komoornik Opublikowano 14 Stycznia 2016 Opublikowano 14 Stycznia 2016 (edytowane) 2795 - Bank 1: Camshaft A (Intake) P0011 00 [237] - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 220602 km Date: 2016.01.14 Time: 21:12:34 Rozrząd wymieniony w ASO 13.01. Łańcuch + napinacz + inne pierdółki. Błąd pojawił się raz, po skasowaniu po krótkim czasie znowu, po kolejnym skasowaniu znowu. Nie obserwuje totalnie nic złego w pracy silnika. Z samego rana wstawiam auto z powrotem. Źle ustawiony rozrząd? Wadliwy napinacz? Edytowane 14 Stycznia 2016 przez komoornik
zabiello Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Tak jest ciężko określić co jest, ale równie dobrze możesz mieć uszkodzony/zużyty zawór sterujący wałkiem rozrządu, ale może być też źle ustawiony rozrząd, robiłeś w ASO więc nie masz chyba czym się martwić, rozbiorą jeszcze raz by sprawdzić i ewentualnie poprawią.
Muskel1 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Trzeba sprawdzic czy lancuch nie przeskoczyl.
komoornik Opublikowano 15 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2016 Jak by było coś na tyle poważnego jak przeskoczenie łańcucha, nie było by już objawów? Na zimno odpalil bez problemu, nie katowałem go jakoś ale nie zauważyłem problemów z pracą silnika.
zabiello Opublikowano 15 Stycznia 2016 Opublikowano 15 Stycznia 2016 Nawet jeśli będziesz miał przesunięcie na wałku ssącym o 1 ząbek to silnik będzie Ci normalnie odpalał, pracował itd ale będziesz miał inne wartości pomiędzy wałkiem a nastawnikiem i będzie błąd się pojawiał.
komoornik Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Minęło kilka dni, przeprowadzali diagnostykę. Mówią, że muszą ponownie to rozebrać, żeby dostać się do wałka rozrządu. Istnieje prawdopodobieństwo, że coś mogło się stać z samym wałkiem rozrządu, który podobno potrafi się uszkodzić. A dokładniej z wariatorem, który jest elementem integralnym wałka. Przedstawiają mi wstępne koszty części - wałek rozrządu i jakieś tam łożysko na około 3000. Jak do tego podejść? Auta nie posiadam długo, ma ono swój przebieg jednak od zakupu zrobiłem ponad 7 tys. km i z samochodem nie działo się nic niepokojącego, a na pewno nie występowały totalnie żadne błędy w sterownikach auta. A problem z występowaniem check engine'a pojawił się od razu po wymianie rozrządu. Edytowane 21 Stycznia 2016 przez komoornik
zabiello Opublikowano 22 Stycznia 2016 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Popsuli a teraz będą kazali Ci za to płacić. Jeśli wcześniej było wszystko w porządku a dopiero po wymianie rozrządu w aso zrobił się problem to chyba oczywiste. Nie pamiętam dokładnie bo widziałem tylko przez chwilę instrukcję serwisową do wymiany rozrządu i był tam punkt, że z wariatorem/wałkiem ssącym coś się robiło, cofało się go, obracało coś takiego ale nie pamiętam co.
komoornik Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 (edytowane) Zrobiłem wczoraj obszerne rozeznanie w internecie: https://www.drive2.ru/l/3482247/ http://www.club-q5.ru/forum/showpost.php?p=379101&postcount=20 http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=262793.msg2496713#msg2496713 Osoby z praktycznie takimi samymi objawami, powymianie rozrządu błąd P0011 Jest tam jakiś delikatny zawór 06H 109 257 C, który ma chyba odwrotny gwint i powinien być przykręcony momentem obrotowym dokładnie 35 Nm. Wygląda na to, że może się w tym momencie zacinać i niepoprawnie pracują zmienne fazy rozrządu. Edit 26.01.2016 W końcu jakieś informacje po diagnozie i rozebraniu całości. Serwis potwierdził problem z zaworem 06H 109 257 C, który "stoi" i nie steruje poprawnie fazami rozrządu. Dodatkowo twierdzą, że należy wymienić wspornik łożyskowy 06H 103 144J - w miejscu gdzie styka się z zaworem jest mocno wytarty, poza tym elementem wspornika jest filtr siatkowy, który jest często problematyczny. Za robociznę mam nie płacić, jednak twierdzą że muszę ponieść koszt części (kilkaset złotych). Części mają zrabatować, tak że płaciłbym tyle co oni. Co o tym sądzicie? Jak wspominałem wcześniej, może to nie aż tak dużo ale zrobiłem 7 tys. km bez zupełnie żadnych błędów w sterownikach. A opisywany w temacie problem pojawił się od razu po wymianie rozrządu. Edytowane 26 Stycznia 2016 przez komoornik
Muskel1 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Ciężko powiedzieć bo do tego należałoby zdiagnozować te części przed wymianą rozrządu. Może to zbieg okoliczności a może błąd w sztuce.
komoornik Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 To mój kolejny argument - elementy były demontowane przy zmianie rozrządu. Porządny mechanik zgłosił by zapotrzebowanie na ich wymianę?
.Pablo. Opublikowano 27 Stycznia 2016 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Musiałbyś wziąść rzeczoznawcę co wiąże się z kosztami. Zrobić oględziny części i droga sądowa. Auto stało by nie zrobione wiec według mnie bez sensu. Na twoim miejscu bym się zgodził, natomiast przy odbiorze auta powiedziałbym kierownikowi serwisu ze odpiszesz na forach jak ładnie cie naciągneli niech stracą trochę klientów.
komoornik Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2016 Zawór i wspornik wymienione. Zrobiłem dzisiaj jakieś 150km, błąd się nie pojawił.
Dev Opublikowano 29 Stycznia 2016 Opublikowano 29 Stycznia 2016 Borykam sie z problemem w takim samym silniku.... auto zle.pracuje na wolnych obrotach. Wypadanie zaplonu i podobne g... Łancuch i wariator wymienione, dalej nic. Jutro zobacze co sie dzieje z tymi czesciami ktore opisałeś.
komoornik Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2016 Po rabacie 15%, trochę ponad 600 zł.
zabiello Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Borykam sie z problemem w takim samym silniku.... auto zle.pracuje na wolnych obrotach. Wypadanie zaplonu i podobne g... Łancuch i wariator wymienione, dalej nic. Jutro zobacze co sie dzieje z tymi czesciami ktore opisałeś. Jeśli chodzi o zawór regulujący fazami rozrządu ja u siebie też wymieniałem choć kiedyś był wymieniany przy akcji serwisowej i po 60 tys km zawór nadawał się do wymiany, tłoczek który porusza się w środku miał duży luz, można było nim poruszać na boki. Po wymianie silnik ciszej i gładziej wkręca się na obroty pod obciążeniem.
audison88 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Rozumiem ale chodzi o miejsce w ktorym on jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się