pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 napisz ile dałeś za zmierzenie ciśnienia bo sam bym też sprawdził profilaktycznie, przynajmniej bede wiedzial czy wymieniać rowniez pompe czy sam napinacz z lancuchem
bialy986 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Dobra,myślę że jutro powinienem coś wiedzieć.A tak zapytam-czemu chcesz wymieniać napinacz z łańcuchem,co się dzieje?Klekocze Ci,bo chyba on nie ma nic do kontrolki oliwy:eusathink:?
pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 planuje zrobic generalke glowicy, lancuszek rzezi w czasie jazdy i to slychac (takie szuranie silnika) a przy okazji wymienic wszystko, prowadnice zaworow, uszczelniacze, simeringi walkow, nowe śruby i uszczelki, wszystkie graty już nawet mam tylko brakuje mi klucza dynamometrycznego i końcówki RIBE do śrub głowicy a cisnienie oleju ma to do napinacza, ze to wlasnie olej z pompy go napina, i jak jest slabe cisnienie oliwy to łańcuch jest slabo napiety przez napinacz i rzęzi dlatego warto zmierzyć ciśnienie, bo ktoś pomyśli że napinacz z łańcuchem już kiepski, a po wymianie okazuje się że nowy działa tak samo kiepsko bo tak naprawde to była wina pompy
kandrzej Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Jaki ma być ten czujnik?Jaki zakres kontroli,ciśnienie załączania? Też go wymienię. Mam stresa jak jadę, zapala sie kontrolka a za chwilę gaśnie.
pioteros Opublikowano 26 Grudnia 2012 Opublikowano 26 Grudnia 2012 ja kupiłem FAE 12900 - czyli zamiennik ori czujnika 068919081 - jest to 1.4bar czujnik, w IC jak mówiłem koło 20zł, do wymiany potrzebny klucz płaski 27 (oczkowy chyba nie podchodzi), chyba że ktoś ma głęboką nasadkę na grzechotkę to też może dać rade, FAE robi elementy na pierwszy montaż (np. czujniki temperatury) więc wierze że i ten będzie oki a co do pikania, zmieńcie olej, może już czas, jest zima, oleje szczególne stare gęstnieją to i ciśnienia kuleje ale i tak 20zł to nie pieniądz więc można wymienić profilaktycznie razem z oringiem na chłodniczce, co by któregoś dnia nie zgubić całego oleju
bialy986 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 napisz ile dałeś za zmierzenie ciśnienia bo sam bym też sprawdził profilaktycznie, przynajmniej bede wiedzial czy wymieniać rowniez pompe czy sam napinacz z lancuchem Cześć.Byłem dziś w warsztacie i pytałem o pomiar ciśnienia.Koszt to 60zł.Mówił też o sprawdzeniu kompresji-80zł.Próbowałem go podpytać o tą kompresje to powiedział,że wykręca się świece,wkręca inny czujnik i kręci silnikiem na "sucho".Prawidłowa kompresja to podobno 12barów.dobrze gada? Powiedział też żeby zrobić tą płukankę co miałem wcześniej zrobić po przejściu na inny olej,może ona pomoże jeśli chodzi o kontrolkę.Ostatnio przegoniłem auto,temp.chłodziwa i oleju doszła do 90stopni i nic się nie działo. Narazie tak pojeżdżę i poobserwuję a pomiar zrobię dopiero w styczniu po 10-tym.
pioteros Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 12-12.5 może być, różnica na poszczególnych garach nie może być większa niż 10% ale to świadczy o kondycji silnika i do oleju nic nie ma drogo sobie życzy, ja sam kupiłem sobie manometr yato za 60zł i mogę sobie mierzyć kompresje ile tylko chce za 70-80zł można też kupić cały zestaw do pomiaru ciśnienia oleju i chyba tak zrobie, kasy tyle samo wydam a pomiar będę sobię mógł zrobić kiedy tylko zechce w 5 minut
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 jezeli chce to zrobic na ciepły silnik to sobie odpusc
bialy986 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 jezeli chce to zrobic na ciepły silnik to sobie odpusc Czyli co,pomiar ciśnienia ma robić na zimnym silniku?Myślałem,że 2 pomiary się robi:na jałowym i zimny silnik i drugi na ciepłym silniku przy 3000obr/min.Jak się mylę to popraw .Ta czerwona kontrolka pojawia się właśnie w czasie jazdy,jak silnik i olej jest rozgrzany (90 stopni) i wkęca się na obroty.Dodam że przy uruchamianiu słychać łańcuch,ale zaraz cichnie.To normalne?
