Butcz Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Witam, mam pewien problem. Zauważyłem u siebie, że podczas odpalania auta kontrolka świec żarowych (żółta spiralka), która ukazuje się na blacie pali się dosłownie sekundę. Najdziwniejsze jest to, że dzieje się tak teraz gdy temp jest na minusie np dzisiaj. -5, silnik zimny po nocy, a kontrolka świec pali się jak by na blacie było 90stopni. Mimo tego, że kontrolka gaśnie ja czekam z odpaleniem jeszcze z 2-3 sekundy dlatego nie zauważyłem żadnego problemu z odpalaniem z tego powodu. Niemniej jednak nie jest to normalna sprawa ponieważ jeszcze tydzień temu nie miało to miejsca. I teraz pytanie do was Panowie, czy miał już ktoś z tym problemem styczność? Czy jest to spowodowane problemem z czujnikiem, który odpowiada za określenie temp silnika do ecu czy może to być inna przyczyna? Pragnę zauważyć, że od dłuższego już czasu, jeżdżę z nie działającym czujnikiem temp zew. - tym z przodu, pod chłodnicą na dworze -10, a na blacie u mnie +10. Jednak tak jak pisałem wcześniej, nie miałem z tym problemu przedtem, a czujnik ten nie działa przez dłuższy już czas, więc rozumiem, że nie ma on wpływu na odpalanie? Z góry dziękuję za pomoc.
iceman137 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Cześć W mojej jest taki sam efekt nawet jak na polu -10 bylo.
wesz82 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Jak było zimniej to grzał dłużej zaś jak sie ociepliło to grzeje krócej. Nie przejmuj sie jak odpala to jest ok. Co do czujnika to bynajmniej w b5 ten czujnik wysyła tylko sygnał na licznik i to wszystko,jego działanie nie ma nic z odpalaniem.
Butcz Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Cześć W mojej jest taki sam efekt nawet jak na polu -10 bylo. No tak, ale czy to jest aby na pewno normalne? Nie chce aby przez moją nieuwagę zajechać inne podzespoły... :|
Fido Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Nie szukaj dziury w całym. Jak dobrze pali to cię ciesz.
albert224 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 mi przed wymiana świec kontrolka swieciła po 4 do kilku sek , zaleznie od temp. . Po wymianie swiec jak jest nawet - 5 to kontrolka zapala się na 1 ub 2 sek . Wiec u ciebie jest raczej wszystko ok.
Butcz Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2016 Nie szukaj dziury w całym. Jak dobrze pali to cię ciesz. Jeżeli masz pisać takie cwaniackie posty to lepiej sobie daruj bo niczego nie wnoszą do rozmowy, a tylko wprowadzają nie miłą atmosferę. Nigdy nie spotkałem się z taką sytuacją u siebie a jeżdżę tym autem 2 lata i nigdy wcześniej tak to nie wyglądało. Teraz może i owszem palić bez problemu ale nie chce żeby, któregoś poranka przy -5 auto odmówiło posłuszeństwa. Myślałem, że może ktoś miał podobną sytuację, jeśli nie to będę czekał na rozwinięcie wydarzeń. Może rzeczywiście macie rację ale jestem wyczulony na pkt auta i chcę żeby w miarę możliwości wszystko chodziło jak fabryka pisała.
fragless1 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury chłodziwa i wtedy sprawdź jak długo pali się kontrolka. Jeśli będzie grzala dluzej, to czujnik do wymiany. Ten czujnik jest w komorze silnika od strony kokpitu i daje sygnał do ecu, licznika.
Fido Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Jeżeli masz pisać takie cwaniackie posty to lepiej sobie daruj bo niczego nie wnoszą do rozmowy, a tylko wprowadzają nie miłą atmosferę. To nie są cwaniackie posty tylko rada. Nie szukaj dziury w całym skoro pali auto jak trzeba. Nie zamartwiaj się na zapas bo osiwiejesz. Jak przy rozruchu zacznie telepać budą to będzie znaczyło, że coś jest nie tak. Więc wyluzuj chłopie ze swoim tekstem bo ja nie pisze po to, by wprowadzać zamieszanie ale by pomóc.
nik23 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 A może po prostu podepnij vaga rano na zimnym zgaszonym( nieodpalanym) aucie i porównaj temperature z silnika coolant temp z temperaturą na dworze i temperaturą paliwa, jeżeli będą zbliżone do 5 stopni to czujnik raczej dobry a jezeli odbiega znacznie to nowy czujnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się