posiadam panela w tunelu . Chciałem kiedys zosbie dołozyć ale jakos mi przeszło .

Opublikowano

Masz panel menu w tunelu? Tam możesz w szybki sposób włączyć te opcje.

A co ma do tego ten panel ???

Opublikowano (edytowane)

Vag, wchodzisz w licznik, później adaptacja kanał 19 i zmieniasz

?xxxx: Beleuchtungsoptionen
0 - Zeiger und Skala nur bei "Licht ein" aktiv
1 - Zeiger bereits bei "Zündung ein" aktiv
2 - Skala bereits bei "Zündung ein" aktiv
3 - Skala (2. Kennlinie) und Zeiger bei "Zündung ein" aktiv
x?xxx: Bordcomputer
0 - nur Ebene 2 (Langzeitspeicher)
1 - Ebene 1 und 2
xx?xx: Fahrerinformationssystem
0 - FIS (9Q2 bzw. 9Q4)
1 - ohne FIS (9Q3)

cleardot.gif
Edytowane przez Madol1
Opublikowano

Masz panel menu w tunelu? Tam możesz w szybki sposób włączyć te opcje.

A co ma do tego ten panel ???

Jakbyś się douczył, to byś wiedział.

4fbg.jpg

W menu "Computer" są opcje wyświetlane w pozycji 1 i 2, a tam można odznaczyć wybrane pozycje, jak np. spalanie chwilowe, czasy itp.

Opublikowano

Kurde pierwszy raz widze takie menu.

Zawsze myślałem że ten panel w tunelu jest tylko do navi.

Podpowiedz jak to uruchomić.

Opublikowano

Musisz mieć poprowadzoną wiązkę do licznika i przycisk MENU w tunelu.

Opublikowano

Aaaaaa, no to tego przycisku akurat nie mam.

Opublikowano (edytowane)

Nie potrzeba tego przycisku. Na dolnej krawedzi manetki do wycieraczek jest przycisk, za pomoca którego wchodzisz też w to menu.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nie potrzeba tego przycisku. Na dolnej krawedzi manetki do wycieraczek jest przycisk, za pomoca którego wchodzisz też w to menu.

Mówisz o przycisku RESET?

Opublikowano

No ale to menu to raczej tylko w B7 jest... Bo niby jak ma się przyciskiem reset wejść do tego menu? Przytrzymać? Dwa razy nacisnąć? Trzy razy nacisnąć? Nacisnąć dwa razy a potem przytrzymać?

Opublikowano (edytowane)

Może masz i racje, ja miałem B7 i tym przyciskiem wchodziłyem w menu. Nie pamiętam dokladnie ale chyba raz krótko a później góra i dół po menu poruszałeś się tymi przyciskami na zewnętrznej prawej krawędzi na manetce do wycieraczek.Przytrzymujac dłuzej reset kasowalo sie zapisane wartosci.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)

musisz mieć albo dorobić,

w B6 tylko panel, na tunelu.

jak masz panel NAVI to łatwo dorobić. pisaliśmy o tym. Odszukaj wątek.

jeśli nie masz to albo VAGcom. albo ciągnięcie dodatkowych kabli z zegarów do tunelu....też jest to możliwe, i opisane.

zyskujesz przy tym inne możliwości, np zmiana języka.

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Dzieki koledzy za podpowiedz . Musze to zrobic vagiem jakby ktos mi jeszcze przetłumaczył to kodowanie ktore podał kolega Madol1

Vag, wchodzisz w licznik, później adaptacja kanał 19 i zmieniasz

?xxxx: Beleuchtungsoptionen
0 - Zeiger und Skala nur bei "Licht ein" aktiv
1 - Zeiger bereits bei "Zündung ein" aktiv
2 - Skala bereits bei "Zündung ein" aktiv
3 - Skala (2. Kennlinie) und Zeiger bei "Zündung ein" aktiv
x?xxx: Bordcomputer
0 - nur Ebene 2 (Langzeitspeicher)
1 - Ebene 1 und 2
xx?xx: Fahrerinformationssystem
0 - FIS (9Q2 bzw. 9Q4)
1 - ohne FIS (9Q3)

cleardot.gif

Znalazłem piekny post z opisem kodowania licznika
Rozumiem ze to kodowanie to bedzie to

Kanał dopasowania 19:
I Zegar sterowany falami radiowymi
XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny
XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny
XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)
XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)
I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):
Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)
Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)
I System informowania kierowcy
XX0XX: system informowania kierowcy 1
XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)
XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu
XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek
I Komputer samochodowy
X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)
X1XXX: płaszczyzna 1 i 2
I Opcje oświetlenia
0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ
1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ
2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ
3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ


Edytowane przez kubajvc
Opublikowano

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239499-automatyczna-wentylacja/?p=3433443#entry3433443


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/15479-wymiana-przelacznika-wycieraczek-i-odblokowanie-pelnego-fis/?p=196909#entry196909


mocowanieszuf.jpgnowazap.jpg

Mając w/w graty poza autem możemy przystąpić do montażu wiązki panelu wg. poniższego schematu. Wiązka liczy 7 przewodów (1 połączenie z zieloną kostką w zegarach, 5 połączeń z niebieską kostką w zegarach i zasilanie z bezpiecznika S5 10A). Schemat poniżej – rozpiska pinów:

Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek)
Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym)
Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek)

MENUcircuit.JPG

Jeśli chodzi i podłączenie zasilania i masy iluminacji panelu MENU – teoretycznie nie trzeba przeciągać osobnych kabli i rozgrzebywać zielonej kostki. Wystarczy wpiąć się w zasilanie i masę iluminacji zapalniczki, podłokietnika lub popielniczek. To wystarczy aby podświetlenie startowało tak jak w innych przyciskach czyli po włączeniu świateł drogowych.

W najuboższym wariancie podłączamy tylko 7 kabli – jeśli mamy navi dochodzą jeszcze połączenia, które zaznaczyłem na czerwono. W przypadku telematica dokładamy jeszcze połączenie oznaczone kolorem zielonym.

harnesset.JPG


Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...