peju Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Silnik 1.9 TDi BKE Spalanie 8,5l/100km (wg FIS i wg tankowania) przy predkosci 130km/h na tempomacie (autostrada, droga bez nachylu). Jak spadnie do 7.1l przy tej predkosci to znaczy ze jade lekko z gorki. Do tej pory mam sprawdzone/naprawione: - pompowtryski (mechanik mial komplet sprawnych, zregenerowanych - zamontowal je u mnie ale dalej nic) - turbo (regenerowane 3 lata temu - moze trzeba raz jeszcze sprawdzic?) - przeplywomierz (2 razy naprawiany) - EGR i N75 - katalizator i zadnych bledow w diagnostyce. Wg logow gdzie na szybko mechanik podczas jazdy sprawdzil to wyszlo ze za duze jest cisnienie. Co jeszcze moze wplywac na spalanie, czego szukac? Przeczytalem pare tematow na forum, znalazlem jeden ciekawy watek: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/334903-wysokie-spalanie-i-przybywa-oleju/ Ktos tam zaproponowal sprawdzenie krzywki walka rozrzadu... ciekawe, tego nie sprawdzalem. Ale czy cos jeszcze mozna sprawdzic? Oprocz tego w przeciwienstwie do linku ktory podalem, mi ubywa oleju (co 3 miesiace dolewam pol litra), na hamowni wyszlo ze stracilem 15koni (ze 115KM), predkosc auta max to 160km/h, dalej to juz tylko z gorki. Oczywiscie zadnych bledow, logi pokazuja tylko za duze cisnienie. Przez miesiac palila mi sie kontrolna "check engine". po sprawdzeniu byl to nieznany blad przeplywomierza. Ale dwa tygodnie temu zgasla i nic komputer teraz nie raportuje. A auto jest slabe i duzo pali.
Jarek882 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Jeśli Ci ubywa tyle oleju to suszara bierze olej. Ja mam podtarty wałek lekko dudni ale spalanie w trasie przy 130 na tempmacie mam 5.8 L auto zawirusowane. Sprawdź turbo jeśli tyle oleju łyka. Jeszcze jedno co do wysokiego spalania mi przychodzi do głowy to czy zamontował odpowiednie pompki. Dymi na czarno przy przyspieszaniu ? może też być dziura w dolocie i spalanie się zwiększy. Najlepiej jakbyś zrobił logi wtedy bedzie wszystko czarno na białym Edytowane 25 Października 2015 przez Jarek882
peju Opublikowano 25 Października 2015 Autor Opublikowano 25 Października 2015 Nic nie dymi... ani na bialo ani na czarno
CzarekJ Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 Do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i stan przewodów łączących go ze sterownikiem ("lubią" się przełamać). Podmień na próbę czujnik ciśnienia powietrza, gdyż jego wskazania mają wpływ na ilość wtryskiwanego paliwa.
piotrsob1 Opublikowano 25 Października 2015 Opublikowano 25 Października 2015 1 Hamulce nie blokują ? 2 Przepływomierz do sprawdzenia ( dwa razy naprawiany ? co tam u licha można w nim naprawiać ) a jak nie ma czym to zamienić się z kimś na próbę . 3 W BKE EGR jest już chyba elektryczny , do czyszczenia i dokładnego sprawdzenia . 4 Wkład filtra powietrza oczywiście wymieniany przy przebiegach stosownych do warunków eksploatacji ? 6 Do sprawdzenia ustawienie rozrządu . 7 Jak nie dudni z filtra powietrza to wałek rozrządu raczej OK, ale pod pokrywę zajrzeć nie zaszkodzi . 8 Do sprawdzenia regulacja pompowtrysków , ( tylko najlepiej u innego mechanika , niż tego co zmieniał pompki ).
januszm41 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 jak piotr pisze, w bke egr jest elektryczny i mozna go bardzo szybko odkrecic (3 sruby Imus M8) wyczyscic i zalozyc, z browarem to max 1h roboty. Moj po 190km byl caly zaj... u mnie przeplywomierz nie mial bledu ale po 11 latach i 210tkm go wymienilem (oczywiscie originalny), bo nie wiem co tam mozna naprawiac (chyba nic). moj ma virusa, ale na originalnych 115km powinien leciec minimum 210 na tacho.
pilKOZAK Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 jakie masz ciśnienie w oponach?
