Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd po wymianie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wariator na wałku ma minimalny luz w lewo-prawo ok. 1-1,5 mm.

Edytowane przez KINIAM
Opublikowano

Witam maniakow . Panowie mam podobny problem. Silnik raz odpala od strzala raz kreci pare sekund, w dodatku podczas stania w korku i powolnym ruszniu mrygnie EPC i samochodem lekko szarpnie. EPC gasnie i wszystko jest ok. Wymieniona odma, czujniki walka rozrzadu i walu korbowego, elektromagnes centralny walka rozrzadu 06L109 259A , zmieniony olej, wymieniony lancuch jakies 4000km temu. Nie wyskuje mi zaden check engine tylko te EPC. z VCDS jedyny blad jaki pokzuje to:

Znaleziono 1 błąd:

4113 - Czujnik położenia wałka rozrządu (G40) 
          P0341 00 [00100000] - niewiarygodny sygnał
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 38
                    Przebieg: 117116 km
                    Data: 2024.05.24
                    Czas: 17:01:17

                    Prędkość obrotowa silnika: 1051.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
                    Prędkość pojazdu: 6 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 97 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 38 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.206 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40


Kody gotowości: 0000 0000
 

Jakaś podpowiedz co jeszce wymienic?

Opublikowano

Rozrząd przestawiony pewnie.

Opublikowano
W dniu 25.05.2024 o 07:18, Muskel1 napisał(a):

Rozrząd przestawiony pewnie.

po 4 czy 5 tysiacach?

Opublikowano

Musisz sprawdzić w synchronizacji.

 

Opublikowano
5 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Musisz sprawdzić w synchronizacji.

 

Troche dziwne ze mowisz ze mogl przeskoczyc. Zaraz po wymianie przeskoczyl mi lancuch i za kazdym razem ciezko bylo odpalic. Trzeba bylo czekac 5-8 sekund zanim odpalil. Teraz jest tak ze raz odpala jakby nic nie dzialo sie, kolejnym razem mieli ponad 5 sek. Powiesz jeszcze jak sprawdzic synchronizacje vcds?

Opublikowano

W rozszerzonych blokach pomiarowych, Jest opisane.

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

W rozszerzonych blokach pomiarowych, Jest opisane.

Wersja VCDS: AKP 23.11.0.1
Wersja danych: 20240203 DS351.0
www.vcds.pl


VIN:    Numer rejestracyjny: DE11
Przebieg:    Numer naprawy: 222


                Adres 01: Silnik  (8K2 907 115 AJ)

16:41:01
  IDE00021   Prędkość obrotowa silnika 798 /min
  IDE00178   Przestawianie wałka rozrządu strony ssącej z1: wart.wymagana 28.000 °
  IDE00179   Przestawianie wałka rozrządu strony ssącej z1: wart.rzeczywista 28.000 °
  IDE00182   Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1: położenie fazy -5.14 °
  IDE01884   Przestawianie wałka rozrządu strony ssącej z1: sterowanie 6.250 %

 

 

nie slychac zadnych stukow lancucha w silniku

Edytowane przez Pavelbyq
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, Pavelbyq napisał(a):

IDE00182   Adaptacja wałka rozrządu str.ssącej zespół 1: położenie fazy -5.14 °

Za dużo. Powinno być 0°.

Dopuszczalna wartość to +5,  -5°

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
26 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Za dużo. Powinno być 0°.

Dopuszczalna wartość to +5,  -5°

czyli co sie z tym wiaże?

Opublikowano (edytowane)

Wiesz, TFSI nie interesowało mnie nigdy tak więc nie zgłębiałem go specjalnie. Moim zdaniem łańcuch jest wyciągnięty, bo z tego co pamiętam, jak wartość idzie w stronę ujemną, tak zazwyczaj bywało. Może niech się wypowie ktoś, kto w TFSI ma większe doświadczenie. Może koledzy @Dev lub @przem8

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
23 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Wiesz, TFSI nie interesowało mnie nigdy tak więc nie zgłębiałem go specjalnie. Moim zdaniem łańcuch jest wyciągnięty, bo z tego co pamiętam, jak wartość idzie w stronę ujemną, tak zazwyczaj bywało. Może niech się wypowie ktoś, kto w TFSI ma większe doświadczenie. Może koledzy @Dev lub @przem8

Dziwne aby byl wyciagniety jak zmieniany byl 4-5 tys km temu. Moze bardziej cos z napinaczami

Opublikowano

Napinacz nie może wyjść dalej gdy łańcuch nie jest wyciągnięty. Jak zamontowałeś jakieś niewiadomego pochodzenia części a nie oryginalne, to nic dziwnego.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Napinacz nie może wyjść dalej gdy łańcuch nie jest wyciągnięty. Jak zamontowałeś jakieś niewiadomego pochodzenia części a nie oryginalne, to nic dziwnego.

czemu twierdzisz ze niewiadomego pochodzenia? akurat kupilem lancuchy w aso w Cheshire Oaks Audi wiec sa to czesci oryginalne

Edytowane przez Pavelbyq
Opublikowano

Bo wydaje mi się, że po przebyciu tych 4-5 kkm oryginalny nie miał prawa się naciągnąć.

Opublikowano
25 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Bo wydaje mi się, że po przebyciu tych 4-5 kkm oryginalny nie miał prawa się naciągnąć.

dla tego moje pytanie tu sie pojawilo. jezeli lancuch jest nowy cos musialo to spowodowac. 

Opublikowano

Błąd montażu? Nie wiem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...