Arecki00 Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 Witam serdecznie. Zaczynam ten temat ponieważ mam nadzieję iż ktoś podzieli sie ze mna swoja wiedza. Jestem posiadaczem Audi a4 b6 1.9 tdi AVF 2004r która to niestety kazdej zimy sprawia problem z ogrzewaniem. Czytałem na tym forum podobne tematy ale moj jest indywidualny,ponieważ wiekszosc z podanych przez Was wskazówek została wyeliminowana. Mianowicie we wnętrzu bardzo rzadko jest ciepło. Raz w roku płukałem cały układ chłodniczy bo mechanik stwierdzil ze poprzedni wlasciciel zamiast płynu wlał wode i tym samym zakamienił układ. Płukanie i czyszczenie nagrzewnicy i węży pomagało na jakis czas aczkolwiek cudów nie było. Wymieniony termostat niejednokrotnie oraz nagrzewnica w zeszłym roku też. Klapy sprawdzone elektronika również,została chyba tylko pompa wody. Dziś kolejny mechanik podejrzewa że może to być problem z głowicą(delikatny przedmuch) . Ale płynu mi nie ubywa a samochód nie przegrzewa sie. Inny chce znowu wymienic nagrzewnice a trzeci silnik rozbierac i czyscic... To chyba tyle,nie jestem w stanie wspomnieć raczej wszystkich zabiegów więc jeśli macie pytania zadajcie mi je,chętnie odpowiem bo szukam ratunku,gdyby nie zima to chyba sprzedałbym ten samochód......;/
Kazek 1.9 Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 błędy na klimatroniku jakieś się pojawiają ? Podmień klimatronik kolego ostatnio spotkałem sie z podobną sytuacją i winą był klimatronik jeszcze nie lukałem na niego niewiem co tam sie porobiło ale mówię jak jest .. nagrzewnica płukana układ również termostat tak samo klapki o dziwo też .. to klimatronik może coś świrować ... ewentualnie jak to nie zda rezultatu to odepnij fioletową klapkę z silniczka i ręcznie steruj zimno ciepło może silniczki jednak są wadliwe
lukaszooo Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 Przecież ogrzewanie działa tak samo jak w polonezie i nie trzeba nic podmieniać zeby sprawdzić elektronike. Zdejmij schowek pasezera wykręc silnik sterujący temp prawej strony z tego co pamiętam różowy i ustaw ręcznie klape na maxa w górę, zagrzej silnik do 90C i sprawdź czy grzeje, nastepnie przestaw klape na maxa w dół i opisz jakie efekty.
Arecki00 Opublikowano 25 Listopada 2015 Autor Opublikowano 25 Listopada 2015 (edytowane) Hmmm...Z klapkami jeszcze nie próbowałem,sprawdzę. Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci.. Pisałem początkow że klapy zostały sprawdzone,mój błąd,tak nie było,chodziło mi o to że na VAG'u nie pokazał zadnych błedów. Chyba że zastosuje to http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-12v-dmuchawa-wentylator-i5647718137.html Edytowane 25 Listopada 2015 przez Arecki00
lukaszooo Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 to sprawdz tak jak ci napisałem
Arecki00 Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Opublikowano 26 Listopada 2015 ok,jutro do południa dam znać Jeszcze jedno,dziś zrobiłem ok 100km. I próbowałem rozmaitych konfiguracji. Zauważyłem jedno,przy ustawianiu ogrzewania manualnie tzn np. silnik 90 stopni,temp HI i prędkść wentylatora na zaledwie III kreski,wszystkie kratki nawiewowe zamknięte opócz jednej to wtedy z niej leciało ciepłe powietrze,po otwarciu reszty bądz po zwiększeniu prędkości wentylatora ciepło znika.. A więc drodzy Panowie,zrobiłem jak pisaliście,niestety wynik bez zmian... Działa tak jak napisałem wyżej.. :/
jacek70 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 Sprawdź czy na klapie pod filtrem kabin owym jest filc. Zdarza się że filcu niema , a w klapie są otwory i przez to układ pomimo zamknięcia klapy zachowuje się jak otwarty.
