mirmil Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 elo, w czerwcu 2008 jak kupowałem a4 poprzedni właściciel powiedzil mi ze trzeba wymienić tarcze hamulcowe przednie bo troszkę trzęsie. Wymieniłem je w lipcu na nowe oczywiście klocki tez nowe, pojeździłem około miesiąca i znów zaczęło trząść podczas hamowania. Sadziłem ze to zawieszenie ponieważ na nierównościach słyszałem stuki w zawieszeniu, pojechałem na szarpaki i powiedziałem diagnoście w czym tkwi problem. Facet powiedział ze na 100% tarcze krzywe i żebym wymienił na nowe.Udałem sie do jeszcze dwóch innych mechaników i diagnoza była taka sama "krzywe tarcze". Wiec zmieniłem drugi raz tarcze na nowe i wszystko było ok. ale do czasu po upływie około miesiąca znów czuje wibracje podczas hamowania. W sklepie powiedziano mi ze tarcze mogły być gorące a ja wjechałem np. do kałuży i sie zwichrowały.Za drugim razem uważałem żeby tarcz nie przegrzewać i omijałem kałuże jak tylko moglem. Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Może ktoś z was miał tak, proszę o pomoc
letallec Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 1. czy po zalozeniu nowych tarcz zastosowales sie do zasad i zalecen producenta o okresie docierania? 2. jakiego producenta to byly tarcze i klocki? 3. może zaciski już maja duze luzy na prowadnicach?
mirmil Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Opublikowano 19 Listopada 2008 na pudelku i w pudelku nie było zdanych informacji o jakichkolwiek zaleceń producenta, ale stosowałem te dostępne na forum. Tarzce mam "Hans pries topran", a klocki "Delphi" w sklepie w którym kupowałem, to towary z wyższej polki. Luzu na prowadnicach chyba nie ma ,ale to sprawdzę.
domelq Opublikowano 19 Listopada 2008 Opublikowano 19 Listopada 2008 Sprawdź piasty, ja miałem taki efekt jak właśnie nawaliła mi piasta w jednym kole. Na poczatku myślałem, że to krzywa tarcza. Przetoczyłem, dalej to samo. Przetoczyłem drugi raz, nie pomogło. Założyłem nowe tarcze, dalej trzęsło. Okazło się, że to wina piasty
mirmil Opublikowano 26 Listopada 2008 Autor Opublikowano 26 Listopada 2008 ale ty zakladales tarcze i trzaslo od razu po zmianie, u mie po przejechaniu okolo 1000 km. tak sie dzieje
lukaszr Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Tarzce mam "Hans pries topran", a klocki "Delphi" w sklepie w którym kupowałem, to towary z wyższej polki. Luzu na prowadnicach chyba nie ma ,ale to sprawdzę. To co założyłeś to najgorsze badziewie dostępne na rynku więc może tutaj tkwi problem. Jeżeli to są towary z "wyższej półki" to ja nie chcę wiedzieć co to za sklep Warto też sprawdzić to co napisał Tomek (letallec).
Piotruś Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 To co założyłeś to najgorsze badziewie dostępne na rynku więc może tutaj tkwi problem. Jeżeli to są towary z "wyższej półki" to ja nie chcę wiedzieć co to za sklep Warto też sprawdzić to co napisał Tomek (letallec). Też tak myślę i wydaje mi się, że temat tarcz/klocków zawsze będzie nie do końca jasny ... . Jako przykład podam niby takie dobre ATE, ktore w moim samochodzie rozlazło się po ok. 15 tkm ... (warstwa cierna odkleiła się od metalowej podstawy - "oczywiście" oś przednia, auto waży 2 tony ). I nie kupowałem tego na giełdzie ... . Zmierzam do tego, że w przypadku hamulców najlepiej chyba jednak będzie zacisnąć zęby i kupować je w ASO ... (jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ori klocek rozleciał się tak jak u mnie).
Yelo Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Audi to właśnie ATE :gwizdanie: To, że okładzina się odklei od metalu, to normalne, ale nie powinno to w niczym przeszkadzać. U mnie ori (ze znaczkiem) odkleiło się na tylnej osi w aucie ważącym 1350kg i nie widzę w tym nic niewłaściwego.
Dev Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Audi to właśnie ATE :gwizdanie: To, że okładzina się odklei od metalu, to normalne, ale nie powinno to w niczym przeszkadzać. U mnie ori (ze znaczkiem) odkleiło się na tylnej osi w aucie ważącym 1350kg i nie widzę w tym nic niewłaściwego. audi to nie koniecznie ATE z tego co sie orientuję bardzo dużo jest Zimmermanna oraz Brembo
lukaszr Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 z tego co sie orientuję bardzo dużo jest Zimmermanna oraz Brembo Ostatnio jedna z osób kupiła klocki w ASO i były FERODO
marewel Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Jak tarcze to tylko ATE,brembo,lucas.
domelq Opublikowano 27 Listopada 2008 Opublikowano 27 Listopada 2008 To, że czasami się rozsypią dobre markowe hamulce to nic dziwnego - Prawo Murphy'ego. Zawsze sie trafi trefny model. Co do firmy to jest różnie. Najczęściej jest tak, że producent ma kilku sprawdzonych dostawców, którzy spełniają jakieś tam normy i standardy. Bierze od tego, od którego w danym momencie jest taniej
szogun0 Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Jeżeli chodzi o audi to w żadnym przypadku ATE. Bo prawda jest taka, że tarcze ATE nie nadają się do wielowahaczowego aluminiowego zawieszenia. I twierdzi tak właśnie ATE, tylko nie powie tego publicznie. W BMW z podobnym zawieszeniem są identyczne przypadki, po niedługim okresie użytkowania takich tarcz wyczuwalne jest bicie podczas hamowania.
spetsnaz Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Jeżeli chodzi o audi to w żadnym przypadku ATE. Bo prawda jest taka, że tarcze ATE nie nadają się do wielowahaczowego aluminiowego zawieszenia. I twierdzi tak właśnie ATE, tylko nie powie tego publicznie. W BMW z podobnym zawieszeniem są identyczne przypadki, po niedługim okresie użytkowania takich tarcz wyczuwalne jest bicie podczas hamowania. shogun, nie bardzo rozumiem?? Co ma wspólnego tarcza hamulcowa z budową zawieszenia??
Dev Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 no, ja tez bardzo jestem ciekaw..... :polew: :polew:
mirmil Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 problem rozwiazany, piasty byly zarosniete rdza i tarcza nie przylegala do niej idealnie co powodowalo prawdopodobnie przegrzanie i wykrzywiania sie tarcz .uwazam temat za zamkniety
letallec Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Sam to robiłeś i nie wyczyściłeś dokładnie wszystkiego? Bo chyba nie w warsztacie. Kurde, szkoda transferu, na takie zapytania
franio Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 kurde, a co z tymi ATE na wielowahaczowym zawieszeniu?
Dev Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 kurde, a co z tymi ATE na wielowahaczowym zawieszeniu? a niby co ma byc ???? wykrzywiają się ????? :polew: :polew:
Elberoth Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 problem rozwiazany, piasty byly zarosniete rdza i tarcza nie przylegala do niej idealnie co powodowalo prawdopodobnie przegrzanie i wykrzywiania sie tarcz .uwazam temat za zamkniety Właśnie miałem ci to zasugerować, ale widzę, że sam już na to wpadłeś. Miałem kiedyś podobny problem w C-klasie żony. Po zdjęciu starych tarcz został kawałek (może 2x2mm, wysokośc ok 0,5-1mm !) rdzy i tarcza nie przylegała idealnie, co powodowało bicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się