nygaxo Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Witam. Od jakiegoś czasu turbo w moim samochodzie zaczęło wariować. Posiadam audi a4 b5 1.9 tdi 110 afn. Z początku usterka polegała na tym, że po przekroczeniu magicznej granicy 120 km/h auto wpadało w tryb awaryjny co skutkowało brakiem doładowania. Mechanik wykluczył nieszczelności w układzie, wszelkiego rodzaju nieszczelności i tego typu rzeczy odpadają. Turbo jest w 100% sprawne mechanicznie. Samochód nie kopci, pobiera znikome porcje oleju( jak każdy diesel). Po czyszczeniu zmiennej geometri, sztangi turbiny i innych rzeczy które uległy eksploatacji, nie można nic zarzucić pracy turba. Po tym jak zostało to zrobione pojawił się kolejny problem, samochód na 3,4 biegu powyżej 3300 obrotów zaczyna nierówno ciągnąć tz "ciągnie, odpuszcza, ciągnie odpuszcza" i w dalszym ciągu wpada w tryb awaryjny, tyle że nie przy 120km/h jak wcześniej, teraz są to różne prędkości z zakresu od 120 do 200km/h. Proszę doradźcie mi cos, może ktoś miał podobny problem i się z nim uporał? przeglądałem wiele tematów na forum i nie znalazłem jakiegoś zblirzonego. Pozdrawiam błąd nowicjusza, poprawiłem się pozdrawiam i prosze o pomoc. Edytowane 20 Października 2015 przez nygaxo
Kolo91 Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 A turbinka czyszczona była?
nygaxo Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 alleluja! po wielu dniach walki nerwów znalazł się winowajca. Czujnik ciśnienia w sterowniku był zalany olejem. Jakim cudem? nie wiem. Mechanik twierdzi, że było to spowodowane "za ciężką nogą". W niektórych przypadkach wystarczy go wyczyścić, ale raczej lepiej zainwestować pare złotych w orginał który nie kosztuje majątku lub używke, która jeśli jest czysta tzn "nie była zalana" spełni swoją role. Mam nadzieje, że to pomoże nie tylko mi ale komuś kto ma podobny problem. Warto sprawdzić, tym bardziej że można to zrobić samemu przy domu bez żadnej wiedzy. Pozdrawiam
Hezen Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Majkeltakek, też na samym początku stawiałbym na n75 Nugaxo, czujnik doładowania (map sensor) w ecu czy na dolocie? Normalnie to ten czujnik dobrze znosi powietrze z mgiełką olejową. Olej z odmy i turbiny masz w dolocie jak każdy który posiada afn'a i nie tylko. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 20 Października 2015 przez Hezen
nygaxo Opublikowano 20 Października 2015 Autor Opublikowano 20 Października 2015 (edytowane) Dokładnie tak, czujnik doładowania w ecu. Dokladna nazwa to chyba " czujnik ciśnienia atmosferycznego." Ale nie chcial bym nikogo wprowadzić w błąd. https://lh3.googleusercontent.com/-MdzH5agv8wU/UMSIXV218rI/AAAAAAAAADU/IlUoYSt75Pw/s903/2012-12-08+11.31.53.jpg to ta mała czarna kosteczka Edytowane 20 Października 2015 przez nygaxo
mantix Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 To jest mapsensor i nie wiem czy ot tak go sobie kupisz , jak go wyczyścisz to mu raczej nic nie będzie
Hezen Opublikowano 20 Października 2015 Opublikowano 20 Października 2015 Osobno raczej nigdzie nie kupi. Jedyna możliwość to wylutowanie z innego ecu :> Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się