fox60 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Witam, Przeszukałem już wiele tematów ale nie mogę znaleźć, a wiem że był już poruszany ten temat no ale napiszę to może ktoś pomoże znaleźć. Od dłuższego już czasu zmagam się ze "ścinaniem" lewej przedniej opony po obu stronach ( wewnętrzna część bardzo a z zewnątrz tak delikatnie). Dodam że ciśnienie w oponach 2.4 bardzo często monitorowane. Byłem na trzepakach i diagnosta oświadczył mi że wszystko ok, następnie była zbieżność i tył ustawili a przód był jak powiedzieli IDEALNIE i nawet nic nie ruszali, jednak problem wlecze się ciągle za mną. Na podnośniku mój mechanik też powiedział że nie ma nigdzie luzów i że nie może to być prawdą, kazał mi tylko sprawdzić ciśnienie bo jest pewnie za mało powietrza. Nie zgodziłem się z tym bo jak by 2.4 było mało albo bym miał np uszkodzony manometr to w drugim kole też by mi cięło gume bo jest tyle samo powietrza. Na prostej drodze jak puszczę kierownice to auto śmiga prościuteńko nigdzie nie ucieka. Ma ktoś na to jakieś pomysły?
szakal222 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 A luzy w zawieszeniu. Sprawdzales?
fox60 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 A luzy w zawieszeniu. Sprawdzales? Na podnośniku mój mechanik też powiedział że nie ma nigdzie luzów i że nie może to być prawdą, kazał mi tylko sprawdzić ciśnienie bo jest pewnie za mało powietrza. Nie zgodziłem się z tym bo jak by 2.4 było mało albo bym miał np uszkodzony manometr to w drugim kole też by mi cięło gume bo jest tyle samo powietrza. Były sprawdzane właśnie i też nic nie było widać.
jospethe Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Może problem leży w oponie? Może coś z jej konstrukcją jest nie tak....
fox60 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Myślałem że właśnie tak jest ale założyłem w tamtą sobotę komplet zimowych opon już i po ok 250 km od środka da się zauważyć ze oponę tnie i teraz mogę stwierdzić że winna nie była opona a jednak coś jest nie tak. Już nie mam pomysłu a wymyśliłem tylko że zmienie jeszcze gościa od zbieżności i pojadę gdzie indziej.
PJ3 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Podjedź też może do dobrego oponiarza/wulkanizatora. Niech popatrzy na to swoim czujnym okiem. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
miszka Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 zjedzona opona po obu stronach to najczęściej objaw małego ciśnienia w kołach. Jakie masz rozmiary tych opon ?
jospethe Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Większe zużycie brzegów opony Zużycie brzegów opony powoduje efekt „zaokrąglenia” czoła opony. Tego typu zużycie jest najczęściej spowodowane jazdą ze zbyt niskim ciśnieniem. Warto pamiętać, że ciężar auta powinien spoczywać na całej szerokości opony, a zbyt niskie ciśnienie sprawia, że czoło jest słabiej dociskane do podłoża. Należy więc skorygować poziom ciśnienia, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Inną przyczyną tego rodzaju zużycia może być nieodpowiedni styl jazdy, a zwłaszcza zbyt agresywne pokonywanie zakrętów. Podczas szybkiej jazdy w zakręcie, opony pracują na granicy przyczepności. Muszą sprostać większym przeciążeniom, a więc mocno obciążane są zewnętrzne części bieżnika. Tego typu wytarcie może występować niesymetrycznie (większe z jednej strony). Wpływ na to nietypowe wytarcie bieżnika może mieć również uszkodzone zawieszenie np.: skręcony lub wygięty wahacz lub nieprawidłowa zbieżność przednich kół tzw. nadmierna zbieżność. W tym wypadku należy udać się po diagnozę do serwisu. Tak więc może po prostu za bardzo dajesz do pieca dla swojej niuni Edytowane 19 Października 2015 przez jospethe
