Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek mocy silnika.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mój problem z audi a4 1.9 tdi 130ps b6 rok 2004 wygląda następująco czyli: odczuwalny spadek mocy następuje po pojawieniu się kontrolki check engine bywa tak że nawet bez załączenia jej to się objawia jedyne co sprawia że moc silnika wraca to wyłączenie i ponowne załączenie silnika ale niestety na jakiś czas. Dzieje się to przy różnych sytuacjach podczas jazdy lub po odpaleniu oraz przejechaniu paru metrów itp.

Jeszcze co zauważyłem że ubywa mi olej z silnika a podejrzewam o to wadliwy zawór EGR może ma coś z tym wspólnego... Ponieważ jest tam bardzo mokro.

Proszę o pomoc dla mojego Audi. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów :)

Edytowane przez Bakster
Opublikowano

Te spadki mocy to prawdopodobnie notlauf. Posprawdzaj podciśnienia, gruszkę turbiny i zrób logi dynamiczne 11 grupy.

Ubytki oleju to norma w tdi, ile dolewasz?

Opublikowano (edytowane)

Oleju dolewam tak około 100 ml. To wszytko co mówisz mam wykonać w programie diagnostycznym VAG tak? Jeśli tak to najlepiej podczas jazdy czy wystarczy na postoju zrobić diagnostykę? Pytam bo jestem zielony w temacie.

A tak po za tym jeszcze samemu coś pod maską pomajsterkować i po sprawdzać?

Edytowane przez Bakster
Opublikowano (edytowane)

Jesli masz notlauf to odczytaj błedy z silnika (engine). Przy pojawieniu sie trybu awaryjnego napewno będą błędy. Do posprawdzania sztanga turbo cisnienie vaku, przepływka, no chyba ze bedą błędy wskazujące na coś inne. Po pierwsze i najważniejsze rób logi wtedy coś pomyślimy bo zgadując można pół autka wymienić i nietrafić

Edytowane przez nik23
Opublikowano

bcb5deace3190cbcfe96377e784e8c31.jpg

Lista błędów po podpięciu do komputera.

Jak myślicie co to może być?

Pozdrawiam

Opublikowano

Błąd zaworka n75. Musiałbyś go sobie podmienić z kimś kto też ma tdi i zobaczyć czy jest lepiej ;)

Opublikowano

Za co odpowiada ten zawór n75?

Miałeś taki przypadek już?

Opublikowano

Tak w uproszczeniu to steruje on turbem ;)

Miałem taki przypadek tyle, że w VW.

Opublikowano

Rozumiem lecz to ustnie jeden błąd a co z pozostałymi trzema?

Opublikowano

Za dużo masz tych błędów naraz coś, moim zdaniem albo zaniedbałeś sobie coś albo błędy są ze sobą powiązane. Sprawdziłbym przekaźniki w podszybiu,mich wtyczki przeczyścił, i sprawdź drożnośč odpływu z podszybia pod akumulatorem.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie kiedyś dopadło mnie urwanie chmury i zalało przekaźniki w podszybiu gdzie wymieniłem je na dobre choć używane i było ok do pewnego czasu. Po wizycie u mechanika zostało zrobione udróżnienie kanałów wodnych oraz uszczelnienie pokrywy którą kupiłem nową i sprawdzenie wiąski kabli. Pewnie po tym zalaniu nie może się podnieś :( Jestem umówiony już na kolejną wizytę u mechaniki gdzie tak jak mówisz będzie trzeba sprawdzić pozostałe miejsca.

Edytowane przez Bakster
Opublikowano

Skasuj błędy i sprawdź ponownie po tym jak się będzie coś działo z silnikiem , zawęzisz krąg możliwych przyczyn :hi:

Opublikowano

Witam.

Czy zawór EGR i zawór n75 to ten sam?

Gość harry19-19
Opublikowano

Witam.

Czy zawór EGR i zawór n75 to ten sam?

oczywiście że nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...