Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wielkie białe...na korku oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Dziś dolewałem sobie płynu do spryskiwaczy i pokusiło mnie odkręcić korek do oleju. Cały spód korka był w takiej białej czy kremowej mazi poświeciłem latarką i z prawej strony pełno podobnej kolorami mazi. Sprawdziłem organoleptycznie płyn chłodnicy ale z nim jak najbardziej w porządku. Więc chyba poprzedni właściciel musiał wymienić uszczelkę. Teraz mam zamiar zrobić płukankę i wlać nowy olej. Czy idę w dobrą stronę? Czy trzeba coś innego zrobić? Jaką płukankę polecacie i półsyntetyk?

Opublikowano

Takie cos sie tez robi jak sie robi autem male dystanse

Opublikowano

Witam. Dziś dolewałem sobie płynu do spryskiwaczy i pokusiło mnie odkręcić korek do oleju. Cały spód korka był w takiej białej czy kremowej mazi poświeciłem latarką i z prawej strony pełno podobnej kolorami mazi. Sprawdziłem organoleptycznie płyn chłodnicy ale z nim jak najbardziej w porządku. Więc chyba poprzedni właściciel musiał wymienić uszczelkę. Teraz mam zamiar zrobić płukankę i wlać nowy olej. Czy idę w dobrą stronę? Czy trzeba coś innego zrobić? Jaką płukankę polecacie i półsyntetyk?

Kupiłem kiedyś Passata AWX który był po wymianie chłodniczki oleju. Poprzedni właściciel zmienił olej ale biała maź wciąż była widoczna. Po jakimś czasie i kolejnej wymianie oleju problem stopniowo ustąpił.

Wyczysć korek a najlepiej zdejmij dekiel i też go wyczyść, potem zmień olej i obserwuj co się będzie działo.

Opublikowano

Witam. Dziś dolewałem sobie płynu do spryskiwaczy i pokusiło mnie odkręcić korek do oleju. Cały spód korka był w takiej białej czy kremowej mazi poświeciłem latarką i z prawej strony pełno podobnej kolorami mazi. Sprawdziłem organoleptycznie płyn chłodnicy ale z nim jak najbardziej w porządku. Więc chyba poprzedni właściciel musiał wymienić uszczelkę. Teraz mam zamiar zrobić płukankę i wlać nowy olej. Czy idę w dobrą stronę? Czy trzeba coś innego zrobić? Jaką płukankę polecacie i półsyntetyk?

O tej porze roku to jest norma, szczególnie jak się robi krótkie odcinki. Weź przegoń to autko na trasie przy wyższych obrotach i na większym dystansie a problem masła powinien zniknąć.

Opublikowano

Do pacy jeżdżę 25km w jedna stronę. Najkrótszy dystans jaki mogę zrobić to 9km. Auto do tego czasu grzeje do 70*C

Opublikowano

Tak jak koledzy powwyżej napisali takie coś robi się również przy pokonywaniu krótkich dystansów. Na odcinku 25 km silnik jednak powinien już raczej osiągnąć temperaturę roboczą. Może termostat i niedogrzany silnik są przyczyną.

Olej i tak wymień i wyczyść ile dasz radę ten majonez.

Opublikowano

Właśnie tak planuje.Płukanka , wymiana oleju i filtry(powietrza i paliwa przy okazji). Jeśli nie pomoże to termostat sprawdzę. Ale to nie powinno być zepsute. Ledwo 10km zrobię o silnik ma 90*C. Tak jak być powinno.

Opublikowano

Wyżej napisałeś, że 70*C

Tak czy inaczej zrób tak jak mówisz.

Nie zaszkodzi.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Sciagaj pokrywe zaworowa i wyczysc go 5 minut roboty i koszt 15zl nowa uszczelka. Przynajmniej zobaczysz co tam masz i jak czesto byl wymieniany olej, bo przez korek oleju widzisz tylko plastikowa oslone...

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Mhm. I nic się nie poprzestawia? Wiecie to Audi z tym trzeba delikatnie. :P

Opublikowano

Walnij plukanke od liqui moly, niech auto na tym chodzi przez 15 min. Spokojnie rozpuści majonez!

wyslane przy pomocy zdartego nankanga

Opublikowano

No to zamawiamy :) Dzięki wielkie

Opublikowano (edytowane)

Też podepnę się pod temat, mam a4 z silnikiem 1.6 AHL i miałem majonez na korku, przegoniłem go na trasie 20km i już nie ma majonezu, bardziej mnie martwi czarny nagar pod pokrywą zaworów, jakby piasek czy coś, cienka warstwa jest tego syfu i zastanawiam się czy robić płukanie. Mam kupiony już olej Liqui Moly 10w 40 razem z preparatem do płukania i w sobote będę działać,

Edytowane przez misiekA80
Opublikowano

Witam podepnę się pod temat bo u mnie sprawa wygląda tak że ostatnio zauważyłem plamę pod samochodem więc posprawdzałem sobie płyny itp. jak zobaczyłem pomiar oleju na bagnecie to było na nim tzw. masło, maź . dodam tylko że robię codziennie ok 120 km do i z pracy więc możecie mi wyjaśnić z czym jest problem? dodam że ta plama to nie był raczej olej a płyn od chłodnicy. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...