tomekubek Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) Problemy akulanie jak w temacie. 4 lata temu auto kupione i od razu miało mało mocy. Założyłem LPG który działał od poczatku bez problemów.(STAG 4 + Hany niebieskie) 2 lata temu wkurzyłęm sie na ten brak mocy i pojechałem na hamownię. Wyszło że auto ma 115KM. Oddałem go do mechanika, ten po 2 tygodniach wyciął kata, ale nie odłączył sondy. Auto zaczeło być jakby zwawsze, ale bez szału. NIe mógł znaleźć innej usterki, niby przekładał różne części, ale niby reszta ok Rok później zdecydowałem, ze moze to wina gazu i zrobiłem 2000km na benzynie, niestety nic sie nie poprawiło, pojechałem do innego mechanika, on stwierdził że do wymiany jest przepływka, faktycznie jakby zaczał jeździc lepiej. Wiosna 2015 zaczał dużo palić i czkać - komuter pokazywał cały czas średnie 19l/100km, Gaziarz wymienił świece, i stwierdził ze do czyszczenia jest przepustnica i że świece pływały w oleju. Że na chwile cewki przeczyścił, ale mam jak najszybciej wymienić uszczelkę pod deklem i wyczyścić przepustnice. Po wyjeżdzie od niego komputer przez pierwsze 300km pokazywał spalanie o połowe mniejsze - 7-9l/100km, na stacji okazało sie ze to raczej 11, ale zawsze poprawa. Po wymianie uszczelki stopniowo sytuacja zaczeła wracać do normy - spalanie znów wysokie i czkanie na gazie. Gaziarz stwierdził ze wszytko wyglada ok. Zdecydowałem że zacznę jeżdzić na paliwie żeby się trochę mapa benzyny wyresetowała. Teraz zrobiłem tak ok 1500km, średnia spalania po trasie - 100-110km/h bardzo spokojnie 12l/100km, w mieście pełen spokój 18l/100km. Oddałem w tamtym tygodniu do mechanika, ten stwierdził że wszytsko wyglada ok i że nie ma pomysłu co to jest. Potrzebuje pomocy/ mechanika który zna się troche na 1.8T i bedzie w stanie sprawdzić co tam sie dzieje. Czy ma ktoś jakieś pomysły? Edytowane 18 Października 2015 przez tomekubek
Łukasz13 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 Jak piszesz ze logi ok, to moze wrzuc je do oceny jednak. Wysłane z mojego Q8HD
tomekubek Opublikowano 18 Października 2015 Autor Opublikowano 18 Października 2015 Jak piszesz ze logi ok, to moze wrzuc je do oceny jednak. Wysłane z mojego Q8HD Tak twierdzi mechanik, podobno dwóch elektroników go sprawdzało i "jest ok". Przed chwilą sprawdziłem auto VAGiem i mamy: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication Odczyt na kanałach Auto bierze troche oleju, dokładnie nie wiem ile, i zawsze jest pod nim mała plama płynu chłodniczego, co 1000km musze dolewać ok 1litr płynu chłodniczego. Dzis na posadce za wydechami były plamy czarne oleju. Ponizej jeszcze błędy odczytane miesiąc temu (po skasowaniu i ok 250km mam tylko te powyzej): 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Łukasz13 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 No ze screnow i bledow widac ze napewno nie jest ok, a mechanikow trzeba zmienic lub samemu zrobic auto. Zacznij od logow dynamicznych na pb po skasowaniu bledow kanaly 002+033, 115+118, 003+020. Wysłane z mojego Q8HD
tomekubek Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 No ze screnow i bledow widac ze napewno nie jest ok, a mechanikow trzeba zmienic lub samemu zrobic auto. Zacznij od logow dynamicznych na pb po skasowaniu bledow kanaly 002+033, 115+118, 003+020. Wysłane z mojego Q8HD Prosze bardzo: 002 + 033 http://vaglog.pl/log_236462.html 003 + 020 http://vaglog.pl/log_236463.html 115 + 118 http://vaglog.pl/log_236464.html Myślałem ze mu silnik wyskoczy. Po wykasowaniu błędów i robieniu logów zero błędów narazie.
koloboro Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Wygląda na pierwszy rzut oka że sonda przed katem do wymiany.
tomekubek Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Wygląda na pierwszy rzut oka że sonda przed katem do wymiany. To spory wydatek, da się coś jeszcze sprawdzić, żeby potwierdzić że jest uszkodzona? Ciekawostka: W momencie kiedy kliknąłem "Clear Codes" silnikiem telepneło, i po testach juz jak wracałem do domu sprawiał wrażenie żwawszego. Zrobiłem też mu test przyspieszenia od 0 do 200km/h. W zasadzie wiecej już nie chciał się rozpędzac, a było nawet trochę z górki. https://www.dropbox.com/s/kcb48wi7xd34pvt/2015-10-19%2013.48.04.mp4?dl=0 Wg mnie wygląda to słabo chyba
Łukasz13 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Ja bym narazie nie wymieniał jeszcze sondy, logi nie wyglądają tak źle przynajmniej na pb, świece założyłeś takie jak powinny być ngk? przepływka założona była oryginalna? sprawdzana była kiedyś szczelność dolotu kompresorem? sprawdzałeś po jeżdzie na samym pb korekty w 032? jesli nie to pojezdzij troche tylko na samym pb np. 1 dzień i sprawdz czy sa jakieś błedy ale nie kasuj nic, potem zerknij jakie wartości są na kanale 032. Możesz też przy okazji zrobić loga 002+033 na lpg po skasowniu błędów.
