Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymieniłem już 2 razy tarcze i dalej trzęsie przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

elo, w czerwcu 2008 jak kupowałem a4 poprzedni właściciel powiedzil mi ze trzeba wymienić tarcze hamulcowe przednie bo troszkę trzęsie. Wymieniłem je w lipcu na nowe oczywiście klocki tez nowe, pojeździłem około miesiąca i znów zaczęło trząść podczas hamowania. Sadziłem ze to zawieszenie ponieważ na nierównościach słyszałem stuki w zawieszeniu, pojechałem na szarpaki i powiedziałem diagnoście w czym tkwi problem. Facet powiedział ze na 100% tarcze krzywe i żebym wymienił na nowe.Udałem sie do jeszcze dwóch innych mechaników i diagnoza była taka sama "krzywe tarcze". Wiec zmieniłem drugi raz tarcze na nowe i wszystko było ok. ale do czasu po upływie około miesiąca znów czuje wibracje podczas hamowania. W sklepie powiedziano mi ze tarcze mogły być gorące a ja wjechałem np. do kałuży i sie zwichrowały.Za drugim razem uważałem żeby tarcz nie przegrzewać i omijałem kałuże jak tylko moglem. Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Może ktoś z was miał tak, proszę o pomoc

Opublikowano

1. czy po zalozeniu nowych tarcz zastosowales sie do zasad i zalecen producenta o okresie docierania?

2. jakiego producenta to byly tarcze i klocki?

3. może zaciski już maja duze luzy na prowadnicach?

Opublikowano

na pudelku i w pudelku nie było zdanych informacji o jakichkolwiek zaleceń producenta, ale stosowałem te dostępne na forum. Tarzce mam "Hans pries topran", a klocki "Delphi" w sklepie w którym kupowałem, to towary z wyższej polki. Luzu na prowadnicach chyba nie ma ,ale to sprawdzę.

Opublikowano

Sprawdź piasty, ja miałem taki efekt jak właśnie nawaliła mi piasta w jednym kole.

Na poczatku myślałem, że to krzywa tarcza. Przetoczyłem, dalej to samo. Przetoczyłem drugi raz, nie pomogło. Założyłem nowe tarcze, dalej trzęsło. Okazło się, że to wina piasty

Opublikowano

ale ty zakladales tarcze i trzaslo od razu po zmianie, u mie po przejechaniu okolo 1000 km. tak sie dzieje

Opublikowano

Tarzce mam "Hans pries topran", a klocki "Delphi" w sklepie w którym kupowałem, to towary z wyższej polki. Luzu na prowadnicach chyba nie ma ,ale to sprawdzę.

To co założyłeś to najgorsze badziewie dostępne na rynku więc może tutaj tkwi problem.

Jeżeli to są towary z "wyższej półki" to ja nie chcę wiedzieć co to za sklep :wink4::tongue4:

Warto też sprawdzić to co napisał Tomek (letallec).

Opublikowano

To co założyłeś to najgorsze badziewie dostępne na rynku więc może tutaj tkwi problem.

Jeżeli to są towary z "wyższej półki" to ja nie chcę wiedzieć co to za sklep :wink4::tongue4:

Warto też sprawdzić to co napisał Tomek (letallec).

Też tak myślę i wydaje mi się, że temat tarcz/klocków zawsze będzie nie do końca jasny ... .

Jako przykład podam niby takie dobre ATE, ktore w moim samochodzie rozlazło się po ok. 15 tkm ... (warstwa cierna odkleiła się od metalowej podstawy - "oczywiście" oś przednia, auto waży 2 tony :kwasny:).

I nie kupowałem tego na giełdzie ... .

Zmierzam do tego, że w przypadku hamulców najlepiej chyba jednak będzie zacisnąć zęby i kupować je w ASO ... (jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ori klocek rozleciał się tak jak u mnie).

:hi:

Opublikowano

Audi to właśnie ATE :gwizdanie:

To, że okładzina się odklei od metalu, to normalne, ale nie powinno to w niczym przeszkadzać. U mnie ori (ze znaczkiem) odkleiło się na tylnej osi w aucie ważącym 1350kg i nie widzę w tym nic niewłaściwego.

Opublikowano

Audi to właśnie ATE :gwizdanie:

To, że okładzina się odklei od metalu, to normalne, ale nie powinno to w niczym przeszkadzać. U mnie ori (ze znaczkiem) odkleiło się na tylnej osi w aucie ważącym 1350kg i nie widzę w tym nic niewłaściwego.

audi to nie koniecznie ATE

z tego co sie orientuję bardzo dużo jest Zimmermanna oraz Brembo

Opublikowano

z tego co sie orientuję bardzo dużo jest Zimmermanna oraz Brembo

Ostatnio jedna z osób kupiła klocki w ASO i były FERODO :wink4:

Opublikowano

Jak tarcze to tylko ATE,brembo,lucas.

Opublikowano

To, że czasami się rozsypią dobre markowe hamulce to nic dziwnego - Prawo Murphy'ego. Zawsze sie trafi trefny model.

Co do firmy to jest różnie. Najczęściej jest tak, że producent ma kilku sprawdzonych dostawców, którzy spełniają jakieś tam normy i standardy. Bierze od tego, od którego w danym momencie jest taniej

Opublikowano

Jeżeli chodzi o audi to w żadnym przypadku ATE.

Bo prawda jest taka, że tarcze ATE nie nadają się do wielowahaczowego aluminiowego zawieszenia.

I twierdzi tak właśnie ATE, tylko nie powie tego publicznie.

W BMW z podobnym zawieszeniem są identyczne przypadki, po niedługim okresie użytkowania takich tarcz wyczuwalne jest bicie podczas hamowania.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o audi to w żadnym przypadku ATE.

Bo prawda jest taka, że tarcze ATE nie nadają się do wielowahaczowego aluminiowego zawieszenia.

I twierdzi tak właśnie ATE, tylko nie powie tego publicznie.

W BMW z podobnym zawieszeniem są identyczne przypadki, po niedługim okresie użytkowania takich tarcz wyczuwalne jest bicie podczas hamowania.

shogun, nie bardzo rozumiem?? Co ma wspólnego tarcza hamulcowa z budową zawieszenia??
Opublikowano

no, ja tez bardzo jestem ciekaw..... :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

problem rozwiazany, piasty byly zarosniete rdza i tarcza nie przylegala do niej idealnie co powodowalo prawdopodobnie przegrzanie i wykrzywiania sie tarcz .uwazam temat za zamkniety

Opublikowano

Sam to robiłeś i nie wyczyściłeś dokładnie wszystkiego? :confused4: Bo chyba nie w warsztacie. Kurde, szkoda transferu, na takie zapytania :thumbdown:

Opublikowano

kurde, a co z tymi ATE na wielowahaczowym zawieszeniu?

a niby co ma byc ????

wykrzywiają się ????? :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

problem rozwiazany, piasty byly zarosniete rdza i tarcza nie przylegala do niej idealnie co powodowalo prawdopodobnie przegrzanie i wykrzywiania sie tarcz .uwazam temat za zamkniety

Właśnie miałem ci to zasugerować, ale widzę, że sam już na to wpadłeś. Miałem kiedyś podobny problem w C-klasie żony. Po zdjęciu starych tarcz został kawałek (może 2x2mm, wysokośc ok 0,5-1mm !) rdzy i tarcza nie przylegała idealnie, co powodowało bicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...