longerek Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Ostatnio wymieniłem klocki. Pojechałem do sklepu kupiłem do 1.9tdi zawiozłem do mechanika powiedział że są za małe. Więc pojechałem wymienić okazało się że tarcze i klocki są od silnika 2,5. Po założeniu wszystko było ok(chyba bo nie odczułem tego od razu) Problem pojawił się gdy chciałem wjechać na podwórko otworzyłem bramę. Koła miałem prawie na maxa skręcone i gdy chciałem ruszyć czułem tak jakby coś trzymało auto. Po lekkim ruchu kierownicy w drugą stronę wszystko wróciło do normy. W czasie jazdy problemu nie ma ale gdy stanę i chce ruszyć znowu się to pojawia. Co to może być? Na starych klockach nie było tego problemu.
teslic Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Nie odbija zacisk hamulcowy, (tłoczek zacisku) u mnie było to samo, po wymianie zacisku wszystko wróciło do normy koszt nowego przy zdaniu starego to 270zł lub 300zł , nie pamiętam już dokładnie.
spanky Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Nie odbija zacisk hamulcowy, (tłoczek zacisku) u mnie było to samo, po wymianie zacisku wszystko wróciło do normy koszt nowego przy zdaniu starego to 270zł lub 300zł , nie pamiętam już dokładnie. albo zestaw regenerujacy za 75 zł ...
robertnov Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Równie dobrze może okazać sie zapieczony samoregulator...
.Pablo. Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Równie dobrze może okazać sie zapieczony samoregulator... samoregulator w przednich zaciskach pierwsze słyszę a to że zaciski odbijają to sprawa uszczelki w zacisku tzw mażetki kup zestaw naprawczy i po sprawie
robertnov Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 samoregulator w przednich zaciskach pierwsze słyszę a to że zaciski odbijają to sprawa uszczelki w zacisku tzw mażetki kup zestaw naprawczy i po sprawie No faktycznie to śmieszne.W tym wypadku to Twoja wiedza jest naprawde śmieszna na temat ukladu hamulcowego.Dodładniej ujmując chodzi o "jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzącymi"
Musashi Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 samoregulator w przednich zaciskach pierwsze słyszę a to że zaciski odbijają to sprawa uszczelki w zacisku tzw mażetki kup zestaw naprawczy i po sprawie No faktycznie to śmieszne.W tym wypadku to Twoja wiedza jest naprawde śmieszna na temat ukladu hamulcowego.Dodładniej ujmując chodzi o "jarzmo zacisku z trzpieniami prowadzącymi" no ale to nie jest samoregulator, tylko sprezyna kompensujaca zuzycie klockow. prawdopodobnie, mechanik zle zalozyl zacisk, lub wlasnie owa sprezyne. nie powinienes z tym jezdzic
robertnov Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 " no ale to nie jest samoregulator, tylko sprezyna kompensujaca zuzycie klockow" Musashi...no to jak nazwać inaczej rolę trzpieni prowadzących?..To właśnie miedzy innymi one pozwalają na zwolnienie zacisku wraz z tłoczkiem zacisku od tarczy hamulcowej.No a po drugie to nikt narazie nie powiedział że tak jeździ właściciel samochodu,tylko stwierdził że ma takie a nie inne wrażenie..Proszę czytać wątek od początku.
.Pablo. Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 robertnov jeśli chodzi o moją znajomość układu hamulcowego kierowniczego napędowego to hmmmm myslę że nie mam sobie nic do zarzucenia trochę w tym fachu się robiło a co do jarzma to w jarzmo wkręcasz prowadnice zacisku a to nie samoregulator po prowadnicach zacisk tylko chodzi a za jego odbijanie żeby klocki nie tarły o tarcze odpowiedzialna jest tzw mażetka jak wcześniej pisałem ale koniec teorii o hamulcach spostrzeżenie Musashi jest jak najbardziej trafne że trzeba to zrobić jak najszybciej
robertnov Opublikowano 17 Listopada 2008 Opublikowano 17 Listopada 2008 Jeśli chodzi o końcowe stwierdzenie to sie zgadzam.Jednak guma osłaniająca tloczek zacisku mająca za zadanie cofanie tłoczka to już mnie nikt nie przekona.... No a na dobra sprawę znajomość ukladów hamulcowych rownież stosowanych w lotnictwie nie jest mi obca.Pozatym jak do tej pory nie wypowiedział się longerek, jeśli co kolwiek jego problem ruszył z miejsca. W dalszym ciągu czekamy na informację.
.Pablo. Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 teraz to mnie rozbroiłeś kto powiedział że guma osłaniająca tłoczek odpowiedzialna jest za cofanie go w środku zacisku jest mażetka uszczelka która uszczelnia tłoczek żeby płyn nie wyciekał i to właśnie o niej cały czas mowa a nie o osłonce która widać na górze a teraz koniec sprzeczania i czekamy na końcową wypowiedz longerek
robertnov Opublikowano 20 Listopada 2008 Opublikowano 20 Listopada 2008 Mażetka która powoduje zluzowanie tłoczka ,cytuję "zacisk tylko chodzi a za jego odbijanie żeby klocki nie tarły o tarcze odpowiedzialna jest tzw mażetka jak wcześniej pisałem".Przytoczony cytat jest Twoim cytatem Pablo, dosłownie aby nie było wątpliwości...Nazywaj uszczelnie jak chcesz dla mnie jest to zwykły uszczelniacz.Może teraz razem się pośmiejeny za ten Twój tekst?...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się