putin Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Witam koledzy ślizga mi się sprzęgło wiadomo tarcza docisk itp itd do wymiany . Byłem u specjalisty i ten mi powiedział , że obowiązkowo mam do wymiany dwumasę mimo że ta jest sprawna . I tutaj rodzi się pytanie czy przy wymianie sprzęgła obowiązkowa jest wymiana dwumasy mimo że ta jest sprawna i nic się z nią nie dzieje . Dziękuję wszystkim za odpowiedź pozdrawiam
zelek2012 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 nie wiem dokladnie jak to jest, ale moze mechanik chce sobie zarobic i tak powiedzial
Romeck Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Nie jest obowiązkowa Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
sssV Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Wymieniasz tylko zuzyte elementy. Nie widze sensu wymiany dobrej dwumasy.
krzysiekvtec Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Widocznie twoje zaraz by miało nowego właściciela... Powiedz niech mózg sobie wymieni.
zelek2012 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 ha ha wlasnie niech mózg wymieni dobrze kolega mówi
Bart_poznan Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) moim zdaniem warto wymienić pewne elementy przy jednej robocie , po pierwsze mimo ,że jego dwu masa jest sprawna ale ma nalatane ileś tys km i nie wiadomo jak długo jeszcze posłuży owszem można ją zostawić , ale jak padnie niebawem poniesie drugi raz koszty demontażu skrzyni i robocizn także warto skalkulować czy nie opłaca się tego zrobić za jednym zamachem jeśli autem chce się dłużej pojeździć Edytowane 7 Listopada 2015 przez Bart_poznan
zelek2012 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 no niby kolego też masz racje . i tak żle i tak nie dobrze
czarek76 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja również bym wymienił dwumas. Robisz i zapominasz na min. 150 tys km o sprzęgle i dwumasie. Przy okazji dobrze jest wymienić uszczelniacz wału.
krzysiekvtec Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja również bym wymienił dwumas. Robisz i zapominasz na min. 150 tys km o sprzęgle i dwumasie. Przy okazji dobrze jest wymienić uszczelniacz wału. moze calą skrzynie niech wymieni będzie z głowy, a jak skrzynie to i moze blok jak blok to glowice... bez sensu, rozbieram patrze ze uszczelniacz mokry to wymieniam, suchy nie ruszam ! bo po co ?, dwumas dzialał i było ok wiec wsadzam tarcze i docisk jedyne co koniecznie bym wymienil to łozysko na skrzyni bo na bank podjechane jest
sssV Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 jak zmieniacie kola to tarcze od razu wymieniacie? Przeca za 5 lat moga sie zuzyc i znowu trzeba bedzie kolo zdejmowac. Fajnie sie doradza komus kto za to ma placic, ciekawe czy sami tak chetnie schudlibyscie o 2kola na nowy set sprzegla...
Bart_poznan Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 jak zmieniacie kola to tarcze od razu wymieniacie? Przeca za 5 lat moga sie zuzyc i znowu trzeba bedzie kolo zdejmowac. Fajnie sie doradza komus kto za to ma placic, ciekawe czy sami tak chetnie schudlibyscie o 2kola na nowy set sprzegla... tak oczywiście jak coś się psuje to zmieniamy samochód na inny tak profilaktycznie bo po co w parcha pakować .......... nikt nie mówił ,że będzie tanio ale to eksploatacja to jest tak samo jakbyś przy rozrządzie nie wymieniał pompy wody no bo przecież na tą chwile jest dobra i na pewno jeszcze posłuży
krzysiekvtec Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 dokładnie kazdy pisze ale czy kazdy tak robi ? jak zmieniacie kola to tarcze od razu wymieniacie? Przeca za 5 lat moga sie zuzyc i znowu trzeba bedzie kolo zdejmowac. Fajnie sie doradza komus kto za to ma placic, ciekawe czy sami tak chetnie schudlibyscie o 2kola na nowy set sprzegla... tak oczywiście jak coś się psuje to zmieniamy samochód na inny tak profilaktycznie bo po co w parcha pakować .......... nikt nie mówił ,że będzie tanio ale to eksploatacja to jest tak samo jakbyś przy rozrządzie nie wymieniał pompy wody no bo przecież na tą chwile jest dobra i na pewno jeszcze posłuży dziwne porównanie... tak mozna bez konca porównywac, własciciel sam zdecyduje co chce zrobic, jak dwumas sprawny nie ruszal bym go .
