Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRAK ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie.


Zaczynam ten temat ponieważ mam nadzieję iż ktoś podzieli sie ze mna swoja wiedza.

Jestem posiadaczem Audi a4 b6 1.9 tdi AVF 2004r która to niestety kazdej zimy sprawia problem z ogrzewaniem.


Czytałem na tym forum podobne tematy ale moj jest indywidualny,ponieważ wiekszosc z podanych przez Was wskazówek została wyeliminowana.

Mianowicie we wnętrzu bardzo rzadko jest ciepło. Raz w roku płukałem cały układ chłodniczy bo mechanik stwierdzil ze poprzedni wlasciciel zamiast płynu wlał wode i tym samym zakamienił układ. Płukanie i czyszczenie nagrzewnicy i węży pomagało na jakis czas aczkolwiek cudów nie było. Wymieniony termostat niejednokrotnie oraz nagrzewnica w zeszłym roku też. Klapy sprawdzone elektronika również,została chyba tylko pompa wody.


Dziś kolejny mechanik podejrzewa że może to być problem z głowicą(delikatny przedmuch) . Ale płynu mi nie ubywa a samochód nie przegrzewa sie.

Inny chce znowu wymienic nagrzewnice a trzeci silnik rozbierac i czyscic...


To chyba tyle,nie jestem w stanie wspomnieć raczej wszystkich zabiegów więc jeśli macie pytania zadajcie mi je,chętnie odpowiem bo szukam ratunku,gdyby nie zima to chyba sprzedałbym ten samochód......;/

Opublikowano

błędy na klimatroniku jakieś się pojawiają ? Podmień klimatronik kolego ostatnio spotkałem sie z podobną sytuacją i winą był klimatronik jeszcze nie lukałem na niego niewiem co tam sie porobiło ale mówię jak jest .. nagrzewnica płukana układ również termostat tak samo klapki o dziwo też .. to klimatronik może coś świrować ... ewentualnie jak to nie zda rezultatu to odepnij fioletową klapkę z silniczka i ręcznie steruj zimno ciepło może silniczki jednak są wadliwe

Opublikowano

Przecież ogrzewanie działa tak samo jak w polonezie i nie trzeba nic podmieniać zeby sprawdzić elektronike. Zdejmij schowek pasezera wykręc silnik sterujący temp prawej strony z tego co pamiętam różowy i ustaw ręcznie klape na maxa w górę, zagrzej silnik do 90C i sprawdź czy grzeje, nastepnie przestaw klape na maxa w dół i opisz jakie efekty.

Opublikowano (edytowane)

Hmmm...Z klapkami jeszcze nie próbowałem,sprawdzę. Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci..


Pisałem początkow że klapy zostały sprawdzone,mój błąd,tak nie było,chodziło mi o to że na VAG'u nie pokazał zadnych błedów.

Chyba że zastosuje to http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-12v-dmuchawa-wentylator-i5647718137.html

Edytowane przez Arecki00
Opublikowano

to sprawdz tak jak ci napisałem

Opublikowano

ok,jutro do południa dam znać


Jeszcze jedno,dziś zrobiłem ok 100km. I próbowałem rozmaitych konfiguracji. Zauważyłem jedno,przy ustawianiu ogrzewania manualnie tzn np. silnik 90 stopni,temp HI i prędkść wentylatora na zaledwie III kreski,wszystkie kratki nawiewowe zamknięte opócz jednej to wtedy z niej leciało ciepłe powietrze,po otwarciu reszty bądz po zwiększeniu prędkości wentylatora ciepło znika..


A więc drodzy Panowie,zrobiłem jak pisaliście,niestety wynik bez zmian...

Działa tak jak napisałem wyżej.. :/

Opublikowano

Sprawdź czy na klapie pod filtrem kabin owym jest filc. Zdarza się że filcu niema , a w klapie są otwory i przez to układ pomimo zamknięcia klapy zachowuje się jak otwarty.

Opublikowano

Sprawdź czy na klapie pod filtrem kabin owym jest filc. Zdarza się że filcu niema , a w klapie są otwory i przez to układ pomimo zamknięcia klapy zachowuje się jak otwarty.

