jacekstce Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Witam Panowie przy temperaturze -5 -10 i niżej temperatura silnika nie przekracza mi 70C. Jak staję na skrzyżowaniu to potrafi spadać w dół do 60C i po 30 sekundach stania na skrzyżowaniu rzuca zimnym powietrzem z nawiewów dopóki nie rozpocznę z powrotem jazdy. Na trasie dochodzi normalnie do 90C. Czy to normalne ? A4 B7 2.0 TDI BPW
wilu8 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Raczej tak ja mam podobnie wcześniejszy AFN miał tak samo .Za mało ciepła wydziela silnik . Napewno w tym przypadku dobry był by sprawny egr ja na szczescie mam go wywalonego
Gac3k Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Termostat do wymiany na nowy wahlera no i ewentualnie tekturka przed chłodnicę albo jakieś tworzywo sztuczne najlepiej
cacek89 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Jak staję na skrzyżowaniu to potrafi spadać w dół do 60C i po 30 sekundach stania na skrzyżowaniu rzuca zimnym nie jest to normalne
.Pablo. Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Przy -15 łapie 90stopni bez problemu tez mam bpw bez chłodnicy spalin i egr. Fakt trwa to dłużej ale potem trzyma temp. Fakt jest taki ze te silniki dobrze odprowadzają ciepło i bez sprawnego termostatu ciężko im zkapac temp pracy.
Gac3k Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Dodatkowo napiszę iż jak nie ma osłon pod silnikiem/skrzynią to tylko gorzej z wychładzaniem jest i niedogrzewaniem
cacek89 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 tak czy inaczej pewnie termostat zaczyna Ci już kuleć :/
jacekstce Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 dzięki za info wymienię Dzięki za pomoc.
wilu8 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Ja w momencie opadania temperatury maska w góre i macanie weży i chłodnica stygnie góry wąż robi się zimny
Musashi Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Termostat do wymiany na nowy wahlera no i ewentualnie tekturka przed chłodnicę albo jakieś tworzywo sztuczne najlepiej jezeli jest sprawny termostat to po co tekturki?
Gac3k Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Taki trik stosują np. taksówkarze aby auto szybciej się grzało np. w duże mrozy jeżdżąc po mieście.
SotoM Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) ciezko w b7 cos włozyc bez demontazu grilla od str silnika po lewej jest wentylator a z prawej sa klapki osłaniajace...- trik raczej lipny... owszem w b5 i b6 jak najbardziej - po otwarciu maski chłodnice sa na wierzchu... jesli wymienisz termostat a temp. bedzie na 90* a z nawiewów bedzie co jakis czas leciało zimne(zapowietrza sie [spaliny] nagrzewnica) za chwile normalnie gorąc a przewody ukł.chłodzenia beda twarde- to nie wróżę dobrych rzeczy moze byc mała nieszczelnosc pod głowicą,choc najpierw wyeliminował bym dla testów -zmostkowac przewody chłodzace zasilajace chłodniczke EGRu. w sobotę przerabiałem to w passacie b5 AJM PD jak również w rodzinnych VAG'ach (pasat b5 AHU, a4 b5 AFN, b6 AVF - te modele nie miały chłodniczek EGR'u) - test na CO2 nie pokazał nic - po zrobieniu głowic wszystko wróciło do normy jak producent wymyslił... Edytowane 12 Stycznia 2016 przez SotoM
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 koniecznosc umieszczania tekturek to bajki. jezeli jest sprawny termostat zadna tekturka nic nie da. nie osiaganie temperatury wylacznie jest uzaleznione od sprawnosci termostatu. tak dlugo jak dlugo silnik nie osiagnie temp 90C obieg na chlodnice jest znikomy. wiec jej zasloniecie nie ma wplywu. o wiele wiekszy wplyw na dlugie nagrzewanie silnika ma uruchomienie ogrzewania kabiny. przeciez nagrzewnica to nic innego jak chlodnica, a powietrze pobiera z zewnatrz, wiec grzejac wnetrze chlodzi sie plyn chlodzacy, i jest to obieg poza regulacja termostatem.
H4mm3R Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Jak już temp podskoczy do 50C to wystarczy na 3min wyłączyć klimatronik i już mamy prawie 90C na wskaźniku.
POWER-KRIS Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Robiłem kiedyś experyment z kartonu i po 5 min jazdy włącza się econ. Coś mimo mrozu dzieje się klimie.
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2016 Opublikowano 17 Stycznia 2016 to wlasnie druga strona medalu tryb econ zostaje uruchomiony jezeli temperatura rejrstrowana w ukladzie klimatyzacji przekracza okreslona w sterowniku temperature. zablokowanie ew. pracy, ukladu klimatyzacji ma to na celu zabezpieczenie przed wzrostem cisnienia w uladzie klimatyzacji. uniemozluwiajac przeplyw powietrza przez chlodnice uniemozlwia sie rowniez przeplyw przez skraplacz, skutek jest taki, ze chlodnica rozgrzewajaca sie do 90C przegrzewa czynnik chlodzacy, w sumie być może fajny sposob, na zorganizowanie awarii ukladu klimatyzacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się