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 pomiar robi sie na zimny silnik bo na gorący możesz wykrecić świece razem z gwintem z głowicy klekotanie łańcucha moze być spowodowane niskim ciśnieniem oleju - zużyta pompa zuzyty napinacz, kiepski olej itd itp ale tak na marginesie to wydaje mi sie że to klepia popychacze a nie łańcuch
waskivw Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 pomiar robi sie na zimny silnikbo na gorący możesz wykrecić świece razem z gwintem z głowicy klekotanie łańcucha moze być spowodowane niskim ciśnieniem oleju - zużyta pompa zuzyty napinacz, kiepski olej itd itp ale tak na marginesie to wydaje mi sie że to klepia popychacze a nie łańcuch Ale chodzi chyba o ciśnienie oliwy , a ten to dobrze zrobić na zimnym i rozgrzanym , na jałowych i przy 3000 obr/min.
pioteros Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 dziś znalazłem parę minut i wymieniłem też ten oring, roboty może było ze 20 minut, a najwięcej zeszło się z wyciągnięciem dodatkowego zbiorniczka od spryskiwaczy, więc ten kto go nie ma to już w ogóle będzie miał łatwo, oczywiście bez kanału bez problemu dało rade, bez odpinania węży chłodniczki oleju, stary oring połamał się w rękach po wyciągnięciu więc polecam taką profilaktyczną wymianę w każdym przynajmniej 10letnim aucie
Dev Opublikowano 31 Grudnia 2012 Opublikowano 31 Grudnia 2012 pomiar robi sie na zimny silnikbo na gorący możesz wykrecić świece razem z gwintem z głowicy klekotanie łańcucha moze być spowodowane niskim ciśnieniem oleju - zużyta pompa zuzyty napinacz, kiepski olej itd itp ale tak na marginesie to wydaje mi sie że to klepia popychacze a nie łańcuch Ale chodzi chyba o ciśnienie oliwy , a ten to dobrze zrobić na zimnym i rozgrzanym , na jałowych i przy 3000 obr/min. :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm: ale ze mnie parówa, nie doczytałem, tak, ciśnienie oleju mierzy sie na zimny i gorący silnik
kandrzej Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju - nadal zapala sie i gaśnie kontrolka. Zmierzyłem ciśnienie oleju na ciepłym silniku 1,4-1,8bara na wolnych obrotach. Przy obrotach ok2000 powyżej 4bary. Czy to ciśnienie jest ok? Pojawił się nowy problem, "kangurek" ,nie chce samochód jechać. Wygląda jakby nie palił na wszystkie cylindry, dodatkowo słychać przytłumione dźwieki z rury wydechowej prawie jak "strzały" tylko ciche, takie prychanie. Przy wymianie świec okazalo się, ze w gnieździe świec - tam gdzie fajki od cewek na 2 i 3 cylindrze był olej. Mechanik stwierdził uszczelka pod klawiaturą - wymienił ją, wokół pokrywy rzeczywiście ciekło.Dwie świece były czyste i suche a dwie mokre i czarne. Po wymianie w/w samochód nie chciał nadal jechać, szarpie, i prycha słychać jakby dudnienie z silnika, jakby nie palił na wszystkie cylindry w czasie jazdy,drgania i trzęsawka całej budy, na luzie nie ma telepania silnikiem, obroty nie falują. Dodatkowo po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, gdy odkręciłem korek od wlewu oleju i czuć było benzynę. Pb zniknęło "w oczach" po przejechaniu ok 30km od tankowania 8litrów - zapaliła się kontrolka. Jestem umówiony na jutro na mierzenie kompresji - czy to coś powie o stanie silnika? Na vag-u brak błędów. Na co zwrócić uwagę?Cewki,moduł zapłonowy, lejące wtryskiwacze a może uszczelka pod głowicą? Proszę o radę.
pioteros Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Cewki i kable do sprawdzenia na pewno Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m
kandrzej Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Tak czytam i czytam wątki na forum dotyczące podobnych problemów i nasuwa mi sie jedno rozwiązanie - moduł zapłonu. Aby sprawdzić cewki i moduł to trzeba podmienić na sprawny/-ne te elementy, czy jest jakiś inny sposób?
