Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BFB] urwany łańcuch rozrządu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! :)

Szwagier kupił jakieś lewe 1.8T... na początku zaraz po zakupie padła pompa oleju to w ramach "gwarancji" ją wymienili i było spoko przez 3000km... na krzyżówce zgasł i nie odpalił... kupił nowe aku bo stare sobie od tak padło, włożył i kręci a tu kręci jakby nie mógł i nie pali...

No więc holowanie do domu i sprawdzam rozrząd ale jest na znakach to wyciągam świece i kluczem kręce silnikiem ale mi staje... to w drugą stronę... coś strzela z tyłu rozrządu więc ściągam pokrywę zaworów a tu tragedia :facepalm: rozleciał się całkowicie napinacz i strzelił łańcuch...

Moje pytania:

1. Czy zestaw FEBI 45005 będzie pasował do silnika BFB? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3317301631351-FE45005-rozrzad-kpl-%20lancuch--elementy,scr_dItems.html lub http://www.auto-onderdelen24.nl/febi-bilstein/7643569

2. Czy jest sens składać rozrząd bo obawiam się czy głowica przeżyła :kwasny:

Moje rozmyślanie: rozrusznik kręcił ale ledwo co i nie było żadnego strzału przy kręceniu więc ja bym założył nowy zestaw i odpalił a może się uda :naughty:

Jakieś sugestie?

https://www.youtube.com/watch?v=SLEIL8eoDy0

Edytowane przez h4cker
Opublikowano (edytowane)

Ja raczej sadze ze zawory dostaly,jezeli nie to idz zagraj w lotka bo masz super farta,sciagnij glowice i obejrzyj zawory,ale najpierw sprawdz kompresje na cylindrach ,bo jak beda krzywe to nie utrzymaja kompresji,i bedzie wiadomo na poczatek co robic

Edytowane przez szakal222
Opublikowano

Ja raczej sadze ze zawory dostaly,jezeli nie to idz zagraj w lotka bo masz super farta,sciagnij glowice i obejrzyj zawory,ale najpierw sprawdz kompresje na cylindrach ,bo jak beda krzywe to nie utrzymaja kompresji,i bedzie wiadomo na poczatek co robic

No ale jak mam sprawdzić kompresje skoro łańcuch zerwany i nie mogę zrobić pełnego obrotu silnikiem... :kwasny: do momentu w którym się blokuje czuć, że jest kompresja ;)

A jakies podpowiedzi w sprawie napinacza czy będzie pasował?

Opublikowano (edytowane)

Witam! :)

a tu tragedia :facepalm: rozleciał się całkowicie napinacz

jak sie rozlecial?

slizg wypadl? byl polamany?

Edytowane przez KubaMpakiet
Opublikowano

Witam! :)

a tu tragedia :facepalm: rozleciał się całkowicie napinacz

jak sie rozlecial?

slizg wypadl? byl polamany?

Był połamany i trochę było na kole zębatym a resztę normalnie wyciągnąłem bo łańcuch jest rozerwany...

Opublikowano

Glowica do roboty na bank

Opublikowano

No musialbys to spiac zeby chulalo i sprawdzic

Opublikowano

Byłem w serwisie Audi i sprawa wygląda następująco:

058 198 025 A -- 41.32€ FE23548 -- 24€

058 109 229 B -- 87,18€ FE25362 -- 37€

058 109 088 K -- 676.39€ FE37119 -- 367€

058 198 217 -- 12,83€ FE32294 -- 8€

Razem: 817.72€ 2x FE38238 -- 9€

Razem: 454€

Porównując ceny z IC PL to w NL wychodzi dużo taniej :wink:

Jutro ściągam wałek ssący i zobaczę ile się da czy zawory przeżyły czy nie :kwasny:

Opublikowano

Zawory dostaly. Mialem podobny przypadek w AWT. To co się teraz stało jest następstwem zatartej pompy oleju.

Opublikowano

Kwestia jeszcze tlokow ,czy ktorys nie pekl

Opublikowano

Auto kupione w NL?

Opublikowano

Raczej nie. Autor napisał że bylo to na skrzyżowaniu. ..

Opublikowano

Zdjąłem wałek ssący i uderzałem przez drewno w szklanki i każdy zawór się odezwał więc teoretycznie nie są skrzywione ;) potem zrobiłem drugi test czyli zaczęliśmy kręcić motorem i słuchaliśmy czy się ciśnienie odezwie na ssącej stronie i też cisza :) dzisiaj zamówione części i po niedzieli składanie a może się uda :)

Tak myślałem, że ten napinacz się rozpadł przez pompę olejową i brakiem smarowania...

Auto kupione i używane w Holandii.

Z jaką siłą Nm trzeba dokręcać stopy wałków rozrządu?

Opublikowano

10 - 15 Nm ale nie dam sobie reki uciąć.

Powiadomiłeś sprzedającego o tej usterce?

Tez patrze za jakimiś autem benzynowym aby poruszać sie "normalnie" po nl ale nie ma nic ciekawego. A jak juz jest to kwota zaporowa... A na trupa trafić to nie problem.

Opublikowano

Ten silnik jest kolizyjny, masz skrzywione zawory ssace a co za tym idzie rownież prowadnice.

wsio do remontu.

Opublikowano

h4cker, jak chcesz to mogę pokazać Ci jak wygląda głowica po takiej przygodzie :)

Opublikowano

mam glowicę z bfb jak coś

Opublikowano

Kurka siwa sami pesymiści :P

10 - 15 Nm ale nie dam sobie reki uciąć.

Powiadomiłeś sprzedającego o tej usterce?

Tez patrze za jakimiś autem benzynowym aby poruszać sie "normalnie" po nl ale nie ma nic ciekawego. A jak juz jest to kwota zaporowa... A na trupa trafić to nie problem.

To jest chory kraj... w pewnym sensie mają monopol na ceny i trzeba się dobrze targować żeby coś ugrać :naughty:

Z chęcią przyjmę wszystkie informacje o znakach jak poskładać wałki do kupy i z jaką siłą to wszystko poskręcać bo uszczelniacze na wałkach też będę zmieniał :)

Opublikowano

I jak tam, silnik już wymieniłeś czy dalej się łudzisz, że głowica cała? :)

Opublikowano

I jak tam, silnik już wymieniłeś czy dalej się łudzisz, że głowica cała? :)

Czekam na części... mają być dopiero 2-go listopada... i wtedy się okaże czy głowica cała czy nie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...