Pawci_o Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, od jakiegoś czasu moja audiczka zaczęła plić więcej wcześniej na baku robiłem około 1000 teraz ledwo 700 km... tankuję cały czas na BP - na różnych stacjach, podkarpacie, lubelszczyzna. vag nie pokazuje żadnych błędów, jak przyspieszam to mam wrażenie jak by hamulec ręczny zaciągnięty był na 1,2 ząbki, hamulce sprawdziłem - nie blokują się, poprawnie odbijają - felgi zimne, oleju nie bierze, nie dymi, temperaturę trzyma 90, ale długo się nagrzewa do 90- po około 15 km jazdy z obrotami do 2200, będę chciał wymienić termostat, ale myślę że na spalanie wyższe spalanie nie ma on dużego wpływu ponieważ jak osiągnie temp 90 stopni to spalanie nadal jest takie samo. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, może to przepływomierz ? nie mam możliwości zrobienia logów dynamicznych - czy logi statyczne pozwolą na zidentyfikowanie problemu ? Może ktoś z Was już walczył z podobnymi objawami? Silnik 1,9 AWX - zapomniałem w temacie napisać.... :/ Edytowane 9 Stycznia 2016 przez Pawci_o
lukasz51237 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Zimą auto więcej pali, ale żeby aż tyle? Musisz jeszcze raz podłączyć kompa i sprawdzić co i jak, no i logi zrób.
Pawci_o Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 dziś podepnę i sprawdzę błędy zrobię logi statyczne, dynamicznych na razie nie mam jak zrobić.. a po za tym ślisko... spalanie takie utrzymuje się od początku listopada, ciśnienie w oponach sprawdzałem 2,2 w każdym kole, w zimówkach tak samo jeżdżę na 195/65/R15, wcześniej nie było takiego- dodatkowo zero wycieków. Dopiero dziś coś zacząłem działać. zacząłem od wymiany filtra powietrza, sprawdziłem błędy - wszędzie czysto, zacząłem logować temperatury z licznika i silnika: pierwsza kolumna to temperatura z Engine a druga z licznika... 15,3 12 22 23 25 25 48,6 45 45,9 41 64 60 62 59 korekcje na pompkach na 1 i 2 są mniejsze w a na 3 i 4 większe ale mieszczą się w przedziale jaki pokazuje VAG. za chwile pojadę dogrzeję go do 90, w między czasie sprawdzę jeszcze temperatury i zrobię logi statyczne. myślę że na 100% mam do wymiany termostat nie wiem czy ten czujnik temperatury jest sprawny... czy na logach statycznych pokażą się ewentualne problemy z przepływką ? Podłączyłem VAG ustawiłem sobie bloki mierzalne w silniku i grupę 007 oraz 013, co jakiś czas zapisywałem temperaturę płynu z silnika i licznika: pierwsza to z silnika druga z licznika. 40,5 34 64,8 61 76,5 73 82,8 79 73,7 81 89,1 86 więcej pomiarów nie wykonywałem ale co zauważyłem - temperatura na ECU powyżej 90 a na liczniku spadała do 70 i wzrastała do 90 tak 2-3 razy i się stabilizowała - stąd moje przypuszczenie że czujnik temperatury do wymiany... dodatkowo jak audiczka stała na wolnych obrotach to to temperatura silnika spada poniżej 80 stopni - około 70- 75 stąd moje przypuszczenie że termostat też mam do wymiany. Po za tym korekcje na pompkach pokazuje na zimnym dość spore: termp: 76.5 -0,99, -0,05, 0,33, 0,71 temp: 82,8 -0,82, -0,14, 0,21, 0,71 temp: 93,6 -0,66, 0,16, 0,31, 0,12 Zastosuję dodatek do paliwa do czyszczenia pompek. Wymieniłem przed dzisiejszą jazdą filtr powietrza i spalanie spadło - nie wiem o ile ale sprawdzę to jutro jak będę jechał do AtoRud po termostat i czujnik temperatury.
