Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI BMK Po wymianie wtrysków gorzej odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jaka może być przyczyna trochę dłuższego kręcenia silnika podczas odpalania przy niższych temp.? Na starych wtryskach palił od strzała. Teraz wygląda jakby cofało się paliwo, albo jakby łapał gdzieś lewe powietrze. Wtryski wymienione na nowe, dopisane do sterownika bezproblemowo. Na ciepłym lub chociaż trochę rozgrzanym pali na dotyk.

Opublikowano

Skoro piszesz, że przy niskich temp. gorzej odpala to w jakim stanie są świece?

Wtryski fabrycznie nowe czy "nowe" bo regenerowane?

Opublikowano

Nowe ze sklepu. Bosch z końcówką BD

Opublikowano

Skoro nowe ze sklepu to sprawdziłbym:

-czy przewody do wtrysków są dobrze dokręcone

-nadmiary czy szczelne

-pompę wstępną czy ma odpowiednie ciśnienie (jeżeli taka występuje)

-sprawność świec

I jeżeli wszystko okaże się sprawne to może być tak, że stare wtryski lekko podlewały i szybciej dochodziło do zapłonu a na nowych potrzebuje więcej paliwa.

Opublikowano

W sumie pamiętam, że miałem jakiś błąd związany ze świecami, ale wyglądał na problem elektryczny. Sprawdzę najpierw to

Dzięki


Zdaje się, że wymiana wtrysków i słabe świece po prostu idą w parze w tym przypadku i najprawdopodobniej kończą się świece.

Dzięki za pomoc

Opublikowano

W sumie pamiętam, że miałem jakiś błąd związany ze świecami, ale wyglądał na problem elektryczny. Sprawdzę najpierw to

Dzięki

Zdaje się, że wymiana wtrysków i słabe świece po prostu idą w parze w tym przypadku i najprawdopodobniej kończą się świece.

Dzięki za pomoc

Sprawne i naładowane aku też ma duży wpływ na rozruch diesla w chłodne dni. Powodzenia.

Opublikowano

Mechanik powiedział, że świece na bank są dobre. Wszystkie sprawne, nie miga kontrolka od świec.

Sprawdzę je sposobem na kabelek i + i będę wiedział.

Aku jest do wymiany od tamtej zimy ;) ale póki co dawał radę...

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzę je sposobem na kabelek i + i będę wiedział.

W tych silnikach się tak świeczek nie sprawdza !

Jak dobrze pamiętam to są tam ceramiczne świeczki sterowane falą PWM, których napięcie robocze jest dużo niższe od 12 V i przy takim sprawdzaniu ( podanie na dłużej bezpośrednio plus 12V z aku) spowodujesz wysłanie ich w kraine wiecznego niebytu :decayed: )

Ich sprawność monitoruje na bieżąco ECU silnika i jak nie krzyczy że coś ze świeczkami jest nie tak, to na bank są dobre :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Sprawdzę je sposobem na kabelek i + i będę wiedział.

W tych silnikach się tak świeczek nie sprawdza !

Jak dobrze pamiętam to są tam ceramiczne świeczki sterowane falą PWM, których napięcie robocze jest dużo niższe od 12 V i przy takim sprawdzaniu ( podanie na dłużej bezpośrednio plus 12V z aku) spowodujesz wysłanie ich w kraine wiecznego niebytu :decayed: )

Ich sprawność monitoruje na bieżąco ECU silnika i jak nie krzyczy że coś ze świeczkami jest nie tak, to na bank są dobre :P

W przypadku takiego sprawdzania nikt nie trzyma kabla na plusie przez 10 minut ;)

Sent from my domofon using Tapatalk

Opublikowano

Pisząc "na dłużej" miałem na myśli kilka sekund, a nie 10 minut :decayed:

Opublikowano

A ja napisałem to w przenośni [emoji2]

Sent from my domofon using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...