Slizu Opublikowano 9 Lutego 2016 Autor Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) Właśnie 10w60? Lałem taki do swojej Alfy GT, ale to troche inny silnik. Tutaj podobno najlepiej ten LM 5w40. Edytowane 7 Czerwca 2016 przez Slizu
keiza1990 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Do tego silnika polecane są 3 oleje: Liqui moly high tech 5w40 Liqui moly race gt1 10w60 Motul x-8100 5w40 Ja sie zdecydowałem na 10w60 przez to ze silnik i tak jest gorący, a lpg jeszcze bardziej zwiększa temp, w takich warunkach najlepszy jest 10w60 do silników sportowych o większym wysileniu
_quattro_ Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 10w60 Aż żal tego silnika zimą w takim razie....
Wandej Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 10w60 Aż żal tego silnika zimą w takim razie.... Będzie symfonia po odpaleniu
Kruk_89 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 o tak wiem coś o tym miałem 10w60 tratatatatatata
keiza1990 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 10w60Aż żal tego silnika zimą w takim razie.... Dlaczego?
_quattro_ Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) Dlaczego? Polecam zapoznać się z lekturą o specyfikacjach olejów silnikowych zanim zmienisz na 10W no chyba, że już to zrobiłeś to tak jak byś sobie sam w kolano strzelił. 10w60 Aż żal tego silnika zimą w takim razie.... Będzie symfonia po odpaleniu Oj będzie a potem poprzycierane tu i ówdzie w motorze @Kamil obejrzyj sobie film jak zachowuje się olej 15W, 10W i 5W przy -24 i pomyś co sie dzieje z Twoim silnikiem jak go odpalasz zimą Edytowane 9 Lutego 2016 przez _quattro_
keiza1990 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 (edytowane) Nie mamy takich zim, żeby było -25'C i olej tak zgęstniał. A odporność oleju z indeksem W30-40 na temperaturę jest nie porównywalnie gorsza od tych W50-60, a motor BBK wytwarza ogromne ilości ciepła, i przy tych temp potrzebuje lepszej ochrony. Zresztą chłopaki zza oceanu chwalą liqui 10w60 w tym motorze, a tam mają ten silnik obcykany, polecam tematy na audizine. Edytowane 9 Lutego 2016 przez keiza1990
_quattro_ Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 a motor BBK wytwarza ogromne ilości ciepła Zanim "wytworzy" to ciepło gęsty jak miód olej nie zapewnia odpowiedniego filmu do smarowania silnika. Tyle ode mnie bo widzę, że dyskusja nie ma sensu. Twoje auto, Twoja sprawa. Zresztą chłopaki zza oceanu chwalą liqui 10w60 w tym motorze, a tam mają ten silnik obcykany, polecam tematy na audizine. A doczytałeś w jakich stanach taki olej leją?
keiza1990 Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Oleju jeszcze nie zmieniłem, dalej jeżdzę na 5W30. I taki olej planowałem dać na następną wymianę. Nie chce bronić słuszności lania oleju o większej gęstości w naszej strefie klimatycznej, ale po dłuższym używaniu i przewertowaniu wielu tematów nie mogę znaleść kompromisu. Z jednej strony nie mamy takich srogich zim, żeby olej 10W zgęstniał to takiego stopnia jak na filmiku, a W50-60 daje zdecydowanie lepszą ochronę w wyższych temp. Na 5W30 w lato słabo się spisuje i w trasach dużo trzeba dolewać. Na forum A8 do 4.2, gdzie jest to praktycznie ten sam motor dużo osób leje 10W60 i chwali sobie. Dlatego myślałem o zmianie na ten właśnie olej, a jest to dalej full syntetyk. Wiem, że tutaj na forum do S4 liqui 5W40 jest broniony w każdym temacie, dlatego sam już nie wiem co zalać.
_quattro_ Opublikowano 9 Lutego 2016 Opublikowano 9 Lutego 2016 Bo ile ludzi tyle opinii o olejach. Ja sam leje valvoline VR1 racing 5W50
Slizu Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Czyli w BBK takie rzeczy to normalne sprawy są. Edytowane 7 Czerwca 2016 przez Slizu
Pawel00S4 Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Ja mam zalany lm5w40 ale kumpel z ASO AUDI polecił mi 10w40 podobno lepiej reaguje silnik . Ma doświadczenie z naszymi BBK więc przy wymianie pójdę za jego poradą i zobaczę jak będzie . Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
_quattro_ Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 kumpel z ASO AUDI Czytam i oczom nie wierze
Pawel00S4 Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 ?? Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
_quattro_ Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 ?? Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Polecił olej 10W???
Pawel00S4 Opublikowano 13 Lutego 2016 Opublikowano 13 Lutego 2016 Tak cytuje jego słowa . Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
BeyerBrown Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) Z benzyną to wiadomo, że 98 droższa i nie zawsze mnie stać Ten silnik wymaga Pb98 Warunkowo można jeździć na Pb95 jednak skutkuje to spadkiem osiągów, bo komputer musi korygować zapłon (opóźniać kąt jego wyprzedzenia). Bardzo słusznie, jeśli nie stać Cię na utrzymanie V8 to musisz jeździć V6, nic nie zrobisz V6 3.0TFSI 333KM/440Nm (CAKA) z S4 B8 pokazuje, że można jeździć równie szybko a przy tym ekonomiczniej... już nie mówiąc o tym, że wystarczy mu tańsza Pb95 do uzyskania pełnych osiągów (sam ten fakt oznacza oszczędność na poziomie 10% w kosztach przejazdu każdego kilometra w por. do spalania tej samej ilości Pb98). Napinka, że ma się V8 jest pozbawiona sensu z tego punktu widzenia PS. Zdrowy motor powinien pracować na 5W40 (zgodnego z normą VW502 00), a jak komuś zaczyna niedomagać to zaczyna kombinować. Nie bez powodu ludzie, często za radą mechaników starej daty, przy wyeksploatowanym silniku przechodzą z syntetyka na półsyntetyk czy z półsyntetyka na mineralkę. To jest jak podawanie morfiny choremu na raka. a sie zdecydowałem na 10w60 przez to ze silnik i tak jest gorący, a lpg jeszcze bardziej zwiększa temp, w takich warunkach najlepszy jest 10w60 do silników sportowych o większym wysileniu Patrząc na parametr HTHS (lepkość dynamiczna, odporność na ścinanie w wysokich temperaturach) to lepszy jest Motul X-cess 5W40 (HTHS=3,74mPa*s) niż polecany (?) 10W60 LM Race GT1 (HTHS>=3,5mPa*s), który rzekomo lepiej znosi wyższe temperatury http://www.motul.auto.pl/index.php?p=269 LEPKOŚĆ HTHS - Lepkość wysokotemperaturowa HTHS (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu 106s-1 i opisuje zachowanie środka smarnego na poszczególnych elementach silnika: na ścianie cylindra, na łożysku korbowodu, lub na łożysku wału korbowego.Low HTHS 2,9-3,5 mPa*s = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa. High HTHS >=3,5 mPa*s = wysoka lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przez ścieraniem/ zużyciem. Warte poczytania: http://motoroils.pl/dlaczego.html http://motoroils.pl/docs/oleje.pdf Edytowane 14 Lutego 2016 przez BeyerBrown
Binek1.8T Opublikowano 14 Lutego 2016 Opublikowano 14 Lutego 2016 (edytowane) W sobotę zalałem LM 5W40 High Tech i odpukać silnik pięknie pracuje! Cisza przy odpalaniu po długiej nocy czy kiedykolwiek Edytowane 14 Lutego 2016 przez Binek1.8T
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się