Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo po regeneracji. Docieranie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy po regeneracji turbiny trzeba ja "docierac"? Ile fachowcow tyle opinii. Jedni mówią, że tak inni że nie a jeszcze inni że tylko te ze zmienną geometrią (która w 1.9 tdi nie występuje fabrycznie). Jestem po regeneracji turbiny i nie mogłem takiego tematu znaleźć na forum.

Opublikowano

:grin: tyle głupot w jednym poście jeszcze nie widziałem :decayed:

Po pierwsze to żałuj ze zregenerowałeś turbo bo sa dostepne nowe środki w bardzo dobrej cenie.

Po drugie co tam ma się docierać?

Po trzecie, tak zmienia geometria występowała fabrycznie w 1.9 tdi, już od afn-a, co wiecej wszystkie silniki pd miały turbo ze zmienną geometrią.

A tych swoich fachowców to nie wiem skąd ty bierzesz. :wink:

Opublikowano

Witam, czy po regeneracji turbiny trzeba ja "docierac"? Ile fachowcow tyle opinii. Jedni mówią, że tak inni że nie a jeszcze inni że tylko te ze zmienną geometrią (która w 1.9 tdi nie występuje fabrycznie). Jestem po regeneracji turbiny i nie mogłem takiego tematu znaleźć na forum.

Zmienna geometria wystepuje fabrycznie w AVF i w AWX. Coś dziwny ten twój mechanik.

Opublikowano

:grin: tyle głupot w jednym poście jeszcze nie widziałem :decayed:

Po pierwsze to żałuj ze zregenerowałeś turbo bo sa dostepne nowe środki w bardzo dobrej cenie.

Po drugie co tam ma się docierać?

Po trzecie, tak zmienia geometria występowała fabrycznie w 1.9 tdi, już od afn-a, co wiecej wszystkie silniki pd miały turbo ze zmienną geometrią.

A tych swoich fachowców to nie wiem skąd ty bierzesz. :wink:

Racja coś pop...lil z ta zmienna geometria... zmieniam mechanika. Nie znam sie na turbinach. Jakie inne srodki ? Z drugiej strony jak jest łożysko ślizgowe to nie musi się nic tam dotrzeć ? Kuźwa ile na tym świecie jest magików jeszcze..... Pojade to mu jeb.e chyba

Opublikowano

Od kiedy łożyska sie dociera ??? Dzisiejszych silników nawet sie nie dociera.

Opublikowano

Po pierwsze to żałuj ze zregenerowałeś turbo bo sa dostepne nowe środki w bardzo dobrej cenie.

CHRA - najrozsądniejsze rozwiązanie.

Opublikowano

Wszystko zależy od tego kto robił ta regeneracje,przecież hybrydy to tez regenerowane turba...

Zmień tego mechanika jak on twierdzi ze AWX nie jest na vnt,już lepiej by zamknął sie i nic nie gadał a nie głupoty opowiadał...

Co do turbo to nie katuj na zimnym,studź po przepałowaniu i to teraz jak masz gwarancje ciśnij pedał zeby turbo poczuło.

Opublikowano

Co do turbo to nie katuj na zimnym,studź po przepałowaniu i to teraz jak masz gwarancje ciśnij pedał zeby turbo poczuło.

Predzej poczuje on w kieszeni jak gwarancja sie skonczy :wink:

Olej nowy zalej jedynie i ciesz sie nowa dmuchawka.

Opublikowano

Co do turbo to nie katuj na zimnym,studź po przepałowaniu i to teraz jak masz gwarancje ciśnij pedał zeby turbo poczuło.

Predzej poczuje on w kieszeni jak gwarancja sie skonczy :wink:

Wiec Twoim zdaniem nie powinien pałować,moze niech zrobi ze 2 obroty sztangą zeby nie dmuchało tyle????

Jak jest dobrze zrobiona to wytrzyma nie jedną gwarancje :wink:

Opublikowano

Powinien normalnie uzytkowac - palowac dopiero na cieplym i studzic przed zgaszeniem.

Znajomy kupil pare lat temu nowego focusa, palowal ile sie dalo bo twierdzil, ze nowy i jest gwarancja. Coz, auto jezdzilo bdb az do momentu gdy 3 miechy po koncu gwarancji zatarl sie silnik.

Taka uroda rzeczy martwych.

Opublikowano

Przecież napisałem o użytkowaniu turbo :wink:

Niech wstawia zeby turbo dostało obciążenia bo od dziadkowej jazdy na bank nie wyjdzie trefna regeneracja.