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 Musiałbyś napisać ile mają dokładnie te korekcje bo vag pokazuje przedział pomiędzy -2.8 a 2.8, a korekcje powyżej 2 to już słabo. Wymień termostat i zobaczy czy będzie lepiej.
Pawci_o Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 napisałem przy jakich temperaturach ile pokazuje na poszczególnych cylindrach - od pierwszego do czwartego.
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 napisałem przy jakich temperaturach ile pokazuje na poszczególnych cylindrach - od pierwszego do czwartego. korekcje oki
Pawci_o Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 napisałem przy jakich temperaturach ile pokazuje na poszczególnych cylindrach - od pierwszego do czwartego. korekcje oki Cieszy mnie bardzo ta informacja mam 336 tyś nalatane...
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 napisałem przy jakich temperaturach ile pokazuje na poszczególnych cylindrach - od pierwszego do czwartego. korekcje oki Cieszy mnie bardzo ta informacja mam 336 tyś nalatane... To są dobre silniki jak autko dobrze serwisowane to taki przebieg to nic Wymień sobie ten termostat i zobacz jak to będzie wyglądać.
Pawci_o Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 Tak dokładnie - nie mogę złego słowa powiedzieć o tym silniku, jutro jade po graty do ASO i pewnie w sobotę wezmę się za działanie, nie wiem tylko czy odpowietrzać układ i w jaki sposób się to robi...
lukasz51237 Opublikowano 11 Lutego 2016 Opublikowano 11 Lutego 2016 A powiedz mi jeszcze jakie spalanie masz na postoju? Na vagu chyba 15 albo 14 grupa. Co do termostatu, musisz spuścić płyn, wymienić termostat i zalać z powrotem. Co do odpowietrzania układu to w B6 jest chyba jakaś dziurka w króćcu do odpowietrzania, ale nie jestem teraz pewien bo dawno tego nie robiłem. Zalej zbiorniczek płynem, odpal autko i dolewaj jakby coś ubyło. Potem ogrzewanie na HI i sprawdź czy dobrze grzeje.
Pawci_o Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 nie nie sprawdziałem... Termostat i czujnik temperatury wymieniony, na komputerze w grupie 15 pokazuje normalne spalanie, na liczniku jeszcze trochę większe, zalałem dodatek do czyszczenia pompo wtryskiwaczy, Audiczka szybciej się nagrzewa - potrzebuje około 5-6 km aby osiągnąć 90 stopni. Zastanawia mnie jeszcze czujnik temperatury paliwa - ta temperatura powinna być cały czas porównywalna z temperaturą płynu ? pojeżdżę trochę i dam znać... Po za tym kont synchro mam na zimnym -1.1 i jak rozgrzany stoi, jak zaczynam jechać to utrzymuje się w granicach -0.6. dodatkowo moje spaliny pieką w oczy, są gryzące - co może być przyczyną? spotkałem się z opinią że przy takim przebiegu (obecnie 336 tyś) koła zębate na wałku rozrządu i wale mogą być wytarte i może to wpływać na luz i zmianę zapłonu - co wy o tym sądzicie ?
januszm41 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 jakie kola zebate masz na mysli??? walek jest napedzany przez pasek zebaty. zmiane zaplonu masz na mysli napewno kat synchronizacji pompowtryskow.
nik23 Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Ma na myśli kąt synchronizacji walka rozrządu. Grupa 4 na vag
Pawci_o Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Opublikowano 16 Lutego 2016 Dokładnie tak, chodzi o to że słyszałem że jak koła zębate wału i wałka rozrządu są wytarte - przy większych przebiegach to może to mieć wpływ na kąt synchronizacji?
lukasz51237 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Dokładnie tak, chodzi o to że słyszałem że jak koła zębate wału i wałka rozrządu są wytarte - przy większych przebiegach to może to mieć wpływ na kąt synchronizacji? Prędzej Ci się pasek wytrze, niż koła zębate. Gdzie to wyczytałeś? Jeśli wytarły by Ci się zęby na wale czy wałku rozrządu to miałbyś kolizję silnika. Nie słuchaj wszystkich pierdół A kąt synchronizacji nigdy nie będzie równiutko w tym samym miejscu. Możesz sprawdzić popychacze i wałek, w jakim są stanie.