Jarek882 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 jak piotr pisze, w bke egr jest elektryczny i mozna go bardzo szybko odkrecic (3 sruby Imus M8) wyczyscic i zalozyc, z browarem to max 1h roboty. Moj po 190km byl caly zaj... u mnie przeplywomierz nie mial bledu ale po 11 latach i 210tkm go wymienilem (oczywiscie originalny), bo nie wiem co tam mozna naprawiac (chyba nic). moj ma virusa, ale na originalnych 115km powinien leciec minimum 210 na tacho. Chyba z przepaści albo na 16 felgach i biednej oponie 205
januszm41 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 jak piotr pisze, w bke egr jest elektryczny i mozna go bardzo szybko odkrecic (3 sruby Imus M8) wyczyscic i zalozyc, z browarem to max 1h roboty. Moj po 190km byl caly zaj... u mnie przeplywomierz nie mial bledu ale po 11 latach i 210tkm go wymienilem (oczywiscie originalny), bo nie wiem co tam mozna naprawiac (chyba nic). moj ma virusa, ale na originalnych 115km powinien leciec minimum 210 na tacho. Chyba z przepaści albo na 16 felgach i biednej oponie 205 no bez przesady ja mam wlasnie opony 205/55R16 letnie i zimowe. mam dopieo trzeci zestaw letnich pirelli p7, nalatane dopiero 214tkm ale jeszcze jedno lato przelatam. na tych oponach to minimum 210 na tacho, po virusie to 230-235 (wedlug gps to okolo 215-218) janusz
Jarek882 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) jak piotr pisze, w bke egr jest elektryczny i mozna go bardzo szybko odkrecic (3 sruby Imus M8) wyczyscic i zalozyc, z browarem to max 1h roboty. Moj po 190km byl caly zaj... u mnie przeplywomierz nie mial bledu ale po 11 latach i 210tkm go wymienilem (oczywiscie originalny), bo nie wiem co tam mozna naprawiac (chyba nic). moj ma virusa, ale na originalnych 115km powinien leciec minimum 210 na tacho. Chyba z przepaści albo na 16 felgach i biednej oponie 205 no bez przesady ja mam wlasnie opony 205/55R16 letnie i zimowe. mam dopieo trzeci zestaw letnich pirelli p7, nalatane dopiero 214tkm ale jeszcze jedno lato przelatam. na tych oponach to minimum 210 na tacho, po virusie to 230-235 (wedlug gps to okolo 215-218) janusz Ja swoim AVF virus 163KM/385NM kapeć 225/40/18 według licznika 220km/h i miał jeszcze lekki zapas mocy ale nie oszukujmy się że to mordęga dla silnika Z takimi predkościami to jakieś V6 mogą latać np. 3.0 TDI ale juz nie offtopujmy bo koledze tylko temat zaśmiecamy. Edytowane 26 Października 2015 przez Jarek882
wesz82 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Ale po co spina ile który poleci??? Sprawdź to co Piter napisał,dodaj sobie do tego jeszcze paliwko,może jeździsz załadowany??? Ja po 216 też myslałem ze spalanie poszło tj na bank poszło ale wystarczy dobrze traktować pedał gazu a wsio jest ok,styl jazdy dużo ma tu do gadania. Ogólnie logi bo zaraz zaczniesz naprawiać cos co nie da sie naprawić tak jak w przypadku przepływki... 160 km/h to zdecydowanie za mało,nie chodzi o to by darł ponad 200 ale to nie swiadczy dobrze o stanie podzespołów lub samej motorowni...
