Witek74 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Ma problem z olejem w moim aucie, mianowicie nie miałem żadnych strat oleju , w dniu dzisiejszym po przejechaniu ok 600 km zaświeciła mi sie kontrolka od oleju, w momencie jak podniosłem maskę zauważyłem olej wokół kurka wlewowego (dość sporo). Czy to możliwe aby przez kurek który był zakręcony wydostała się spora ilość oleju? (silnik suchy) czy to jakaś inna przyczyna, bardzo proszę o jak najszybszą pomoc
andrzej_1970 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Jedyne chyba wytłumaczenie to zatkany przewód odpowietrzający silnik (odma).
AndyN Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 Przeczytaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094&highlight=2+0+tdi
Roberto_WZY Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Przeczytaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094&highlight=2+0+tdi Przestańcie dawać ciągle ten link W tym przypadku to jak piernik do wiatraka!
Musashi Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 obejrzyj, chlodnice oleju, rurke miarki oleju, rurki zasilajace lozyska turbiny w olej.
AndyN Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Przeczytaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094&highlight=2+0+tdi Przestańcie dawać ciągle ten link W tym przypadku to jak piernik do wiatraka! Przy okazji naprawy 'ubytku oleju' może sprawdzić ten wałek. Może okazać się to potrzebne.
boberek Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 no to kurde dziwny objaw posprawdzaj dokładnie wszytsko nalej oleju i zobacz moze korek miałesnie dokręcony moze jakas uszczelka pusciła turbo to raczej nie bo by wydechem wywaliło wszytsko
Musashi Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 turbo to raczej nie bo by wydechem wywaliło wszytsko pisalem o nieszczelnosci polaczen lub przewodow prowadzacych olej to turbo, byc moze wlasnie z ktoregos z nich ucieka na zewnatrz. a nie do turbiny
boberek Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 turbo to raczej nie bo by wydechem wywaliło wszytsko pisalem o nieszczelnosci polaczen lub przewodow prowadzacych olej to turbo, byc moze wlasnie z ktoregos z nich ucieka na zewnatrz. a nie do turbiny no to tez tak mogło by być trzeba na spokojnie przemyslec poszukać moze to nic powaznego
Witek74 Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Opublikowano 17 Listopada 2008 Dzieki panowie za wskazówki, ale coś mi się zdaje że to silnik zjada ten olej (ponownie przjechałem ok 700 km , silnik i korek wlewu paliwa suchy, samochód nie dymi a kontrolka min oleju ponownie świeci. Na bagnecie po sprawdzania - absolutne min noi zaś dolałem 0,5 l oleju). Jeżeli ktoś wie o co tu chodzi , proszę o odpowiedz
boberek Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 no to kurde naprawde dziwne ;( trzeba poszukać moze gdzieś jest wyciek albo nie chce krakać >...............
Narvik Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 Jaki masz przebieg auta? Też mam ten sam silnik. Jeżdżę swoja A4 od początku jej żywota (salonowa) Na początku dolewałem olej (zapalało mi się min) po okołu 5 tyś km. lałem 1,5 l od wymiany do wymiany (wymiana co 15kkm). W tej chwili mam przejechane 45kkm i konsumpcja oleju wyraźnie spadła, silnik się dotarł. Po każdym zapaleniu się min. na Fis'e (zakładając , że nie masz nigdzie ubytków) powinieneś dolewać około 0,5 l do 1,0 l. Taka porcja powinna ci wystarczyc na kilka tyś km. 700 km jak piszesz to trochę mało. W książce serwisowej piszą , że silnik może brać nawet 1 l na 1000 km. To by było trochę nie chalo , ale zaden serwis ci nie uzna gwarancyjnej usterki brania oleju poniżej tej wartości. Moim skromnym zdaniem dopuszczalna ilość to jest 2 max 3 l dolewek na 15kkm. Powyżej tej ilości bym się zaczynał martwić i szukać przyczyn.
boberek Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 no ja w 1.9 dolewam moze 500 ml na 12 tyś zazwyczaj cos około 7 tys od wymiany
marek27 Opublikowano 18 Listopada 2008 Opublikowano 18 Listopada 2008 ja robię częste trasy do niemiec. U mnie wygląda to tak: - jak jeżdzę po mieście to na 15000 muszę dolać ok. 1litra ( przy 7000 świeci mi się min. oleju) - a jak robię trasy do niemiec i przekraczam prędkości pow. 150 km/h to już muszę dolać 1 litr oleju po przejechaniu 2500 kilometrów :gwizdanie: Podobno te silniki przy dużych obrotach lubią brać olej
siemian Opublikowano 12 Grudnia 2008 Opublikowano 12 Grudnia 2008 potwierdzam. Przy jezdzie po miescie dolewam litr na 4-5000km. W trasie przy dużych predkosciach bierze mi litr na 2500km. Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 hmm. male OT :gwizdanie:ale zuzycie oleju prawie jak w trabancie, ale coz to przeciez praktycznie ta sama firma EOT
bulk_1986 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 potwierdzam. Przy jezdzie po miescie dolewam litr na 4-5000km. W trasie przy dużych predkosciach bierze mi litr na 2500km. Pozdrawiam Kurde czytam i nie moge :gwizdanie: na forum jest tyle dyskusji na temat oleju - mialem tak samo jak Ty, dolewalem co 3000 km ok 700ml oleju Niesamowicie sie wkur....lem, pytalem w serwisie - oczywiscie powiedzieli ze to NORMALNE. Poczytalem na forum i zalalem MOTUL 504.00/507.00 mam przejechane 7000 km i jeszcze NIE DOLEWALEM. Na bagnecie mam ok 70% stanu. Polecam zmiane na ten Motul bo naprawde jesli chodzi o konsumpcje oleju to jest super Innych zmian szczerze nie zauwazylem, no moze ciszej chodzi na zimnym silniku a moze to tylko autosugestia
Musashi Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 powaznie zmalalo zuzycie po zamianie na motula???
siemian Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 hmmm chyba w wypowiedzi wyzej wkradł się błąd... jak można zmienić motula na motula... :>
kszaku Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 A Jaki masz kolor spalin, powąchaj, może delikatnie zalatują olejem. Miałem taki przypadek w Vectrze. 1000km i litra na dolewke pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się