Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Czerwona kontrola ciśnienia oleju "oldruck"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie prośba o pomoc. Zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki i nie włączania zapłonu po kilku sekundach zapala sie czerwona konewka "oldruck" czyli niskie cisnienie oleju. Troche spanikowałem...Podłączyłem pod kompa, żadnych błędów. Usterka pojawiła się wczoraj rano i tak jak mowie wystepuje przed uruchomieniem silnika, sama sie zapala i sama gaśnie. Czujnik cisnienia oleju? pompa oleju? Silnik jak dla mnie sprawuje się OK. Poziom oleju również w normie

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano

Może smok zapchany...

Opublikowano

jak to sprawdzic czy ten smok zapchany czy nie?

Opublikowano

w alt jest z tym maly problem bo musial bys sciagnac miske a zeby to zrobic trzeba wyciagnac silnik. Jesli masz kamerke wziernikowa to mozesz odkrecic czujnik poziomu oleju i tamtędy wprowadzic kamere zeby obejrzec smoka. Mozesz tez podlaczyc zwykly manometr do pomiaru cisnienia oleju. Wykrec czujnik cisnienia w podstawie filtra oleju i tam wkrec manometr. Sprawdzanie vagiem cisnienia nic nie da bo w ALT pokazuje tylko OK lub NOT OK.

Opublikowano

dzieki benyA4 mam kamre wziernikową i ja tam wpuszcze pozdrawiam :)

Opublikowano

Miałem to samo . Po czasie samo ustąpiło. Jak będę zmieniał czujnik oleju to zajrzę do smoku

Opublikowano

w alt jest z tym maly problem bo musial bys sciagnac miske a zeby to zrobic trzeba wyciagnac silnik. Jesli masz kamerke wziernikowa to mozesz odkrecic czujnik poziomu oleju i tamtędy wprowadzic kamere zeby obejrzec smoka. Mozesz tez podlaczyc zwykly manometr do pomiaru cisnienia oleju. Wykrec czujnik cisnienia w podstawie filtra oleju i tam wkrec manometr. Sprawdzanie vagiem cisnienia nic nie da bo w ALT pokazuje tylko OK lub NOT OK.

Nie trzeba wyciągać silnika. Odkrecasz od poduszek olejowych i odbój, unosisz silnik oraz odkrecasz dolne zawieszenie. Już raz to przerabiałem i znowu będę musiał, bo przy remoncie silikonu naciapał... Tylko czy jest sens? Nagar nagarem, nie zatyka smoka całkowicie. Należy sprawdzić ciśnienie oleju od zimnego do rozgrzania

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jakie są wartości ciśnienia oleju dla 2.0 alt.

Opublikowano

Z tego co pamiętam 4-1 bar od zimnego do rozgrzania, pomiar przy 80 st oleju 1.2 bar

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki ,ja miałem przy 90 st. 1.4-1,5. To chyba jest ok.Jak zwiększają się obroty to ciśnienie wzrastło.

Zawartość dodana 8 minutes later

Może masz pomysł gdzie szukać,jak ciśnienie jest ok. a co jakiś czas mignie kontrolka ciśnienia.

 

Opublikowano

Opieralismy się na jednym z programów, teraz nie pamiętam.... Mieliśmy stronę z prawidlowymi wartościami. Wynik na 5w40 i po całkowitym rozgrzaniu ciśnienie spadło do 0,8. Czujnik wkrecilismy od gazu, olejowy był zajechany. Aczkolwiek wyniku w nim po rozgrzaniu nie było, tylko ma być w temp 80st oleju (powinno być) 1.2 bar i zakres ciśnienia 4-1 bar na wolnych obrotach

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dzięki ,będę coś działał? 

Opublikowano (edytowane)

Witam . Odgrzeje trochę temat . Miałem podobne objawy z kontrolką Ol druck po płukance i wymianie oleju na 10-40 MoS2 oraz filtra mann . Wymieniłem czujnik i ponownie  filtr oleju (tym razem Knecht ) oraz olej (Vr1 Valvoline 5w-50) i do tej pory spokój . Gdzies czytałem , że nieodpowiedni filtr oleju moze powodować takie objawy ze wzgledu na swoja konstrukcje . zalecany jest filtr knecht albo mann. U mnie najprawdopodobniej padł czujnik bo miał nieszczelność , przeciekał na zewnatrz od strony wtyczki.