januszm41 Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) jak piotr pisze, w bke egr jest elektryczny i mozna go bardzo szybko odkrecic (3 sruby Imus M8) wyczyscic i zalozyc, z browarem to max 1h roboty. Moj po 190km byl caly zaj... u mnie przeplywomierz nie mial bledu ale po 11 latach i 210tkm go wymienilem (oczywiscie originalny), bo nie wiem co tam mozna naprawiac (chyba nic). moj ma virusa, ale na originalnych 115km powinien leciec minimum 210 na tacho. Chyba z przepaści albo na 16 felgach i biednej oponie 205 no bez przesady ja mam wlasnie opony 205/55R16 letnie i zimowe. mam dopieo trzeci zestaw letnich pirelli p7, nalatane dopiero 214tkm ale jeszcze jedno lato przelatam. na tych oponach to minimum 210 na tacho, po virusie to 230-235 (wedlug gps to okolo 215-218) janusz Ja swoim AVF virus 163KM/385NM kapeć 225/40/18 według licznika 220km/h i miał jeszcze lekki zapas mocy ale nie oszukujmy się że to mordęga dla silnika Z takimi predkościami to jakieś V6 mogą latać np. 3.0 TDI ale juz nie offtopujmy bo koledze tylko temat zaśmiecamy. dobra, dobra, ja tylko raz tyle lecialem. niech kolega peju posprawdza te rzeczy co pisalismy to zobaczymy dalej. Edytowane 26 Października 2015 przez januszm41
peju Opublikowano 27 Października 2015 Autor Opublikowano 27 Października 2015 Generalnie auto jest slabsze i duzo pali ale nie daje po sobie nic a nic znac gdzie jest cos nie tak. Zero bledow, zero objawow wskazujacych na jeden konkretny element. W tej sytuacji powstaje wielka niewiadoma i nieskonczona lista przyczyn do sprawdzenia. Mechinicy w moim miescie (a specjalistow od diesla tu brak) po uslyszeniu jaki mam problem od razu sie poddaja i zbywaja temat. Dwoch roznych gosci robilo mi logi i zaden z nich nic nie stwierdzil. Za innym latalem miesiac czasu (przychodzilem, dzwonilem) by podmienil mi te pompki na inne. Wkoncu sie udalo ale dalej bylo to samo. Narazie najbardziej obstawiam na turbo bo turbina byla 3 a nawet moze to bylo 4 lata temu regenerowana. nie wiem jak i przez kogo (moj mechanik tego nie robil tylko komus zlecal). I ja turbo na bank sprawdze ale jak sie okaze ze wszystko jest jak najbardziej ok z turbina to juz nie wiem gdzie wtedy szukac.
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) A jak wygląda średnie spalanie z kilku tysięcy km, liczone najlepiej z tankowań i przejechanych km ? Bo takie jak opisujesz w pierwszym poście na autostradzie wcale nie musi być duże , wystarczy wiaterek 30 km/h od przodu i jest już wszystko OK Dużo zależy też od stylu jazdy, moje BPW , którym jeżdżę praktycznie tylko w trasy paliło średnio 9,6 do 10 l/100 km i nie szukałem wcale usterek , fakt , ostatnio z racji 16 punktów wiszących nad głową zaczeło palić o litr mniej Edytowane 27 Października 2015 przez piotrsob1
Jarek882 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 (edytowane) Peju Kup kabelek laptopa pewnie masz zrobisz logi, jest wytłumaczone na forum jak je robić i wszystko się wyjaśni. Lepiej wydać 70 zł na kabelek niż wróżyć ze szklanej kuli i dziwić co mu dolega Piotrek jak Ci paliło 10 litrów w trasie to chyba latałeś caly czas 200km/h Edytowane 27 Października 2015 przez Jarek882
piotrsob1 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Piotrek jak Ci paliło 10 litrów w trasie to chyba latałeś caly czas 200km/h Jeżdżę zgodnie z przepisami, tylko bardzo dynamicznie
peju Opublikowano 27 Października 2015 Autor Opublikowano 27 Października 2015 szukalem kabla do diagnostyki ale auto jest rocznik 2005 i te wszystkie kable byly do rocznika 2004 max. Jak znalazlem cos od 2005r to bylo najczesciej z oprogramowaniem i licencja. A to juz kosztowalo. Gdzie znajde kabelek o ktorym mowisz za 70zl i podepne go pod moj rocznik? Piotr, bujam sie z tym autem i wysokim spalaniem od 4 lat. To nie jest kwestia ze dwa razy przejechalem sie autostrada pod wiatr i krzycze ze pali mi duzo. Czy z wiatrem czy pod wiatr, nie widzialem na FISie mniej niz 7.5l przy 130km, chyba ze z gorki.
