mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam, mam problem z Audi A4 B6 1.9TDI AVF 2003 rok. Z rana gdy odpale zimne auto to dymi przez jakąś chwile na biało, może jasny niebieski i po jakichś 5 minutach przestaje dymić. Ubywa również troche oleju. Z tego co wiem to mam wgrany jakiś chip, ale nie wiem nic konkretnego, takie auto już kupiłem. Nawet nie jestem pewny czy jest coś wgrane czy nie. Mam też wywalony katalizator oraz odłączony tylko mechanicznie zawór EGR. Dodam że zaczął dymić przed wywaleniem kata i odłączeniem EGR. Rozebrałem dzisiaj przewody od turbiny, od strony gorącej i jest sucho, od strony zimnej troszeczke było, ale to pewnie od odmy. W tamtym tygodniu ściągałem pokrywe zaworów i dmuchałem w tą rurkę od odmy i jest przelot powietrza, czyli odma raczej dobra. Po odpaleniu na zimnym czuć delikatne telepanie, ustaje ono na ciepłym silniku. Świece sprawdzałem i niby grzeją, możliwe że są już tak stare że słabo podgrzewają? Logi na zimnym po odpaleniu: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_242451.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_242452.htmlGrupa 001: http://vaglog.pl/log_242453.htmlGrupa 023: http://vaglog.pl/log_242454.htmlGrupa 013: http://vaglog.pl/log_242455.htmlGrupa 018: http://vaglog.pl/log_242456.htmlGrupa 000: http://vaglog.pl/log_242457.htmlGrupa 007: http://vaglog.pl/log_242458.html Logi na rozgrzanym silniku (90 stopni): Grupa 000: http://vaglog.pl/log_242459.htmlGrupa 001: http://vaglog.pl/log_242460.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_242461.htmlGrupa 007: http://vaglog.pl/log_242462.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_242463.htmlGrupa 018: http://vaglog.pl/log_242464.htmlGrupa 023: http://vaglog.pl/log_242465.htmlGrupa 013: http://vaglog.pl/log_242466.html
lukasz51237 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Synchronizacja ok. Pompki w miarę ok, chociaż na ciepłym silniku wydaje mi się że 4 cylinder troszkę słaby jest.
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Brak mi pomysłów co robić....
lukasz51237 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że oringi na pd do wymiany.
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Myślałem właśnie nad wymianą oringów na PD. Czy 400zł za robotę to dobra cena?
lukaszooo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 150zł za robotę to dobra cena, 250zł to narmalna a 400zł to zdzierwstwo w biały dzień. Co do problemu to przy temp ok 0C nawet nowe auta dymia na biało i to są zwykłe prawa fizyki.
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Kiedyś nie dymił. Jeżdżę rok już z tym dymem, ale latem gdy jest 25-30 stopni to aż wstyd kiedy po odpaleniu robi się chmura dymu. Nie jestem pewny czy to biały dym czy podchodzi pod bardzo jasny niebieski. Dodam że ubywa oleju, olej wymieniam co 10 tyś i w tym czasie muszę kilka razy dolewać.
greg2505 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 (edytowane) wychodzi na to, że olej spala ,bo w ciepłe dni nie powinno być dymu,ale zaczął bym od zmiany oringów na pd ,też mnie to czeka,co prawda dymu nie ma wielkiego ,ale trochę korekcje się rozjeżdżają Edytowane 9 Grudnia 2015 przez greg2505
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Oringi i śruby już mam kupione, teraz tylko muszę poszukać kogoś solidnego żeby to wymienił..... Jedni wołają 400zł za wymianę, powiedzieli że "Jest z tym trochę zabawy".
greg2505 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 ja nie wiem czy sam się za to nie wezmę,bo te majstry u mnie w okolicy co jeden to lepszy
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Ja sam nie będę ryzykował, po za tym mało czasu mam bo praca w delegacji. Czyli spróbuje wymienić te oringi i dam znać czy coś się poprawiło. Chyba że ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły.
albert224 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Ja przy swoim 1.9 TDI AVF też teraz przy chłodniejszych dniach zauwazyłem że zaczął bardziej dymic na biało przy odpaleniu silnikia i tak przez jakies kilka min potem ustaje. A wczoraj gdzieś po godz 19 zaraz po odpaleniu ruszyłem w trase i jechałem pod bardzo długą góre. Zblizył sie do mnie samochód (za mna ) i jak spojrzałem w lusterko dzieki jego swiatłom myslałem ze lecę samolotem pasażerskim tak kopcił. po kilku km z rury nic nie było widac tak jakby silnik był wyłaczony. 1
greg2505 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 teraz przy niskich temp to jest normalne
mateusz16 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Wiem i rozumiem że przy niskich temperaturach tak się dzieje, ale jak dla mnie niedopuszczalne jest to latem. Więc jakaś przyczyna jest.
piotrsob1 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 (edytowane) Mniej więcej w czasie od kiedy zaczął dymić, silnik nie był przypadkiem przegrzany ? Po objawach to mi bardziej wygląda na uszczelniacze trzonków zaworów, albo problemy z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Sprawdź na początek czy w skrzyni korbowej nie ma podczas pracy silnika podwyższonego ciśnienia , jeżeli jest podwyższone , to normalne że przez uszczelnienia turbosprężarki będzie olej szedł w dolot i wydech , powodując kopcenie i ubywanie oleum Patrząc na logi to faktycznie może zaczynać się problem z uszczelniaczami pompek ( różnica w korekcjach na czwartym cylindrze na zimnym i ciepłym silniku ), ale to na pewno nie ma wpływu na kopcenie z wydechu Edytowane 10 Grudnia 2015 przez piotrsob1
mateusz16 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 Trudno powiedzieć kiedy zaczął dymić bo było to już dawno temu ale ponad rok na pewno. Ogólnie auto jest u mnie całe 3 lata i z mojej strony przegrzane nie było. Jak sprawdzić to ciśnienie w skrzyni korbowej?
orango Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Teraz jest zimno a ten dym to może być para...
mateusz16 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 Mówiłem już że we wszystkich porach roku dymi....
mateusz16 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 (edytowane) Płynu nie ubywa. Może to czujnik temperatury bo jak sie zatrzymam i po 5 minutach odpale silnik to nie ma już 90 stopni ? Jedna świeca była spalona, profilaktycznie wymieniłem także czujnik temperatury cieczy. Co to za zabarwienie świecy na czwartym cylindrze? Jutro rano sprawdzę czy nadal dymi. Dalej dymi jak głupi ale już nie ma drgań na zimnym. Puszcza chmure białego dymu. Przypomniało mi się że jak ustawie ogrzewanie na 24 stopnie, wtedy leci ciepłe powietrze i po jakimś czasie leci zimniejsze. Ma to jakieś znaczenie do tej sytuacji z dymieniem? Edytowane 11 Grudnia 2015 przez mateusz16
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się