Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Czy jazda na niskich obrotach szkodzi silnikowi???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MAM motor 1.9tdi (AVF) 130PS,6 BIEGóW.

I pytanie ,czy jeżeli zmieniam biegi na dość niskich obrotach często nie przekraczające 16000obr-1700obr. (ale nie dusze silnika) Czy taka jazda szkodzi czy te silniki najlepiej sie czują jeśli depnie sie 2000obr i zmiana biegu .kolejne 2000obr. i zmiana biegu.

Wiem tylko że jeżeli staram sie jeździć na niskich obrotach to autko jest bardzo oszczędne.ale nie wiem czy nie szkodzi to silnikowi.

Opublikowano

zmieniaj biegi w momencie kiedy silnik

charakteryzuje sie najwiekszym momentem obrotowym

zresztą to czuć w czasie jazdy

Opublikowano

Tak jak jezdzisz to jest dobre gdy temp silnika nie osiągnie 90 stopni :good:

Opublikowano

powinienes zmieniac tak, aby po zmianie obroty wynosily minimum 1600 obr/min

przzy jezdzie na zbyt niskich obrotach odlada sie bardzo duzo sadzy w ukladzie wydechowym oraz przedewszystkim w turbinie a to prowadzi do zablokowania kierownic

Opublikowano

zmieniaj biegi w momencie kiedy silnik

charakteryzuje sie najwiekszym momentem obrotowym

zresztą to czuć w czasie jazdy

To ja wiem ,że zmienia sie biegi na kolejny kiedy mniejszy już nie może dalej :sexinbed:,problem że autko więcej pali ON.Pytanie czy nieco wcześniejsza zmiana przed osiągnięciem szczytu obrotowego danego biegu można przeżuwać na koleiny , bez konsekwencji ,że coś po pewnym czasie w silnik się zajedzie lub nawali ,bo tak a nie inaczej jeżdżę.

Opublikowano

zmieniaj biegi w momencie kiedy silnik

charakteryzuje sie najwiekszym momentem obrotowym

zresztą to czuć w czasie jazdy

To ja wiem ,że zmienia sie biegi na kolejny kiedy mniejszy już nie może dalej :sexinbed:,problem że autko więcej pali ON.Pytanie czy nieco wcześniejsza zmiana przed osiągnięciem szczytu obrotowego danego biegu można przeżuwać na koleiny , bez konsekwencji ,że coś po pewnym czasie w silnik się zajedzie lub nawali ,bo tak a nie inaczej jeżdżę.

Kolego mozesz pisac w języku polskim. hm?

bo to wygląda na jakiś bełkot

Opublikowano

przzy jezdzie na zbyt niskich obrotach odlada sie bardzo duzo sadzy w ukladzie wydechowym oraz przedewszystkim w turbinie a to prowadzi do zablokowania kierownic

problem że autko więcej pali ON.

Oszczędzisz pare groszy na ON, a pozniej wydasz duzo wiecej na regeneracje turbiny.

Opublikowano

przeciez napisalem jakie sa konsekwencje :cool1:

przy jezdzie spokojnej zrzucam przy 2200 obr na wyzszy bieg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...