SQTR Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 (edytowane) Witam Panowie, Moim problemem z którym walcze od dłuższego czasu jest diagnoza wysokiego spalania i kopcenia na biało (płynu chłodniczego nie ubywa) - spaliny strasznie śmierdzą benzyną. Bardzo wysokie spalanie ~15 litrów/100km przy spokojnej jeździe (z reguły nie przekraczając 3.5 tyś obr/min). Dodatkowo głównie widoczne na wstecznym i na obrotach jałowych dość mocne kopcenie na biało (warto dodać dwa ciekawe zjawiska - na wstecznym zawsze widze chmure białego dymu, a na biegu jałowym - czasami sprawdzając, dodając gazu - nie leci nawet najmniejszy dymek, a czasami chmura jak przy wstecznym - SILNIK MA 90 * C). Więc moja diagnoza pada na 3 elementy osprzętu silnika: -Sonda Lambda -Zły kąt wtrysku-Uszkodzona pompa/wtryskiwacze Diagnoze zacząłem od sprawdzenia błędów: błąd 561 - Dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie No i logi z bloku 002 są bardzo ciekawe: http://vaglog.pl/log_240842.html Warto zwrócić uwagę na obroty silnika, Injection Period (theoretical) i Incejtion Period (corrected). Nie wiem jak to zinterpretować, wydaje mi się że momentami wtryskiwacze, dają 2-krotnie wiekszą dawkę paliwa niż zakłada komputer. (mylę się?) - Przyczyna? Dalej nie znana. Logi z Sondy Lambda (o ile wykonałem je poprawnie): http://vaglog.pl/log_240847.html- silnik rozgrzany do 90 * C - obroty jałowe http://vaglog.pl/log_240848.html- silnik rozgrzany do 90 * C - podczas jazdy Dodatkowo wykres z napięcia sondy lambda z programu Polski VAG (na pewno nie jest dokładny ale jest): Brak kopcenia: Zaczyna kopcić (mniej więcej starałem się zaznaczyć kolorem czerwonym kiedy puszcza dymek): Mam nadzieję, że sprawdziłem wszystko tak jak Pan Bóg przykazał - zgodnie ze sztuką. Czekam na pomoc w interpretacji tych logów. Wydaje mi się, że to wina sondy lambda (ale przecież nei można wymieniać od razu wszystkich części bez pewności bo tym sposobem można wymienić pół auta). Niestety oscyloskopu nie posiadam EDIT: Nie sugerujcie się opisem na screenie (błąd programu) wskazuje ze zielony to przeplyw powietrza. Jednak na 99% jestem pewny, że to napiecie próbkowania sondy lambda. Edytowane 23 Listopada 2015 przez SQTR
Muskel1 Opublikowano 23 Listopada 2015 Opublikowano 23 Listopada 2015 Kolego sprawdzales kolektor wydechowy czy nie ma pekniec?
SQTR Opublikowano 23 Listopada 2015 Autor Opublikowano 23 Listopada 2015 Wygląda na cały i przede wszystkim szczelny. Brakuje mi już pomysłów. Dolot uszczelniłem (wąż od odmy wypadł) - ( Całkowicie nowa odma z wężami) i przeprowadziłem adaptację. Myślałem, że tym zabiegiem zażegnam wszystkie problemy, jednak myliłem się. Powiedzcie mi, jak wykonać logi by sprawdzić przepływomierz i sonde lambda ? Zmiana koncepcji, wydaje mi się ze niepotrzebnie czepiałem się sondy lambda i przepływomierza, przepływomierz VAGiem pokazuje przy ~5 tyś obr. - Intake Air Mass 70g/s - wydaje mi sie ze jest ok. Powiedzcie mi co oznaczają te wartości uczące sondy lambda: Lambda Regulat.(Learned Additive)Lambda Regulat.(Learned Multipl.) http://vaglog.pl/log_240923.html - Po próbe resetu ECU teraz wszystko wygląda OK, oprócz tych wartości "Learned" sondy lambda.. Jak to działa, o co z tym chodzi?
Łukasz13 Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Zrób statycznie na jałowym jeszcze 002+007 i taki sam dynamicznie na trójce chociaż do 6 tyś obr. Z logów wychodzi że silnik jest zalewany paliwem na wolnych obr, Lambda Regulat.(Learned Additive) to jest właśnie korekta długoterminowa na wolnych obr jest sporo na minus więc wygląda jakby zalewało go paliwem. ta druga korekta multipl. to korekta pod obciążeniem. Może trzeba by sprawdzić jakie jest ciśnienie na listwie paliwowej, może coś z regulatorem ciśnienia nie tak.
SQTR Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) Statycznie 002 + 007 http://vaglog.pl/log_241020.html Niestety nie zdąrzyłem dynamicznych zrobić. Czy ustami jestem w stanie wygenerować takie podciśnienie, aby sprawdzić regulator ciśnienia paliwa ? Bo jeżeli tak, to jestem przekonany, że regulator u mnie jest padnięty. 1. Podpiąłem wężyk i wytworzyłem ustami podciśnienie 2. Niezależnie od tego czy próbowałem zasysać czy dmuchać nie było przejścia. Czy taki sposób jest cokolwiek wart? Wydaje mi się, że nie skoro w listwie wtryskowej jest ciśnienie około 3 bar. To takie dmuchanie nie sprawdzi prawidłowego przejścia przez ten regulator. Aczkolwiek czekam na wasze odpowiedzi. Pozdrawiam. Zdjąłem wąż idący od serwa do ezektora. Czy u was też ezektor od tej strony wygląda tak samo? Czy w moim było coś kombinowane ? Edytowane 24 Listopada 2015 przez SQTR
Tiger1143 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) Jeszcze pojawia się pytanie czy jak pojeżdzisz dłużej ( trase około 50 km ) czy biały dym znika ?? I czy spaliny mają zapach benzyny ?? Edytowane 7 Grudnia 2015 przez Tiger1143
SQTR Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 Nie znika, różnie to bywa ale z reguły właśnie mocniej kopci na rozgrzanym niż zimnym i na wstecznym (może coś z obciążeniem silnika?). Tak wali benzyną bardzo mocno (zbyt bogata mieszanka myśle, że na 100%)
Tiger1143 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Opublikowano 18 Grudnia 2015 Najprawdopodobniej masz zbyt bogatą mieszankę i nie dopala benzyny , a co do kopcenia to trzeba wziąć pod uwagę różnice temperatur w wydechu potrafi zebrać się woda (normalne zjawisko) . U mnie zjawisko kopcenia teraz też występuje, obserwuj czy płynu chłodniczego nie ubywa , olej czy nie przybywa i nie pojawia się masełko koloru białego pod korkiem wlewu oleju (jak pojawią się takie objawy można zacząć się obawiać ) .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się