lilantoine Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 Witam. Mam problem z moim Audi. Przy bardzo gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu do konca z rury wydechowej wydobywa sie ciemny dym. Powiedzcie prosze czym moze to byc spowodowane. Na niskich obrotach nic sie nie dzieje, przy normalnym przyspieszaniu nawet przy energicznym, nic sie nie dzieje, ale gdy tylko wcisne pedal do konca pojawia sie dym. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Wihajster Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 kazdy dieselek lekko przykopci jak mu depniesz w podloge no chyba ze masz dziure w dolocie to tez jest taka mozliwosc
1pt Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 Kup uszlachetniacz do paiwa, znajdziesz na stacjach paliw nawet za 8 zł/. Napewno będzie lepiej.
nitroMCZ Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 ...albo sprawdz filtr powietrza(wymien). Zacznij od rzeczy najprostszych.
cinekvip Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 wymien turbnine to pewnie to [ Dodano: 08-02-2007, 20:07 ] turbine:)
nitroMCZ Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 cinekvip a może zaproponuj koledze najpierw zdiagnozowanie tego autka, bo jak Ciebie stac wywalić od 800zł w górę tak na wydaje mi się , to nie znaczy ,że wszystkich...
1pt Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 wymien turbnine to pewnie to [ Dodano: 08-02-2007, 20:07 ] turbine:) Bez przesady, miałem zapieczoną kierownicę w turbawce, silnik juz przy 1500 obrotów dymił na czarno jak parowóz, strasznie był zmulony. Za regeneracje turbawki zapłaciłem 400 zł + 70zł za demontarz z montarzem. To na pewno nie turbo
damos Opublikowano 8 Lutego 2007 Opublikowano 8 Lutego 2007 Kopcenie na czarno to "za dużo paliwa w stosunku do powietrza" lub "za mało powietrza w stosunku do paliwa". Przyczyn może być wiele - od pękniętego przewodu w dolocie czy luźną opaskę przez masę mechanicznych rzeczy po uszkodzenie kompa. Zdalnie nic nie wymyślimy - do diagnosty go i będzie wiadomo !
lilantoine Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Opublikowano 9 Lutego 2007 dzieki serdeczne za pomoc.pozdrawiam
MARTiiii Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Przecież on napisał że przy gwałtownym wdepnięciu mu kopci, a to normalka, każdy puszcza bąka jak mu się wciśnie. No chyba że tak non stop to do diagnozy.
spanky Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 wymien turbnine to pewnie to odłącz EGR i po problemie ! panowie darujcie sobie takie porady ...... :exclaim: szkoda ze którys nie napisał : wymien silnik :exclaim: (moze to być przyczyna ale najpierw trzeba sie upewnic) co do dymienia .... czy dymienie jest na zimnym silniku czy na ciepłym,czy zauwazyles ostatnio ubytki mocy,kiedy wymienilaes filtr powietrza, jak jest z dymieniem przy gwałtownym przyspieszaniu (pedał w podłoge),czy dymienie jest ciagłe czy tylko wystepuje przez moment ... przyczyn moze byc wiele ale jak narazie z Twojego opisu ciezko cos wywnioskowac ....
lilantoine Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Opublikowano 9 Lutego 2007 Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile. Trudno jest mi powiedziec czy identyczne objawy wystepuja zarowno na zimnym jak i goracym silniku, bo szczerze mowiac nie sprawdzilem tego. Dziekuje za powazne podejscie do tematu
Wihajster Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile wiec wszystko ok na zimnym nie pałuje sie auta na zimnym :twisted:
spanky Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Dymienie pojawia sie wylacznie gdy wcisne pedal gazu w podloge i trwa tylko chwile. Trudno jest mi powiedziec czy identyczne objawy wystepuja zarowno na zimnym jak i goracym silniku, bo szczerze mowiac nie sprawdzilem tego. Dziekuje za powazne podejscie do tematu z tego co napisałes wynika ze wszystko jest w normie .... ale posprawdzaj/poobserwuj tak jak napisałem wyzej .....
Mario_gs Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Witam, jeśli mogę - chciałbym sie podpiąć do wątku... Otóż również mam problem z dymieniem na czarno. Warunki:Rozgrzany silnik, paliwo - shell + dodatek, dymi zarówno na postoju przy wciśniętym pedale gazu do końca, jak i podczas jazdy przy wyzszych obrotach (wyprzedzanie, zmiana biegu) i dzieje sie tak zawsze... Dymienie jest dość spore stad moja prośba o opinie.... Proszę o poradę, logi mam juz zrobione, wrzucę wieczorem.. A przy okazji - jak z logów wyczytać czy stosunek dawki paliwa do powietrza (lub odwrotnie) jest ok? Pozdrawiam
MRoger Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Oprócz tego co napisał spanky dochodzi jeszcze odma i egr, które mogą powodować dymienie. Bez diagnozy to wymiana silnika z osprzętem na pewno powinna pomóc Mario_gs - sprawdź najpierw cały dolot i poszukaj nieszczelności, skoro dymi Ci nawet na wolnych obrotach, nie powinno być specjalnego problemu z lokalizacją dziury te silniki raczej nie dymią ... nawet przy bucie, chyba że są dłubane.
Gość radekk2000 Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Chwilowe czarne bąki przy butowaniu rzecz normalna!Przecież to diesel.Bez dymu nie ma ognia
Hatch Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 zytam te wasz poradu i tak sie zastanawiam czy wy naprawde chcecie pomoc czy tylko zyslkac kolejna napisana wiadomosc w dziale technicznym, Ja roniez nie bede sie wymadrzal bo nie jestem specjalista:( niestety ale to prawda moim skromnym zdaniem przychylam sie do zdan kolegow ktorzy pisza o przejrzeniu wszystkich mozliwych polaczen ktore maja co kolwiek wspolnego z dolotem powietrza do silnika i turbinki jesli chodzi o egr nie jestem pewien czy walniety egr ma cos wspolnego z kopceniem ja mialem padniety i Audiczka nie zakopcila nawet przy butowaniu jezeli przy kopceniu towarzyszy wysoko odczuwalny spadek mocy powodem moze byc poluzowany lacznik gumowy z turbinki na silnik przerabialem:) natomiast jezeli nie jest odczuwalny drastyczny spadek mocy moze to byc przewod wychodzacy z coolera niestty nie da sie najczesciej sprawdzic tego na zamontowanym trzeba sprawdzic na zdjetym przewodzie bo dziurka moze byc nie duza przerobilem na Opel VECTRA c 2,2 TDI mam nadzieje ze w miare logicznie to napisalem pomimo ze jak pisalem nie mam zbyt duzej wiedzy technicznej:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się