dacre Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Witam, oglądałem dzis Audi A4 B5 z silnikiem 2.8 ze skrzynią Tiptronic i napędem Quattro. Skrzynia bardzo płynnie zmieniała biegi, bez żadnych szarpnięć, auto również płynnie ruszało i redukowało jednak po przebutowaniu poczułem zapach palonego sprzęgła. Jeżdziłem na krótkich odcinkach z gazem w podłodze. Nie znam się na automatach, co może być tego przyczyną? Na VCDS nie wyrzuciło, żadnych błędów skrzyni. Jedynie w silniku był ten błąd: 17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus P1392 - 35-10 - - - Intermittent
dacre Opublikowano 2 Lutego 2016 Autor Opublikowano 2 Lutego 2016 Hmm nie wiem, wykonałem jedno ostre hamowanie, żeby sprawdzić ABS. Kilka razy jeszcze je przegoniłem, później jeździłem normalnie jednak zapach pozostał.
szyna93 Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 U mnie okazało się, że hamulec trzyma w prawym przednim kole. Objawy są takie, że przy różnych prędkościach trzęsie mi budą i chyba płyn hamulcowy się gotuje, bo dość twardy pedał. Wątpię, żeby w automacie paliło się sprzęgło, a zapach sprzęgła i palonego klocka są podobne.
kuba84 Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Zapach palonego sprzęgła w automacie W automacie nie ma tarczy sprzęgła więc nie ma co się palić...
Wawryn Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 a nie dawało ci olejem z kolektora?????/
Hezen Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Zapach palonego sprzęgła w automacie W automacie nie ma tarczy sprzęgła więc nie ma co się palić... No to kolega musi się dokształcić, bo o automatach kompletnie nic nie wie i zabiera głos w temacie który jak widać, jest mu obcy.Tak podam dla ogółu, ten tiptronic ma 7 koszy sprzęgłowych i 1 hamulec jednokierunkowy (też jest to pakiet tarczek i przekładek sprzęgłowych) W gwoli ścisłości można powiedzieć że skrzynia ma 8 sprzęgieł i do tego dochodzi (co jest normalne przy ASB ) sprzęgło hydrokinetyczne z tarczą Lock-UP w nim zawartą. Do autora tematu, nie masz się czym przejmować, moja AG4 (4-ro biegowy automat) też po przebutowaniu śmierdzi spalonym sprzęgłem. Ten niezbyt ładny zapaszek pochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego - spowodowany jest przez mocny uśluzg na tarczy lock-up. Dzieje się tak, bo przy butowaniu skrzynia zapina biegi na wysokich obrotach a tarcza lock-up jest zapinana/załączana przed każdą zmianą biegów na ok. 1-2sek. Jest to wystarczający czas na przypalenie przęgła, które potem się ciągnie za autem. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 14 Lutego 2016 przez Hezen
dacre Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Zapach palonego sprzęgła w automacie W automacie nie ma tarczy sprzęgła więc nie ma co się palić... No to kolega musi się dokształcić, bo o automatach kompletnie nic nie wie i zabiera głos w temacie który jak widać, jest mu obcy.Tak podam dla ogółu, ten tiptronic ma 7 koszy sprzęgłowych i 1 hamulec jednokierunkowy (też jest to pakiet tarczek i przekładek sprzęgłowych) W gwoli ścisłości można powiedzieć że skrzynia ma 8 sprzęgieł i do tego dochodzi (co jest normalne przy ASB ) sprzęgło hydrokinetyczne z tarczą Lock-UP w nim zawartą. Do autora tematu, nie masz się czym przejmować, moja AG4 (4-ro biegowy automat) też po przebutowaniu śmierdzi spalonym sprzęgłem. Ten niezbyt ładny zapaszek pochodzi ze sprzęgła hydrokinetycznego - spowodowany jest przez mocny uśluzg na tarczy lock-up. Dzieje się tak, bo przy butowaniu skrzynia zapina biegi na wysokich obrotach a tarcza lock-up jest zapinana/załączana przed każdą zmianą biegów na ok. 1-2sek. Jest to wystarczający czas na przypalenie przęgła, które potem się ciągnie za autem. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Dziękuję za odpowiedź co do Audi finalnie kupiłem inne. Również tiptronic z silnikiem 2.8q. Przebieg ponoć 256 000, olej z tego co mi wiadomo nie zmieniany i się zastanawiam czy tego nie uczynić. Wydaje mi się, że czasem zmiana biegu nie jest idealnie płynna jednak jestem dość wyczulony na wszelkie nieprawidłowości. Błędów na VCDS brak.
Hezen Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Jeśli olej nie był wymieniany od nowości to zalecana wymiana dynamiczna lub dwie statyczne. Do tego nowy filtr i czyszczenie sterownika hydraulicznego. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dacre Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Jeśli olej nie był wymieniany od nowości to zalecana wymiana dynamiczna lub dwie statyczne. Do tego nowy filtr i czyszczenie sterownika hydraulicznego. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Tak właśnie myślałem, żeby zrobić wymianę dynamiczną + zmianę filtra. Tylko muszę jakiś dobry serwis w lubelskim znaleźć, zeby się dobrze zatroszczył o Audi Dziękuje kolego za odpowiedzi.
Hezen Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 Nie zapomnij zlecić im jeszcze czyszczenie sterownika hydraulicznego, a jak będzie trzeba to regeneracje - wymiane zużytych części, głównie oringów uszczelniających a czasami suwaki. Ten sterownik odgrywa bardzo ważną role w zmianie biegów. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
dacre Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Nie zapomnij zlecić im jeszcze czyszczenie sterownika hydraulicznego, a jak będzie trzeba to regeneracje - wymiane zużytych części, głównie oringów uszczelniających a czasami suwaki. Ten sterownik odgrywa bardzo ważną role w zmianie biegów. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Ok, w razie czego jeszcze się z Tobą skontaktuje, żeby zrobić wszystko na tip top. Dzięki raz jeszcze.
Hezen Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 Od tego jest to forum żeby pomagać. Jak coś to pisz, gdybyś miał z czymś problem. Ps. jeśli ktoś się nie podpiął pod temat i nie ma takiej potrzeby, nie musisz cytować każdego posta Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
kamil588 Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Ja chciałbym się jeszcze dowiedziec od Was jaki jest przybliżony koszt wymiany oleju w tiptronicu w warsztacie?
Hezen Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Szukaj orientacyjnych cen u wujka google. Albo dzwoń po warsztatach od ASB. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
lukirks83 Opublikowano 19 Marca 2016 Opublikowano 19 Marca 2016 Ja chciałbym się jeszcze dowiedziec od Was jaki jest przybliżony koszt wymiany oleju w tiptronicu w warsztacie? w Lubelskim ok 1000 zł wymiana statyczna i dynamiczna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się