Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd po wymianie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake)

P0011 00 [237] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 220602 km

Date: 2016.01.14

Time: 21:12:34



Rozrząd wymieniony w ASO 13.01. Łańcuch + napinacz + inne pierdółki.


Błąd pojawił się raz, po skasowaniu po krótkim czasie znowu, po kolejnym skasowaniu znowu. Nie obserwuje totalnie nic złego w pracy silnika.


Z samego rana wstawiam auto z powrotem.



Źle ustawiony rozrząd? Wadliwy napinacz?
Edytowane przez komoornik
Opublikowano

Tak jest ciężko określić co jest, ale równie dobrze możesz mieć uszkodzony/zużyty zawór sterujący wałkiem rozrządu, ale może być też źle ustawiony rozrząd, robiłeś w ASO więc nie masz chyba czym się martwić, rozbiorą jeszcze raz by sprawdzić i ewentualnie poprawią.

Opublikowano

Trzeba sprawdzic czy lancuch nie przeskoczyl.

Opublikowano

Jak by było coś na tyle poważnego jak przeskoczenie łańcucha, nie było by już objawów?

Na zimno odpalil bez problemu, nie katowałem go jakoś ale nie zauważyłem problemów z pracą silnika.

Opublikowano

Nawet jeśli będziesz miał przesunięcie na wałku ssącym o 1 ząbek to silnik będzie Ci normalnie odpalał, pracował itd ale będziesz miał inne wartości pomiędzy wałkiem a nastawnikiem i będzie błąd się pojawiał.

Opublikowano (edytowane)

Minęło kilka dni, przeprowadzali diagnostykę.

Mówią, że muszą ponownie to rozebrać, żeby dostać się do wałka rozrządu.

Istnieje prawdopodobieństwo, że coś mogło się stać z samym wałkiem rozrządu, który podobno potrafi się uszkodzić. A dokładniej z wariatorem, który jest elementem integralnym wałka.

Przedstawiają mi wstępne koszty części - wałek rozrządu i jakieś tam łożysko na około 3000.

Jak do tego podejść? Auta nie posiadam długo, ma ono swój przebieg jednak od zakupu zrobiłem ponad 7 tys. km i z samochodem nie działo się nic niepokojącego, a na pewno nie występowały totalnie żadne błędy w sterownikach auta.

A problem z występowaniem check engine'a pojawił się od razu po wymianie rozrządu.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano

Popsuli a teraz będą kazali Ci za to płacić. Jeśli wcześniej było wszystko w porządku a dopiero po wymianie rozrządu w aso zrobił się problem to chyba oczywiste. Nie pamiętam dokładnie bo widziałem tylko przez chwilę instrukcję serwisową do wymiany rozrządu i był tam punkt, że z wariatorem/wałkiem ssącym coś się robiło, cofało się go, obracało coś takiego ale nie pamiętam co.

Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem wczoraj obszerne rozeznanie w internecie:

Osoby z praktycznie takimi samymi objawami, powymianie rozrządu błąd P0011
Jest tam jakiś delikatny zawór 06H 109 257 C, który ma chyba odwrotny gwint i powinien być przykręcony momentem obrotowym dokładnie 35 Nm.
Wygląda na to, że może się w tym momencie zacinać i niepoprawnie pracują zmienne fazy rozrządu.
Edit 26.01.2016

W końcu jakieś informacje po diagnozie i rozebraniu całości.

Serwis potwierdził problem z zaworem 06H 109 257 C, który "stoi" i nie steruje poprawnie fazami rozrządu. Dodatkowo twierdzą, że należy wymienić wspornik łożyskowy 06H 103 144J - w miejscu gdzie styka się z zaworem jest mocno wytarty, poza tym elementem wspornika jest filtr siatkowy, który jest często problematyczny.

Za robociznę mam nie płacić, jednak twierdzą że muszę ponieść koszt części (kilkaset złotych). Części mają zrabatować, tak że płaciłbym tyle co oni.

Co o tym sądzicie? Jak wspominałem wcześniej, może to nie aż tak dużo ale zrobiłem 7 tys. km bez zupełnie żadnych błędów w sterownikach. A opisywany w temacie problem pojawił się od razu po wymianie rozrządu.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano

Ciężko powiedzieć bo do tego należałoby zdiagnozować te części przed wymianą rozrządu. Może to zbieg okoliczności a może błąd w sztuce.

Opublikowano

To mój kolejny argument - elementy były demontowane przy zmianie rozrządu. Porządny mechanik zgłosił by zapotrzebowanie na ich wymianę?

Opublikowano

Musiałbyś wziąść rzeczoznawcę co wiąże się z kosztami. Zrobić oględziny części i droga sądowa. Auto stało by nie zrobione wiec według mnie bez sensu. Na twoim miejscu bym się zgodził, natomiast przy odbiorze auta powiedziałbym kierownikowi serwisu ze odpiszesz na forach jak ładnie cie naciągneli niech stracą trochę klientów.

Opublikowano

Zawór i wspornik wymienione.

Zrobiłem dzisiaj jakieś 150km, błąd się nie pojawił.

Opublikowano

Borykam sie z problemem w takim samym silniku.... auto zle.pracuje na wolnych obrotach. Wypadanie zaplonu i podobne g...

Łancuch i wariator wymienione, dalej nic.

Jutro zobacze co sie dzieje z tymi czesciami ktore opisałeś.

Opublikowano

Ile cie skasowali za części?

Opublikowano

Po rabacie 15%, trochę ponad 600 zł.

Opublikowano

Borykam sie z problemem w takim samym silniku.... auto zle.pracuje na wolnych obrotach. Wypadanie zaplonu i podobne g...

Łancuch i wariator wymienione, dalej nic.

Jutro zobacze co sie dzieje z tymi czesciami ktore opisałeś.

Jeśli chodzi o zawór regulujący fazami rozrządu ja u siebie też wymieniałem choć kiedyś był wymieniany przy akcji serwisowej i po 60 tys km zawór nadawał się do wymiany, tłoczek który porusza się w środku miał duży luz, można było nim poruszać na boki. Po wymianie silnik ciszej i gładziej wkręca się na obroty pod obciążeniem.

Opublikowano

Gdzie taki zawor sie znajduje?

Opublikowano

Zawór penetruje wałek ssący :)

Opublikowano

Rozumiem ale chodzi o miejsce w ktorym on jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...