Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Gaz czy benzyna - na czym jeździć ?


bimmer

Rekomendowane odpowiedzi

Ok...ostatnio zadałem pytanie ile moim szanownym kolegom z forum palą ich audiczki 1.8T quattro....Nie u wszystkich moje pytanioe spotkało sie z wyrozumiałością...mniejsza o większość...teraz prosiłbym o odpowiedź na pytanie czy w silniku z turbiną warto montować gaz....Wiem ,że turbina w silniku benzynowym jest bardziej obciążona termicznie niz w diesel'u i zastanawiam sie czy przy instalacji gazowej nie dojdzie do uszkodzenia turbiny...( wieksza temperatura spalin itp.)...

Czy macie z tym jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok...ostatnio zadałem pytanie ile moim szanownym kolegom z forum palą ich audiczki 1.8T quattro....Nie u wszystkich moje pytanioe spotkało sie z wyrozumiałością...mniejsza o większość...teraz prosiłbym o odpowiedź na pytanie czy w silniku z turbiną warto montować gaz....Wiem ,że turbina w silniku benzynowym jest bardziej obciążona termicznie niz w diesel'u i zastanawiam sie czy przy instalacji gazowej nie dojdzie do uszkodzenia turbiny...( wieksza temperatura spalin itp.)...

Czy macie z tym jakieś doświadczenia?

heh.. są instalacje które współgraja ładnie z turbo - jednak sa to dośc drogie sekwencje. A te maja to do siebie ze podczas ich eksploatacji zuzywasz i tak sporo PB bo zanim sie przełaczy na LPG to musi złapac temperature. Gdy jezdzisz na krotkich odcinkach za duzo nie oszczędzisz.

Sam mam LPG ale w wolnossacym ADR a to juz inna bajka, sprawuje sie dobrze jednak i tak twierdze ze LPG to zło... W ogóle słowo "turbo" i "gaz" jakos tak nie pasuja do siebie.

Należłoby wszystko policzyc - ile km. robisz rocznie, czy to sa długie trasy czy kręcenie sie po miescie na krótkich odcinkach, i dobrac odpowiednia instalacje za odpowiednie (nie małe) pieniadze.

Uważam ze jesli chcesz miec sporą moc jakąś tam frajde z jazdy a do tego jezdzic za małe pieniadze to juz lepiej TDI do tego jakis virus (czyt. program) i jezdzisz :]

Ja osobiście zamieniłbym swoje ADR na co kolwiek z turbo i nie dlatego ze jest tam moc (której i tak sie nie wykorzystuje - ewentualnie baaaardzo rzadko) a cieszył sie frajda z momentu obrotowego. Ale to moje skromne zdanie.. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co oszczędzisz na LPG później wyrzygasz na ewentualne remonty i ciągłe regulacje instalacji :tongue4:

Ja wstawilem gaz w sierpniu rok temu. Potem byly klopoty z regulacja, ale poszedlem do dobrego gaziarza i wzialem go za morde do samochodu zeby mi w czasie rzeczywistym wyregulowal. Od tamtego czasu na instalacji zrobilem 40.000 km + 10 000 k na benzynie. Turbina byla zmieniana w 2004r. i od tamtego czasu w sumie z moim przebiegiem ma 100 000 najechane i wyglada ze jeszcze pojezdzi.

Odnosnie mocy to spadek w moim przypadku jest niezauwazalny. Miesiac temu gonilem sie z identycznym audi [AEB] tylko w benzynie i mielismy identyczne osiagi. Dystans sie nie zmienial. To ze mam gaz zauwazam tylko podczas tankowania. Oczywiscie stosuje troszke lepszy serwis niz w przypadku benzyny ale to chyba wynika z mojej fobii samochodowej :D

Generalnie zauwazylem ze zle na temat gazy wypowiadaja sie ludzie ktorzy uzywaja diesli, lub Ci ktorzy maja benzyne ale to chyba z zazdrosci :D Inna sprawa jest to ze jak dasz sobie zalozyc badziewna instalacje przez jakiegos garazowca to bedziesz mial same problemy.