wesz82 Opublikowano 28 Października 2015 Opublikowano 28 Października 2015 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/63958-interfejsy-do-diagnostyki-a4-b6-b7-b8-a5-q5/ Z tego wynika ze masz ten sam sterownik co b6.
peju Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Opublikowano 23 Listopada 2015 Dobrze, wracam z tematem, nieco uaktualnionym. Znalazlem w miescie bardziej ogarnietego diagnostyka. Niestety, nie moglismy zrobic logow z zapisem do pliku :/ Gosc korzysta z oprogramowania VAS. Mogl zrobic odczyty tylko podczas jazdy co tez zrobilismy. Problem jednoznacznie wskazywal na przeplywke. Zostawilem mu auto - okazalo sie ze mialem zamontowane jakies chinskie gowno. Zostal wstawiony oryginal oraz dodatkowo przeczyszczone EGR - rzeczywiscie bylo troche syfu. Wkoncu wrocila moc i czuc te 115 koni.... niestety, tylko "od dolu" czyli od predkosci 0 - 100km/h Powyzej juz przyspiesza chyba wolniej, predkosc max to 170km/h a spalanie zamiast poprawic sie po wymianie przeplywki lekko poszlo w gore. Jechalem teraz ekspresowka trase 100km w jedna strone i potem powrot. Srednie spalanie na tempomacie przy 130km/h pokazalo mi 8L w jedna strona i 8.5 w druga. Co tez zgadza sie ze stanem rzeczywistym po tym jak go zatankowalem. Ze znalezionych przez diagnostyka problemow, udalo mu sie znalezc jeszcze jeden szczegol -> ustawienie rozrzadu. Jest tam zly kat i w srode bedziemy to poprawiac. Ale jesli i to nie pomoze albo pomoze tylko nieznacznie to juz nie wiem co. Diagnosta twierdzi ze wg jego logow turbo oraz korekcja pompek jest ustawiona prawidlowo. Opony -> tutaj mam juz troche wysluzone, moze na jeden sezon dadza rade ale czy to moze byc to? Jeszcze nie zmienialem na zimowki, zrobie to w czwartek ale na tych oponach co mam jezdzilem spokojnie 190km/h a teraz nie da rady. Kiedy mi wiosna zmieniali na letnie to chyba od razu pompowali i ustawili prawidlowe cisnienie? A ja juz wtedy nie moglem go rozbujac powyzej 170km/h Nie wiem czy po tym co wam napisalem probowac sie bawic w logi z VCDS i czy da sie z nich tez wyczytac ze katalizator dziala prawidlowo? No bo juz nie wiem gdzie szukac.
lukasz51237 Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Nie sugeruj się wskazaniami fisa, niektóre z nich pokazują co chcą, żadko który pokazuje faktyczne spalanie co do 0.5L. Co do wysokiego spalania, nie masz może plamy pod autem? Kiedyś miałem B5tkę i zdarzyło się, że paliła o 4L za dużo, okazało się, że paliwko kapie przez zsunięty przewód paliwowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się