Pawci_o Opublikowano 16 Lutego 2016 Autor Opublikowano 16 Lutego 2016 Mi też się właśnie tak zdaje że tutaj to pasek ma się wycierać a nie koła... pasek mam oryginał. wiem że kąt nigdy nie będzie równo to przeczytałem na forum. stan wałka rozrządu i szklanki sprawdzałem w na wakacjach - wymieniałem pokrywę zaworów - mechanik stwierdził że wałek i szklanki są w dobrym stanie. męczy mnie to spalanie... nie wiem co jeszcze może być przyczyną. mam ochotę jeszcze odpowietrzyć hamulce - czasem mam uczucie jak by mnie coś trzymało ale po przejechaniu 20-30 km felgi zimne, koła się obracają ale jak zakręcę i puszczę to się zatrzymuje, klocki dotykają do tarczy - może to jest przyczyną ?
lukasz51237 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 A widzisz nie mówiłeś o tym wcześniej. Możliwe, że hamulce trzymają albo łożysko się zaciera. Wtedy koła mają ciężej i spalanie też idzie do góry. Powiedz mi jeszcze jak jedziesz na luziez gorki to auto hamuje czy się swobodnie rozpędza?
nik23 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 (edytowane) To jak mocno te hamulce mają trzymać zeby półtorej tony sie z górki nie toczyło? Wtedy po przejechaniu kawałka miałbyś tarcze czerwone od tarcia i nagrzania. Jeżeli chcesz sprawdzić czy nieblokuje to auto na lewarek i obracaj za koło i po kolei wszystkie. Sprawdz ciśnienie w oponach to też wpływa na spalani( nieznacznie ale zawsże troche)wymień termostat niedogrzany silnik więcej pali, chociaż jak termostat dednie to silnik nie osiągnie 90 wcale. Jest zima jeździsz na ogrzewaniu i poprostu silnik nienadąrza ogrzewać, taki urok diesla. .Do sprawdzeńie szczelność dolotu(wąz"S"), egr do czyszczenia. I jeszcze wiele innych. A tak wogóle jakie odcinki jeździsz? Trasa miasto? Jakie prędkości? Ile spalanie? Z fisa średni? Czy liczysz z tankowania? Lej pod korek, do rezerwy i znow pod korek i napisz ile kilosow i jakie srednie wyszło, fis kłamie! Edytowane 16 Lutego 2016 przez nik23
Ralen Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 (edytowane) Może ci się ręczny przycina? Jak było 18 stopni mrozu i miałem mojego AWX na ręcznym to po spuszczeniu nie odbijał do końca bo przymarzał. Mogłem go jednym palcem unosić kilka cm w górę bez problemu i tez czułem ze mnie hamuje. Po kilku km tak przejechanych jak tarcza się troszkę nagrzała to odpuszczal i było ok. Skończyły się -15st mrozy i problem z ręcznym się skończył. Przy -10 już mi nie przymarzał. Patrząc na twoje korekcje... wraz ze wzrostem temperatury korekcje się poprawiają. Mówisz że twoje auto ma gryzące spaliny.Może wymiana uszczelnień pompowtryskiwaczy pomoże w tym temacie ? masz 330 000 nastukane, możliwe że tam nikt nie zaglądał i nie zmieniał. Po takim czasie miały prawo sparcieć i może nie trzymają już tak jak powinny. Jedyne co mi jeszcze może przychodzić do głowy to może źle wyregulowana turbawka i nie pompuje tak jak należy? Edytowane 16 Lutego 2016 przez Ralen
lukasz51237 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 To jak mocno te hamulce mają trzymać zeby półtorej tony sie z górki nie toczyło? Starczy, że się klocek kantnie, a już auto nie będzie się tak swobodnie toczyć jak powinno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się