Jezeli chodzi o awaryjnosc silnika to nie przytrafilo mi sie nic co moglaby spowodowac instalacja gazowa. Bo chyba na wahacze nie wplywa? :D

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wniosek w stylu wyprzedzam na zakręcie i nic mi się nie stało, więc można wyprzedzać na zakręcie.

1.8T z seryjną mocą jest w stanie znieść gaz.

Ale gaz w każdym aucie skraca żywotność silnika, z przyczyn opisywanych wielokrotnie. Jeżeli komuś szkoda kasy na PB, to niech kupi diesla, a jak mu za dużo pali to A2 1.4TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki Panowie za podpowiedź....Myslę,żę jeden samochód w rodzinie na gaz wystarczy,a audi bedzie smigac na benzynce!!! no i po części to się zgadzam co z niektórymi stać na wóż stać na konia! Lecę posmigac swoją pięknością.Narazie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co oszczędzisz na LPG później wyrzygasz na ewentualne remonty i ciągłe regulacje instalacji :tongue4:

jakie remonty? czego remonty? jakie ciagle regulacje? przejechalem na gazie w 4 miesiace 14tys km, ani razu nie bylem w serwisie, ale moze mam szczescie? bardzo latwo przeliczyc ile wydalbym na benzyne, a ile wydalem na gaz, rachunek jest prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gaz w każdym aucie skraca żywotność silnika, z przyczyn opisywanych wielokrotnie. Jeżeli komuś szkoda kasy na PB, to niech kupi diesla, a jak mu za dużo pali to A2 1.4TDI.

Kolega 8 lat temu kupił golfa III i zagazował jak miał 80 tys km na blacie, jak go sprzedawał to miał 460 tys. km w międzyczasie padła mu tylko skrzynia biegów ale nie podejrzewam że od gazu. Jak ktoś nie wymienia świec i kabli na czas tylko jeździ dopuki silnik nie zacznie przerywać to się nie ma co dziwić. Znam tez takich co sami regulują sobie instalkę aż im silnik gaśnie na obrotach jałowych bo twiedzą że za dużo pali :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają przewody do gazu? :mysli:

Gaz przegrzewa wtryskiwacze, bo gorzej odprowadza ciepło, ten sam problem pojawił się przy przejściu z E94 na PB95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja miałem CLio 1.4 16 V na gazie sekwencyjnym przejechałem jakies 90 tys km i nic :P sprzedąłem a clio nadal jezdzi

ale jakos nie mam przekonania do LPG dlatego mam TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam na gazie zrobiłem już ponad 40 tyś km i gdyby nie to że raz przegrzałem autko to pewnie nie grzebałbym w ogóle w silniku :tongue4: z instalacją sekwencyjną nie mam żadnych problemów :good:

Koleś ma Lanosa na zegarze ponad 300tyś km przejechane i to wsio na gazie,powiem wam że nie wpakował w silnik nic poza olejem itp ale on jest kategoryczny tzn świeczki oraz przewody zmieniał co każdą zmianę oleju.Dodam że nie ma on zamontowanej sekwencyjnej instalacji,także o gaz należy dbać a autko pojeździ na pewno długo.

Co mają przewody do gazu? :mysli:

Nie mogę dokładnie Ci tego wytłumaczyć ale jak jeździsz na LPG to przewody oraz świece zużywają się znacznie szybciej a jeżeli na PB.

Także uważam że LPG do aut z większa ilością kucy jest porażką ale 1.8Te seryjne oczywiście całkiem sobie radzi na gazie :wink4:

Wszystko zależy od tego ile km będziesz rocznie jeździł.Musisz sobie to obliczyć i wtedy zadecydować.Pamiętaj że zwolenników gazu jest tyle samo co jego wrogów.

Ajax ktoś upierdliwy czytaj wróg LPG może napisać że musisz wozić ze sobą jeszcze jednego pasażera bo butla na gaz też troszkę waży :polew:

Sorry za OT.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no życie ale te samochody jeszcze za produkcji koreańskiej sa nie do zajechania :P kolega ma lanosa z silnikim 1.5 100 PS

no kurde ile ten samochod juz przezył ma ze 340 kkm na LPG i kreci sie do 7 tys :P na każdym biegu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...