strazak990 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Witam tak jak w temacie Posiadam audi a4 b7 2005r. 2.0 TDi 140 km BPW + DPF mam przejechane 250 000 km i w silniku było tylko robione rozrząd oraz filtry i olej. Czy powinienem zrobić coś w nim ? . Co tak naprawde powinienem porobić w tym silniku by mieć spokój na jakiś czas... Bo wiele słyszałem że zużywaja się wałki itp. czy mógł by mi ktoś doradzić ktoś kto się na tym zna ? Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jak dużo jeździsz to przydał by się full wypas assistance , bo te motory nie zawsze dowożą kierownika na miejsce przeznaczenia Poza tym wyczulona uwaga na ewentualny komunikat " Oil pressure ", co by ewentualnie szybko motor wyłączyć i go nie zatrzeć , jak się imbus obrobi Linka holownicza to jeden z ważniejszych elementów wyposażenia Nie jestem zwolennikiem naprawiania " na zapas ", chyba że na prawdę chcesz mieć bezawaryjne auto , to rozważył bym usunięcie wałków wyrównoważających i przeróbkę na pompę oleju od AWX-a lub AVF-a
pyra111 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Linka holownicza to jeden z ważniejszych elementów wyposażenia hahaha
.Pablo. Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Jeżdżę dużo m.in. co roku na Chorwacje i zawsze dojeżdżam do celu i wracam tak NIE na lawecie ;-) Ja przy 180tys zajrzałem do napędu gniazda wałków idealne imbus delikatne ślady zużycia. Wymieniłem na nowy i smigam dalej. Ja na twoim miejscu zajrzalbym do napędu pompy oleju i cieszył się dalej bezawaryjną jazda. Edytowane 14 Grudnia 2015 przez .Pablo.
piotrsob1 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jeżdżę dużo m.in. co roku na Chorwacje i zawsze dojeżdżam do celu i wracam tak NIE na lawecie ;-) Ja przy 180tys zajrzałem do napędu gniazda wałków idealne imbus delikatne ślady zużycia. Wymieniłem na nowy i smigam dalej. Ja na twoim miejscu zajrzalbym do napędu pompy oleju i cieszył się dalej bezawaryjną jazda. Jakbym miał miskę zdjętą , to wałki by zrobiły wypad i już więcej by nie wróciły na swoje miejsce
strazak990 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Jak dużo jeździsz to przydał by się full wypas assistance , bo te motory nie zawsze dowożą kierownika na miejsce przeznaczenia Poza tym wyczulona uwaga na ewentualny komunikat " Oil pressure ", co by ewentualnie szybko motor wyłączyć i go nie zatrzeć , jak się imbus obrobi Linka holownicza to jeden z ważniejszych elementów wyposażenia Nie jestem zwolennikiem naprawiania " na zapas ", chyba że na prawdę chcesz mieć bezawaryjne auto , to rozważył bym usunięcie wałków wyrównoważających i przeróbkę na pompę oleju od AWX-a lub AVF-a Wolał bym zrobić coś na zapas ponieważ przebywam w Holandii a tutaj śmigam autem do pracy dziennie koło 40 km... I nie chciał bym aby tutaj coś się zepsuło bo wiadomo jakie tutaj sa koszta ... Jestem z Lubelskiego po nowym roku będe wybierał sie na urlop i chciałem porobić coś aby uniknać potem jakiś niespodzianek... Czyli kolego zaczać od pompy oleju tak? Powywalać wałki itp. gdzie takim czymś się zajmują? Aby to dobrze zrobili? Co musiał bym kupić?
piotrsob1 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Tutaj masz podwieszony temat o wałkach i napędzie pompy : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/ Proponuję się z nim dokładnie zapoznać , wtedy będziesz wiedział o co chodzi i co jest do tego potrzebne
Musashi Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 imho, z perspektywy czasu, poszukalbym kogos kto sie zajmuje obróbką metali i dalbym gniazdo wałka i pompy olejowej do indywidualnej regeneracji z obróbką pod zabierak z B8. chyba, że się okaże że masz napęd wałków łańcuchem. i zużyte jest koło napędowe na wale. Jeżeli koło na wale ok. dodatkowo wymiana napinacza łańcucha. z innych wynalazków, sprawdź broki w głowicy i stan wałka rozrządu- krzywek. generalnie chcąc robić na zapas ( wg mnie bez sensu) to w kręgu też jest turbina, jeżeli od nowości, ale nowej pewnie nie kupisz, a nie wiadomo jak ją zregenerują i zamontują....
Rychoo0 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Jedynie co bym zrobił to pompa oleju. A co wybierzesz, to Twoja decyzja. W moim BPW przy 229 tys, imbus odmówił dalszej współpracy.
strazak990 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2015 Tutaj masz podwieszony temat o wałkach i napędzie pompy : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/ Proponuję się z nim dokładnie zapoznać , wtedy będziesz wiedział o co chodzi i co jest do tego potrzebne Tylko kto się podejmie takiej operacji ?? Jedynie co bym zrobił to pompa oleju. A co wybierzesz, to Twoja decyzja. W moim BPW przy 229 tys, imbus odmówił dalszej współpracy. O co chodzi z tym imbusem ??
.Pablo. Opublikowano 15 Grudnia 2015 Opublikowano 15 Grudnia 2015 Imbus napęd pompy oleju wyrabia się powodując brak smarowania silnika.
hager84 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Daj pompe do regeneracji powinna śmiało wytrzymać 150 tyś
strazak990 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2015 Właśnie postawiłem na pompę oleju jak narazie ... ;-) A turbo idzie sprawdzić ??
hager84 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 jak nie występuje przeładowanie nie wyłącza turba nie puszcza ojeju to bym to zostawił a jak do czyszczenie turba to mielec Pan Bogdan jade do niego w styczniu czyścić turbine z objawami zacinającej się geometri. Siła wyższa po przejechaniu 200tyś auto to już skarbonka bez dna
strazak990 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2015 Dlatego niemiec nie trzyma długo samochodu ;-) Kiedyś jak wyciągłem wąż idący z filtra do turbo to było troche oleju w niej ...
Musashi Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 przeciez olej w dolocie to naturalny objaw, glownie trafia tam z ukladu odpowietrzenie silnika, do tego trochę z turbiny. generalnie niepokojacym objawem jest duże zużycie oleju, szuranie i inne niepokojące dźwięki pochodzące z turbiny. doraznie można sprawdzić czy wirnik nie ma zbyt dużego luzu promieniowego i osiowego, a także czy nie ociera się o obudowe. przy czym wirnikiem nie ma się co za dużo bawić można uszkodzić powierzchnie łożysk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się