Sprawdze,ale obawiam sie ze to byloby zbyt piękne by mogło byc prawdziwe...

Opublikowano (edytowane)

Nie zaszkodzi , miałem tak dawno temu w Golfie ale tak samo miał jeden z użytkowników naszego forum . Parę dni temu.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Nie zaszkodzi , miałem tak dawno temu w Golfie ale tak samo miał jeden z użytkowników naszego forum . Parę dni temu.

jutro dam znac :)

to sprawdz tak jak ci napisałem

Jeszcze jedno,dziś zrobiłem ok 100km. I próbowałem rozmaitych konfiguracji. Zauważyłem jedno,przy ustawianiu ogrzewania manualnie tzn np. silnik 90 stopni,temp HI i prędkść wentylatora na zaledwie III kreski,wszystkie kratki nawiewowe zamknięte opócz jednej to wtedy z niej leciało ciepłe powietrze,po otwarciu reszty bądz po zwiększeniu prędkości wentylatora ciepło znika..

A więc drodzy Panowie,zrobiłem jak pisaliście,niestety wynik bez zmian...

Działa tak jak napisałem wyżej.. :/

Po zdjęciu filtra kabinowego nie widze nigdzie filcu...

Opublikowano

Tez nie wiem o co chodzi.

Musisz spróbować płukać cały układ kiedys robiłem tak w lagunie, trzeba wypiąc zasilanie nagrzewnicy i bieżącą wodą atakować mi kiedyś tak pomogło ale tam był ewidentny syf z walniętej uszczelki i błoto z wody.

Opublikowano

Tez nie wiem o co chodzi.

Musisz spróbować płukać cały układ kiedys robiłem tak w lagunie, trzeba wypiąc zasilanie nagrzewnicy i bieżącą wodą atakować mi kiedyś tak pomogło ale tam był ewidentny syf z walniętej uszczelki i błoto z wody.

Płukałem 2 tyg temu,fakt żę kamień był był spory i ogólny syf. Podejrzewam że poprostu nagrzewnica zasyfiła sie na amen i grzeje tylko kilkoma kanałami.

W przyszłym tyg chce spróbować wymienić nagrzewnice bez zdejmowania pulpitu. We wtorek jade jeszcze dla pewności na test uszczelki.

Opublikowano

Kolego rozwiązałeś problem, bo czytam i patrzę, że mam ten sam problem, tylko że u mnie przy ostrzejszej jeździe ubywa płynu.

Opublikowano

Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci..

skoro wymieniałeś już nagrzewnicę, a objawy są nadal takie same to na chłopski rozum masz pełno syfu w układzie, który stopniowo zapycha kolejną nagrzewnicę.

Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa słabo działa.

Słyszałem też, że jest jeszcze jakiś zaworek na układzie, może on jest zamknięty??

Opublikowano

Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci..

skoro wymieniałeś już nagrzewnicę, a objawy są nadal takie same to na chłopski rozum masz pełno syfu w układzie, który stopniowo zapycha kolejną nagrzewnicę.

Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa słabo działa.

Słyszałem też, że jest jeszcze jakiś zaworek na układzie, może on jest zamknięty??

Jutro wymieniam nagrzewnice,jestem juz pewien ze jest zapchana.

Witam po długiej przerwie. Wymieniłem w godzinę nagrzewnicę, BEZ ZDEJMOWANIA PULPITU! Grzeje pięknie ale pewnie niedlugo to pptrwa bo syf w układzie jak w kanalizie.

Opublikowano

Grzeje pięknie ale pewnie niedlugo to pptrwa bo syf w układzie jak w kanalizie.

nie szkoda Ci kasy i czasu na wymianę nowej nagrzewnicy?

może trzeba było przepłukać porządnie układ pomijając nową nagrzewnicę środkami do tego przeznaczonymi?

Opublikowano

Płukanie przerabiałem niejednokrotnie. Skutki były znikome i wcale nie dziwię się bo po wymianie nagrzewnicy rozciąłem starą i uwierz mi że niczym tego syfu bys nie wypłukał.

A wymiana trwała tyle co i płukanie.

Opublikowano

W B6 nie trzeba demontować dechy to i dlatego miałeś tak krótki czas wymiany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...