tomekubek Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Jakie świece i przeplywka dziś sie dowiem, jezdze tylko na pb jakieś 1500km. Na razie chce na pb go doprowadzić do porządku bo mechanicy mi zawsze wine na lpg zrzucają, wiec na gazie nie jeżdżę. Trudno mi powiedziec czy ktoś sprawdzał szczelność, ja sam tego nie robiłem. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Łukasz13 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) No ze screnow i bledow widac ze napewno nie jest ok, a mechanikow trzeba zmienic lub samemu zrobic auto. Zacznij od logow dynamicznych na pb po skasowaniu bledow kanaly 002+033, 115+118, 003+020. Wysłane z mojego Q8HD Przed chwilą sprawdziłem auto VAGiem i mamy: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded 16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded 16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow P0139 - 004 - No Signal/Communication Odczyt na kanałach 1.PNG?dl=1 2.PNG?dl=1 Czyli mam rozumieć że te odczyty były robione po jeżdzie na pb? jesli tak to zacznij od sprawdzenia szczelności ciśnieniowo całego dolotu oraz odmy czy nie popękana bo mozliwe że masz gdzieś nieszczelność i stąd cały problem. Co do wycieku płynu chłodniczego to sprawdz króciec z tyłu silnika czy nie jest mokry od płynu i czy nie ma plan płynu na skrzyni. Edytowane 19 Października 2015 przez ?ukasz13
tomekubek Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Tak to wszystko benzyna. Przeplywka nowa bosch, model znaleziony po numerze tej która była założona. Numer świec będę miał jutro, ale chyba jakies platinum coś mi sie kojarzy. To napewno króciec. Wymieniany był juz ze 2 razy... A wyrzucony olej z wydechu na posadce garażu? Przejmować się tym? Dzięki, sprawdzę szczelność. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Łukasz13 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Czyli przepływka i świece są ok, skłaniałbym się ku sprawdzeniu tego dolotu i odmy bo to podstawa.
tomekb7 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 lukasz dobrze gada:) jezeli zrobisz szczelnosc napewno cos wyjdzie bo korekty jak narazie sa na maksa a powinny byc bliskie zeru. na bardzo wysokie spalanie moze miec tez wplyw te bledy ltore wyzej wymieniles 16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation P1340 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent.
tomekubek Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 Czyli przepływka i świece są ok, skłaniałbym się ku sprawdzeniu tego dolotu i odmy bo to podstawa.Sprawdziłem uklad, wygląda na szczelny. Tylko bulgotanie słychać. Ale odme to nie wiem jak sprawdzić. Jest metalowa, a te kolanka co wychodza z silnika i do niej ida wygladaja ok. Bo jak odłączyłem dolot od strony filtra i podpiąlem kolanko z szybkozłaczką, i wyjalem ten pierwszy element gdzie trzeba czymś zatkać dziurę, to on wlasnie jest do odmy podłączony. To nie wiem, bez odłaczania go walnąć kompresor? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Łukasz13 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Nie odmy nie pompuj, jesli nie widac zadnych mokrych plam od oleju na jej elementach pod kolektorem mozna przyjac ze jest ok. Jesli dolot jest szczelny to w tym momencie nie mam wiecej pomyslow, moze faktycznie sonda umiera choc rzadko zdazaja sie uszkodzenia sondy szerokopasmowej. Kolektor wydechowy nie jest gdzies dziurawy? Wysłane z mojego Q8HD
tomekubek Opublikowano 26 Października 2015 Autor Opublikowano 26 Października 2015 Zrobiłem wczoraj jeszcze logi Stastyczne na kanale 33 Napięcie sondy nie spada ponizeej 1,14V, http://vaglog.pl/log_237231.html Czy przyczyna takich wskazań moze byc coś innego niż uszkodzona sonda? Na kanale 32 Wyuczona wartość dla sondy to 5.4 http://vaglog.pl/log_237228.html Zmieniać tą sondę, czy to bez sensu?
Łukasz13 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Napięcie sondy nie jest prawidłowe, sprawdz czy nic nie jest podłączone do instalacji pierwszej i drugiej sondy szczególnie chodzi o kable od instalacji lpg.
tomekubek Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 Ok, problem rozwiązany. Przyczyną zwiększonego spalania był prawdopodobnie zapchany odpowietrznik skrzyni korbowej - wymieniony został bo pękła odma. Po tym zabiegu spalanie wróciło do normy. Przyczyna czkania na LPG była zużyta cewka na 1 cylindrze. Została wymieniona w ramach akcji serwisowej. Teraz auto jeździ już normalnie. Auto jeździło na PB normalnie, na LPG w normie tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu zaczynał przerywać przy przyspieszaniu. Gaziarze chcieli już wymieniać wtryski... Temat do zamknięcia.
Maniu457 Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 W dniu 21.01.2016 o 11:39, tomekubek napisał: Ok, problem rozwiązany. Przyczyną zwiększonego spalania był prawdopodobnie zapchany odpowietrznik skrzyni korbowej - wymieniony został bo pękła odma. Po tym zabiegu spalanie wróciło do normy. Przyczyna czkania na LPG była zużyta cewka na 1 cylindrze. Została wymieniona w ramach akcji serwisowej. Teraz auto jeździ już normalnie. Auto jeździło na PB normalnie, na LPG w normie tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu zaczynał przerywać przy przyspieszaniu. Gaziarze chcieli już wymieniać wtryski... Temat do zamknięcia. Pierwsza sonde wymieniałeś czy obeszło sie bez wymiany ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się