Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 - dla spokoju mojej duszy. Olej, grzechotanie przy rozruchu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem, że wcześniej silnik potrafił wydać z siebie jakiś terkot... na czym wtedy jeździł?

Opublikowano

Rozumiem, że wcześniej silnik potrafił wydać z siebie jakiś terkot... na czym wtedy jeździł?

Tak, gdy całkiem ostygł potrafił zazgrzytac na 1sek.

LM 5W30, taki zalany był w Szwajcarii przed moim kupnem. Z tym ze teraz i tak zbliżała sie wymiana bo 9-ty tysiąc km juz leciał.

Teraz bajka..;) słychać tylko przyjemny dźwięk silnika przy odpalaniu.

Opublikowano

Też jestem akurat po wymianie oliwy.

Zalałem teraz Motul X-cess 8100 5W40 i jest znacząca poprawa. Wcześniej jeździłem na Mobil1 Esp formula 5W30.

Teraz tak jakby silnik lepiej pracował, ale co najważniejsze grzechotania po postoju ustało.

Opublikowano

Ciekawa informacja muszę też z nim spróbować przy następnej wymianie .

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Ja teraz mam zalany Motul 5w30, ale na dolewke poszedł Castrol tez 5w30. Czekam teraz jeszcze z miesiąc, może dwa i wymienię na Motula albo LM 5w40.
Wczoraj moja S4 oglądało paru mechaników którzy znają się na tych silnikach (obok stała taka sama tylko B6) i stwierdzili ze nie ma sie co martwić. Zmienić olej, gruchotania nie słychać, na pewno nie wina fazatorów.

Zobacze co będzie po zmiance oleju. I chyba wrzuce do silnika, skrzyni i tylnego mostu ceramizer jakiś, skoro to koszt około 200zł a może pomóc.

Edytowane przez Slizu
Opublikowano

Nie wlewa sie ceramizerów jak coś słychać tylko naprawia...

Opublikowano

I chyba wrzuce do silnika, skrzyni i tylnego mostu ceramizer

:facepalm:

Opublikowano

Daj se spokój z jakimiś ceramizerami.... Zmień olej w pierwszej kolejności na LM 5W40 ;)

Opublikowano

A propo olejów tak zapytam trochę laicko bo od 2 tyg mam eske i przymierzam się do wymiany oleju, podczas zalewania oleju wlewacie go tylko przez korek czy może część lejecie przez filtr oleju aby uniknąć czasu napełniania się całego układu?

Opublikowano

podczas zalewania oleju wlewacie go tylko przez korek czy może część lejecie przez filtr oleju

Ty tak na poważnie?

Opublikowano

Teoretycznie jesli masz sprawne zaworki zwrotne to część oleju i tak zostaje w kanałach olejowych. Więc nie ma potrzeby, ale jak chcesz możesz dolać do filtra ;-)

Opublikowano

podczas zalewania oleju wlewacie go tylko przez korek czy może część lejecie przez filtr oleju

Ty tak na poważnie?

Pytam tylko bo coś takiego mi się obiło o uszy/oczy.

Opublikowano (edytowane)

Dobra, po długiej przerwie zrobiłem jeszcze autkiem około 1.000km na Castrolu i dzisiaj w bagażniku wylądowały bańki z Motulem X-Clean 5w40. Ten olej będzie dobry, prawda? Z LM trochę miałem problem z dostępnością a unikam oleju luzem i tych z allegro, bo podobno ostro podrabiają.

Olej ma pół roku, po dacie sprawdziłem. Tylko problem jest taki ze odbiega specyfikacją od Castrola 5w30. Powinien być 504 507 a Motul tego nie ma, no ale wszyscy mówią żeby go lać i motor lepiej się zachowuje na nim.

Co sądzicie? Mogłem jeszcze brać Motula X-Cess 5w40, ale on był tańszy.

PS. Na stronie Motula widze, że zalecane są obydwa. Cess i Clean.


Dobra, motor zalany Motulem 8100 X-Clean i do niego poszedł dodatek firmy DataCol Data Oil, podobno dobre wlewa się co wymianę oleju. Nie jest to uszczelniacz czy ceramizer (z których się skutecznie wyleczyłem przed ich zastosowaniem).

Narazie widzę, że mniej grzechocze aczkolwiek czekam aż olej porządnie wejdzie, bo zrobiłem może z 5km.

Więc będę pisał jak autko zachowuje się po pierwszym tysiącu.

Edytowane przez Slizu
Opublikowano

Z doświadczenia jakie nabyłem przy moim silniku 3.0 olej 5W30 (Motul X-clean+) grzał się o kilka stopni mocniej od Motula X-cess 5W40. Rzecz jasna po konkretnym butowaniu te różnice wyszły. A z tego co wiem 4.2 nie lubią nadmiernego ciepełka bo zadyszki dostają :wink:

Opublikowano
Dnia 9.02.2016 o 19:03, keiza1990 napisał:

Do tego silnika polecane są 3 oleje:

Liqui moly high tech 5w40

Liqui moly race gt1 10w60

Motul x-8100 5w40

Ja sie zdecydowałem na 10w60 przez to ze silnik i tak jest gorący, a lpg jeszcze bardziej zwiększa temp, w takich warunkach najlepszy jest 10w60 do silników sportowych o większym wysileniu

 

Zgadzam się z kolegą. Polecam olej 10W60 - szczególnie wiosna i latem. 10w60 (Millers CFS 10W60 Nt+ - najnowszy ) wybralem po konsultacji z inzynierem z VAG oraz moim mechanikiem, ktory zajmuje sie obsluga motorsportu na profesjonalnym poziomie. 

Zmieniłem z LM5w40, które jest tu bardzo polecane - w grzuncie rzeczy dlatego tez zalalem go do mojej S4. 

Różnica widoczna jest "gołym okiem". Auto otrzymało drugie życie.  Widocznie fajniejsza kultura pracy silnika, mniejsze spalanie oleju, mam wrazenie, ze szybciej wkreca sie na obroty, zero zadyszek na rozgrzanym motorze, rozrzad wyraznie ucichl. 

Przebieg 180tys. Polecam równiez wymiane oleju w skrzyni i napedzie. Mialem na parkingu przy max skrecie dziwne dzwieki z tylnego dyfra. tak jakby szpera. po wymianie oleju zero niepokojacych dzwiekow. 

Na zime jednak warto uzyc dobrej jakosci syntetyka 0W50 lub 5w50 - LM nie polecam. Robie sporo km, wiec nie mam problemu ze zmiana oleju o innej lepkosci na zime. 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...