Edytowane przez dony.dk
Opublikowano
2 godziny temu, dony.dk napisał:

i do tej pory spokój

I niech tak Ci zostanie....

Filtry Knecht lub Mann to bardzo dobre jakościowo produkty ( stosuję ten pierwszy), tyle,że do "kompletu" leję olej 5W40, który jest dedykowany do tego silnika....

Jako szczegół dodam,żebyś zmienił sobie w opisie mylne info - silnik 2.0 ALT to 20 sto zaworowy motor, więc 20V a nie 16V......

Opublikowano

Mam problem u siebie w alt. 

Po nocy nie mogę odpalić auta, pokazuje się konewka i oldruck. Vag pokazuje engine speed sensor no comunication. 

Silnik załapie i odpali po energicznym i bardzo mocnym wciskaniu sprzęgła, po odpaleniu zapala się kontrolka epc. Później mogę zgasić i zapalić od strzała (bez kontrolki) 

Co może być przyczyną? 

Wymieniony czujnik położenia wału, przekaźnik pompy paliwa, czujnik temperatury. 

Opublikowano

Witam temat zamilkł ,ale dopadło i mnie kontrolka oldruck i czerwona konewka i za Chiny nie wiem od czego to zależne raz mogę przejechać 70km i się nie zapala a raz po 15km się zapala gaśnie zapala gaśnie ewidentnie się to dzieje na rozgrzanym silniku . Dodam że silnik ma moc . Wszystko zaczęło się po wymianie oleju 3 dni temu  i plukance która robię przy każdej wymianie . Olej tym razem to valvo max life 5w40 , zawsze lałem motula 5w40 i zero problemów ale podejrzewam że to nie wina samego oleju. Na czwartek umówiony jestem na pomiar ciśnienia . Jakie były wasze przyczyny zapchany smok , pompa oleju , czujnik ? Gdyby to był silnik starej konstrukcji typu VW 1.8 90 koni to w ciemno wymienial bym czujnik bo w tych silnikach nic się nie działo , ale przy alt to trochę jestem sfajdany 😁

Opublikowano (edytowane)

Pompa oleju, weź z pierburga wraz z zestawem modyfikującym o mniejszą zębatkę, przez co pompa przy niskich obrotach ma większą wydajność.

 

Ewentualnie zloguj podczas jazdy pracę czujnika ciśnienia oleju wraz z obrotami, będzie można ocenić czy mimo podwyższonych obrotów czujnik pokaże niskie ciśnienie z wysokim na przemian, co by mogło oznaczać uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.

Edytowane przez Langista
Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał(a):

Pompa oleju, weź z pierburga wraz z zestawem modyfikującym o mniejszą zębatkę, przez co pompa przy niskich obrotach ma większą wydajność.

 

Ewentualnie zloguj podczas jazdy pracę czujnika ciśnienia oleju wraz z obrotami, będzie można ocenić czy mimo podwyższonych obrotów czujnik pokaże niskie ciśnienie z wysokim na przemian, co by mogło oznaczać uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.

Ok w czwartek będę walczył z mechanikiem . Myślisz że płukanka mogla zaszkodzić bo taki dziwny zbieg okoliczności ?czasem pomaga puszczenie go z obrotów i gaśnie kontrolka a czasem nic nie pomaga po chwili sama gaśnie 

Opublikowano

Wyjdzie co jest winne przez sprawdzenie ciśnienia oleju.

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał(a):

Wyjdzie co jest winne przez sprawdzenie ciśnienia oleju.

Ale manometr np pokarze niskie ciśnienie to bez rozebrania pompy czy smoka i tak nie będzie wiadomo co ,no chyba że będzie pokazywał dobre ciśnienie wtedy można by obstawiać czujnik 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...