Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB problem z turbospręzarką + zgubiony jej króciec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po zdiagnozowaniu nieszczelności w układzie ssącym (VAG - Group 032) oraz testem z zaślepieniem dolotu puszką WD40 zlokalizowałem problem.

Odkręcił się (poprawcie mnie jeśli źle nazwałem) króciec w muszli turbosprężarki łączący ją z zaworem N75. Miejsce zaznaczone na zdjęciu poniżej.

6aycy5vp.jpg

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć coś o nim, nie mam zielonego pojęcia co powiedzieć przy zamawianiu nowego :kox:

Poza tym poprzedni właściciel auta nie uszczelnił przewodów podciśnieniowych sterujących N75. Czułem, że auto nie ma pełnej mocy, a gdy uszczelniłem je zaczął pojawiać się błąd overboost.(16618),

Dla przykładu: dla zadanych 1600mbar ładuje 2100. Zawór N75 według VAGa pracuje prawidłowo bez zacięć. Samochodem nie szarpało, jedynie po paru sekundach mocnego wciśnięcia gazu słuchać było upuszczane powietrze wraz z nagłym spadkiem mocy.

Wirnik turbiny z delikatnym luzem fachowiec uznał że nie warto nic z nią robić bo nie odczuje różnicy (tylko w portfelu), łopatki w bardzo dobrym stanie, "gruszka" chodzi jak trzeba, nie gwiżdże, mało wyraźnie puszcza olej lub ciągnie opary z odmy.

Sporo kombinowałem z tym problemem. Nie wymieniłem tylko N75 i jedynie co mi przychodzi to ten zawór i może turbospręzarka jest z innego modelu (np BEX). Jest to możliwe, da taki efekt?

Pozdrawiam :)

Opublikowano (edytowane)

tam jest wkręcana śruba wiercona przez środek i 3 otworami z boku. z tego co mi wiadomo to w ASO nie jest do kupienia.czyli przeładowanie zawór n75 nie wy sterowóje i jest przeładowanie i upuszcza DV.


tam jest wkręcana śruba wiercona przez środek i 3 otworami z boku. z tego co mi wiadomo to w ASO nie jest do kupienia.czyli przeładowanie zawór n75 nie wy sterowóje i jest przeładowanie i upuszcza DV.

Witam,

po zdiagnozowaniu nieszczelności w układzie ssącym (VAG - Group 032) oraz testem z zaślepieniem dolotu puszką WD40 zlokalizowałem problem.

Odkręcił się (poprawcie mnie jeśli źle nazwałem) króciec w muszli turbosprężarki łączący ją z zaworem N75. Miejsce zaznaczone na zdjęciu poniżej.

6aycy5vp.jpg

Czy jest ktoś w stanie powiedzieć coś o nim, nie mam zielonego pojęcia co powiedzieć przy zamawianiu nowego :kox:

Poza tym poprzedni właściciel auta nie uszczelnił przewodów podciśnieniowych sterujących N75. Czułem, że auto nie ma pełnej mocy, a gdy uszczelniłem je zaczął pojawiać się błąd overboost.(16618),

Dla przykładu: dla zadanych 1600mbar ładuje 2100. Zawór N75 według VAGa pracuje prawidłowo bez zacięć. Samochodem nie szarpało, jedynie po paru sekundach mocnego wciśnięcia gazu słuchać było upuszczane powietrze wraz z nagłym spadkiem mocy.

Wirnik turbiny z delikatnym luzem fachowiec uznał że nie warto nic z nią robić bo nie odczuje różnicy (tylko w portfelu), łopatki w bardzo dobrym stanie, "gruszka" chodzi jak trzeba, nie gwiżdże, mało wyraźnie puszcza olej lub ciągnie opary z odmy.

Sporo kombinowałem z tym problemem. Nie wymieniłem tylko N75 i jedynie co mi przychodzi to ten zawór i może turbospręzarka jest z innego modelu (np BEX). Jest to możliwe, da taki efekt?

Pozdrawiam :)

Kod błędu: P0234 16 618 (odpowiednia "stary kod VAG" to: 00 544)

Ten kod błędu jest "Generic OBD (dla każdego producenta samochodów w samym opisie i rozumieniu). Następujące objawy / przyczyny / rozwiązania specyficzne dla samochodów VAG; innych producentów samochodów, które mogą różnić się szczegółami.
pl kontroli przekroczenia granicy obciążenia regułą (wysokie ciśnienie)
du Ladedruckregelung Regelgrenze überschritten
i rozporządzenie Przekroczono limit ciśnienia doładowania (Overboost)

Dodatkowe informacje na temat kodów błędów.
Uwaga: Poniższe dane nie są z grupy VAG lub z wielu innych źródeł. W pełni i poprawnie nie można zagwarantować. Nadal myśleć krytycznie.

Możliwe objawy:

Usterka lampki LED
Bieg awaryjny

Możliwe przyczyny:

Węże zmienił / jest wyłączony / zablokowane / wyciek
Zawór elektromagnetyczny do kontroli ciśnienia doładowania (N75) wadliwe
Czujnik obciążenia (G31) wadliwe
Turbo brudny lub uszkodzony. Zwłaszcza, gdy mechanizm regulacji zmiennej łopatki nie idzie gładko, jak się tego błędu pozostają zmienne łopatki kłując w miejscu, gdzie impuls wyobraźni pochodzi
MAP Sensor (G71) wadliwe
dziwne, ale to nie daje błędu wadliwy (G71)
Jeśli obecnie: Powerbox daje zły sygnał do wpływania na impuls

Możliwe rozwiązania:

Przy pracy tej listy w ogóle (i miejsce)

Dodatkowe informacje:

Turbo ze stałymi ostrzami: na zbyt wysokie ciśnienie doładowania można znaleźć w 95% przypadków, "winny" w uszkodzonym (N75) lub nieszczelny wąż (połączenie)
Turbosprężarka o zmiennej łopatki (VNT): zbyt wysokie ciśnienie doładowania nie może przyjść przez nieszczelne rury, regulowanych łopatek przyczyn
Czujnik obciążenia (G31)
Zawór elektromagnetyczny do kontroli ciśnienia doładowania (N75)
Czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym czujnika / MAP (G71)
O turbosprężarki ze zmienną łopatki
Co można zrobić

Edytowane przez Mateusz1518
Opublikowano

Dzięki za info odnośnie śruby.

Czyli po prostu trzeba znaleźć pasujący odpowiednik śruby.

MAP sensor działa jak należy 3-4 g/s na jałowych obrotach ~160 g/s przy odcinie.

A propo N75 w jakich napięciach on pracuje?

Opublikowano

12v chyba nie wiem na 100% sprawdzałem prostownikiem u siebie na 12V i działa

Opublikowano

Dzięki, zawór chodzi jak ta lala. :)

Problem z overboostem był taki, że wężyk z N75 (2 wyjście) do turbiny miał sporą dziurę pod opaską...

Zgubioną śrubę znalazłem o dziwo w... sklepie z częściami do traktorów i maszyn rolniczych. Prawie taka sama idzie w układzie paliwa Ursus - 360.Z 2 otworami. :D

Dzięki za pomoc Mateusz

Opublikowano

Ja zawsze kupuje od przelewu filtra paliwa od stara 200 :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...