StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Witam koledzy. Od dluzszego czasu zmagam sie z problemem utraty oleju w znacznej ilosci tz ok 1 litra na 1000 km. Nie ma zadnego dymu przy odpalaniu, nawet po kilkudniowym postoju. Wyciekow brak. Rury wydechowe sa tuste od oleju a dym pojawia sie przy 5-6 tys obrotow. Turbo bylo regenerowane poltora roku temu w Ream Polad w Lublinie. Wiem ze jest delikatny luz promieniowy i wzdluzny (sprawdzalem ok 5 mies temu). Nie mam utraty mocy, turbo ladnie ciagnie. Czy podane objawy moga swiadczyc o konczacym sie ponownie turbo? Jezeli tak to czy do silnika 1.8 AVJ 150km pasuje ktoras turbina z TFSI? Wiem ze nige zamontowac K03s lub K04 ale chodzilo by mi o jakas nowsza turbine, mniej wyekspaltowana a napewno juz nie regenerowana. Przepraszam za brak polskich znakow w tekscie ale taki mam komputer w pracy:)
quadral20004 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 podejzewam uszczelniacze tlokow bierz manomentr i sprawdz cisnienie w komorach spalania
StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 podejzewam uszczelniacze tlokow bierz manomentr i sprawdz cisnienie w komorach spalania hmm tez bralem to pod uwage. a jakie powinno byc cisnienie na cylindrach? proba olejowa i normalnie?
tomeks80 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Tak jak kolega pisze pierścienie tłoka lub tuleje cylindra zużyte A sprawdzałeś czy w rurze od IC nie ma oleju ? Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Wzialem pod lupe turbine z racji braku inwazji w silnik ale sprawdze faktycznie cisnienie na cylindrach. A odnosnie turbin, orietuje sie ktos jak wyglada sytuacja z turbinami od TFSI? Tak jak kolega pisze pierścienie tłoka lub tuleje cylindra zużyteA sprawdzałeś czy w rurze od IC nie ma oleju ?Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka sprawdziem, sucho. Jedyne zapocenia s w okolicach turbiny. dlatego biore pod uwage tez turbine.
tomeks80 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 W dolocie zawsze będzie troszkę oleju z odmy i turbiny ważne żeby nie było go dużo . Na sprawdzenie pierścieni najlepiej zrobić próbę olejową Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 (edytowane) W dolocie zawsze będzie troszkę oleju z odmy i turbiny ważne żeby nie było go dużo . Na sprawdzenie pierścieni najlepiej zrobić próbę olejową Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka wczesniej nie bylo zapocen wiec i nich pisze. ale faktycznie podstawa to proba olejowa. dzieki za podpowiedz. a zeby bylo smieszniej nagle zacza brac olej i to od razu w duzych ilosciach Edytowane 6 Grudnia 2015 przez StrusLbn
tomeks80 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Pierścienie mogą się za piec nagle np. Ostrą jazdą , zbyt dużą ilością olaju w silniku , gdy uszkodzone są uszczelniacze zawodowe Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 A tak czysto hipotetycznie, jak jest z tymi turbinami? Wiem, upierdliwie sie tego trzymam ale zastanawia mnie to:) czy do 1.8t pasuje tylko k03 k03s i k04 czy tez z TFSI? Wiadomo, ze jakies strojenie i ustawienia ale czy da rade cos takiego spasowac? Probowa ktos?
edekxp Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Zapytaj gregora Myślę że p&p nie spasuje w TT montował zobacz: http://gregor10.pl/ Moim zdaniem zostaw turbinę sprawdź silnik.Przecież dobrze zregenerowana turbina wystarczy pewnie na ponad 100tys. km
StrusLbn Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Zapytaj gregora Myślę że p&p nie spasuje w TT montował zobacz: http://gregor10.pl/ Moim zdaniem zostaw turbinę sprawdź silnik.Przecież dobrze zregenerowana turbina wystarczy pewnie na ponad 100tys. km ale ja po regeneracji turbiny sprawdzaem j i juz ma spory luz i promieniowy i wzdluzny. oczywiscie sprawdze silnik za wasza rada ale turbina tez mi nie daje spokoju. dziekuje za podpowiedzi:) dam znac jak z cisnieniem wyszlo:)
Bromchit Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Z tym ciśnieniem też trzeba podchodzić z dystansem. U mnie ciśnienie jest w granicach 10-11, więc mało, do tego problem wypadających zapłonów co wg. fachowców z forum przyczyną jest niska kompresja= remont, a oleju nie dolewam, ostatnio przeciągnąłem termin wymiany oleju i po przebiegu 18tyś km. nawet nie zeszło do minimum ubyło na bagnecie może ze 4mm.
