Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAHA Silnik bierze mi olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, drugim moim samochodem poza 1.8t jest Audi a4 b8 2.0tdi 170km z silnikiem caha i własnie z nim mam pewien problem, średnio na 1500km bierze litr oleju. na poczatku myslalem ze to turbo padło jednak po wielu konsultacjach i sprawdzeniach stwierdzilem ze to nie jego wina. Jakiś czas temu była robiona w nim uszczelka pod głowicą bo brała płyn, właśnie z tego powodu moj znajomy stwierdzil moze byc wina odmy gdyz dostał sie do niej płyn i zrobił sie kożuch. I teraz pytanie do was co o tym myślicie? Czepiać sie odmy, turbiny czy moze macie inne pomysły? Oczywiscie nie ma żadnych wycieków i nie kopci.

Opublikowano

Cos nie halo jest na 100% :eusathink:

u mnie miedzy przegladami ( 15 tys.) nawet nic nie dolewam

Opublikowano

mi zabiera jak gonie po 200 badz jakies rajdy po miescie ale ja wymieniam olej co 10k i tak z litr dolewam i tez nie wiem co i jak ale raczej go przepala tak mi sie wydaje

Opublikowano

Ja kolego posiadam CAHA od prawie trzech lat. nalatałem ponad 30 tyś km. Na chwile obecna mam nalatane 206 tyś km. Olej wymieniam co 15 tyś km, na wyświetlaczu MMi od wymiany do wymiany widzę ubytek ok 30% słupka wyświetlanego, a jeżdżę bardzo różnie, ja bym obstawiał na turbo, ale...

1) jaki masz przelot??

2) co ile Ci się wypala DPF??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja bym się wskazaniem na mmi nie sugerował. Wskazanie na fis po otwarciu maski daje bardziej wiarygodny wynik. Na mmi mam cały czas 100%. jak otworzę maskę na fis 3/4 cz4/5 i wtedy na mmi jest tak samo. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów na mmi znowu max.

Opublikowano

DPF dopalałem tydzien temu kompem bo jeden mechanik stwierdził ze to moze byc przyczyna, turbo pompuje jak powinno a nie mam zwykłego bagnetu wiec musze sie kierowac wskazaniami z mmi

Opublikowano

DPF dopalałem tydzien temu kompem bo jeden mechanik stwierdził ze to moze byc przyczyna, turbo pompuje jak powinno a nie mam zwykłego bagnetu wiec musze sie kierowac wskazaniami z mmi

Kieruj się wskazaniami na fis (między zegarami) po otwarciu maski na gorącym silniku. Procedurę masz opisaną na forum, jak będziesz miał problem, bo ja taki na początku miałem -:)

Opublikowano

Odgrzeje kotleta, niby dużo nie bierze ale jednak. Przebieg 179 tkm, ubytek 4/4 do 2/4 na 7.5 tyś km. Olej motul specyfic 507. Sprawdzał ktoś odme? Może plukanka przy wymianie oleju?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam,
Czy po 15tys dolewka około 150ml to dużo?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zakładam że od max do min na bagnecie to 1 litr. Więc na ok 8 tyś zniknęło 0.5 litra. Co dzień 45km, raz na miesiąc trasa 2 tys km prędkościami 150-180. Jak to wygląda u was?

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Witam i jak rozwiązał ktoś ten problem?? Mi na 10 000 km spalił jakieś 3,5 litra oleju, turbinę zmieniłem bez zmian dalej spala olej.

Opublikowano
3 godziny temu, adas26as napisał:

Witam i jak rozwiązał ktoś ten problem?? Mi na 10 000 km spalił jakieś 3,5 litra oleju, turbinę zmieniłem bez zmian dalej spala olej.

To już jest dużo, podejdź do mechanika niech na początek zmierzy kompresję 

Opublikowano

Witam. Tak jak wyzej napisal Lu-Gi moga to być pierścienie. Ale też może to być winna uszczelniaczy zaworowych.

Opublikowano

Ogólnie to może być tak,np. lejacy wtrysk na tłok=kibel w ukladzie tlokowo korbowym=w najgorszym wypadku jak mocno leje korba bokiem. Oczywiście to tylko przykład bo przyczyn może być więcej ale szukać trzeba od najłatwiejszych rzeczy zawsze.  gościu tu w mojej okolicy sprzedaje silnik caha na części bo na 3 garnku słaba kompresja i olej pobierał. 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź postaram się umówić na sprawdzenie kompresji. Wtryski miałem sprawdzane wszystko ok z nimi. Napiszę jak się czegoś dowiem co było przyczyną.

Opublikowano

Udało mi się sprawdzić ciśnienie licząc od rozrządu

25,

26,5,

25,

26,5 bar

Jaka jest poprawna wartość? Czy możliwe że to już koniec żywotu silnika?

Dodam że sprawdziłem jeszcze intercooler i są tylko znikome ilości oleju.

Opublikowano

Ja jak spokojnie jeżdżę to od wymiany do wymiany nie zaglądam tam wgl. na 15tyś km mi ubywa od 50-150ml około ale tylko wtedy gdy go mocniej ganiam.

Opublikowano

Witajcie. Czy możliwe jest ze źle zregenerowali turbinę i dalej bierze olej turbina?

Opublikowano

Witajcie Panowie,

Zwracam się z prośba o pomoc w lokalizowaniu problemu z moim A4B8, silnik 2.) TDI CAGB (136km). Silnik brał olej co zmusiło mnie do kapitalnego remontu, zostały wtłoczone nowe tuleje, zmienione pierścienie, turbina oraz uszczelniacze zaworowe, całość kosztowała mnie dobre 6K i niestety nie przyniosło to skutku, samochód nadal łyka - tak jak wcześniej - ok 1l oleju na średnio 3 500km, od samego początku, kiedy zauważyłem, że silnik bierze olej zwróciłem uwagę na DPF który włączał się dość często bo co ok. 100-150km  i podejrzewam, że winą tego była właśnie ilość sadz i oleju, który silnik wyrzucał.

Mechanik rozkłada ramiona, nie wie gdzie szukać problemu - ja tym bardziej, czy ktoś z was ma jeszcze pomysł, gdzie szukać i co może być przyczyną tego objawu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...