fox60 Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 Podjedź też może do dobrego oponiarza/wulkanizatora. Niech popatrzy na to swoim czujnym okiem. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Nad tym też myślałem i byłem jeszcze dawniej to stwierdził że opona stara. No i to był fakt bo ta jedna była starsza ale teraz założyłem opony zimowe które teraz zaczeły 2-gi sezon i narazie widać już że od środka ją bierze bardziej a z zewnątrz tak tylko delikatnie ale jak się tego pilnuje to idzie zauważyć. zjedzona opona po obu stronach to najczęściej objaw małego ciśnienia w kołach. Jakie masz rozmiary tych opon ? Rozmiar 205/55 r16 jeden i drugi komplet. Wszyscy tak mówią ale wg nalepki 2.4 bar jest chyba dość? Większe zużycie brzegów opony Zużycie brzegów opony powoduje efekt „zaokrąglenia” czoła opony. Tego typu zużycie jest najczęściej spowodowane jazdą ze zbyt niskim ciśnieniem. Warto pamiętać, że ciężar auta powinien spoczywać na całej szerokości opony, a zbyt niskie ciśnienie sprawia, że czoło jest słabiej dociskane do podłoża. Należy więc skorygować poziom ciśnienia, zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Inną przyczyną tego rodzaju zużycia może być nieodpowiedni styl jazdy, a zwłaszcza zbyt agresywne pokonywanie zakrętów. Podczas szybkiej jazdy w zakręcie, opony pracują na granicy przyczepności. Muszą sprostać większym przeciążeniom, a więc mocno obciążane są zewnętrzne części bieżnika. Tego typu wytarcie może występować niesymetrycznie (większe z jednej strony). Wpływ na to nietypowe wytarcie bieżnika może mieć również uszkodzone zawieszenie np.: skręcony lub wygięty wahacz lub nieprawidłowa zbieżność przednich kół tzw. nadmierna zbieżność. W tym wypadku należy udać się po diagnozę do serwisu. Tak więc może po prostu za bardzo dajesz do pieca dla swojej niuni Hmmm no wiadomo że lekko nie ma ale znów tak agresywnie nie jeżdżę i tak sobie myśle że to by robiło efekt pewnie na obu oponach a do prawej by mógł "winkiel" przyłożyć i by się zgadzało pewnie no ale na razie zdecydowałem i już dowiedziałem się o innego gościa od zbieżności siedzi już w tym podobno 25 lat wiec może powie mi coś więcej no chyba że jeszcze ktoś ma jakieś teorie które wymagają sprawdzenia
PJ3 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu.
azure Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu. Właściwe - pod warunkiem, że opona trzyma parametr nośności. W sumie dziwne, żeby dwa zestawy nie trzymały i skłaniam się ku temu, że to coś w zawieszeniu... choć z pewnym niedowierzaniem, gdyż zwykle problemy w zawieszeniu powodują jednostronne cięcie opony. Tutaj efekt obustronny pasuje jak ulał pod zbyt niskie ciśnienie. Nie patrz na wlepkę, nabij na 2.6-2.7bara na osi na której jest problem (nie masz quattro to nie musisz trzymać takiego samego na obu) i pojeździj. Jak ustąpi to przyczyna znalezione. Trzymanie się wlepki nie zawsze prowadzi do dobrych efektów. Jak opony słabej marki mogą nie trzymać nośności zgodnej z oznaczeniami i trzeba je dopompować.