sssV Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 to jest tak samo jakbyś przy rozrządzie nie wymieniał pompy wody no bo przecież na tą chwile jest dobra i na pewno jeszcze posłuży Pompa wody kosztuje 100zl. Dwumas kosztuje 1200 o ile dobrze kojarze. Niech kazdy robi jak uwaza, jego auto, jego pieniadze. Ale moim zdaniem wymiana sprawnego elementu na inny sprawy element tylko nowy jest delikatnie mowiac niepowazna. Dwumas moze przejezdzic jeszcze 2 wlascicieli a nawet isc na zlom z calym autem. Bo nie jest to nowe auto o wartosci 200kzl. Jednak jak juz mowilem robta co chceta.
Bart_poznan Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 to ,że każdy zrobi jak uważa to pewne , ale nie uważam ,że dwumasa po 200 - 250 tys km jest 100% sprawna , sam mam 233 tys km i czasem zdarza się ,że czuje jakieś drgania od dwumasy i wiem ,że jak padnie sprzęgło czy dwumas to je wymienię i będzie spokój
kenzo30 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Ja w t4 151ps +program przy okazji wymieniłem dwumas i żałuję do dziś. Nowy luka 1500zl.po 3000km zaczął szarpać najpierw na wstecznym potem przy ruszaniu po jakimś czasie zareklamowalem go i co? reklamacja nie uznana! wiec przycisnelem właściciela sklepu, że dwumas praktycznie mowy i szarpie a reklamowalem go po 2 miesiącach, ale do czasu zdemontowania minął prawie rok wiec zaproponował mi regenerację za którą pokrył koszta,po regeneracji nie jest źle ale szału nie ma auto rusza normalnie na wstecznym tez jest w miarę ale pod dużym obciążeniem czuje jakby niebyl do końca wyważony wiec moja rada taka jak dobry dwumas to nie ruszać i koniec
greg2505 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 to ,że każdy zrobi jak uważa to pewne , ale nie uważam ,że dwumasa po 200 - 250 tys km jest 100% sprawna , sam mam 233 tys km i czasem zdarza się ,że czuje jakieś drgania od dwumasy i wiem ,że jak padnie sprzęgło czy dwumas to je wymienię i będzie spokój brat jeździ skodą fabią 1.9tdi 101km ,przebieg prawie 400tyś ,dwumas ,turbo,pompki niedotykane ,wszystko od nowości ,oliwy nic nie bierze,u mnie podobny przebieg i tak samo jak w skodzie osprzęt fabryka ,u siebie wymieniałem jedynie skrzynię bo w gba padały łożyska , dwumas i sprzęgo ok, także nie widzę sensu wymiany na zapas,co prawda naprawy robię sam więc poza stratą czasu nic mnie to nie kosztuje,jedynie co proponuję wymienić po wyjęciu skrzyni to uszczelniacz wału bo po montażu skrzyni potrafi cieknąć
ORZE? Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 dokładnie wymieniać co konieczne i zużyte.
putin Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Opublikowano 8 Listopada 2015 witam wszystkich faktycznie wymienię same sprzęgło i tyle po co wymieniać coś co dobrze chodzi a jak padnie dwumasa to ją wymienię i tyle a nawet jak zacznie klękać dwumasa to mi się zaraz samochód nie rozsypie najwyżej stanę gdzieś i tyle . Dziękuję wszystkim za poradę i otworzenie oczu pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się