radi88PL Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Witajcie Mam problem wczoraj kolo 22 przy -12 stopniach odpaliłem auto, chodziło jak zwykle. Popracowało ok. 3 min i ruszyłem, od razu zaniepokoiło mnie duże zadymienie za autem, ostrożnie przejechałem ok 1km i zatrzymałem się, pod maską smród palonego oleju. Na miarce olej na min. na lawecie wróciłem domu. Dzisiaj oglądam i tył silnika cały zarzygany olejem cieknie aż po skrzyni biegów, na grodzi silnika widoczny olej. W okolicy pierwszej sondy przy turbo również zauważyłem zapocenie. Moja przemyślenia wskazują na niedrożne odpowietrzenie silnika tudzież uszkodzone uszczelniacze w turbo, lub jedno i drugie. Podpowiedzcie czy dobrym tropem idę i co ewentualnie sprawdzić. Oleju dolałem, oczywiście auta nie uruchamiam.
Łukasz13 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Ja bym sprawdził odme w pierwszej kolejności, zobacz też czy olej nie leciał z pod chłodniczki oleju.
radi88PL Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2016 Rok temu jak zmieniałem elementy odmy dokładniej ten plastikowy element pod kolektorem co wchodzi w blok silnika, przy okazji zmieniłem gumowy trójnik, zaworek, wszystko kupione w ASO, przy tej pracy rurki odmy zostały przepchane. Sprawdzimy to raz jeszcze. Wrzucę zaraz jakieś zdjęcia.
radi88PL Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Uszczelniacze z dnia na dzień ? wcześniej zużycie oleju było znikome. Zwróć uwagę na zarzygany tył silnika, dym mógł być tez ze spalania się o katalizator ... tylko gdybam Wywaliło uszczelkę ten półksiężyc spod napinacza łańcucha rozrządu stąd wyciek oleju. Problemem była zamarznięta odma, kawałki lodu w środku i biała maź. Po rozmrożeniu i wyczyszczeniu odmy tej okrągłej części przy filtrze powietrza, jest już całkowicie drożna, wypaliły się resztki oleju, uzupełniłem go i auto jeździ super jak wcześniej. Pozdrawiam
rafal9119 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 pod korkiem wlewu oleju mazi nie miałeś???
radi88PL Opublikowano 9 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2016 Nie ogromne ilości ale mialem teraz po wyczyszczeniu odmy jest w porządku wszystko.
Magicbattle Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 typowy objaw zamarznietej odmy. pewnie robisz krotkie odcienki glownie po miescie. syf sie zbiera i pozniej tak niestety jest. dobrze ze nie wydmuchalo ci uszczelki pod glowica
radi88PL Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Dojeżdżam do pracy po 15Km w jedną stronę przez miasto, może za bardzo go oszczędzam
rafal9119 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Ja dojeżdzam 11 km w jedno stronę i odme mam zystą.
radi88PL Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Ja też miałem czystą do tego momentu wymieniałem rok temu to kolanko plastikowe, gumowy trójnik, zaworek od odmy wszystko oryginał z ASO, ale nie zaglądałem nigdy do tej części przy filtrze powietrza pewnie przez lata się syf nazbierał. Liczę że to się już nie powtórzy ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się