To co innego jezeli nie mysleli i pałowali na zimnym to co innego,w ogóle te fordy szkoda gadac u nas nówka po 2 tyg trafił do serwisu bo biegi nie wchodziły :wink:

Koles miał STI problem znany z chłodzeniem oleju po jakims czasie wiedział ze ma uwalona uszczelke pod głowica jeżdził az zatarł silnik,serwis zrobił na swój koszt a koleś pogonił auto :wink:

Opublikowano

Dodajcie jeszcze ze za 30 tys kupuje sie 4-5 letniego forda a za tą samą kwote zajechane 10 letni audi. Zresztą krytykują ci którym mówił kolega sąsiada, fordy to bardzo wygodne samochody i nie bez powodu cena jest o połowę niższa a 1/2 duzych firm jeździ fordami.

Opublikowano

Dokładnie czemu 5 letni ford kosztuje tyle co 10 letnie audi????

Nie mam nic do fordów,wiem ze są wygodne i dośc dobrze wyposażone ale wole swojego staruszka niż młodszego forda,po prostu gusta a nie prestiż :decayed::decayed:

Opublikowano

co wiecej wszystkie silniki pd miały turbo ze zmienną geometrią
Akurat to nie prawda np. silnik AMF ma turbo z WG.

Co do docierania, to wystarczy, że popracuje przez jakąś minute na jałowych obrotach w celu uzupełnienie oleju w magistrali olejowej i można już normalnie jeździć.

Opublikowano

co wiecej wszystkie silniki pd miały turbo ze zmienną geometrią

Akurat to nie prawda np. silnik AMF ma turbo z WG.

Co do docierania, to wystarczy, że popracuje przez jakąś minute na jałowych obrotach w celu uzupełnienie oleju w magistrali olejowej i można już normalnie jeździć.

Własnie to jest sietowaty montaż....

Turbo ma miec olej w każdej sekundzie pracy.

Należy przed odpaleniem nalać ile sie da oleju od góry zakreciś przewód ,do tego krecic samym rozrusznikiem przez ok 30 sek tak by samochód nie odpalił i wtedy można powiedzieć ze jest udany montaż...

Opublikowano

co wiecej wszystkie silniki pd miały turbo ze zmienną geometrią

Akurat to nie prawda np. silnik AMF ma turbo z WG.

Co do docierania, to wystarczy, że popracuje przez jakąś minute na jałowych obrotach w celu uzupełnienie oleju w magistrali olejowej i można już normalnie jeździć.

Możesz przybliżyć mi co to za silnik? Nie kojarzę takiego kodu i nie kojarzę silnika pd który ma turbo z wg. Był bym wdzieczny za info.

Opublikowano

Np. Lupo 1.4TDI

Należy przed odpaleniem nalać ile sie da oleju od góry zakreciś przewód ,do tego krecic samym rozrusznikiem przez ok 30 sek tak by samochód nie odpalił i wtedy można powiedzieć ze jest udany montaż...

Dla mnie to jest taka oczywistość, że nawet nie wspomniałem o tym. Przez ta minutę na spokojnie kręci się turbo i mam pewność, że jak nie ma wycieków, to można gnać w drogę.

Opublikowano

Wiem ze to jest oczywiste ale uwierz mi ze u nas np w serwisie boscha nie było to oczywiste :grin::grin:

Opublikowano

W jednym z warszawskich warsztatów zajmujących sie regeneracją (który bardzo polecam) kiedyś przeprowadziłem bardzo ciekawą rozmowę o regeneracji turba. Na pytanie czy zalewanie turbiny olejem od góry jest potrzebne przed pierwszym odpaleniem gość tylko sie uśmiechnął i powiedział że jest to mit bo oni przy montażu składają każdą część na olej a przy codziennej ekspluatacji i tak w turbinie nigdy nie ma oleju bo po postoju olej sie z niej cofa.

Ja dla spokoju też zawsze wlewam kilka kropel w przewód olejowy ale według fachowca jest to zbędne.

Opublikowano

W jednym z warszawskich warsztatów zajmujących sie regeneracją (który bardzo polecam) kiedyś przeprowadziłem bardzo ciekawą rozmowę o regeneracji turba. Na pytanie czy zalewanie turbiny olejem od góry jest potrzebne przed pierwszym odpaleniem gość tylko sie uśmiechnął i powiedział że jest to mit bo oni przy montażu składają każdą część na olej a przy codziennej ekspluatacji i tak w turbinie nigdy nie ma oleju bo po postoju olej sie z niej cofa.

Ja dla spokoju też zawsze wlewam kilka kropel w przewód olejowy ale według fachowca jest to zbędne.

A jak myslisz kto ma kase z tego...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...