Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] tłusta woda pod silnikiem,klima nie uzywana, p.chlodniczy i olej nie ubywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

od dwóch trzech dni zaobserwowałem dosyć spore plamy pod samochodem. Wygląda to na taką tłustą wodę. Po moich oględzinach (nie dysponuje kanałem niestety) wyszło, że ta ciecz kapie z poprzecznej, okrągłej czarnej belki (rurki), która idzie równolegle do przedniej osi. Ta belka położona jest za miską olejową (lub nawet prawie na jej wysokości). Musi poprostu to skądś spływać, spadać na tą belką i stąd kapie na ziemie.

Płynu chłodniczego nie ubywa (od tych 2-3 dni, wcześniej ubyło trochę i uzupełniłem brak wodą destylowaną, ale to było wcześniej), oleju nie ubywa (chociaż delikatnie jakby popuszczało przy misce olejowej, ale to napewno nie ta ciecz), klima nie używana. Co więcej, dla testu, wogóle nie używałem żadnego nawiewu, niestety nadal płyn kapie. Samochód deszczu nie widział już dłuższy czas, przez noc stoi w garażu, woda nie zbiera się również obok akumalotora, do kabiny się również nigdy nie przedostawała.

Macie pomysły co to może być? Po około 4 godzinach postoju plama ma około 25-30 cm średnicy.

Opublikowano

Płyn chłodniczy nie jest tłusty... :mysli:

Maczałeś w plamie palucha? Nie śmierdzi ropą?

Sprawdź też czy nie ubywa płynu do wspomagania i płynu hamulcowego.

Opublikowano

sprawdz czy ze sprezarki od klimy nie leci olej,substancja .podchodzi pod kolor czerwony?

Opublikowano

Ciecz raczej bez zapachu, nic nie czuje. Płyn hamulcowy nie ubywa, poziomu płynu od wspomagania nie jestem w stanie zobaczyć, zbyt mało przeźroczysty zbiornik, ale chyba bym to odczuwał przy manewrowaniu kierownicą.

Jeśli chodzi o sprężarkę, to z tego co dałem rade ją obejrzeć, to nic nie widzę.

Po oświetleniu kapiących kropel mają one barwę zieloną, po 'wzięciu' kropli na palec są jednak przeźroczyste jak woda, z tym że tłuste i jak gdyby z bardzo małym procentem czarnej substancji.

Z tego co jeszcze dziś obserwowałem (troche poleżałem pod chodzącym silnikiem, jednak wtedy brak wycieku, dopiero jak się trochę przejade z większymi obrotami to się pojawia), to wycieka (zbiera się) to jednak z miski olejowej, przy uszczelce. Czy jest to możliwe aby taka wodnista substancja stąd pochodziła?

Przeglądając jeszcze tematy o misce olejowej znalazłem taki oto temat:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t47175.0.html;highlight=silikon+uszczelka

gdzie 2 użytkownikom pojawiły się zacieki, a wcześniej wymieniali olej na mobil1 10w40.

U mnie również niedawno był wymieniany olej na identyczny, z tym że wycieki nie pojawiły się od razu po wymianie, tylko jakieś 5 dni później.

Opublikowano

rycerz_83 to co opisujesz wyraźnie wskazuje na wyciek płynu z układu wspomagania,

czy ta czarna belka to nie przekładnia kierownicza ?

Opublikowano

Nie, ta belka idzie wzdłuż samochodu i jest przymocowana do przedniego zawieszenia (ale w ten sposób że podtrzymuje tylko 1 z wachaczy przednich), więc chyba nie przekładnia.

Czy mogę otworzyć spokojnie zbiorniczek z płynem do wspomagania (ten obok zbiornika z płynem do spryskiwacza) żeby sprawdzić jego stan? Nie grozi to żadnym zapowietrzeniem czy czymś w tym rodzaju?

Jeśli to wyciek tego płynu, to gdzie można szukać ewentualnych nieszczelności?

Opublikowano

Zbiorniczek otwieraj spokojnie, nic się nie zapowietrzy,

w korku jest wbudowany krótki bagnet służący do sprawdzania stanu płynu do wspomagania,

na bagnecie jest przedziałka- między którą powinien utrzymywać się stan płynu,

jeżeli jest mniej- trza by dolać :good:

miejsca wycieku szukaj idąc przewodem od zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania,

dalej do pompy wspomagania, następnie do przekładni kierowniczej,

szczególną uwagę zwróć na łączenia/mocowania przewodów/rurek którymi opisaną drogą wędruje pod ciśnieniem płyn.

Opublikowano

Obserwując dalej wszystkie płyny wyszło na to, że jednak delikatnie ubywa płynu chłodniczego. Nie mogłem nadal namierzyć jednak wycieku, więc oddałem auto do mechanika (przy okazji do zrobienia pare rzeczy). Okazało się że przepuszczało przy kroćcu wodnym gdzieś przy bloku silnika. Zostało to wymienione, no i zobaczymy czy pomogło.

P.S. Przy okazji jednak zastanowiła mnie jedna rzecz, chciałem aby mechanik wymienił mi płyn chłodniczy na G12+ (taki polecany jest na forum) bo nie wiem co było wcześniej. Powiedział jednak, że jeśli w układzie mam coś w stylu borygo/petrygo to nie powinienem tego mieszać z G12+ bo może rozszczelnić układ. Zamiast tego polecił mi już nie produkowany G11. Mechanik ten specializuje się w audi i widziałem że miał trochę tego płynu. I tak się zastanawiam czy polecił mi dobrze, czy może polecił mi dlatego że ma tego sporo na stanie a nikt tego nie używa. Dodam że mechanik ma dobrą opinię i tak też go odebrałem (znaczy dobrze odebrałem :) )

Opublikowano

P.S. Przy okazji jednak zastanowiła mnie jedna rzecz, chciałem aby mechanik wymienił mi płyn chłodniczy na G12+ (taki polecany jest na forum) bo nie wiem co było wcześniej. Powiedział jednak, że jeśli w układzie mam coś w stylu borygo/petrygo to nie powinienem tego mieszać z G12+ bo może rozszczelnić układ. Zamiast tego polecił mi już nie produkowany G11. Mechanik ten specializuje się w audi i widziałem że miał trochę tego płynu. I tak się zastanawiam czy polecił mi dobrze, czy może polecił mi dlatego że ma tego sporo na stanie a nikt tego nie używa. Dodam że mechanik ma dobrą opinię i tak też go odebrałem (znaczy dobrze odebrałem :) )

mieszac nie wolno. mozna jednak przeplukac kilka razy uklad, koniecznie woda destylowana lub przynajmniej przegotowana i zalac G12+

mechanik nie wiedzac czym uklad byl zalany, nie powinien mowic zeby lac to czy tamto, tylko go przeplukac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...