quadral20004 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Zapytaj gregora Myślę że p&p nie spasuje w TT montował zobacz: http://gregor10.pl/ Moim zdaniem zostaw turbinę sprawdź silnik.Przecież dobrze zregenerowana turbina wystarczy pewnie na ponad 100tys. km ale ja po regeneracji turbiny sprawdzaem j i juz ma spory luz i promieniowy i wzdluzny. oczywiscie sprawdze silnik za wasza rada ale turbina tez mi nie daje spokoju. dziekuje za podpowiedzi:) dam znac jak z cisnieniem wyszlo:) mozliwe ze zle dobrane materialy przy regeneracji turbiny przyspieszyly jej zuzycie.w moim dislu w dolocie nie mam potu lecz cala rura jest mokra od oleju i to jest norma,wiec sie tym nie martwie. nie widze twojego "potu" ,ciezko mi powiedziec czy to norma
StrusLbn Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 W sobotę sprawdzę ciśnienie na cylindrach i będzie wstępnie wiadomo czy silnik się kończy czy będę szukał turbiny lub ponownie regenerwał gdzie indziej. Z dwojga złego wolę już regenerować turbine chyba niż iść w remont:-)
GTD_RFD Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Miałem przypadek że turbina wyrzucała olej bezpośrednio do wydechu. Katalizator był cały mokry i tłusty.
StrusLbn Opublikowano 12 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Ja u siebie pozbylem sie kata zupelnie usuwajac wklad i stosujac emulator na 2 sondzie zeby nie wyrzucalo bledu. Przypadkiem rozmawialem z gosciem w tym tygodniu ktory ma 2.0 130 w b6 ze mial podobne objawy z utrata oleju, dymienia na wysokich obrotach na niebiesko, i pomoglo mu odpiecie odmy od filtra powietrza. Na odme zalozyl najpierw butelke zeby sprawdzic czy nie bedzie sie pojawial sie w niej olej i o dziwo nie pojawial sie po dystansie ok 1000 km. Pozniej zalozyl filtr na odme i filtr stozkowy i pozbyl sie problemu utraty oleju i dymienia. Ja dzis zrobie podobny manewr i dam znac oczywiscie o efektach tz zalaze butelke;p ale co sadzicie o takim rozwiazaniu? oczywiscie sprawdzam dzis tez cisnienie na cylindrach:) Edytowane 12 Grudnia 2015 przez StrusLbn
GTD_RFD Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Ja na początku kupiłem nowy zawór odmy a potem wrzuciłem odmę do butelki, jednak ilość oleju była minimalna a auto dalej dymiło. Dopiero wymiana uszczelniaczy w turbinie pomogła.
StrusLbn Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Jestem juz po pomiarach sprężania i wydaje mi się że jest wszystko w jak najlepszym porzadku, mianowicie ciśnienie wyszło równo na każdym cylindrze po 13. Dodatkowo dostałem się do turbiny i przy dolocie do turba nie ma oleju. Trochę masła były przy i w grzybku Pcv ale to przez robienie krótkich odcinków. Tak jak pisałem wcześniej rozszczelnilem odme ale nie zakładałem butelki. Uznałem ze jak będzie się tamtędy wydostawal olej to zobaczę go na podłodze po jakimś czasie. Jeżeli nie będzie się zbierał to poprostu założę filtr na odme i czesc:-) Co Wy na to? Aha, po rozszczelnieniu odmy zapierdziela audik jakby miał lekkiego chipa :-) A i dodatkowo natrafiłem na jakieś zaworki podciśnienia pod kolektorem po prawej stronie. W jeden zawór wchodzi wąż od zaworu Dv ale drugi jest zaslepiony. Od Czego jest ten zawór i z czym powinien być połączony? A i dodatkowo natrafiłem na jakieś zaworki podciśnienia pod kolektorem po prawej stronie. W jeden zawór wchodzi wąż od zaworu Dv ale drugi jest zaslepiony. Od Czego jest ten zawór i z czym powinien być połączony? Edytowane 13 Grudnia 2015 przez StrusLbn
Mario Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 A i dodatkowo natrafiłem na jakieś zaworki podciśnienia pod kolektorem po prawej stronie. W jeden zawór wchodzi wąż od zaworu Dv ale drugi jest zaslepiony. Od Czego jest ten zawór i z czym powinien być połączony? A i dodatkowo natrafiłem na jakieś zaworki podciśnienia pod kolektorem po prawej stronie. W jeden zawór wchodzi wąż od zaworu Dv ale drugi jest zaslepiony. Od Czego jest ten zawór i z czym powinien być połączony? Tu masz schemat układu podciśnienia https://drive.google.com/file/d/0B4Ae_kd6NyyhRGk5dDhZam1HSk0/view?usp=sharing
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się