Arecki00 Opublikowano 26 Listopada 2015 Autor Opublikowano 26 Listopada 2015 Sprawdź czy na klapie pod filtrem kabin owym jest filc. Zdarza się że filcu niema , a w klapie są otwory i przez to układ pomimo zamknięcia klapy zachowuje się jak otwarty. Sprawdze,ale obawiam sie ze to byloby zbyt piękne by mogło byc prawdziwe...
jacek70 Opublikowano 26 Listopada 2015 Opublikowano 26 Listopada 2015 (edytowane) Nie zaszkodzi , miałem tak dawno temu w Golfie ale tak samo miał jeden z użytkowników naszego forum . Parę dni temu. Edytowane 26 Listopada 2015 przez jacek70
Arecki00 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Opublikowano 27 Listopada 2015 Nie zaszkodzi , miałem tak dawno temu w Golfie ale tak samo miał jeden z użytkowników naszego forum . Parę dni temu. jutro dam znac to sprawdz tak jak ci napisałem Jeszcze jedno,dziś zrobiłem ok 100km. I próbowałem rozmaitych konfiguracji. Zauważyłem jedno,przy ustawianiu ogrzewania manualnie tzn np. silnik 90 stopni,temp HI i prędkść wentylatora na zaledwie III kreski,wszystkie kratki nawiewowe zamknięte opócz jednej to wtedy z niej leciało ciepłe powietrze,po otwarciu reszty bądz po zwiększeniu prędkości wentylatora ciepło znika.. A więc drodzy Panowie,zrobiłem jak pisaliście,niestety wynik bez zmian... Działa tak jak napisałem wyżej.. :/ Po zdjęciu filtra kabinowego nie widze nigdzie filcu...
lukaszooo Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Tez nie wiem o co chodzi. Musisz spróbować płukać cały układ kiedys robiłem tak w lagunie, trzeba wypiąc zasilanie nagrzewnicy i bieżącą wodą atakować mi kiedyś tak pomogło ale tam był ewidentny syf z walniętej uszczelki i błoto z wody.
Arecki00 Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Opublikowano 27 Listopada 2015 Tez nie wiem o co chodzi. Musisz spróbować płukać cały układ kiedys robiłem tak w lagunie, trzeba wypiąc zasilanie nagrzewnicy i bieżącą wodą atakować mi kiedyś tak pomogło ale tam był ewidentny syf z walniętej uszczelki i błoto z wody. Płukałem 2 tyg temu,fakt żę kamień był był spory i ogólny syf. Podejrzewam że poprostu nagrzewnica zasyfiła sie na amen i grzeje tylko kilkoma kanałami. W przyszłym tyg chce spróbować wymienić nagrzewnice bez zdejmowania pulpitu. We wtorek jade jeszcze dla pewności na test uszczelki.
alek71 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Kolego rozwiązałeś problem, bo czytam i patrzę, że mam ten sam problem, tylko że u mnie przy ostrzejszej jeździe ubywa płynu.
darek181289 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci.. skoro wymieniałeś już nagrzewnicę, a objawy są nadal takie same to na chłopski rozum masz pełno syfu w układzie, który stopniowo zapycha kolejną nagrzewnicę. Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa słabo działa. Słyszałem też, że jest jeszcze jakiś zaworek na układzie, może on jest zamknięty??
Arecki00 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Ale wciąż dolny wąż nagrzewnicy jest gorący a górny zimny,co każdy interpretuje że jest zapchana. Gdy zdejmę wąż zasilajacy a silnik pracuje na wolnych obrotach to płyn ledwo z niego leci.. skoro wymieniałeś już nagrzewnicę, a objawy są nadal takie same to na chłopski rozum masz pełno syfu w układzie, który stopniowo zapycha kolejną nagrzewnicę. Albo masz zapowietrzony układ, albo pompa słabo działa. Słyszałem też, że jest jeszcze jakiś zaworek na układzie, może on jest zamknięty?? Jutro wymieniam nagrzewnice,jestem juz pewien ze jest zapchana. Witam po długiej przerwie. Wymieniłem w godzinę nagrzewnicę, BEZ ZDEJMOWANIA PULPITU! Grzeje pięknie ale pewnie niedlugo to pptrwa bo syf w układzie jak w kanalizie.
darek181289 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Grzeje pięknie ale pewnie niedlugo to pptrwa bo syf w układzie jak w kanalizie. nie szkoda Ci kasy i czasu na wymianę nowej nagrzewnicy? może trzeba było przepłukać porządnie układ pomijając nową nagrzewnicę środkami do tego przeznaczonymi?
Arecki00 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Płukanie przerabiałem niejednokrotnie. Skutki były znikome i wcale nie dziwię się bo po wymianie nagrzewnicy rozciąłem starą i uwierz mi że niczym tego syfu bys nie wypłukał. A wymiana trwała tyle co i płukanie.
rafal9119 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 W B6 nie trzeba demontować dechy to i dlatego miałeś tak krótki czas wymiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się