Dev Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju - nadal zapala sie i gaśnie kontrolka. Zmierzyłem ciśnienie oleju na ciepłym silniku 1,4-1,8bara na wolnych obrotach. Przy obrotach ok2000 powyżej 4bary. Czy to ciśnienie jest ok?Pojawił się nowy problem, "kangurek" ,nie chce samochód jechać. Wygląda jakby nie palił na wszystkie cylindry, dodatkowo słychać przytłumione dźwieki z rury wydechowej prawie jak "strzały" tylko ciche, takie prychanie. Przy wymianie świec okazalo się, ze w gnieździe świec - tam gdzie fajki od cewek na 2 i 3 cylindrze był olej. Mechanik stwierdził uszczelka pod klawiaturą - wymienił ją, wokół pokrywy rzeczywiście ciekło.Dwie świece były czyste i suche a dwie mokre i czarne. Po wymianie w/w samochód nie chciał nadal jechać, szarpie, i prycha słychać jakby dudnienie z silnika, jakby nie palił na wszystkie cylindry w czasie jazdy,drgania i trzęsawka całej budy, na luzie nie ma telepania silnikiem, obroty nie falują. Dodatkowo po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika, gdy odkręciłem korek od wlewu oleju i czuć było benzynę. Pb zniknęło "w oczach" po przejechaniu ok 30km od tankowania 8litrów - zapaliła się kontrolka. Jestem umówiony na jutro na mierzenie kompresji - czy to coś powie o stanie silnika? Na vag-u brak błędów. Na co zwrócić uwagę?Cewki,moduł zapłonowy, lejące wtryskiwacze a może uszczelka pod głowicą? Proszę o radę. podmien moduł, jak najszybciej
kandrzej Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Co sądzicie o używkach - module i cewkach - brać, czy to będzie loteria jeśli chodzi o działanie. Mechanik twierdzi, że nie warto kupować używanych ponieważ nie wiadomo co z nimi jest, nie ma jak sprawdzić. Wy Panowie długo siedzicie w audi i "zjedliście zęby"że tak powiem na tym aucie dlatego pytam i liczę na Waszą opinie. Dziękuję za dotychczasową pomoc. ---------- Post dopisany 12-01-2013 at 08:48 ---------- Poprzedni post napisany 04-01-2013 at 06:45 ---------- Autko znowu jeździ, winna była cewka zapłonowa. Kupiłem nową u Dzika i wymieniłem tę która wydawała się podejrzana - silnik słabo reagował na jej odłączanie, pozostałe gdy odłączałem to silnik wyraźnie tracił obroty. Przełącza się teraz na gaz i wydaje się wszystko ok - tylko jak długo...Jeszcze tylko kontrolka ciśnienia ale sprawdzę smoka i pompę to będzie wiadomo co i jak. Mam jeszcze pytanie, czy katalizator mogł się zapchać gdy mieszanka nie była w całości spalana i leciała do wydechu? Trochę dziwny hałas dobiega stamtąd po dodaniu gazu...jakby była dziura.
Gość Shiftback Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 I jak auto jeździ? Mój ok. Miałem nawet o ząb cofnięty rozrząd po tej przygodzie już mam normalnie. Co do cewek to chłopaczek mi podpowiedział tu na miejscu że tylko ori i nowe a to mój dobry kolega. Kwestia hajsu jak wszedzie ale tak trzeba.... Kolega wymieniał rozrząd i powiedział mi że facet spóźnił się trzy dni z rozrządem w Fabii nie wytrzymała Świąt strzelił mu pasek na mieście...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się