Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierówna praca silnika - delikatne szarpanie


zyznos321

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkał się ktoś może z problemem nierównej pracy silnika (bardzo delikatne szarpanie/drgania) podczas przyspieszania przez kilka kilometrów od pierwszego odpalenia (zimny silnik)? Zastanawiam się, czy to normalne. Silnik 2.0tdi CAGA. Też tak macie, czy to oznaka jakiejś usterki? Samochód posiadam dopiero od kilku miesięcy więc sam nie mogę ocenić :/

Z góry dzięki za pomoc ;)


Nierówna praca jest mocniej odczuwalna po rozpędzeniu się i odpuszczeniu gazu gdy silnik nie jest rozgrzany (pierwsze 2-3 km jazdy). Przy przyspieszaniu także czuć, ale mniej. Czuć wtedy jakby przerywanie. Mógłby ktoś może naprowadzić, co może być przyczyną?


Ktoś, coś? :huh:

Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również po zakupie zdarzały mi się czasami problemy z płynnością pracy, szczególnie podczas ruszania

problem u mnie znikł po wymianie oleju z kompletem filtrów włącznie z filtrem paliwa - może właśnie w tym ostatnim filtrze należy poszukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z filtrem wymieniany był nie dawno, ale filtr paliwa nie mam pojęcia kiedy, więc może rzeczywiście on stanowi problem.

Niedługo wymienię, ponieważ mam gdzieś w szufladzie nowy i dam znać, czy pomogło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam ?

pozbyłeś się już tego objawu ?

Mam doklładnie to samo tyle ,że w skodzie 2.0 tdi z silnikiem CEGA 170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś może z problemem nierównej pracy silnika (bardzo delikatne szarpanie/drgania) podczas przyspieszania przez kilka kilometrów od pierwszego odpalenia (zimny silnik)? Zastanawiam się, czy to normalne. Silnik 2.0tdi CAGA. Też tak macie, czy to oznaka jakiejś usterki? Samochód posiadam dopiero od kilku miesięcy więc sam nie mogę ocenić :/

Mialem dokładnie to samo takie bardzo delikatne drgania przy przyspieszaniu na zimnym silniku, po wyczyszczeniu kolektora,EGR i przepustnicy na razie tego nie czuje. Zobaczymy na ile pomogło bo czyszcilem w sobotę , mam nadzieja ze to nie placebo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś może z problemem nierównej pracy silnika (bardzo delikatne szarpanie/drgania) podczas przyspieszania przez kilka kilometrów od pierwszego odpalenia (zimny silnik)? Zastanawiam się, czy to normalne. Silnik 2.0tdi CAGA. Też tak macie, czy to oznaka jakiejś usterki? Samochód posiadam dopiero od kilku miesięcy więc sam nie mogę ocenić :/

Mialem dokładnie to samo takie bardzo delikatne drgania przy przyspieszaniu na zimnym silniku, po wyczyszczeniu kolektora,EGR i przepustnicy na razie tego nie czuje. Zobaczymy na ile pomogło bo czyszcilem w sobotę , mam nadzieja ze to nie placebo.

Ja klapy kolektora mam wycięte egr tak samo dpf usunięty i drgania plys szarpanie na zimnym dalej występuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem filtr paliwa i problem jak na razie nie występuje. Możliwe jednak, że jest to sprawa wyższej temperatury (zima się skończyła), ponieważ problem występował głównie na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jest u mnie,na zimnym silniku nie zawsze ale raz po raz szarpnie.

Wymieniony mam filtr paliwa i olej i wszystkie inne filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ttemperatura na dworze spadła i problem niestety powrócił. Po pierwszym odpaleniu, gdy silnik jest zupełnie zimny, przez około 2km jazdy czuć delikatne szarpanie . Wydaje mi sie, że może to być wina któregoś z wtrysków.

Może wie ktoś, czy da się zrobić logi, które będą pokazywały parametry pracy wtrysków podczas jazdy (dawka paliwa, kąt itp.)?
Którą grupę powinienem logować?

!!!!!!!!!!!!!UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Problem w moim aucie rozwiązany.

Winowajcą była słabo działająca świeca żarowa. W ostatnim czasie pojawił się błąd sygnalizujący uszkodzoną świecę żarową na 2 cylindrze. Po wymianie świecy na nową zniknął problem delikatnego szarpania na zimnym silniku.

Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest taki problem że silnik po odpaleniu pracuje nie równo. Takie przebieranie, jak już się rozgrzeje to jest OK. Również zauważyłem że na zimnym silniku co jakiś czas budą zatrzęsię. Czy może być przyczyną któraś świeca żarowa? Vcds błędu żadnego błędu nie pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam dokładnie ten sam problem jeśli chodzi o dziwne drgania na zimnym silnikiu. Problem wyraźniej odczuwalny zimą oraz przy porannym rozruchu kiedy silnik jest zimny. Dwumas/sprzęgło wymienione na nowe przy 160 tys wiec nie jest to wina dwumasy (obecnie mam 190tys). Po wciśnięciu sprzęgła dalej telepie. Jak silnik pochodzi chwile i się nagrzeje problem znika. Świece do wymiany były przy 160tys. Jak do tej pory nie wymieniałem wiec nie wykluczam iż jest to wina którejś ze świec. Ktoś wspominał ze może być to wina wtryskiwaczy. Ostatnio podczas kiedy pod garażem włączyło się wypalanie DPF a obroty osiągnęły 1000 obr/min, powróciły dokładnie te same wibracje/szarpanie silnikiem. I tu nasuwa się pytanie czy nie jest to spowodowane nieprawidłowa praca wtrysków. Podczas wypalania DPF wtryski podają duża dawkę paliwa które niespalone w silniki spala się w filtrze. Stad tez stawiał bym na wtryskiwacze. W najbliższym czasie zastosuje preparat Liquid Moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Najdziwniejsze jest to ze wtryski miałem czyszczone ultradzwiekowo przy przebiegu 150tys. Wstawiam zdjęcie z vcds dotyczące korekcji na wyryskach. Po zastosowaniu preparatu dam znać co i jak. Pozdrawiam.

27bb6acd4c3aaa6c1a2a68c0d70ba822.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, vex87 napisał:

Witam. Mam dokładnie ten sam problem jeśli chodzi o dziwne drgania na zimnym silnikiu. Problem wyraźniej odczuwalny zimą oraz przy porannym rozruchu kiedy silnik jest zimny. Dwumas/sprzęgło wymienione na nowe przy 160 tys wiec nie jest to wina dwumasy (obecnie mam 190tys). Po wciśnięciu sprzęgła dalej telepie. Jak silnik pochodzi chwile i się nagrzeje problem znika. Świece do wymiany były przy 160tys. Jak do tej pory nie wymieniałem wiec nie wykluczam iż jest to wina którejś ze świec. Ktoś wspominał ze może być to wina wtryskiwaczy. Ostatnio podczas kiedy pod garażem włączyło się wypalanie DPF a obroty osiągnęły 1000 obr/min, powróciły dokładnie te same wibracje/szarpanie silnikiem. I tu nasuwa się pytanie czy nie jest to spowodowane nieprawidłowa praca wtrysków. Podczas wypalania DPF wtryski podają duża dawkę paliwa które niespalone w silniki spala się w filtrze. Stad tez stawiał bym na wtryskiwacze. W najbliższym czasie zastosuje preparat Liquid Moly do czyszczenia wtryskiwaczy. Najdziwniejsze jest to ze wtryski miałem czyszczone ultradzwiekowo przy przebiegu 150tys. Wstawiam zdjęcie z vcds dotyczące korekcji na wyryskach. Po zastosowaniu preparatu dam znać co i jak. Pozdrawiam.

27bb6acd4c3aaa6c1a2a68c0d70ba822.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gdzieś czytałem, że jakby był problem z wtryskiem to też by się tak działo na rozgrzanym silniku. Dziwi mnie praca silnika jak jest zimny takie przebieranie, klekotanie głośne. Bym musiał posłuchać innej A4 by mieć porównanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.04.2017 o 09:31, resiak82 napisał:

Witam. U mnie jest taki problem że silnik po odpaleniu pracuje nie równo. Takie przebieranie, jak już się rozgrzeje to jest OK. Również zauważyłem że na zimnym silniku co jakiś czas budą zatrzęsię. Czy może być przyczyną któraś świeca żarowa? Vcds błędu żadnego błędu nie pokazuje

Mam ten sam problem chlodniej na dworze odpslam i po 2 minutach zaczyna trzesc buda ale dowiadywalem sie u ruznych mechanikow i ponoc to normalne bo te auta maja silniki ulozone pod kontem 20 stopni.ale mowie o temperaturze maks 5 stopni i mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum doczytałem ze powodem nierównej pracy jest złe ciśnienie na listwie CR. Podobno wymiana zaworu na listwie pomaga. Koszt ok 500zl.

Nr części - 057130764

 

zawor.JPG

 

image.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez vex87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vex87 napisał:

Na innym forum doczytałem ze powodem nierównej pracy jest złe ciśnienie na listwie CR. Podobno wymiana zaworu na listwie pomaga. Koszt ok 500zl.

Nr części - 057130764

 

zawor.JPG

 

image.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Możesz mieć rację. Też gdzieś czytałem i to chyba tu na forum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...