fox60 Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Ciśnienie 2,4 jest właściwe. Trzeba szukać przyczyny w zbieżności/geometrii albo w zawieszeniu. Właściwe - pod warunkiem, że opona trzyma parametr nośności. W sumie dziwne, żeby dwa zestawy nie trzymały i skłaniam się ku temu, że to coś w zawieszeniu... choć z pewnym niedowierzaniem, gdyż zwykle problemy w zawieszeniu powodują jednostronne cięcie opony. Tutaj efekt obustronny pasuje jak ulał pod zbyt niskie ciśnienie. Nie patrz na wlepkę, nabij na 2.6-2.7bara na osi na której jest problem (nie masz quattro to nie musisz trzymać takiego samego na obu) i pojeździj. Jak ustąpi to przyczyna znalezione. Trzymanie się wlepki nie zawsze prowadzi do dobrych efektów. Jak opony słabej marki mogą nie trzymać nośności zgodnej z oznaczeniami i trzeba je dopompować. Spróbuje dziś jeszcze nabić 2.6 bar i zobaczymy a w przyszłym tygodniu i tak pojadę na zbieżność bo letnie opony już wykończyłem ( i tak nie były najlepsze) ale nie uśmiecha mi się nowych zimówek wykończyć. Udało się wcześniej i byłem na zbieżności i jak się okazało poprzednicy albo się nie znają albo mają sprzęt do du*y bo okazało się że była nieduża a jednak już poza skalę rozbieżność i prawdopodobnie to był powód zamieszania. Teraz tylko trzeba jeździć i zobaczymy czy udało się zlikwidować problem. Edytowane 21 Października 2015 przez fox60
sams0n Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Proszę o info czy temat zakończony nie chce zakładać nowego a u mnie jest to samo dostałem wydruk od diagnosty który robił zbieżność i nie widać dużych odstępstw od normy. Tym bardziej wszyscy mówią że lepszego nie ma w Białymstoku. Opona ścięta aż druty wyszły a co ciekawe to że reszta opony nie ruszona wygląda jakby przejechała 5k km.http://www.directupload.net/file/d/4490/yk68x4au_jpg.htm - tak wyglądają opony po lewej i prawej stronie auta - z tyłu delikatnie ścina ale też jest to wyczuwalne palcem. dodam że mam quattro.
wojtek_lbn Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 W tym przypadku wygląda trochę jakby koło o coś obcierało, bo nie bardzo widzę inną możliwość żeby była "wyżarta" w taki aż wklęsły sposób. Chyba że opona była jakaś wadliwa? Generalnie jak tnie opony, a zbieżność jest dobra, to trzeba by się czepiać kątów pochylenia kół, ewentualnie sprawdzać osiowość całego samochodu.
sams0n Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Nie słyszałem aby kąty ustawiało się w a4 b6 - co do obcierania też tak myślałem ponieważ moje opony to 235/45/17 i obstawiałem że są za szerokie ale nic takiego się nie dzieje.
Jarek882 Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Jak sprowadziłem auto z DE bylo na oponach 235/45/17 i nic takiego nie miało miejsca. Na 100% są złe kąty pochylania kół. Wiadomo że w b6 sie nie ustawia kątów z przodu (można tylko z tyłu ) auto moze być po dzwonie. Gdzies wyczytałem ze można regulować sankami silnika ale jest to bardzo mały zakres regulacji...
sams0n Opublikowano 26 Września 2016 Opublikowano 26 Września 2016 Ok to rozumiem to tak jeśli zrobili mi pomiar geometrii kół i wychodzi norma dla 1bv od -0,22 do -1,22 a ja mam -1,2 w lewym ( to które zdarło najmocniej ) a dla prawego -1,4 to nie wydaje mi się abym coś zdziałał sankami. zbieżność jest w normie.
SotoM Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 jak poluzuje sie wszystkie sruby sanek to mozna je przesunac na prawo/ lewo co skutkuje zmiana kata pochylenia koła.
azure Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 (edytowane) Nie słyszałem aby kąty ustawiało się w a4 b6 - co do obcierania też tak myślałem ponieważ moje opony to 235/45/17 i obstawiałem że są za szerokie ale nic takiego się nie dzieje. z przodu kątów indywidulnie dla koła nie ustawisz (pomijam regulowne górne wahacze). Ruszając sanki zmieniasz kąty dla obu kół. Z tyłu ustawisz. Edytowane 28 Września 2016 przez azure
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się